מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן 2017

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מכונית הפנאי שטח של פולקסווגן חוזרת אלינו ארוכה רחבה וקלה יותר - מבחן דרכים על הדור החדש והמשופר של הפולקסווגן טיגואן

פולקסווגן טיגואן 2017. דור טוב יותר

אחרי 9 שנים, ו-3 מיליון מכוניות “טיגואן” שנמכרו ברחבי העולם, מכונית הפנאי שטח הפופולרית של פולקסווגן חוזרת ארוכה ורחבה יותר, קלה בעשרות קילוגרמים ובעלת בסיס גלגלים רחב יותר – פולקסווגן טיגואן עשתה שינוי מהותי וחשוב בדור השני, החדש.

שוק רכבי הקרוסאובר הוא הצומח והתחרותי ביותר בתחום הרכב, ויצרן שמעוניין שהרכב שלו יתבלט בין עשרות/מאות מכוניות פנאי – שטח, חייב לייצר לו ולהציג יתרון משמעותי ואמיתי ברכב.
השנה הופיעה הפולקסווגן טיגואן, SUV בגודל בינוני, עם מידות רחבות ונדיבות יותר: עם מרווח פנים טוב ליושבי הרכב, לברכיים ולראש, ותא המטען צמח ביותר מ-150 ליטר, ולמעשה, הוא כעת המרווח בקטגוריה – 615 ליטר ללא קיפול המושבים, ו- 1,655 ליטר עם קיפול מלא של כל המושבים.

לזה, מתווסף חבילת אבזור בטיחות מתקדם, ואיכות איכות איכות, איפה שלא תגעו. הכל עשוי טוב, באיכות גבוהה.

העיצוב הכללי של הטיגואן השתנה במקצת, חזית הרכב מרשימה יותר, עם שורת פנסי לד המעטרים את הפנסים הקדמיים, והסמל לא נראה כמו הסמל של פעם – בולט ופלסטי בצבע כסף, הוא הפך שטוח, ומשמש גם כרדאר במערכות הבטיחות השונות.

חזית מרשימה. פולקסווגן טיגואן החדשה

ביצועים
המנוע בנפח 2.0 ליטר TSI עם הספק של 180 כ”ס, ומומנט מירבי של 32.6 קג”מ בטווח שבין 1,700 סל”ד ל-4,500 סל”ד. זמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על 7.7 שניות, ואם תנסו תוכלו להגיע למהירות מירבית של 208 קמ”ש.

ברכב ישנה מערכת DYNAMIC DRIVE, המאפשרת לכם לבחור איזה אופי יהיה לנהיגה שלכם, בהתאם לאופי הנהיגה או למצב הכביש. המערכת כוללת ארבעה מצבים: מספורטיבי-דינמי לנורמלי ועד מצב שיוט רגוע וחסכוני.

בחירה בין המצבים נעשית בעזרת בורר מצבי הנהיגה מימין לנהג ליד מוט ההילוכים (NORMAL, SPORT, ECO, INDIVIDUAL). בנוסף למחשב הדרך של הרכב משלב מערכת לשיפור איכות הנהיגה וביצועי המנוע, לטובת ייעול צריכת הדלק של הרכב.

תא הנוסעים נקי, אלגנטי ואיכותי. הרכב מרווח, והמושבים מרגשים סלוניים ומחבקים. תצוגת לוח השעונים השתדרגה והפכה דיגיטלית, וכל תנועה בה מהפנטת ומרשימה. כמו תצוגת תנועת הטורים, בגוונים כחולים, עולים ויורדים כמו גלים.

ובסיום כל נסיעה הנהג מקבל משוב, על צריכת דלק, איך וכמה נסעת. אני אישית לחצתי את דוושת הגז רוב מבחן הדרכים ובסיכום הנסיעה צריכת הדלק עמדה על – 11.6 ק”מ לליטר. זה יפה למנוע שני ליטר במבחן מאומץ.

