מבחן דרכים סיטרואן קקטוס

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מבחן דרכים מתוך מגזין דה מרקר
סיטרואן קקטוס. מלכת הכביש
 


צילום: בני דויטש

הסיטרואן c4 קקטוס זו מכונית פנאי-שבילים קומפקטית מהדור החדש של סיטרואן, יצרן שהחליט להיות ירוק וסופר קול, וככזו, היא קיבלה מנוע חדש עם טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב מסובב ראשים, שזיכה אותה כבר בשני פרסים השנה. היא מאד מדוברת בשל שלל אלמנטים לא סטנדרטיים מבחוץ ומבפנים, אך בעיקר בשל הגימיק השימושי, יש לומר, פטנט בלעדי של סיטרואן, שהיא נושאת על ארבע הדלתות שלה – שטיח של כריות אוויר המכונות “אייר-במפ”. כריות המגנות על הרכב מצדדיו ממכות ושריטות יומיומיות מעצבנות. לא ניסיתי אותן, מחשש לשרוט אותן כמובן, אבל לפני שאתם נכנסים לחבר שלכם בדלת באופן כזה או מוזר אחר כדי לבדוק איך הכריות החמודות האלה סופגות מכות, דעו שהן סובלניות לאנרגיה של פתיחת דלת או פגיעת טמבון קלה בלבד.
 
 
המבחן שלנו התחיל ביום שישי גשום במיוחד, כזה ששוקלים אם לצאת בכלל מהבית. אבל ברגע שיצאנו מהעיר אני והיא יחד לכביש השמש זרחה עלינו, (חבל שאין לקקטוס בארץ גג שמש כאופציה), וכך התחזקה ההחלטה לצאת למדבר. שתרגיש בבית. לקקטוס מנוע בנזין 1.2 ליטר PureTech, מנוע חסכוני ומזהם פחות, עם 82 כוחות סוס, תאוצה של 12.9 מ-0-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 167 קמ”ש. תיבת ההילוכים בה ידנית בעלת חמישה יחסי העברה, וזו חברים, הגרסה היחידה שמגיעה ארצה נכון להיום. אילו גרסאות כדאי שיהיו? סיטרואן קקטוס עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו.
 

 

סיטרואן קקטוס. צילום: בני דויטש




זו מכונית משפחתית עם חמישה מקומות ומרווח ישיבה טוב לכל נוסעי הרכב, ותא מטען רחב, גבוה ועמוק בנפח 348 ליטר. עגלת תינוקות נכנסת בשני חלקים לרוחב, כשה”אמבטיה” שכובה על בסיס העגלה. הנהג והנוסע לצידו זוכים למושבים שנראים ומרגישים יותר כמו כורסאות סלון. הם עוטפים ותומכים בצידי הגב ללא אפשרויות כיוון מיוחדות, וריפודי הבד שאמנם פשוטים, נעימים למגע ונראים טוב בזכות “זריקות” של צבע חום, כמו ביתר פנים הרכב ועל גבי הדלתות. במרכז תא הנהג ניבט אלי מסך המולטימדיה, מרכז העצבים של הרכב, ממנו שולטים במערכת השמע, מערכת המיזוג, עיון בנתוני צריכת הדלק וגם אופציות אינטראקטיביות נוספות שהיו סגורות בפניי, וכנראה עדיין לא עודכנו לשימוש בארץ, המעשירות את הנהג במידע על עסקים בסביבתו, מסעדות, תחנות דלק וגם מערכת ניווט.
 
 
הקקטוס רכב מתקדם טכנולוגית ולכן לא תמצאו בו כניסת דיסקים עתיקת יומין, אלא כניסת USB בולטת שמזמינה אתכם להתקדם להווה ולהעביר את כל קבצי המוזיקה שלכם לרכיב הקטן והעמיד הזה. מול הנהג מעל ההגה ניצב לוח שעונים מלבני קטן יחסית בו מופיעים מד המהירות ומד צריכת הדלק. מרגיש מוזר לא לראות שעון סל”ד וחום מנוע, שני מדדים קריטיים למדי שצריך שיהיו בזמן נסיעה. אבל נגיד שאני רחבת אופקים ופתוחה לשינויים, ומשלימה עם העובדה שאת שעון הסל”ד מחליף סמן/חץ בלוח המחוונים, המורה לנהג מתי להעביר הילוך, (כדי לא לאמץ את ההילוך יתר על המידה ולצרוך יותר דלק), מה האינדיקאטור שלי לגבי מצב וחום המנוע? אין בנמצא. מלבד שני מסכי הLCD הללו ישנם פתחי אוורור, פתח USB, AUX ושקע חשמל. ועל גבי ההגה כפתורי שליטה במערכת המדיה, בלוטוס ובקרת השיוט. מינימליזם.



