מבחן דרכים – פיג’ו 2008

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
 
 
 
 
 תמונות: יח”צ
 
 
 
פיג’ו 2008 רכב הפנאי החדש של היצרנית, הגיע לארץ באמצע השנה, כשהשטח חרוש ומוכן עבורו. את השטח הכינו שתי מכוניות  מצוינות – פיג’ו 208, רכב סופר מיני, פופולרי מאד בארץ, על תקן המטאור של פיג’ו, ופיג’ו 308, רכב משפחתי שזכה בהמון טייטילים צודקים. אחד מהם הוא פרס “המנוע הבינלאומי של השנה” על מנוע ה- Puretechטורבו בנזין 1.2 ליטר 110 כ”ס בתקן יורו 6, עם שלושה צילינדרים (ראו מפת הדרכים), שפיג’ו יצרה, שנמצא בקרביים של ה-2008, 208 ו-308. מספרים שבמהלך הפיתוח של מנוע ה-Puretech הוגשו 121 פטנטים. כך שלא יהיה מוגזם או מתחנף לומר שפיג’ו המציאה את עצמה מחדש. 
 
 
ירוק, זה מה שעמד נגד עיניהם של המהנדסים – פחות צריכת דלק, פחות זיהום, מבלי לגרוע בביצועים, אפילו ההיפך. ולתוך זה הושקה בארץ ה-2008. מכונית שחולקת מנוע, תיבת הילוכים (יפנית), ובסיס/פלטפורמה עם שתי אחיות מוצלחות ומעוטרות. אי אפשר לבקש נתוני פתיחה טובים מאלה.
על טעם וריח אפשר להתווכח. פיג’ו 2008 לא הפילה אותי מהרגליים כשנפגשנו לראשונה. כן, יש לה חישוקי 16′ נאים מאד, והגריל המחודש שעיצבו לה בקדמת הרכב אולי משווה לה מראה אגרסיבי יותר, אך המראה הכללי נשאר ממוצע פלוס. תא הנהג בה נקי ונעים מאד, את הקונסלות של פיג’ו אי אפשר לפספס. ההגה הקטן מתחת ללוח מחוונים קמור ומעוצב. אני אהבתי.
רק שתי טענות קטנות: כיוון הגה מעט בעייתי, כשמכוונים אותו לזווית שנוחה לנהיגה הוא מסתיר את לוח השעונים. ובלם היד ב-2008 מרופד מדי, עד שאי אפשר להוריד אותו למטה לגמרי. לוקח פעם פעמיים לגשש ולנסות להוריד אותו למצב נהיגה ולהתחיל לנסוע. במרכז תא הנהג, מערכת מוכרת וקלה מאד לשימוש, עם מסך בגודל 7 אינץ’, מערכת MP3, דיבורית  BLUETOOTH, שקעי USB , AUX ושקע 12V. שליטה מההגה על הרדיו והטלפון, מערכת סטארט אנד סטופ, בורר מצבי נהיגה –  GRIP CONTROLמערכת בקרת אחיזה לנסיעה בחול, בוץ וגם שלג.
 
בנסיעה בפיג’ו 2008 יש תחושה טובה. בנסיעה בכביש, המתלים ששופרו במתיחת הפנים האחרונה, מרככים את המהמורות ושומרים על איפוק אירופאי בתא הנהג (שקט וללא רעידות). ובנסיעה בשבילים, כרכב קרוסאובר, הוא מוגבה ועושה את העבודה בתוואי שטח עדין. המנוע נמרץ ועובד טוב עם תיבת ההילוכים המשודכת לו, וההרגשה הכללית בנהיגה היא שהביצועים דינאמיים ותאוצות הביניים משביעות רצון (ההאצה של הרכב מאפס ל-100 קמ”ש היא קצת מעל 10 שניות).
בנסיעה מהירה מהממוצע, בדרכים סגורות, כי אנחנו מקצוענים פה, ההגה מרגיש מעט “משוחרר”, ומורגשים רעשי רוח. סה”כ כרכב פנאי, שלא אמור לספק ביצועי כביש ספורטיביים, הוא עמד יפה במבחן.


בטיחות: 6 כריות אוויר, ניטור אוויר בצמיגים, הדלקה אוטומטית של אורות אזהרה בזמן בלימת חירום, מערכת בטיחות בהתקנה מקומית – בין היתר, התרעה על סטייה מנתיב וקרבה מסוכנת לרכב מלפנים.
צריכת דלק: 12.5 קילומטר לליטר
דירוג זיהום אוויר: 3 (!) דירוג מצוין של מכונית משפחתית קטנה, כמה מעודד. העולם בכיוון הנכון.
מחיר: 109,900 ₪
 
כן/לא
פיג’ו 2008 הוא רכב קרוסאובר טוב, שעבר השנה עדכון ושיפור במראה ובביצועים, מה שעושה אותו תחרותי יותר בקטגוריה. מתאים גם למשפחות קטנות עם תינוק, בזכות תא מטען מרווח ונוח להטענה בנפח 350 ליטר, ומושבים נוסעים מרווח מספיק. 2 בשורות גדולות מסכמות את מבחן הדרכים הזה: יש רכב פנאי משפחתי חסכוני ולא מזהם ליום יום שישרת אתכם היטב, ובמחיר טוב. וצרפתי לא צרפתי, פיג’ו מוכיחה כבר כמה שנים ברצף שהיא רלוונטית ותחרותית יותר מתמיד, ונראה שהנהג הישראלי מתחיל להבין את זה.
ועכשיו, פינות:
 
 שאלה תשובה:
 
היי ענת, אני צפויה ללדת בקרוב ומחפשת מכונית שתשמש אותי ואת התינוק לנסיעות קצרות, חסכונית עם מקום לעגלה בתא המטען, עד 40000 ש”ח. נשמח לכל עזרה או טיפ. תודה 

