מבחן דרכים לקרוסאובר סיאט אטקה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סיאט משיקה רכב פנאי ראשון - קרוסאובר עם לוק ספרדי כובש ואיכויות גרמניות

אטקה. רכב הפנאי הראשון של סיאט

תמונות: יח”צ ואלבום פרטי

סיאט היא חברת בת בקבוצת פולקסווגן, ומשמשת כחטיבה הספורטיבית בקבוצה. מותג רכב שעד כה ייצר אך ורק מכוניות כביש, וכעת, לראשונה, משיק מכונית פנאי לכביש-שטח.

הקרוסאובר הראשון, החדש – סיאט אטקה, לא שונה מיתר בני המשפחה. אולי אפילו מעט טוב יותר. עם השקת האטקה, סיאט חשפה צד בוגר יותר, אלגנטי יותר. דבקה בה האיכות הגרמנית, ללא ספק.

סיאט אטקה הוא רכב פנאי/SUV ספורטיבי למראה, שקיבל את הפלטפורמה המצוינת של רכב ההאצ’בק הספורטיבי והפופולרי – סיאט לאון. המנוע באטקה בנפח 1.4 ליטר, עם 150 כ”ס, ומומנט מרבי של 25.5 קג”מ בין 1,500-3,500 סל”ד.

תיבת ההילוכים היא אוטומטית DSG, עם שבעה הילוכים. מאפס ל-100 קמ”ש הוא אץ רץ ב-8.6 שניות, והמהירות המרבית שלו היא 198 קמ”ש.

סיאט אטקה, קרוסאובר ספורטיבי למראה

האטקה, שם של כפר שליו עם מפלים בספרד, הוא המקבילה של רכב הקרוסאובר הגרמני פולקסווגן טיגואן, וגם מתחרה שלו. כל אחד מהם מחזיק ביתרון מוחץ: הטיגואן ממשפחת פולקסווגן, שם נרדף לכלי רכב טובים, חזקים ובטיחותיים.

פה בארץ, מותג פולקסווגן אף “יושב” על חצי משבצת של קטגוריית יוקרה. במקביל, ניצב האטקה שמחזיק ביתרון לא קטן, יתרון המחיר – הרבה רכב במחיר התחלתי של – 139,900 ₪.

זה מאפשר לישראל ישראלי לרכוש, או נכון יותר, להצליח לרכוש, רכב קרוסאובר גבוה ומרשים, עם גנים ואיכויות מגרמניה, שגם נראה יקר בהרבה.

וזו אחת הסיבות העיקריות להצלחה המובטחת של האטקה בשוק רכבי הקרוסאובר. יש “אבל”, קאץ’ קטן. שעוד מעט אדבר עליו. תגלו אותו בפירוט על רמות האבזור. 

תא נהג איכותי. סיאט אטקה

שיבחתי והיללתי את המראה החיצוני של האטקה. ומה מבפנים?
תא הנהג, עקב האכילס של סיאט, עבר מהפך. ממש הפך להיות גרמני: איכותי, אלגנטי ומוקפד. הוא נראה ומרגיש טוב בהרבה מרכבי סיאט קודמים בהם נהגתי.

גם המידות שלו לא “סיאטיות” בעליל. אנחנו רגילים לאיביזה, ללאון, מכוניות כביש, ותא נהג שעוטף אותך. מרווח הפנים באטקה הוא מרשים ומפתיע לטובה.

במרכז רכב המבחן, ברמת אבזור אקסלנס, מערכת מולטימדיה חדשה – full link שנראית טוב ונוחה להפעלה. גם היא מקפיצה את מראה תא הנהג בכמה רמות. מחוברים אליה שמונה רמקולים, ובעזרת חיבור הנייד לבלוטות’ נזכה לשמוע את המוזיקה שלנו בפלאפון, לדפדף באנשי הקשר ולשמוע את הווייז.

אהבתי את המושבים שעוצבו לישיבה גבוהה, את ריפודי הזמש החומים היפיפיים, שמקפיצים את המראה הכללי בתוך הרכב. גם את כיוון המושבים הפשוט ונוח, ואת העובדה שסיאט הציבה רף גבוה, ועמדה בסטנדרטים אחרים לגמרי עם האטקה. תא הנהג של האטקה נראה ומרגיש פשוט טוב.

מלא מקום
עוד אס ביד של רכב הפנאי הספרדי הלוהט החדש בשוק – הוא מרווח מאד. תא הנהג גדול ומרווח, כך, שלא יחסר מרווח ראש גם לנהגים גבוהים, או מרחב לנהגים גדולים.

מאחור, 3 ילדים או שלושה מבוגרים, ישבו בנוחות, מבלי למעוך אחד את השני. תא המטען, בנפח מרשים של 510 ליטר. רחב ונמוך ונוח להטענה. ככה צריך להראות ולהיות תא מטען ברכב משפחתי.

תא מטען גדול ונוח להטענה. סיאט אטקה. אלבום פרטי

ביצועים
כיף לנהוג ברכב הזה, כיף להאיץ בו ולקבל הרבה כוח מיידי וזמין. הרכב הזה מרגיש מאסיבי ונטוע בקרקע, אף על פי שהוא לא שוקל הרבה – 1,375 ק”ג. מרגישים שזו הפלטפורמה של הסיאט לאון.

צלילי המנוע נעימים, לרוב. וגיר ה-DSG עובד יחסית טוב. למה רק יחסית? למי שמכיר, זו תיבה עם אופי, אם לוחצים חזק את הדוושה למטה, מרגישים ורואים קפיצת סל”ד, בה המחוג יתקע למעלה לכמה שניות, תוך כדי שאגת מנוע, ואז תגיע הרגיעה.