תא נהג מעוצב מינימליסטי. סיטרואן קקטוס

 



 
התחלנו את הטיול שלנו. האצתי מהמקום, הקקטוס זריזה ודינאמית בזכות משקלה הנמוך (פחות מטון), ותיבת ההילוכים הידנית. יתרון נוסף בביצועים ניכר בזכות “גמישות” המנוע, שבאה לידי ביטוי כשהרכב מאיץ מהמקום גם בהילוך שני, ומאידך אינו מתאמץ יתר על המידה בעומס מהירות. ההילוך החמישי האחרון מתחיל ב-80 קמ”ש ומאיץ מעלה במעלה מד המהירות ללא תחושה של חנק או יציאה מאיזון. לביצועים הטובים של המנוע הקטן והמפתיע הזה מצטרפים מתלים נוחים, רכים במידה הנכונה הסופגים את מגוון סוגי הכביש והמהמורות בהם בסלחנות רבה. הקקטוס בכלל מרגישה יציבה ומשרה ביטחון בנהיגה על אף משקלה הקליל, כי היא נמוכה דיו ובעלת אגן רחב. תיבת ההילוכים לא נוקשה ומתרגלים לתפעל אותה במהירות.
 
 
צריכת הדלק כמובטח, טובה, אך פחות טובה מנתוני הצרכן – 14.7 בנסיעה בינעירונית שהתקזזה ל-12.7 בנסיעה משולבת. ואין שמחה ממני לדעת ובטח יש עוד רבים כמוני, שהקקטוס כשמה כן היא ירוקה ורמת פליטת המזהים בה היא 4 בלבד, קצת יותר ממכונית היברידית. תודות למנוע קטן וחדש. היא נראית שובבה וגם מטפסת בקלות יחסית עלייה תלולה ללא מאמץ מיוחד, ואולי כי זה רק שנינו לבד ברכב פלוס כמה שקיות.
מהפנים החוצה, היא מתבלטת בין שלל מכוניות לבנות ואפורות האדומה ברמ”ח איבריה
; מהפנסים החצופים מקדימה, כריות האוויר בדלתות, חלונות הנוסעים הפחוסים תחומים בשחור, מסילות הגג, ועד האחוריים הרחבים והמעוצבים. מה פספסתי? איך הקקטוס החמודה, הנאה והשימושית הזו עולה 84,900 ₪, במה קיצצו?
זה מתחיל ונגמר בתא הנוסעים. בנסיעה ניתן לשמוע שהמוזיקה שלכם היא לא היחידה שמתנגנת ברקע, אליה מתלווים רעשי מנוע, כביש ורוח. פתרונות בידוד זה הרבה כסף. כל הסטייל והצבע בתא הנוסעים מוסיפים טון אופי ומשרים תחושה נעימה וחמימה ברכב, אך מבט חוקר ומדוקדק על טיבם של החומרים ממנו הוא עשוי יחשוף פלסטיק כהה, זול ונוקשה למגע. איכות גבוהה של חומרים עולה לא מעט כסף גם כן. האם בידוד רעשים לא סביר ואיכות חומרים לא גבוהה תביא רוכש פוטנציאלי שנדלק על הקקטוס ממבט ראשון לבטל עסקה, בטוח שלא. זה לא מעניין אותו.