היי, מה שלומך? קודם כל, שיעבור טוב ובקלות, רציתי מאד לחפש לך מכונית קטנה שתתאים לך ולתינוק. מכוניות קטנות זולות בהרבה, חסכוניות יחסית ויש מגוון דיי גדול מהן בטווח המחירים הזה. אבל עניין הטענת העגלה ועוד מיטלטלין דיי טורף את הקלפים פה. צריך בגאז’ גדול, לפתוח לזרוק את העגלה ולנסוע, ולא להתחיל להנדס אותה, להוריד מושבים ולבזבז זמן…
כך שאנחנו צריכים רכב משפחתי, עם תא מטען גדול, וב-40 אלף ש”ח ומטה, השנתון הוא בערך 2010. לא כדאי לרדת מתחת לזה. רכב בן 6-7 נחשב כבר רכב זקן, ורוב המותגים בשנתונים האלה כבר מתחילים לעשות בעיות. עם מה כן נשארנו? 🙂 כלי רכב אוטומטיים, מסוג סדאן (עם תא מטען גדול), ומינימום 6 כריות אוויר, עד 40 אלף ש”ח:
1. קיה ריו 2011 (סדאן, זה רכב עם “תחת”)
2. מיצובישי לנסר 2010 -2011
3. פורד פוקוס 2010
4. סוזוקי SX4
מומלץ מאד לקחת את הרכב שתבחרו למכון בדיקה, לשלול פגיעות שלדה מהותיות, ובעיות במנוע ובתיבת ההילוכים. לבדוק את רישיון הרכב, לראות שהרכב לא היה רכב השכרה לפני. ואם היה רכב ליסינג, אז להפחית ממחיר המחירון בין 18 ל25 אחוז. אם בבדיקה הכל בסדר ויש תיקונים קטנים, להפחית במחיר, או שהמוכר יתקן זאת לפני העברת הבעלות.
 

השקות


דוד לובינסקי, יבואנית רכבי פיג’ו בישראל משיקה את הקרוסאובר החדש – פיג’ו 3008, עם מנוע 1.6 ליטר
Blue HDI עם 120 כ”ס, מנוע 1.6 טורבו בנזין עם 165 כ”ס, ומנוע 2.0 Blue HDI עם 180 כ”ס. כולם משודכים לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. ה-3008 החדש יוצע בשלוש רמות אבזור לבחירה. רמת ה’אקטיב’ הבסיסית כוללת בקרת שיוט ומגביל מהירות, מנופי העברת הילוכים מההגה, מראה פנימית מתכהה, חיישני חניה אחוריים כולל תצוגה גרפית, פנסי הלוגן ותאורת LED יום, פנסים אחוריים LED, פנסי ערפל קדמיים, מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה עם מסך מגע 8 אינץ’, חיבור בלו-טות’, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד. רמת הפרימיום תוסיף גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, פתיחת דלתות והנעה ללא מפתח, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען כולל חיישן רגל, מצלמות חניה היקפיות והדמיית מבט על, בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת לשני אזורים, חיישני חניה קדמיים כולל תצוגה גרפית, ריפוד מושבים בד משולב עור מלאכותי, חימום מושבים קדמיים, ומערכת בטיחות מתקדמת מקורית, הכוללת: מערכת למניעת סנוור, מערכת לשמירת נתיב הנסיעה, מערכת התראה על שטח מת, מערכת עזר להתאמת מהירות הנסיעה, ועוד. בסך הכל, ל-3008 שלוש רמות אבזור לבחירה: אקטיב, פרימיום ו-GT. מחיר ה-3008 בגרסת 1.6 HDI 120 כ”ס ברמת אקטיב יחל ב-139,900 שקל (מחיר מיוחד להשקה).
 
 

מפת הדרכים

 

צילינדר – המנוע הוא מרכז הכוח של הרכב, ובו שלושה חלקים עיקריים: צילינדרים, בוכנות, ושסתומים. הצילינדרים הם בעצם הגוף של המנוע. צורתם גלילית, הם חלולים ובתוכם מתבצעת שריפת הדלק. בדרך כלל במנוע “רגיל” יש 4 צילינדרים, ובמכוניות גדולות וחזקות יש מנועים בעלי 6, 8, 10, ו-12 צילינדרים. ככל שיש יותר צילינדרים במנוע, כך בדרך כלל הוא חזק יותר ובעל הספקים גדול יותר, וצורך דלק, ומזהם בהתאם. בשנים האחרונות המגמה הירוקה אליה העולם מכוון, נכנסה לתחום הרכב, אל תוך חלקי הרכב, ואנו עדים לשימוש רב יותר במנוע עם 3 צילינדרים, לטובת חיסכון בדלק, הפחתת משקל, וזיהום אוויר באופן משמעותי. על הצילינדר הרביעי מפצים במשקולות איזון, ועל הביצועים, בשימוש במנועים מוגדשים (עם טורבו) שמכניסים תחושה דינמית בנסיעה. 

 
follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מבחן דרכים – פיג’ו 2008”

  1. שלום ענת,
    למשפחתי היה רכבים מסוג מזדה 3, יונדאי i30 סטיישן וקיה סיד. אם אקח את הפג’ו 2008 (ליסינג מהעבודה) האם נרגיש הבדל משמעותי? האם המעבר נחשב בעינייך ל’ירידה ברמה’ מבחינת גודל, ביצועים ונוחות?
    ואם קיים הבדל משמעותי, איזה פג’ו יותר מתאים להשוואה עם הרכבים שציינתי?
    תודה רבה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen + sixteen =