מבחן דרכים – מאזדה 2

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


מאזדה 2, הדור השני “החדש”, זו מכונית חשובה שהגיעה ארצה כבר באמצע 2015, כשטיפחתי בטן של חודש תשיעי, והייתי עסוקה בעיקר בבחירת טעמי גלידות, ונבחנת כעת, מהסיבה הפשוטה, שכשפונים אלי לייעוץ, ושואלים על מכוניות קטנות ומומלצות, מכוניות בולטות כמוה אני חייבת להכיר מקרוב ובאופן מוחשי. אז הנה, באיחור “קל”, כלה חדשה-ישנה הגיעה אלי למבחן דרכים. כשאת הדור הראשון בחנתי אי שם ב-2011, ודי חיבבתי, אבל וואו, איזה שיפור משמעותי יש בין המאזדה 2 של אז לזו הנוכחית. 
 

המאזדה 2 של היום, נראית טוב פי כמה, מאובזרת מאד, אבזור פרקטי ואסתטי בתא הנהג, ואבזור בטיחות קריטי, כמו מערכת לשמירה על סטייה מנתיב, והתראה על רכב בשטח “מת” שהנהג לא יכול לראות. התראה שמופיעה בלוח השעונים, ודרך הבהוב נורות כתומות במראות הצד. תא הנוסעים של מאזדה 2 הדור השני, נראה אחרת לגמרי, לנהג יש אפשרויות כיוון הגה ומושב, ומולו, מעל לוח השעונים יש מסך שקוף קטן וכמעט בלתי נראה, בו משתקפת מהירות הנסיעה, וגם התראות הבטיחות מוצגות בו. ניתן לכוון את ההשתקפות בדיוק מול עיני הנהג, נוח ויעיל מאד. וכשמד המהירות לא נמצא במרכז לוח השעונים, מתפנה מקום למד אחר. מאזדה שמו את מד הסל”ד מול עיני הנהג, שזה למעשה חלק מהעיצוב הספורטיבי-דינאמי שבחרו לשוות למאזדה 2 החדשה.
 
 
תא הנהג מעוצב בצבעים כהים עם תפרים אדומים, נראה ומרגיש איכותי. במרכז מערכת מולטימדיה המוכרת לנו מרכבי מאזדה אחרים, מערכת עם דיסק, בלי ווייז, עם צג מגעLCD  מרכזי בגודל 7′, עם בלוטות’, וטכנולוגיה המסוגלת לקרוא SMS מהטלפון החכם שלכם. לא יצא לי לקרוא הודעות, כי הייתה עסוקה בנהיגה, אבל כן שמתי לב להתראות על הצג בכל פעם שנכנסה הודעה. המערכת הזו טובה, ונדרש תרגול קל בתפעול בקר הפיקוד הרב תכליתי לשליטה במערכת.  
 
 
העיצוב הספורטיבי של מאזדה 2 בא לידי ביטוי בעיצוב דינאמי וחד כלפי חוץ, פנסים מלוכסנים ומראה יותר נוקשה מהמאזדה העגלגלה שהייתה לפני. עיצוב שזולג פנימה, למושבים לבנים (מעור) עם בד שחור ותפרים אדומים. שילוב מגניב ויפה.”משוטים” בצדדי ההגה, איתם ניתן להעביר ידנית הילוכים – דרך נוחה לשימוש, והעברת ההילוכים מתבצעת היטב, בעיקר בהאטה, לטובת בלימות מנוע. מתג “ספורט”, בורר מצבי נהיגה – רגיל/ספורט, שלחיצה עליו מביאה לנהיגה דינאמית ומעט רועשת, כי המנוע עובד קשה יותר. ולמעשה, כל הילוך שאתם מעבירים “נסחט” מעלה במעלה מד הסל”ד עד שאתם מקבלים את כל הכוח שההילוך מסוגל לו. כך כל האצה ותאוצה בתיבה האוטומטית עם 6 הילוכים, מהירה ומהנה יותר. וגם מד הסל”ד שהזכרתי מקודם, שתפס מקום במרכז לוח השעונים.
 
 
הנסיעה במאזדה 2 נוחה וטובה, המנוע הקטן – גדול, בנפח 1,500 סמ”ק, בימים שמנוע סטנדרטי הוא 1.4 ליטר, מרגיש נמרץ מספיק, ומספק בשיאו 111 כ”ס ו14 קג”מ ב-4000 סל”ד. ההגה, מזכיר מאד את ההגה בדור הקודם, נוח וקל לתמרן איתו בנסיעות עירוניות ובחניות. כשתחושת הקלילות הזו באה לו לרועץ בנהיגה בינעירונית מהירה יחסית.
מאזדה 2 זה רכב סופר מיני (ראו מפת הדרכים), מרווח מספיק גם למשפחה קטנה, זוג הורים עם ילד או שני ילדים קטנים. בתא המטען בנפח 280 ליטר, תכנס בקושי עגלה עם אמבטיה, אך טיולון או קניות רבות תטעינו בקלות והרבה.
 
 

שורה תחתונה:

 
בטיחות: 6 כריות אוויר, מצלמת רוורס, בלימה אוטומטית בשעת חירום, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטח מת ועוד.
צריכת דלק: 12 קילומטר לליטר
דירוג זיהום אוויר: 4 מתוך 15

מחיר: החל מ-99,000 ₪ הדגם הנבחן “– “pure white 113,500 ש”ח

 

כן/לא:
מאזדה 2 התמודדה ומתמודדת מול לא מעט מתחרות טובות ששווקו בארץ, מכוניות סופר מיני אסייתיות ואירופאיות ששברו את השוק ואת שיאי המכירות, מותגים כמו קיה, יונדאי, סוזוקי, סקודה, פיג’ו וסיאט, שכל אחת מהן עשתה לה חיים קשים בנפרד. אך גם השנים לא הצליחו למוסס את כל התארים שמאזדה זכו להם בארץ, בעיקר היותה של מאזדה 3 “המכונית של המדינה” שנים ארוכות ברצף. כל אלה תרמו לשמירה על המוניטין של מאזדה בכלל, ומאזדה 2 בפרט, מכונית טובה שדבקה בה הפופולריות והאמינות, בזכות הזיקה המשפחתית.

