מבחן דרכים סיאט לאון FR

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אחד ממבחני הדרכים הנקראים ביותר ב”מלכת הכביש” ever! מטפס חזרה לדף הבית, לטובת הקוראים שלא הגיעו אליו

התפרסם לראשונה בתאריך 1/11/2013

תמונה מתוך השקת הסיאט לאון החדשה 


שששש… אל תספרו לאף אחד, אבל יש זן אחר של מכוניות. משפחתיות, קטנות, ממש קטנות, מנהלים ורכבי ספורט, מכוניות שיכולות לענות לכם על כל הצרכים: בטיחות, חיסכון בדלק, אמינות, ומה אתם יודעים, בנוסף לכל זה תוכלו ליהנות גם מ”ביצועים”.

עכשיו, כשאני אומרת “ביצועים” זה לאו דווקא כלי רכב שיקנה לכם כרטיס כניסה למירוץ הפורמולה הבא. אלא מדובר ברכב ליום יום, שינעים את הזמן שלכם בכבישים (גם בפקקים), שיאיץ טוב יותר, שישמע טוב יותר, ושייתן לכם את הזכות והאפשרות לעקוף בעת הצורך מבלי להסתכן (אני לא מעודדת עקיפות ונהיגה פראית, אבל מנועי 1.6/1.4 ללא מגדשי הטורבו פשוט מרגישים פחות טובים ומהנים).
אז על אילו מכוניות אני מדברת אתם שואלים? “אירופאיות” חברים, אירופאיות. עם מנועי טורבו קטנים/בינוניים, מנועים חסכוניים וחזקים כאחד. במבחן הזה נעסוק בספרדייה לוהטת שהפכה לגרמנייה שווה – סיאט לאון.


קצת אאודי A1, קצת איביזה

אין הרבה מכוניות שגורמות לי להתרגש, והריגוש שאני מדברת עליו לא מסתכם בכוחות הסוס, אלא במשהו מורכב יותר. זו חבילה שלמה: מהמראה הראשוני, הכניסה לרכב, ההתנעה, הצלילים, וכמובן, ההאצה, אחיזה, בלמים ועוד ועוד. אתם יכולים לנהוג במותגים יוקרתיים ומפוארים יותר ולא להרגיש את ההרגשה הזו, (ועזבו שנייה את פרארי ומזראטי, זו ליגה אחרת). חיבור מוצלח, אחד לאחד בין נהג למכונה. חיבור כמו שהיה לי לסיאט לאון 1.8 טורבו FR.

יחד איתה באותה שורה אני יכולה לציין את האלפא ג’ולייטה תלתן, ופולקסוואגן שירוקו (וגם אופל אסטרה ברלינה, משפחתית כבדה שלא הייתה כזו מרגשת או מהנה, אבל מבחינת כוח שווה ללאון). שוב, לאו דווקא “סופר קארס” מפלצתיות, אלא קטגוריה ספורטיבית “רגועה” שיכולה אפילו להיחשב משפחתית בעיני נהגים מסוימים. מכוניות יפות עם מרכז כובד שניכר לעין, מתלים נוקשים במידה הנכונה, צמיגים אוחזים ומנוע שעונה על כל הצרכים.

סיאט לאון החדשה 3>

 

מה השתנה בסיאט לאון החדשה ולמה היא מזכירה לכם קצת את האיביזה? היא קלה יותר ב90 ק”ג, קצרה יותר בחמישה ס”מ, והצמיגים שלה רחבים יותר. כל אלה לטובת ביצועים טובים, חיסכון בדלק ופרקטיות בעיר.



ביצועים:
על פי המפרט, ללאון יש 180 סוסים, מנוע 1800 סמ”ק עם מומנט של 25.5 קג”מ כבר מ1250 ועד 5000 סל”ד. המהירות המרבית היא 225 קמ”ש, תאוצה מ0 ל100 ב7.1 שניות. מערכת הזנת דלק -TSI בהזרקה ישירה.  


ראויה לציון היא מערכת “נהיגה דינאמית” שמאפשרת לנהג “לשחק” עם הגדרות מצב הנהיגה: לבחור בין הגה “ספורטיבי” או “נורמלי”, ביצועים “חסכוניים”/”נורמליים”/”ספורטיביים” ובין מצב צריכת דלק “חסכוני”/”רגיל”.



אני אישית השתגעתי עם הגה ספורטיבי כבר בתחילת נסיעת המבחן וזה לא היה חכם, אז המלצתי לחברים – קחו אוויר, תלמדו קצת את הרכב וההגה במיוחד, התקדמו לאט לאט. 