תצוגת לוח שעונים דיגיטלית. פולקסווגן טיגואן 2017
תא נוסעים נקי, אלגנטי ואיכותי

בטיגואן חבילת אבזור הכולל שורה של חידושים טכנולוגיים מרמת הסטנדרט:
בגרסת 1.4 TSI – רמת גימור טרנדליין, כוללת – מערכת Front assist להאטה ובלימת הרכב באופן עצמאי, מערכת Start & stop, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית (Climatronic) לשלושה אזורים, בקרת שיוט עם פונקציית הגבלת מהירות, מצלמה אחורית מקורית, מערכת מולטימדיה מוכרת ונוחה לשימוש, עם מסך 8 אינץ’, הכוללת חיבור בלוטות’ ו-USB. לבעלי מכשירים חכמים, יש אפשרות חיבור באמצעות Car play של אפל אוAndroid Auto של גוגל.

מבחוץ, בגלגלים חישוקי סגסוגת 17 אינץ’, פסי אורך שחורים על גג הרכב, מראות מתכווננות ומתקפלות חשמלית, ומראה פנימית נגד סינוור. 

האיכות מתבטאת בדברים הקטנים – כמו ב”מקום לכוסות”, בו יש 4 זרועות, שתי זרועות לכל כוס, שגמישות גם לכל גודל של כוס. הכל נראה ומשדר איכות. אין פלסטיק חלול, רופף, או מראה פלסטיקי, Well done.

רכב המבחן, ברמת האבזור הגבוהה – קומפורטליין, וזו הכוללת בנוסף לאבזור הבסיס:

מערכת מצלמות היקפית (360 מעלות)
חיישני קירבה קדמיים ואחוריים (לרבות אופציית Manoever breaking הבולמת את הרכב באופן אוטומטי בעת זיהוי מכשול בנסיעה לאחור)
חישוקי סגסוגת “18,
מערכת Active info display לתצוגה דיגיטלית של לוח המחוונים
מערכת בטיחות אקטיבית Adaptive cruise control להאטת הרכב (עד בלימתו) ולהאצה מחודשת עד המהירות שנקבעה מראש
מערכת Park Assist לסיוע חניה אוטומטית
מערכת גישה והנעה ללא מפתח(Keyless)
מושבי עור משולב אריג מסוג ArtVelours
חימום במושבים הקדמיים
מושב נהג מסוג Ergo active עם כוונון חשמלי לתמיכת
חלונות ושמשה אחוריים כהים

ה-Tiguan מציע בכל רמות האבזור, מערכות בטיחות מתקדמות להגנה אקטיבית ופסיבית: בגרסת טרנדליין מציע הרכב מערכות בטיחות אקטיביות להגנה על הנהג והנוסעים ובכלל זאת מערכת Front Assist, שמוצעת כסטנדרט, המאפשרת, באמצעות ניטור המרחק מהרכב שלפנים, שליטה על דוושת הבלמים ללא צורך בהתערבות הנהג.

בנוסף, באמצעות המערכת להאטה/בלימה במהירות משתנה, יתריע הרכב על אי-שמירת מרחק רצוי מהרכב שלפנים באופן ויזואלי וקולי.

כשהנהג אינו מגיב למצב הדורש זאת, תפעל מערכת הבטיחות האקטיבית Adaptive cruise control (מוצעת ברמת קומפורטליין בלבד) לבלימת הרכב ולהאצה מחודשת עד המהירות שנקבעה מראש. בנוסף קיימת ברכב מערכת התרעת עייפות, המזהה באמצעות חיישנים את עייפות הנהג וממליצה על עצירה להתרעננות.


בטיגואן (בשתי הגרסאות, ברמת גימור קומפורטליין בלבד) מערכת ה- Manoever breaking הנעזרת בחיישנים האחוריים לצורך זיהוי מפגעים בעת נסיעה לאחור ובולמת את הרכב באופן אוטומטי בעת זיהוי מכשול שכזה.

במקביל למערכות אלו, מציע הרכב את כל המערכות האלקטרוניות המוכרות:
מערכת למניעת נעילת גלגליםABS- Anti Locking Brake System, XDS – מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, מערכת לבקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעהESC – Electronic Stability Control, מערכת (Hill Hold Control H.H.C סיוע בזינוק בעלייה, מערכת לסיוע בבלימות חירום BAS – Brake Assist System מערכת לבלימת הרכב אחרי תאונה – Multi-Collision Braking System ושבע כריות אוויר (כולל כרית קדמית לברך הנהג).

נהיגה
הטיגואן הוא רכב פנאי משפחתי חזק, יציב ונוח. לא צריך הרבה זמן נהיגה כדי להבין ולהרגיש את האיכויות והיכולות של הרכב. בראש ובראשונה, הרכב הזה מספק תחושת ביטחון לנהג. ביטחון להאיץ, ביטחון לפנות, וביטחון כללי, מן תחושה כללית שאופפת את הנהג.

