מבחן דרכים ניסאן אלטימה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
ניסאן אלטימה, מכונית מנהלים במבחן
 
השבוע טיילתי עם מכונית המנהלים של ניסאן – אלטימה“, מכונית שיוצרה ב-2013, ועברה השנה מתיחת פנים שינויים קוסמטיים מבחוץ ומבפנים. מבחוץ, היא קיבלה את החזית של אחיותיה המורנוומקסימהאיתה היא גם חולקת פלטפורמה/בסיס, ואת צורת הפנסים, המכונים על ידי היצרן פנסי בומרנג“, לקחו מרכב הספורט במשפחה ניסאן Z370. אני אישית פחות אהבתי את צורתם, ואוסיף ואחמיר, אני חושבת שהם גרעו מהמראה הכללי הנאה מאד של האלטימה. אבל העתיד ורוד, מתיחת הפנים שעברה מסמנת לנו שעוד לא הרבה זמן – שלוש שנים בערך יהיה דור חדש לניסאן אלטימה, ואז, אם מישהו שומע אותי שם ביפן, בבקשה עצבו את הפנסים מחדש.

דרוש עיצוב מחדש. פנסי בומרנג

 

מלבד החזית, האלטימה קיבלה חומרים חדשים ומשופרים בתא הנהג, בדלתות וריפודים, ומערכת מולטימדיה רדיו דיסק עם מסך מגע צבעוני 8 אינץו-6 רמקולים. גם איטום תא הנהג שופר, ואכן הניסאן המשפחתית מכונית שקטה יחסית ונעימה לנהיגה. אבזור תא הנהג כולל בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם להתנעה בעזרת כפתור (אחד מהיצרנים הראשונים שהשתמשו בטכנולוגיה הזו), מחשב דרך עם מסך צבעוני, מצלמת רוורס, בקרת שיוט (מעולה בכביש 6), כניסות USB ו-AUX, וחיבור בלוטותנוח ויעיל של מערכת ההפעלה לנייד שלכם.
מרווח הפנים שלה הוא אחד היתרונות הגדולים שלה. משפחה של 5 נפשות יזכו למרווח ראש ורגליים רב ותא מטען מרווח בנפח 436 ליטר. נכון, מדובר במכונית מנהלים, אבל קטגוריית המנהלים מתה לפני מספר שנים, וכעת היא ממציאה את עצמה מחדש. וכחדשה, כדאי שמשפחות ייקחו את המכוניות שבה בחשבון. המחירים עולות כמו מכוניות משפחתיות סטנדרטיות והמימדים מפנקים פי כמה.
 
 
תא נהג. ניסאן אלטימה

 

המון המון מקום בתא המטען
 
המנוע של האלטימה בנפח 2.5 ליטר, עם הספק של 182 כוחות סוס ו-24.8 קגמ, והוא נטול טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה, ואף על פי כן, תתקשו לזהות מיד כי זו תיבה רציפה. ההאצות טובות, המנוע לא משתגע או נוהם בכעס אם לוחצים חזק מדי את דוושת הגז. רק כשתגיעו למהירות גבוהה תחושו במונוטוניות של התיבה, תיבת הילוכים עם אינסוף הילוכים, ואין כל רע בזה, ההיפך, זו תיבה שנחשבת אמינה, היא פשוט פחות ספורטיביתאו מרגשת אם תרצו. ואפרופו, פחות מרגשת, לאלטימה יש תחרות לא פשוטה מול הרבה מתחרות יפות, חזקות ומגונדרות יותר. היתרון שלה הוא במוניטין של ניסאן ובמחיר הטוב יחסית לתג המחיר של המתחרות.
בטיחות: 6 כריות אוויר, ניתוק כרית אוויר במושב הקדמי, ומערכת מובילאיי, החדשה יש לומר, שעוצבה מחדש ונוספו בה מערכות בטיחות נוספות: התרעה מפני התנגשות ברכב שמלפנים בסביבה עירונית ובינעירונית, או חלילה בהולכי רגל ורוכבי אופניים. התרעה על אי שמירת מרחק או סטייה מהנתיב, והחידוש: זיהוי תמרורי מהירות ומתריעה על חריגה מהמהירות המותרת. המוביל איי מצפצף חזק מדי? החלישו אותו מעט, יש כפתור עוצמת שמע, וגם ניתן לכוון בעצמכם באיזה מרחק מהרכב שלפניכם המערכת תתריע.