כתבתי שהוא אוחז? כתבתי, ציינתי שהמנוע חזק מספיק כדי להגשים לכם את רוב השאיפות? הנה עכשיו אני אומרת. אבל מה שבעיקר הפליא אותי, הם הבלמים. הבלמים בלאון (4 בלמי דיסק, קדמיים מאווררים), עושים את התפקיד שלהם במינימום לחיצה על הדוושה, מינימום תחושה בנהיגה, ומקסימום עצירה. (תודה לאל).

רוצים לשמוע דברים פחות טובים? אין הרבה, אבל אחד מהם טמוע בתיבת ההילוכים DSG האוטומטית עם 7 הילוכים – אם תהיו במצב אוטומט ההילוכים ימשכו עד להילוך האחרון כבר ב70-80 קמ”ש. אני לא חושבת שזה רע, כי זה לא פוגם בנהיגה או בחוויה. העובדה שכל הזמן נשמר סל”ד נמוך טוב למנוע ומצוין לצריכת הדלק.
אם אתם רוצים “למשוך” קצת את ההילוכים ולמצות אותם פשוט עברו לתיבה הידנית.


דבר נוסף שהרגשתי בתחילת נסיעת המבחן, ו”נעלם” לי ככל שעברו השעות בחברת הלאון, התרחש בשלב התאוצה, בכל יציאה מ0 קמ”ש הייתה מן השהייה של מאית שנייה ואז הרכב עף קדימה, עד רגע זה אני לא יודעת להגיד בוודאות אם זה היה רק בתחילת כל נסיעה, אם אני לחצתי אולי יותר מדי את הדוושה (אחרי הכל אני רגילה לנהיגה בפיג’ו הפרטית שלי). ביום השני כבר לא הרגשתי את זה בכלל. 



מרווח, מקום
על אף שהלאון איבדה כמה סנטימטרים, היא עדיין מיועדת ושימושית מאד למשפחה, עם מספיק מרווח ליושבים בתא הנהג ובמושב הנוסעים – שלושה ילדים יחלקו מקום בשלווה. לנוסעים מבוגרים מאחור יהיה גם מספיק מרווח לרגליים. ובתא מטען, הרבה מקום לקניות, ציוד, מזוודות.

 
ריפודים משולבי עור (לצערי) ובד


דרגת האבזור בלאון שבחנתי היא FR, הכוללת בין היתר פנסי לד קדמיים ואחוריים, חישוקי R18 וצמיג 225/40.
גג פנורמי, בקרת שיוט, מחשב דרך, חיישן אורות וגשם, תאורה פנימית שמקבלת את פניכם בחושך וגם מאירה ביציאה מהרכב.

מראות צד מתחממות, בקרת אקלים עם פתחי אוורור במושב הנוסעים, מערכת שמע מקורית +8 רמקולים (!) עם מסך מגע, שליטה מההגה, דיבורית בלוטוס, AUX, USB, וכניסת דיסקים. והנעילה המרכזית כוללת נעילה של תא המטען ומכסה מיכל הדלק. 

 
הגה 3 צלעות בריפוד עור
גג פנוראמי
מקום לשתי כוסות, ושלושה תאים לדיסקים, מטבעות, שטויות וקבלות של חניונים
בדרך אל הים


בטיחות
מלבד מערכות הבטיחות הסטנדרטיות (E.S.P, A.B.S), מערכות יציבות וסיוע בבלימה – T.S.C, B.A.S. מערכת ניטור לחץ אוויר בגלגלים, כולל נורת התראה, מערכת לסיוע בזינוק בעליה, שמונה כריות אוויר לדרגת אבזור FR, ושש כריות אוויר בדרגת סטייל (+ ניתוק כרית אוויר קדמית ימנית) ועיגוני איזופיקס.

צריכת דלק – 12 קילומטר לליטר, בנסיעה משולבת עירוני ובינעירוני, ולא מקלה על דוושת הגז. סחטיין.

למי כן? אז אם אתם משפחה, זוג או יחידים, מעריכים את המותג, מכירים ומוקירים מנועי טורבו ואין לכם נקודות על עבירות תעבורה, זה הרכב בשבילכם.
1.8 ליטר “גדול עליכם”, גם מנוע 1.4 יספק לכם נהיגה מהנה וחסכונית.


למי לא? ….


מחיר – 159,400 ש”ח

תיהנו..


עוד פרטים על סיאט לאון באתר סיאט 

follow and like
fb-share-icon0

30 Replies to “מבחן דרכים סיאט לאון FR”

  1. ענת, נראה לי שזאת הכתבה הכי טובה שלך, לא כתבת מה דעתך על העיצוב החדש וזה מעניין אותי אישית, ואגב לגבי מספר התמונות שלך, חל שיפור יחסית לכתבה הקודמת שהייתה ללא.