 

 




כן פלסטיק איכותי, לא פלסטיק איכותי, כמות ושימושיות תאי האחסון בקקטוס מרשימים. תא כפפות צבעוני וקובייתי, שנראה כמו מזוודה קטנה מול הנוסע מקדימה והפתח שלו נפתח דווקא כלפי מעלה, יכיל מסמכים ועוד. אחסון לארנק ופיצ’פקעס ומקום לנייד ובקבוק קטן במרכז תא הנהג, בדלתות מקדימה מקום לבקבוקים, ובדלתות מאחור הגדילו לעשות פתח לשני בקבוקים גדולים ופתח לנייד או מסמכים גם יחד. בפונקציונאליות מגיע לסיטרואן ציון גבוה.
 

 

 




אחרון, ולא בחשיבותו, בטיחות, 4 כוכבים במבחני הריסוק של ה-EuroNcap. וברשימת אבזור הבטיחות תמצאו שש כריות אוויר (של הנוסע מקדימה נמצאת מעל הראש מול המצח, מערכת בקרת יציבות שאפשר לנתק, ויתר מערכות בטיחות שבאות כסטנדרט במכוניות מודרניות. מעבר לזה אין מערכות בטיחות אקטיביות מיוחדות כמו בלימת חירום בעיר, סטייה מנתיב, וניטור שטחים מתים.
ליד הסיטרואן c4 קקטוס, המתחרה ניסאן ג’וק נראית מעט חיוורת, מי היה מאמין שיש מכונית יותר מוזרה ממנה. מתחרות נוספות שלה, בעלות עיצוב יותר סטנדרטי הן הסקודה ייטי, שברולט טראקס, סוזוקי ויטארה החדשה, אופל מוקה ועוד. סיטרואן קקטוס היא מכונית זריזה, חסכונית בדלק, וססגונית, המתאימה לצעירים ומשפחות קטנות חובבות סטייל ותיבות ידניות. אילו הנהג הישראלי ינער מעליו את הסטיגמות העתיקות ומעייפות על “מכוניות צרפתיות” ויבין שכל היצרנים יישרו קו בכל הנוגע למנועים, תיבות הילוכים ושאר מכלולים, סביר להניח שהקקטוס תביא לבאזז חיובי בשוק ותצליח במכירות, הצלחה שלחלוטין מגיעה לה.

 

רמת זיהום: 4 מתוך 15
צריכת דלק משולבת: 12.7 קילומטר לליטר
ציון מבחני ריסוק: 4 כוכבי ריסוק
מחיר: 84,900 ₪ 

follow and like
fb-share-icon0

9 Replies to “מבחן דרכים סיטרואן קקטוס”

  1. תיקון: הגיעו לארץ עוד שתי גרסאות כבר מלפני חודשיים בערך: 1.2 טורבו ו- 1.6 דיזל.

  2. רכב מרשים ביחס למחיר שלו אך חבל שיותר מידי פונקציות סטנדרטיות הוקרבו על מזבח העיצוב והתקציב: חלונות אחוריים לא נפתחים, אין חלוקה בהשכבת המושב האחורי לטובת הגדלת נפח תא המטען, אין מיזוג לנוסע ליד הנהג ופתחי המיזוג המרכזיים מאוד נמוכים.

  3. האוטו הזה קצת מכוער אם כי מיוחד בעיצובו.. והוא גם ממש לא גבוה במציאות. הוא רק נראה גבוה

  4. ללא ספק שהמראה של הסיטרואן קקטוס יחודי אבל נשמע שמדובר במנוע חלש 82 כ"ס זה לדעתי חלש מידיי לרכב כזה
    שצריך להיות בעל מנוע גדול וחזק יותר. בגלל הגיר הידני אני לא חושב שיהיו הרבה מאד קופצים על הרכב
    כי רוב הנהגים הישראלים לא מתחברים לגיר ידני אלא לאוטומט.
    פנים הרכב נראה ללא ספק שונה וכל פעם שאני רואה רכבים עם מסכי מולטימדיה בולטים החוצה אני חושב לעצמי
    כמה זמן המסך ימשיך לפעול כמו שצריך כשהשמש הישראלית תכה בו בחודשים הקיץ הלוהטים.
    אותה מחשבה יש לי לגבי המגנים בדלתות אני מאמין שתוך מספר שנים השתנה להם הצבע לגמרי בגלל השמש.
    אני מאמין שאם תגיע גירסא אוטומטית הרכב הזה יזכה להרבה יותר מכירות.

    תודה על הביקורת ענת

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − five =