ובנתיים, באינסטגרם של מלכת הכביש…

A photo posted by Anat Daniel ענת דניאל (@queen.of.the.road) on

פינות ?

 

שאלה תשובה

 
היי ענת, אנחנו זוג צעיר שנמצא בדילמה של ממש. יש לנו רכב מאזדה ישן מאד, שהמחירון שלו הוא 8000 ₪ לכל היותר, ומסכימים לתת לנו עבורו 3000 ₪ בקושי. אך הבעיה העיקרית היא התקציב הנמוך שלנו 15-20 אלף, לרכב משפחתי, עם תא מטען גדול, מה שמשאיר אותנו עם היצע קטן ולא איכותי, מה לעשות?
 
היי יקיריי, התקציב אכן מעט נמוך, אך ניתן בעזרת שיטת האלימינציה להגיע לרכב הטוב ביותר בהיצע הקיים. ראשית, הייתי בוחרת ברכב שלא “זקן” מ-10 שנים. בעיות במכלולים צצות הרבה לפני, אבל מכוניות ששמרו עליהן מחזיקות יפה גם ב”גילאים האלה. שנית, עשו חישוב של 15,000-20,000 קילומטראז’ שנתי, כשיותר מזה, הרכב שהיה עסוק מאד, וככל שרכב “עבד” יותר, הבלאי בו גבוה משמעותית, ובלאי משמע ביקורים במוסך. חשוב גם לבדוק מי היו הבעלים הקודמים של הרכב, כולם. לוודא ברישיון הרכב, שהרכב לא היה פעם רכב השכרה (החכר), כי אז גם החשש לזיוף הקילומטראז’ עולה. וכמו שאני מציינת בסוף כל ייעוץ, נכון שחבל לשרוף 500 ₪ על בדיקת רכב מקיפה במכון בדיקה (לשלול בעיות במנוע, גיר, או פגיעות שלדה חמורות), אבל יכאב יותר בכיס להחליף מנוע ב10,000 ₪, אם לא תגלו לפני שהייתה בעיה. בהצלחה. לעוד שאלות ותשובות
 

השקות:

אבארט 124


אבארט 124
Spider בישראל, ספינת הדגל הספורטיבית של אבארט בעולם נחתה בישראל. בעלת מנוע 1.4 טורבו עם הספק של 170 כ”ס, הנעה אחורית, האצה מאפס ל-100 קמ”ש ב-6.9 שניות, תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית בעלת 6 יחסי העברה קדמיים. Paddle shift – בקרי שליטה מגלגל ההגה על תיבת ההילוכים,  ABARTH D.A.Mדיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה ובולמים ספורטיביים. לספיידר גג SOFT TOP נפתח ידנית, חישוקי 17″, סגירת דלתות ללא מפתח והנעה בכפתור, פגוש קדמי ספורטיבי הכולל פתח יניקת אוויר מוגדל, “חצאיות” צד, ואגזוז ספורט “מונזה” עם 4 יציאות. בתא הנהג מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ראשי תומך עברית, מערכת ניווט בעברית, דיבורית BT, בקר שליטה מרכזי ומערכת רמקולים הכוללת 9 רמקולים של BOSE. העיצוב הספורטיבי ניכר – עם גלגל הגה ספורטיבי מצופה עור עם תפירה אדומה, לוח מחוונים ספורטיבי עם מד סל”ד במרכז הלוח בצבע אדום ABARTH, מושבי עור ספורטיביים, דוושות אלומיניום, קונסולה מרכזית מצופה עור עם תפירה אדומה ועוד. ובמחיר של 299,900 ₪.

מפת הדרכים:

סופר מיני – סופר מיני הוא כינוי למכונית קומפקטית – גדולה יותר ממכונית מיני וקטנה יותר ממכונית משפחתית. מקור המושג הוא בבריטניה והוא אומץ גם בישראל. בשניים – שלושה עשורים האחרונים, מכוניות הסופרמיני הגיעו לגודל של מכוניות משפחתיות מפעם. ובמקביל המכוניות המשפחתיות של היום גדלו גם הן. לרוב מכוניות סופרמיני הן בתצורת האצ’בק (רכב בלי “תחת”), אך בשנים האחרונות ישנן יצרניות שייצרו מכונית סופר מיני בתצורת סדאן, עם תא מטען רחב.
follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מבחן דרכים – מאזדה 2”

  1. המאזדה 2 החדשה נראת הרבה יותר טוב מהישנה שהיה לה עיצוב נורא משעמם ועגול.
    נחמד הקטע של ההשתקפות של הנתונים לטובת הנהג למי שרוצה להרגיש כאילו שהוא
    במטוס קרב חחח (דרך אגב ניתן גם להזמין גאג'דט כזה שמתחבר כמעט לכל רכב ובעזרת
    מסך קטן ומדבקה מקרין נתונים על שמשת הנהג וזה גם לא עולה הרבה}.
    עושה רושם שגם המנוע והנתונים של הרכב מתאימים לקהל היעד שלו.
    למאזדה יש שם טוב אצלנו ואנשים מוכנים לשלם טיפה יותר בשביל זה
    למרות שגם המתחרות ברמה טובה מאד וכל הזמן במגמת שיפור.

    תודה על הסקירה ענת 🙂

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen + fourteen =