  2. היי, תודה רבה 🙂
    בנוגע לשאלתך, אני חושבת שיש שיפור ענק בעיצוב של הלאון החדשה.
    מכוניות רחבות ו"פחוסות" עושות לי את זה.
    הפרונט שלה הפך להיות יותר איביזה וזה רק עשה לה טוב, והפנסים האחוריים מזכירים כמה מדגמי אאודי (מותג שאני מעריצה).. אז בכלל מצוין.
    אני שמה לב שיש הרבה עניין סביבה.. הגידול במכירות יוכיח שסיאט עשתה צעד חכם.

    יום מעולה מותק
    ענת

  3. התרגלתי שבכל התגובות שלי אני מחמיא לך על משהו אבל הפעם שאלה: איך הפרופיל שלה נראה, האם גם כמו איביזה ? (לא שמת תמונה שלה בפרופיל, וגם לא שלך אבל הפעם מדברים רק על הרכב…), לגבי המכירות אז במבצע שהיה הם מכרו 300 לאון בלי הנחות רישמיות (בטלפון הציעו לי הנחה של 1500 ש"ח על הלאון 1.2 ידנית) ואגב, היום התפרסמו נתוני המכירות של חודש אוקטובר וסיאט עם 5,081 (כל הדגמים), וזה בלי מכירה לליסינג !!!

  4. שלום ל"הוא", התגעגעתי..
    בנוגע לתמונות, שמתי כל כך הרבה גם ככה.. לא רוצה להעמיס עוד.
    התמונה הראשונה של הלאון האדומה היא קצת מהפרופיל.
    בנוגע לסיאט, ניסיתי ועדיין מנסה לעזור לחבר להשיג מחיר טוב על הלאון 1.8, ונראה שחוץ מטיפול ראשון מתנה הם לא ממהרים לתת הנחות והטבות.
    אני מציעה להמתין חודש/חודשיים עם הקנייה, לתת להם להתקרר. בהמשך גם מתחרות נוספות יצאו לשוק, ורק אז יתחילו להציע ללקוחות מחיר טוב ומשתלם יותר.

  5. יפתי, הלאון האדומה היא דגם ה3 דלתות, שדומה כמעט במדויק לאודי A3 3 דלתות (בפרופיל) , שאלתי דווקא לגבי ה5 דלתות. לגבי הנחות אז הם "גילו" שהסיאט זה בעצם אודי ולכן לא כל כך מתפשרים – בטלפון ניסו לשכנע אותי שאני קונה בעצם אודי במחיר טוב, אם ה-1.8 היתה מגיעה ידנית אולי הייתי מתפשר וקונה אותה (מתפשר על לחיות עם כליה אחת כי את השנייה הייתי מוכר בשבילה), בכל מקרה המחירים הוגנים (יחסית לארץ) ובמיוחד של ה1.2 ידנית , בקרוב תגיע סקודה ראפיד האצ'בק עם אותו מנוע, נראה איך יתמחרו אותה.
    קראתי לך "יפתי" זה מספיק מחמיא או שאפרט יותר ?

  6. סקודה ראפיד האצ'בק תספק לך את אותם ביצועים, הבעיה שהיא לא חתיכה מספיק. צריך לעשות לה מייקאובר רציני.
    ולגבי גיר הDSG של הלאון 1.8, הוא מוצלח מאד לדעתי.. האמינות שלו מהווה בעיה מבחינתך?

    אה, ו"יפתי" לא מספיק, מה עוד?

  7. העניין פה הוא לא הגיר DSG אלא זה שהוא אוטומט ולא ידני, זה כמו לשים תחתוני צניעות (זה עם המנעול) על בחורה יפה, או על בחור יפה (יותר מסתדר כי מדברים פה על "מוט הילוכים"), צבע השיער שלך מדהים בעיניי, האופל אסטרה תוצע ממחר במסגרת מבצע בהנחה, אותן ביצועים כמו הלאון 1.2 אבל אוטומט אז עוד אחת מהסיבות למה לא ללכת עליה, לגבי זה שהסקודה לא חתיכה מספיק, אם בא לי משהו יפה בעיניים אני תמיד יכול להסתכל עלייך… אופציה נוספת שאולי תהיה לי היא הסיויק הידנית דרך מבצעי חבר אבל העיצוב שלה לדעתי הוא איכסה, ופה נגמרו לי האופציות לגבי רכב משפחתי מהיר ידני עד 120, אם הייתי צריך להגדיר את יופייך על פי רכב הייתי קורא לך מזראטי, עדיין לא כתבת לי איך נראה הפרופיל של הלאון.
    נ.ב. למקרה שאת לא קוראת את התגובות שלי ורק מחכה לסוף בשביל המחמאות אז שילבתי לך אותן בתוך התגובה.

