מבחן דרכים פורד קוגה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
פורד קוגה במבחן

כתבה מתוך ידיעות תקשורת
 
השבוע בחנתי את רכב הפנאי שטח – פורד קוגה. הקוגה נמצאת בקטגוריה מאד לא פשוטה, בלשון המעטה, מול מתחרות בולטות כמו קיה ספורטאז’, מיצובישי אאוטלנד, ניסאן קשקאי, מאזדה CX5 ועוד מכוניות פופולאריות שבטח שמעתם את שמן לפני השם – “פורד קוגה”. אבל מסופקני אם היה לכם את הזמן והכוח לערוך השוואה מדוקדקת ביניהן, כזו שמציגה את הנתונים שחור על גבי לבן ומוכיחה שהקוגה חזקה יותר – 182 כוחות סוס, הבוקעים ממנוע “אקו-בוסט” 1.5 ליטר (1500 סמ”ק) עם מגדש טורבו.
בטוחה יותר מרובן – 7 כריות אוויר, וחמישה כוכבים במבחני ריסוק רשמיים. מרווח גחון בין הגבוהים בקטגוריה 19.8 ס”מ (המרווח שבין קצה שלדת הרכב לקרקע), ומאובזרת לא רע – כיוון חשמלי למושב נהג, גג שמש פנוראמי, פתחי אוורור למושבים מאחור, מושבים משולבים בד ועור (לא שצריך עור). וכן, מחירה גבוה יותר מכמה וכמה מהן, אבל גם יש לה הרבה מה להציע. היום לא צריך מנועים גדולים כדי להפיק הרבה כוח, יש טכנולוגיות חדשות שעושות את ההבדל. והקוגה מוכיחה עם מנוע בנפח קטן יחסית, ביצועים מרשימים ומהנים מאד, פחות מרשימה צריכת הדלק – 9.7 קילומטר לליטר, בנסיעה מעורבת – עירונית, בינעירונית וקצת שטח. 
פורד קוגה אוהבת שבילים

שטח

קיבלתי את הדגם עם ההנעה הקדמית, שפחות מיועד לנסיעה בשטח, כי הכוח עובר “רק” אל שני הגלגלים הקדמיים ולא אל ארבעת הגלגלים (ראו מפת הדרכים), מה שנקרא 4X2 ולא 4X4. אבל שבילים מאתגרים ותלוליות אפשר גם אפשר לעבור איתה, ולשם נסעתי – לשבילים עדינים תחילה ואחרי שהרגשתי שהקוגה טובה אלי ואל הגב שלי ומרככת את השבילים בשקט וללא מאמץ, עליתי שלב, לתוואי שטח קל, וזכיתי להפתעה טובה וכותרת – מלכת הכביש נוהגת בשטח ולא סובלת לשנייה, אפילו נהנית מהאתגר.

 

כביש

הפורד קוגה תספק לכם הנאה גם בנסיעה בכביש, היא “מגהצת” כבישים לא נוחים, משרה שלווה בתא הנהג האטום מרעשים, חזקה בביצועים, גם בהאצות ביניים (ליהנות מביצועים עולה כסף), ומושב הנהג נוח ומקל על אי נוחות בנסיעות ארוכות. למערכת ההיגוי סיוע חשמלי, מה שבא לידי ביטוי בהגה כיפי, ומשוחרר דיו בשבילים ובשטח, ובנסיעה בכביש התחושה לעתים משוחררת יותר מהרצוי. כשהרצוי הוא הגה שמרגיש נטוע במקום, ומשרה ביטחון בנסיעה מהירה ובפניות. אבל לרכב דו שימושי – שטח וכביש, כיוון ההגה מאוזן וטוב למדי.
 

אבזור

חכו שנייה עם האבזור. מילה על עיצוב תא הנהג, איך נאמר – “מוזר”. העיצוב נראה כמו מכונית היברידית מתחילת שנות האלפיים. אין זרימה בין החלקים שמרכיבים את ה”דשבורד”. מערכת המולטימדיה גבוהה ובולטת, בקרת האקלים, שטוחה. החומרים שמקיפים את המולטימדיה, מערכת המיזוג (בקרת אקלים) ומוט ההילוכים נראים פשוטים, ויתר תא הנהג “מרגיש” טוב במגע.

מבחינת אבזור, לגלגלים ג’אנטים נאים 18 אינץ’, יש בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת (חשוב כשיש ילד קטן מאחור, מגיע לו פתחי מיזוג משלו), ישנן נורות נעימות ואינטימיות בתוך הקוגה, מעל כל דלת, גג פנוראמי, מושב נהג חשמלי, תא נוסעים מרווח מאד, מושבים כיפים ותומכים, והרכב כולו מואר, גדול ופתוח.
 