צריכת דלק: 11 קילומטר לליטר
דירוג זיהום אוויר: 10 מתוך 15
מחיר: 164,900 ₪
כן/לא
אם מנועי טורבו ותיבות הילוכים מלאות טכנולוגיה לא עושות לכם את זה, אז הגעתם לרכב הנכון, כי האלטימה היא מכונית בסיסית, היא דומה להרבה מהמתחרות שלה, תא הנהג שלה לא נוצץ, המנוע שלה לא מוגדש, והיא לא תגרום לכם לאבד את הרישיון. מנוע ה-2.5 ליטר של ניסאן ירגיש בבית אם תיקחו אותו לנסיעות ארוכות בכבישים מהירים. שם הוא יוכיח צריכת דלק טובה בהרבה, ירכך לכם את רוב מהמורות הדרך, על אף שהמתלים שלו רכים מדי, בהיי ווי“, הם רכים במידה שתנעים לכם את הנסיעות לעבודה והביתה מדי יום.

שאלה תשובה:
שלום ענת, האם ככל שהמנוע גדול יותר הוא מהיריותר?
אני ממש שמחה ששאלת את השאלה הזו, זו סוגיה חשובה, ואחד המיתוסים הראשונים שאני אוהבת לפוצץבסדנאות שלי. מהירות מושפעת מנפח המנוע, אך לא רק, יש גם תצורות מנוע, יחסי דחיסה, הספק, קגמ וגם טכנולוגיות הזרקת דלק שונות שמשפיעות על זריזותהמנוע. לפיכך, יכול להיות שרכב בעל מנוע 1.4 בעל מגדש טורבו יהיה מהיר יותר מרכב עם מנוע 2000 סמק (2 ליטר). את יכולה לבדוק במפרט הטכני של המכונית את נתוני ההספק של המנוע, ההאצה, וגם קגמ ולקבל תמונה ברורה לגבי יכולות הרכב ביחס לכלי רכב אחרים. בהצלחה

השקות:

 
מתחרה חדשה ומפתיעה מאד בקטגוריות רכב הפנאי היוקרתיים יגואר אפ פייס (F PACE), הקרוסאובר הראשון בתולדות יגואר, הושק בישראל, עם שני דגמי טורבו דיזל – 2 ליטר עם 180 כס ו-43.9 קגמ, 8.7 שניות מ0-100 קמש, ו3 ליטר עם 241 כס ומומנט של 71.4 קגמ, ו-6.2 שניות מאפס ל-100 קמש. עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולה, אבזור בטיחות מתקדם, חלון גג פנורמי, הנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ‘, 8 רמקולים, חיבור בלוטות‘, כניסות USB ו-AUX, ריפודי עור, ועוד. במחיר 395 אלף שח לדגם הדיזל הבסיסי ו-525 אלף שח לדגם הדיזל המחוזק“.

מפת הדרכים: מערכת בטיחות TCS

 
ה-TCS מערכת בקרת המשיכה – ‘אחותבמשפחת מערכות הבטיחות המתקדמות דוגמת ה-ABS, EBD וESP. זו נועדה להפחית סבסוב והחלקה של הגלגלים בשעת האצה. בכך היא מגבירה את יכולת ההאצה והטיפוס של המכונית, תוך צמצום של שיעור ההחלקה. היא פועלת כשהיא מזהה סבסוב של הגלגלים. מפחיתה את הספק המנוע ומפעילה לחץ על הבלמים, כדי להקטין את מומנט הנהיגה. מערכת בקרת המשיכה TCS חשובה במיוחד בנהיגה על כבישים חלקים או בתנאי מזג אוויר שגורמים להחלקה כמו שלג, קרח או בוץ, אז המערכת מופעלת גם במהלך סיבוב בפנייה במהירות גבוהה, שעלול להביא לאיבוד אחיזה של אחד הגלגלים ובכך לסיכון בטיחותי גבוה.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מבחן דרכים ניסאן אלטימה”

  1. הניסאן אלטימה נראת לדעתי טוב מבחוץ ארוכה ומכובדת כמו שמכונית מנהלים צריכה להראות ואהבתי את הניקלים מסביב לחלונות ובידיות זה מוסיף לרכב.את הג'אנטים המעוצבים פחות אהבתי מזכירים צורות ישנות שהיו נפוצים בעבר.
    טוב לראות גם רכבים חדשים ללא טורבו אלא מנוע עם נפח יחסית גדול ומספיק כ"ס לתת לנהג על הכביש
    תמיד חששתי ממנועי טורבו שלא תמיד עומדים במבחן הזמן וחלקם גם לא נעימים לנהיגה.
    פנים הרכב נראה רגיל למדיי לא מראה יותר מידיי שמדובר במכונית "מנהלים".

    תודה על הסקירה המעניינת ענת.

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × two =