  8. את כתבת רכב/משוררת, אני רק מעריץ ואם את סמוקה אז עשיתי את שלי…

  9. לא, אלא אם כן אני משווק את מחליפי הגלגלים של פרארי, זה נושא הוידאו:
    World Record – Fastest F1 Pit Stop by Ferrari (2013 Japanese GP)

  10. קניתי FR 1800 tsi לאישתי. רכב חלום אי אפשר לתאר במילים איזו חווית נהיגה. כל מילה בכתבה שלך מדוייקת ומתארת את החוויה כמו שהיא בדיוק.

  11. אני כבר 10 ימים על FR טורקיז (כחולה) בדיוק כמו בתמונה.
    חלון שמש, חישוקי 18", פנסי LED, בקיצור כל החבילה.
    והמנוע, איזה מנוע!!
    לא מפסיק לחייך.
    רכב שכל דקה בתוכו הינה תענוג צרוף, גם בפקקים.
    אין יום שלא פונים אלי נהגים או עוברי דרך אחרים ושואלים עליו.
    למי שיש עוד 40 אלף ש"ח להוציא על רכב חדש, זה הרכב! כל השאר לא מעניין.
    כל השאר
    למי שרוצה להנות מרכב שיש בו הכל זה הרכב.
    דרך אגב, יופי של ביקורת.

  12. יש לי את ה1.4 ידנית דור קודם מודל 2011. העמדתי אותה ליד לאון חדשה. ו ………
    מצטער. הרכב שלי, מהדור הקודם, הרבה הרבה יותר יפה. גם לדעתי וגם לדעת חברים שהיו איתי.
    שמתי לב שהרבה דברים השתנו לרעה מבחינה עיצובית (חיצונית. לא בדקתי אותה פנימית). ואפרט:
    גריל קדמי כמו איביזה. פחות יפה.
    ידיות פתיחת דלתות אחוריות חזרו למצב הסטנדרטי במקום הפתיחה העילית המוסתרת כדוגמת אלפא רומאו. בנאלי.
    המגבים הקדמיים, שאצלי יושבים לצידי השמשה (רעיון גאוני. מנקים כמעט 100 אחוז שמשה) חזרו לשבת בתחתית השמשה כמו בכל רכב אחר. גם זה בנאלי וחסר ייחוד.
    אני לא אוהב את השנמוך ברמת העיצוב גם אם יש שדרוג בפן המכאני.

  13. שלום אני פתחתי כבר הזמנה ל fr החדשה, אבל אני עדיין מאוד מאוד מתלבט…, ההתלבטות שלי היא בגלל שממש לא "התלהבתי " מהאבזור בתוך הלאון, אין gps , מסך מאוד קטן , פלסטיק לא ברמה הגבוהה ביותר אפשר להגיד, אבל עיצוב חיצוני ממש ממש יפה. הלכתי לראות גם את המאזדה 3- 2.0 ספיריט שהיא מאובזרת ברמה של אאודי a6 ומרצדס ( אני יודע שזה נשמע מצחיק ) מבחינת נסיעה כמובן שהלאון עדיפה ( אני עד היום נסעתי רק בגרמניות ויש לי כרגע אאודי a3 2009 ) אבל מבחינת אבזור ויוקרה המאזדה עדיפה בהרבה לטעמי…. לכן ההתלבטות שלי. אשמח לעצות 🙂

  14. גבר, הלאון החדשה פשוט מדהימה. לא הבנתי מאיפה הבאת את הפלסטיק לא ברמה גבוהה. לדעתי הוא ברמה גבוהה. לא הכי גבוהה, אבל בהחלט גבוה. קיבלתי את ה1.4 הידנית לפני שבועיים ומבסוט עד הגג הנפתח שלה. וכן, היא לא מפסיקה לסובב ראשים. לא מצליח להבין בכלל את ההתלבטות בינה לבין רכב מזדה 3. רכב ליסינג מוצלח, אבל עדיין רכב ליסינג.

  15. החלטתי להשאר עם ההזמנה ואני אקבל בע"ה את הלאון fr החדשה שלי ב יולי, ראיתי שבכל העולם ה fr מגיעה עם מערכת מולטימדיה אחרת לגמרי עם מסך גדול + gps , כשהתקשרתי לחברה אמרו לי שבארץ זה לא קיים ושיש אפשרות להוסיף gps אבל המערכת לא משתנה… מישהו יודע אם אפשר לשנות את זה ?