ככה התיבה מגיבה ו”מתנהגת” אם אתם מהלוחצים האגרסיביים. והאמת היא, שאם לא הייתי בוחנת את המכונית, וסתם הייתי ברת מזל עם סיאט אטקה בחניה, אני לא חושבת שהייתי מקדישה לתיבה או לתגובות שלה שנייה של תשומת לב.

הנסיעה נוחה בכביש, ובשבילים. ההגה מרגיש טוב, ומשרה תחושה טובה ובטוחה בדרך, בכל תוואי. המתלים בסיאט אטקה נוחים, הם כוילו לנוחות בכביש ובשבילים/שטח. אם כי, מורגשת נטייה קלה לקשיחות, כיאה לרכב עם ד.נ.א ספורטיבי. סדקים, שברים, מהמורות בכביש או בשבילים יורגשו וישמעו בתוך הרכב.

נסיעה נוחה גם בשבילים

אבזור
פרק האבזור באטקה יכול לקחת לבדו 1500 “מילה”. אז אקצר ואכתוב, יש 4 רמות אבזור שונות לאטקה. רמת האבזור הבסיסית – “סטייל” דיי ערומה מאבזור (מערכת מובילאיי, חלונות מושחמים, חיישני חניה וגשם וג’אנט 17″).

כל רמת אבזור שבאה אחרי, מאובזרת הרבה יותר, ומקפיצה את עלות הרכב בכמה אלפים טובים, בין 6,000-22,000 ש”ח.

רמת האבזור הבסיסית מתומחרת יפה, אבל היא ערומה מדי, ויש לשקול לרכוש אטקה החל מרמת האבזור הבאה אחרי – סטייל פלוס (145,900 ₪), ולקבל מערכות בטיחות מתקדמות, שאני אישית ממליצה עליהן – מערכות שמתריאות על שני סוגים של נקודות “מתות” בכביש – כלי רכב שנוסעים מסביבנו, שאיננו מבחינים בהם. וגם מסך מערכת המולטימדיה משתדרג מ-5 אינץ לכ-8 אינץ’.

אקסלנס זו רמת האבזור הבאה בתור אחרי סטייל פלוס, דוגמת רכב המבחן. בה תמצאו:

1. מערכת בעזרתה תוכלו לשנות את מצב הנהיגה, בהתאם לאופי הנהיגה שלכם: נורמלי, חסכוני (ECO), אינדיבדואלי (תוכלו להחליט אם אתם רוצים תגובות מנוע ספורטיביות והגה רגיל או ההיפך ועוד), ומצב ספורט.
2. פנסי לד, תאורת אווירה, ומראות צג עם תאורת welcome light
3. חלון שמש פנוראמי
4. הנעה ופתיחת דלתות ללא מפתח

ואם הכיס שלכם עמוק מספיק, ובא לכם את כל מה שיש לסיאט להציע באטקה, בתוספת של 22,000 ₪ תקבלו את רמת האבזור הגבוהה ביותר “אקסלנס פלוס“, עם תוספות נוספות, כמו מצלמת 360 מעלות מסביב לרכב, ג’אנט 19” (מרשים מאד), מושבים מתכווננים (חשמלי), ומתחממים. ופתיחת תא המטען בלחיצת כפתור.

וכך, “בלי לשים לב” רכב הפנאי הספרדי, עם תג המחיר האטרקטיבי, הפך להיות… פולקסווגן.

מראות צג עם תאורת welcome light. אלבום פרטי

סיכום
בשתי מילים – “שאפו סיאט”. לסיאט יש “אס” ביד – העיצוב החיצוני של רכב הפנאי הראשון שלה יצא מהפנט. לא היו הרבה עוברי אורח שנותרו אדישים מול הלוק ה”פראי” שלו. במיוחד בצבע השחור, רכב המבחן. עצרו אותי ברמזורים, נופפו ידיים בדרך, שאלו שאלות… הרגשתי סלב ממש.

המתחרות הראשיות, שחולקות כמעט אותו מחיר התחלתי עם האטקה, הן: פיג’ו 3008, רנו קדג’ר, ניסאן קשקאי וקיה ספורטאז’, כשלאחת מהן יש יתרון עם רשימת אבזור ארוכה שמגיעה כבר ברמת האבזור הבסיסית כסטנדרט, וזו לא סיאט.

היתרון של האטקה הוא הרושם הראשוני המצוין שהוא עושה במבט חטוף אחד, זה, והעובדה שהוא נוסע ומרגיש טוב בכביש ובשבילים, מעוצב היטב מבפנים, ובעל מימדים פנימיים מרשימים. רכב פנאי שימושי למשפחה, במלוא מובן המילה.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מבחן דרכים לקרוסאובר סיאט אטקה”

  1. ג’אנט 19″ (מרשים מאד), אבל לגמרי מיותר, מעניש ולא נוח. בנוגע ל”מערכת בעזרתה תוכלו לשנות את מצב הנהיגה”- ובכן, כל עוד הבורר לא משפיע על השילדה, ההשפעה שלו היא מינורית. יותר יח”צ ממחץ. אבל מה שיותר חשוב- ולא נמצא כלל בכתבה- לכל רמות הגימור יש “שיפטרים” להעברת הילוכים יזומה-מאחורי ההגה. דבר אחרון- עניין של טעם: צבע שחור לא עושה חסד עם העיצוב של כל דגמי סיאט: הקימורים נעלמים. צבע לבן- חיוור ושקוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen − eleven =