זה קשור במידות, במשקל, בכיול המתלים, וכיוון ההגה. בול לרכב פנאי – שטח למשפחה, הוא נוח בנסיעה בכביש, משכך מהמורות, סופג באמפרים, ושומר על תא הנהג והנוסעים בו, אטום לרעשים ורחשי החוץ.

ההגה, כמה שההגה חשוב, והטיגואן “תפר” גם את זה. הוא לא רך ומרחף, הוא לא קשה ודורש. הוא מאפשר נהיגה נוחה ובטוחה, גם אם מדובר במהירות גבוהה, הרגשתי שאני נוהגת ברכב בטוח, והתחלתי לחשב כבר כמה תשלומים ייקח לי לשלם עליו. כשהתעוררתי מהאשליה, דיברתי עם עצמי, ביני לביני, השלמתי עם העובדה שאני לא קהל היעד של הטיגואן, אולי של הדור הישן.

תיבת ההילוכים עבדה בצורה מעולה עם ביצועי המנוע,  גם בלחיצות אגרסיביות. המעבר בין שבעת ההילוכים חלק, עם נטייה למעבר מהיר או טיפוס יותר נכון, להילוכים הגבוהים, כדי לשמור על הסל”ד נמוך ויציב, וצריכת דלק טובה.

השילוש הקדוש עובד טוב - הגה, תיבה, מנוע

הכל נשמע טוב מדי?

אז מה בכל זאת פחות טוב:

  • מערכת המולטימדיה אחלה. אבל הווייז שהותקן בהתקנה מקומית, לא עובד מושלם – הבעיה היא שלא שומעים את המוזיקה מהנייד ואת הוראות הוויז יחד במקביל, ולכן צריך לבחור באחד מהם, או לשמוע רדיו.
  • בתא הנהג של הטיגואן יש מלא מלא מקומות אחסון, הבנתי שהם כיוונו לזה, להגדיל את נפח האחסון והשימושיות של הרכב, אבל פתחי אחסון בגג? :-/
  • יש לא מעט מערכות אבזור ברכב, בינהן מערכת בטיחות אקטיבית שבולמת את הרכב, אם לא עצרת בזמן, ואתה בקרבה מסוכנת מהרכב מלפנים. אבל מה עם המערכת החשובה לא פחות – תיקון סטייה מנתיב? גם התראה על סטייה לא קיימת.


בשורה התחתונה, כיף לנהוג בפולקסווגן טיגואן. זה רכב משפחתי מרווח ושימושי, שמשרה בך ביטחון. הביצועים של גרסת השני ליטר (2,000 סמ”ק), מעולים, וצריכת הדלק טובה. בתא הנהג, סביבת נהג נעימה ואיכותית, והישיבה גבוהה ונוחה.

מתחרות:
סיאט אטקה
הונדה CRV
טויוטה ראב 4
יונדאי סנטה פה
ועוד


גרסאות ומחירים:

מנוע 1.4 TSI, טרנדליין, 150 כ”ס, 2X4 ₪164,900
מנוע 1.4 TSI, קומפורטליין, 150 כ”ס,2X4 ₪189,900
מנוע 2.0 TSI, קומפורטליין, 180 כ”ס,4X4 ₪209,900 הנבחן

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן 2017”

  1. אני בעלים מאוכזב מאוד של רכב שעלה לכביש לפני כחודש. מאז שיש לי את הרכב הנסיעות הפכו סיוט. הכיסא כל כך לא נוח שכבר לאחר חמש דקות נסיעה הרגלים מתחילות לכאוב. הישבן מרגיש כאילו יושבים על אוכף ועם כל האפשרויות – 14 כיוונים אי אפשר למצוא תנוחת נהיגה סבירה.
    אני נוהג בפולקסווגן כבר 7 שנים ותמיד תנוחת הישיבה ברכב – גולף 7 או טוראן 2011 או אפילו הטיגואן הישן 2015 – היו ממש מדוייקות.
    חבל שצמפיון לא מוכנים לקחת אחריות על התקלה ולהחליף את הכיסא בכזה שיתאים למותג. כי בסופו של דבר האוטו מוצלח אך בלי נוחות ישיבה בסיסית הוא פשוט מיותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 1 =