מבחן דרכים מזראטי גיבלי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook




מבחן דרכים מזראטי גיבלי




ענת דניאל אלסיבוני
צילום: נועם חגי
מתוך מדור רכב “מלכת הכביש” בידיעות תקשורת



קיבלתי מזראטי גיבלי למבחן דרכים. רכב איטלקי בשחור בוהק, ישבן רחב ונמוך, אגזוזים כפולים בכל צד, חישוקי מגנזיום נאים, חלונות חשמל ללא מסגרת, ומקדימה, “גריל” מאיים ופוטוגני, מעשה ידי אומן. לא אשקר, סוג של הגשמת חלום קטן עבורי מהרגע שנחת בארץ. זהו רכב יוקרה, עם המון כוחות סוס, וסטייל, כמה סטייל! וגודל ועוצמה ומראה מטמטם, כל זה, ואני בין אלף מכוניות עומדות.

אין איפה לנהוג פה, לנהוג באמת, מהר, בטוח. אני בין פקק לפקק, מכביש שבור, לעמוס, למשופץ. התסכול רב.
אבל זה לא מה שישבור אותי, אני רוצה לנהוג את הגיבלי הזה. המתנתי לרדת החשיכה, השכבתי את הבנים לישון, ויצאתי לפגוש את האיטלקי הלוהט בחניה.



איטלקי לוהט בחניה. מזראטי גיבלי





לחיצה בשלט, הפנסים האדומים מברכים אותי לשלום. “טוב שנזכרת”, אני מקניטה את עצמי, “רכב של כמעט 700 אלף שקל, לא כולל חבילת אבזור ב40 אלף ₪, חונה לך מתחת לסלון מהבוקר, ואת מתמהמהת”. אבל אני לא מחכה יותר, נכנסת לתא הנהג היפהפה, ריפודי עור בגוון חום בהיר, סביבם צבע שחור תוחם מדלת לדלת. (שלא תטעו, הייתי מוותרת על ריפודי העור לטובת ריפודי בד). המושב המרווח, נוח ומחבק, “זכר” את תנוחת הישיבה שלי. אני מתניעה מנוע 3 ליטרים עם 330 כ”ס, ולוחצת על הכפתור שפותח את צלילי האגזוז ומבטיח לי ביצועי מנוע מיידיים. 
אני יכולה לבחור באופציה של נהיגה חסכונית ולקבל צריכת דלק של מכונית ממוצעת, אבל זו לא מכונית ממוצעת, ולא בשביל זה נפגשנו. זהו, יצאתי. אני עם הפנים צפונה – חיפה, נתניה, חדרה, לא אכפת לי לאן, רק שנסע לשם יחד.



מנוע 3 ליטר, 330 כוחות סוס. מזראטי גיבלי




בידיי הגרסה הבסיסית של הגיבלי, מנוע 3000 סמ”ק, טורבו בנזין, עם הנעה אחורית, 6 צילינדרים, 330 כ”ס, 0-100 קמ”ש ב-5.6 שניות ומומנט מרבי של 51 קג”מ ב-1750 סל”ד. המון כוח בכל שלב של הנסיעה. תיבת ההילוכים אוטומטית – טיפטרוניק עם 8 הילוכים שעובדת היטב ובסנכרון עם ביצועי המנוע. קיימות שתי גרסאות נוספות יקרות וחזקות יותר, גיבלי S וגיבלי S 4Q עם מנוע 3000 סמ”ק, 6 צילינדרים ו410 כ”ס ובין 4.8-5 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש. 







דוושת המצערת המתכתית מתמסרת, לא צריך ללחוץ אותה הרבה כדי לזכות לתאוצה המיוחלת ולצלילים החייתיים. בעיקולים ופניות ההגה הגיב בדיוק לו ציפיתי, והצמיגים, ברוחב 23.5 ס”מ, אחזו היטב. החלקות קטנטנות או “תזוזות ישבן” קלות, בעגה שלנו, חשתי בזכות מצב הנהיגה הדינמי שבחרתי לנהוג בו, אך לא העזתי לכבות את מערכת בקרת היציבות (ראו הסבר במפת הדרכים). 
במרכז תא הנהג מערכת מולטימדיה מקורית, זה חידוש, קלה להפעלה. דרכה שולטים במערכת השמע, בקרת האקלים, חיבור בלוטוס, והגדרות כלליות. מעליו שעון מזראטי קלאסי, ומשמאל על גבי ההגה קלשון כסף נוצץ, מזכירים לי שוב איפה אני יושבת, בכל פעם שאני מתחילה להתרגל להרגשה. 



לא צריך ללחוץ הרבה כדי לקבל את התאוצה המיוחלת




בטיחות – 5 כוכבים במבחני ריסוק של EuroNCAP
צריכת דלק – 5 קילומטר לליטר במצב נסיעה דינמי, 10 קילומטר לליטר במצב נסיעה חסכוני.
דירוג זיהום אוויר – 15 מתוך 15
מחיר – 689,000 ₪ ללא תוספות 

כן/לא 
מעט מאד מכוניות גרמו לי לאבד פעימה במשך שנותיי כבוחנת. מכוניות כמו מזראטי גיבלי זה הבאנג’י והסנפלינג של הנהגים. החיוך שמופיע בכל האצה, האדרנלין, הדופק המהיר, כמו בספורט אתגרי, רק בלי להזיע. מבחוץ ומבפנים, הסטייל והייחוד האיטלקי ניכר בכל פרט ברכב, והנסיעה, שקטה נוחה ומהנה.
מה רע בגיבלי, אתם רציניים? לא מצאתי על מה להתלונן. הייתי רוצה עוד זמן איתו, רק בכבישים בין גרמניה לאיטליה.



 

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מבחן דרכים מזראטי גיבלי”

  1. איזה רכב מטורף עם המון סטייל וכוח. נראה לי שלכולם היה מתאים רכב כזה באופן קבוע בחניה 🙂

    תודה על הסקירה ענת.

    אילן.

  2. את צוחקת, נכון? כל S3 לוקחת אותה בפתיחה מ-0 ל-100. מזראטי זה רכב לאנשים שאוהבים לנופף במותגים ולא לחובבי רכב אמיתיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 − fourteen =