מבחן דרכים – מיני קופר קאנטרימן S

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מיני קאנטרימן. מלכת הכביש באינסטגרם

 

 

מאת: ענת דניאל אלסיבוני 
תמונות: אלבום פרטי

מיני קופר הוא קודם כל מותג, עוד לפני היותו רכב. בארץ נמכרות בסך הכל כ-500 מכוניות “מיני” מכל הדגמים, בשנה. בפרט, המיני קאנטרימן אותה בחנתי בכתבה זו, שנמכרת בכ-60 “חתיכות” בשנה. ה”קנאות” הזו במכירה מצומצמת של מכוניות מיני מתוכננת, ושומרת על הייחוד של המכוניות הללו בכבישי הארץ, על מחיר המחירון שלהן בשוק הרכב (שלא לומר על מחירים מעל המחירון שמתקבלים בהבנה על ידי הצרכן ומשולמים), וגם על מועדון חברים צבעוני, מלוכד ומיוחד של נהגי המיני קופר בישראל. לא רע





בטח לא אחדש לכם כשאומר, מיני קופר היא לא מכונית זולה. עם השם בר תג המחיר. מחירי הבסיס שלה גבוהים יחסית וכך גם מחירם של פריטי האבזור, צבעים, מדבקות וכו’. אבל גרסת “בסיס” במיני זו לא גרסת ליסינג עירומה, אלא גרסה פחות עמוסה באבזור וצבע. ה”הסטנדרט” של מיני יאמר לזכותם, הוא סוג של פרימיום במכוניות אחרות. אם אתם רוכשים מיני מכל דגם, יעמוד לרשותכם מגוון אינסופי של בחירה והתאמת מכונית מיני ייחודית על פי טעמך האישי – מצבע גג, צבע גוף הרכב, צבע או מרקם הריפודים, צבע הדשבורד, תוספות צבע לדשבורד, בחירת דפוס הג’אנט, הוספת מדבקות כאלה ואחרות לקדמת הרכב או לצדדים, ועוד ועוד. זו אולי מגמה שהולכת ומתרחבת בקרב המכוניות האירופאיות (ראו ערך, אופל אדם), אך זו ללא ספק מגמה שהחלה ומזוהה לגמרי עם המותג האפנתי הזה – מיני קופר.


 



הקאנטרימן שקיבלתי לידיי היא מיני קופר קאנטרימן S, שמגיעה עם מנוע 1.6 ליטר טורבו, המפיק 192 כוחות סוס הבאים לידי ביטוי ב-5500 סל”ד, בשונה מהקאנטרימן נטולת ה-S שמנועה מפיק רק 122 כוחות סוס (ב-6000 סל”ד). תיבת ההילוכים היא אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה, והרכב בהגדרה הוא רכב פנאי אפנתי גם למשפחה, בזכות 5 דלתות, מרווח פנים (תא נוסעים ותא מטען מרווחים, וכניסה נוחה להטענת מושב תינוק) והגבההאז הנה הסיבה שהיא אצלי במבחן, מיני קופר קאנטרימן היא המשפחתית הבאה שבחרתי כדי לבחון לבדוק אם היא האחת בשבילי. 

 

 



המומנט (שיא הדחיפה קדימה) של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו הוא 24.5 קג”מ החל מ-1600 סל”ד, אבל זה לא מרגיש ככה. הדחיפה הזו כשלוחצים על דוושת הגז מורגשת יותר באזור ה-2500 סל”ד, אפילו 3000 על המד. אז התחושה הכללית היא של מאמץ מנוע קל בתחילת הדהירה קדימה. ואז אני תוהה אם לא יתאים לקאנטרימן מנוע קטן יותר, או שמא המנוע של גרסת הבסיס עם 122 כוחות סוס היה עושה מיטיב עם הביצועים.

הקאנטרימן הגבוהה והגדולה יחסית לא נטועה בקרקע כמו אחיותיה הקטנות והנמוכות. מצד שני, היא משרתת צרכים וקהלים אחרים, יציבה ומרגישה בטוחה, עם הגה נוח שמתנהג היטב ורך במידה הנכונה. גם הבלמים עובדים בצורה טובה, המנוע מספק ביצועים זריזים באזור הנוחות שלו, ותיבת ההילוכים עובדת היטב, בעיקר בהעברת הילוכים ידנית, על ידי הכנפונים החמודים האלה בצידי ההגה. 