  16. מערכות המולטימדיה בארץ תמיד סולידיות יותר, מטעמי תמחור. מערכת מולטימדיה יוקרתית תעלה יותר.. והישראלים גם כך משלמים מחיר מופקע על מכוניות. אתה יכול להתקין מערכת שאתה רוצה באופן פרטי, רק בדוק שמדובר באנשים מקצועיים, שהתקינו מערכות במכוניות חדשות מהקונצרן הזה.

  17. גבר, קיבלתי את הלאון 1.4 FR לפני שבועיים. רכב מדהים, הן בביצועים והן בשלל הפינוקים שהוא מרעיף. לא הבנתי מאיפה הבאת את הפלסטיק לא ברמה גבוהה. הפלסטיק ברמה גבוהה, במיוחד בהשוואה לקטגוריה. בקיצור אני נוהג ברכב שבועיים ומבסוט עד הגג. וכן, הרכב לא מפסיק לסובב ראשים.

  18. יש לי בדיוק את אותה הבעיה עם מערכת המולטימדיה. כאמור, בחול מקבלים מסך גדול יותר עם ניווט ופונקציות נוספות. גם המסך בתוך לוח המחוונים הוא אחר. שלחתי לסיאט מכתב בנושא שהגיע עד למנכל שבתשובה הראשונית טען שאין לו מושג במה מדובר. אחכ טענו שזו שם הוזלת עלויות. לדעתי סיאט ישראל צריכה לפחות להציע את המערכת המשודרגת כאופציה. הנוכחית אינה עושה חסד בלשוו המעטה עם רכב שמכל בחינה אחרת הינו רכב פשוט מצוין.

  19. גם אני הזמנתי את הרכב (צבע לבן נבאדה) וממתין לו… נאמר לי היום שנפתחה אפשרות להזמין עם מערכת כמו שיש בחו"ל והיא מגיעה עם 2 רמקולים נוספים (סאב וופר אחד מהם) ומסך שגדול ב-3/4 אינץ' שזה עדיין מסך קטן יחסית של 5 3/4". יתר הרמקולים זהים ואין בהם שינוי. על התענוג צריך להוסיף 7,000 ש"ח שערוריתיים ולהמתין 4 חודשים נוספים כי מדובר בהזמנה מיוחדת.

  20. ה FR שווה כל שקל, אבל שדרוג של המערכת ב 7000 ש"ח, כשכל התוספת היא 3/4 אינץ', ניווט וממשק מתקדם מעט יותר, זו פשיטת עור. מקורות יודעי דבר מספרים שחלק מהחנויות המובילות בארץ עומדות להתחיל יבוא של מערכת חלופית שכוללת את כל מה שהמערכת הנוכחית מציעה (כולל שליטה על פונקציות הרכב) + פי'צרים רבים נוספים כמו ניווט, התממשקות לטלפון הסלולרי והצגתו על המסך, מצלמת רוורס וכו', וכל זה במסך גדול יותר של בין 6.5 ל 7 אינץ', במחיר שאמור להיות זול יותר מהמחיר שמובא בתגובה הקודמת.
    לשיקול דעתו של כל בעל FR שמאוכזב מהמערכת המותקנת ברכב.

  21. אני מתלבט מאוד בין דגם הfr 1.8 המדהים לבין הונדה סיוויק האצ’בק מנוע 1500 טורבו עם 182 כ”ס, נסעתי על שניהם וההונדה לא נופלת בחוויית הנהיגה, והיא נמכרת במחיר זול יותר, האיבזור שלה מגיע עם מערכות הבטיחות הכי מתקדמות (ברמה 6, בסולם בטיחות 1 עד 7, כשהלאון ברמת בטיחות 1, האחריות הונדה מוצעת ל 3 שנים לעומת שנתיים בלאון, האיבזור של הונדה מרגיש יותר עשיר, ונראה שהיא נותנת יותר במחיר נמוך יותר מהשלטון, אשמח לחוות דעת מקצועית…

  22. היי אילן,
    אני אוכל להתייחס ללאון FR, בו נהגתי. את ההונדה סיוויק החדשה אני מכירה רק על הנייר.
    רק אומר בנוגע לבטיחות, הלאון FR “וותיקה יחסית בשוק” ולכן אין בה את המערכות האקטיביות המתקדמות,
    אך חשוב גם לבדוק את ציון מבחני הריסוק של השניים, שזה קריטי לא פחות.
    אנא כתוב לי את המייל שלך ואענה לך בהרחבה.
    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + 19 =