 
תא נהג מוזר אך איכותי

 

פתח הטענה רחב, שפע מקום
 
 
 
בטיחות: מערכות בטיחות מתקדמות לנסיעה עירונית אין לקוגה, כמו מערכת תיקון סטייה מנתיב או בלימה אוטומטית במהירות עירונית. למאזדה CX5 שיקרה ממנה, וגם חולקת איתה את אותו היבואן (“דלק מוטור”) – יש.
צריכת דלק – 9.7 קילומטר לליטר.
דירוג זיהום אוויר – 10 מתוך 15.
מחיר: 172,900 ₪ לדגם 4X2 הנבחן, קיים דגם 4X4 מותאם יותר לנסיעה בשטח, יקר יותר
 

כן /לא

הפורד קוגה, רכב שצריך להכניס לסט השיקולים, אם אתם מחפשים רכב כביש לשבילים וההיפך. מתאים לאנשים שזקוקים למרחב ברכב שלהם, ולמשפחות מטיילות של 5 נפשות, לטובת מרווח ונוחות. אני נהניתי איתה מאד אחרי שהתרגלתי אליה. התיישבתי בה לראשונה בחשדנות, והיא הוכיחה את עצמה בכביש, וגם הוציאה אותי ל”שטח” והחזירה אותי עם חיוך. ואל תשכחו שזו בת למשפחת “פורד”.

 

פינות:

 
 

שאלה תשובה

היי ענת, איך אני יכולה למדוד את צריכת הדלק במכונית שלי בצורה הכי מדויקת?
ידוע שיש פער בין נתון צריכת דלק שהיצרן מפרסם לבין זה שאנו עדים אליו במציאות, אז השאלה לחלוטין במקומה. במכוניות חדשות יש מחשב דרך שאני נוטה להאמין לו, אך מדידה מדויקת יותר תוכלי לבצע בכמה שלבים פשוטים:
עצרי לתדלק את הרכב, מיכל מלא, אפסי את מד האוץ, וצאי לדרך, לנסיעה ארוכה יחסית, כזו שמאפיינת את הנסיעה והנהיגה שלך בשימוש היומיומי שלך. חזרי לתחנת הדלק למלא שוב את המיכל עד הסוף, ורשמי לעצמך כמה ליטרים מילאת וכמה ק”מ נסעת, כשהחישוב הוא מספר הקילומטרים חלקי מספר הליטרים. זהו, נסיעה טובה וחסכונית שתהיה לך.

השקות:

1.      קרסו מוטורס, יבואנית ניסאן חושפת דגם חדש ועדכני למכונית סופר ספורט ניסאן GTR מודל 2017. ל-GTR שלדה חדשה ומחוזקת, מנוע בנזין טורבו כפול בתצורת V6, 3.8 ליטר עם צמד מדגשי טורבו מוגדלים, תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 6 מהירויות, עם שינויים חזותיים שנועדו לשפר את הביצועים האווירודינמיים. ניסאן GTR החדשה תגיע לישראל בסוף השנה.
2.      סוזוקי משיקה בישראל, במקביל לאירופה, את הדגם המשפחתי שלה והקלף האסטרטגי שלה, לדבריה – סוזוקי באלנו החדשה. מכונית משפחתית 5 דלתות (האצ’בק), שזכתה בדור הזה למרכב קשוח וקל יותר, מידות רוחב גדולות יותר וצריכת דלק משופרת. הבאלנו מגיעה עם תיבה ידנית ואוטומטית ושתי רמות אבזור, דגם ידני ברמת גימור GLS במחיר 74,990 ₪ ודגם אוטומטי ברמת גימור GLX במחיר 93,990 ₪
3.      דלק מוטורס משיקה את המיני קבריולה החדשה. היחידה בקטגוריית המכוניות הקטנות היוקרתיות. עם מנוע בנזין TwinPower Turbo, נפח 1,499 סמ”ק עם הספק 136 כ”ס, ו-1,998 סמ”ק עם הספק של 192 כ”ס לדגם ה-S.
MINI Cooper Convertible ברמת גימור Pepper, אוטומטית – 207,000 ₪
MINI Cooper S Convertible ברמת גימור Chili, אוטומטית – 260,000 ₪

מפת הדרכים

 

4X4 – מערכת הנעה הידועה בשם “ארבע על ארבע” הכלולה לרוב ברכבי פנאי ושטח וגם בדגמי כביש, שם מיועדת בעיקר לשפר את אחיזת הכביש של הרכב בקרקע. בשונה ממרבית המכוניות, בהן רק שני גלגלים מעבירים את כוח המנוע לגלגלים, במכוניות המצוידות במערכת זו ארבעת הגלגלים מונעים בו-זמנית והתוצאה היא אחיזה משופרת.
 
 

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מבחן דרכים פורד קוגה”

  1. הפורד קוגה נראת טוב מבחוץ לא מצועצעת כל ג'יפונים אחרים שמסתובבים בשוק היום.
    כל המנועים היחסית קטנים האלה עם מדגשי טורבו למינהם נשמעים בעלי נתונים טובים
    והכל ומעניין לראות עד כמה הם יהיו אמינים. פנים הרכב באמת נראה דיי רגיל ולא חומרים שאתה חושב לעצמך שתקבל תמורת מחיר כזה אבל תא המטען גדול ובגובה הנכון בשביל להכניס דברים. צריכת דלק זה דבר חשוב מאד בשוק הישראלי אפילו לאנשים שקונים רכבים יקרים{עד כמה שזה נשמע מוזר} ופה הצריכת דלק לפי המבחן שלך היא לא הכי טובה. בסה"כ נראה כמו רכב טוב אבל יקר מידיי וקשה לראות אותו מנצח
    במכירות את המתחרות שסביבו.

    תודה ענת על הביקורת
    שבוע טוב 🙂

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen + 17 =