 

 

מיני קופר קאנטרימן S גבוהה ומרווחת

סטייל
אם אנסה לדמות את הקאנטרימן לגברת, התחושה שהיא “משדרת” היא של בלתי מושגת. גדולה מעט ואפילו מגושמת, אבל יפה, מעוצבת ושונה מכל מה שתראו על הכביש, בקטגוריה ובכלל. תא הנהג שלה יפה ומעניין, וניכר שיד מעצב עברה על כל פרט. המושבים מעוצבים בסטייל, אך מאבדים מהנוחות שלהם בנסיעה ממושכת. השמשות גדולות ורחבות ומספקות נראות מעולה, מעט מתחתן פנסים עגלגלים וגדולים, ושבחה קדמית שקיבלה מראה יותר חד ומעוצב ב-2015. הטוטאל לוק באמת מגניב.

אבזור
אחרי המיני עצמה מגיע הנהג, שזוכה לפינוק וסביבה נעימה ואסתטית מלאה באבזור אינטואיטיבי, כיפי ומזמין. כדי לבדוק את כל האבזור, וכל מה שהקאנטרימן יכולה לתת לי כנהגת הייתי צריכה יותר מ-24 שעות מבחן. זה כבר יקרה במיני הבאה. יש שפע מתגים וכפתורים, והגדרות שונות הניתנות לכיוון דרך מערכת המולטימדיה. מתג למצב “ספורט”, למי שרוצה, מתג כיבוי ל-ESP מערכת בקרת יציבות, נורות “אווירה” צבעוניות בצידי הדלתות ובמרכז תא הנהג, שעון קמ”ש גדול ממורכז מסביב למערכת השמע המצוינת(!), כמו תצוגה של רדיו ישן, 2 סוככי שמש לנהג, מחשב דרך, בלוטוס, כפתורי שליטה מההגה (נוחים מאד). מיני זה מותג עם מאפיינים ייחודיים מפגוש לפגוש. מאפיינים שצריך לאהוב ולהעריץ – כי מיני קונים מאהבה, או לא בכלל.

 

תא נהג. מיני קאנטרימן

 

מד מהירות וינטאז’י. מיני קופר קנטרימן S

 

לכל פרט הוקדש תשומת לב. תא נהג מיני קופר

 

השירות של מיני קופר 

בסוף המבחן אני והקאנטרימן נפרדנו ללא פרפרים בבטן או לבבות באוויר, בניגוד לאחיותיה הקטנות, הנמוכות והספורטיביות אותן אני זוכרת עם חיוך גדול מיום השקתן – מיני קופר חמש ושלוש דלתות. עם כל הייחוד והסטייל שבה, נראה שאני לא מתאימה לה, או היא לא מתאימה לי.


ג’מייקנה בהשקת מיני קופר חמש דלתות


יתרונות: עיצוב חוץ ופנים, שמירת ערך, טונות “קסם אישי”.
חסרונות: מחיר, ביצועים. המלצה: לבדוק את הקאנטרימן ללא ה-S קודם.


מחיר לגרסת הבסיס (פפר): 189,500 ש”ח לפני רישוי (2409 ש”ח) ותוספות
מחיר לגרסת צ’ילי הנבחנת: 247,000 ש”ח לפני רישוי (3359 ש”ח) ותוספות אבזור

צריכת דלק: 12.5 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת
דרגת זיהום: 13 מתוך 15
בטיחות: 5 מתוך 5 כוכבי ריסוק



מלכת הכביש בפייסבוק
באינסטגרם
לייעוץ לפני רכישת רכב על ידי מלכת הכביש

 

follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “מבחן דרכים – מיני קופר קאנטרימן S”

  1. היי
    בהחלט מכונית מיוחדת עם קסם משלה, פרקטיות משלה, ומחיר משלה {יקר}.
    רכב כזה בשוק הישראלי הוא טיפה הרפתקאה אבל יכול להיות מעניין להחזיק רכב כזה.
    תודה על הסקירה 🙂

    אילן.

  2. היי ענת, יש לך כתבות קצרות וטובות מאוד. רק רציתי לשאול איך זה עובד? את מתאמת נסיעת מבחן על רכב כלשהו, ואם את מציינת שיש לך בלוג רכב, אז הסוכנות מרשה לך לבחון את הרכב למשך כמעט כל היום??

  3. היי, תודה קודם כל.
    אני בוחנת וכותבת מבחני דרך מ2011. עם הזמן יבואני רכב התוודעו אלי ואל הבלוג (וגם אל נתוני החשיפה יש להניח), ושמחו לתת לי כלי רכב למבחן כדי שהקהל שלי (מעורב מאד, לא רק נשים) יקרא ויכיר את המכוניות שלהם.

    חג שמח ובהצלחה
    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 − fourteen =