מבחן דרכים – פיג’ו 3008

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פיג'ו 3008 הוא רכב קרוסאובר מעוצב, איכותי וחדשני, אך האם זה מספיק בכדי לבלוט בקטגוריית הג'יפונים העמוסה?

מאת: צבי לשץ
תמונות: יצרן

פיג’ו 3008 החדש הינו הדור השני למשפחת רכבי הפנאי שטח המשפחתיים של היצרן הצרפתי. בפיג’ו לקחו ברצינות את העניין, תיקנו את חסרונותיו של הדור הראשון, ואת יתרונותיו המועטים שיפרו ושכללו. פיג’ו 3008 החדש עושה שימוש בפלטפורמת EMP2 של הקונצרן, מה שתורם למשקל קל יותר, חוזק מבני טוב יותר, ופרופורציות טובות יותר, הרבה יותר.

על עיצובו של פיג’ו 3008 החדש אפשר לסמן וי אחד גדול. יכול להיות שהעיצוב דורש הסתגלות קצרה, אך לאחר מספר דקות של התבוננות, הכול מתחבר בהרמוניה כמעט מושלמת.

רכב פנאי חדשני בהישג יד. פיג'ו 3008

אם תשאלו אותי, זהו רכב הפנאי שטח המעוצב ביותר על כבישי ישראל היום. הקווים חדים וזוויתיים, יחידות התאורה מלפנים כמעט חצויות ומעוטרות בתאורת LED והגריל המשובץ יחד עם כמות לא מבוטלת של כונסי אויר בטמבון הקדמי משלימים מראה אגרסיבי ונאה. מן הצד חיפויי הפלסטיק לאורך המרכב מדגישים את מראה הפנאי שטח, ומאחור הפנסים האחוריים עם פס הרוחב השחור מעטרים את ישבנו כמו שרשרת אלגנטית על צווארה של אישה נאה.

גם בתא נוסעים החוויה ממשיכה עם עיצוב עתידני שכולל המון קווים זוויתיים, אך ניכר שפרמטרים חשובים לא נפלו על מזבח העיצוב במקרה הזה. ההגה קטן וממוקם נמוך, אך תנוחת הנהיגה מצוינת. מעליו נראה בבירור לוח המחוונים העתידני של פיג’ו שעשוי כולו ממסך LCD.

במרכז הדשבורד ניצב מסך המולטימדיה של הרכב. שני אלו יחד יוצרים את תא הנהג החדש של פיג’ו הלא הוא הI-cockpit. באמצעותם גם נעשית השליטה בכל מגוון תפריטי הרכב, והניווט ביניהם קליל ונוח באמצעות מתגים פיזיים דמויי פסנתר.
תנוחת הנהיגה בפיג’ו 3008 החדש גבוהה אך דורשת הסתגלות קצרה.

ההגה מרגיש בתחילה קטן מידי, אך מהר מאוד הכול מתחבר והעסק עובד. המושבים בסה”כ טובים ומושב הנהג כולל תמיכה לגב תחתון, כיוון חשמלי, וזיכרונות, אך נתקלנו במושבים נוחים יותר, ביחוד ברכבים מבית היוצר של ממלכת הנוחות צרפת.

המרווח מלפנים מצוין ומאחור טוב מאוד, מרווחי הברכיים והראש טובים ומקום לכפות הרגליים לא חסר. העובדה שהרצפה מאחור שטוחה לחלוטין מאפשרת לשנע מאחור גם שלושה מבוגרים ללא בעיה.

תא המטען מצויד בפתיחה וסגירה חשמלית ומכיל נפח הטענה של 520 ליטרים, שבשני משיכות ידית יהפכו ל- 1,482 ליטרים כאשר המושבים האחוריים מקופלים. בנוסף פזורים ברחבי תא הנוסעים מספר רב של תאי אחסון שיהפכו את החיים שלכם למסודרים יותר, וביניהם גם משטח הטענה אלחוטי לטלפון הנייד.

עיצוב עתידני בתא הנוסעים. פיג'ו 3008

פיג’ו 3008 החדש משווק בישראל עם מספר יחידות הנעה, כאשר העיקרית שביניהן והנבחנת היא גרסת ה-1.6 טורבו. לפחות עד להגעתם של מנועי ה- 1.2 פיורטק לישראל. גרסת ה-1.6 טורבו משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 6 יחסי העברה מבית אייסין ומפיקה 165 כ”ס ב- 6,000 סל”ד ומומנט של 24.4 קג”מ הזמינים החל מ- 1,400 סל”ד.

אומנם המנוע אינו מוחץ, אך הוא מספק את הסחורה. השילוב עם תיבת ההילוכים מצוין וזו חלקה אך מרגישה מעט איטית. מצב ספורט מגביר את הקצב ומנופי העברת ההילוכים מההגה מגבירים את תחושת הדינאמיות. אגב דינאמיות, בפיג’ו הצליחו לייצר קרוסאובר דינאמי ומהנה לנהיגה, יתרון קטן מול מתחריו האפרוריים. האחיזה מצוינת, תנודות המרכב מזעריות וההגה הקטן והזריז מאפשר Turn in חד ומדויק.

כל אלו מאפשרים לפיג’ו 3008 החדש לשחק בכבישים מפותלים בכיף ובחינניות שלא ציפינו לה מרכב פנאי שטח.
חסרונן של היכולות הדינאמיות המבורכות הוא בעיקר כיול מתלים נוקשה שמורגש ומעיק על נוחות הנסיעה, ביחוד בתוך העיר. בנסיעה בין עירונית המצב משתפר, ויחד עם בידוד רעשי כביש ורוח טובים, ה-3008 החדש הוא בהחלט מקום שנעים לשהות בו.

חוויית נסיעה דינמית ונעימה. פיג'ו 3008

מבחינה טכנית זהו קרוסאובר וככזה הוא צריך לאפשר אי אלו יכולות גם מחוץ לאספלט. במקרה של ה-3008 החדש הוא מוצע נכון לעכשיו רק עם הנעה קדמית, אך עם מערכת GRIP CONTROL שמאפשרת להתאים מצבי שטח. בארץ מערכת זו מוצעת כאופציה.

בישראל פיג’ו 3008 החדש משווק בשלוש רמות אבזור כאשר גרסת הפרימיום האמצעית מצוידת בכל טוב ומאובזרת בשלל פינוקים כגון חיישני נסיעה מלפנים ומאחור, מצלמת חנייה הכוללת “מבט על”, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

האבזור הבטיחותי בגרסה זו גם כן אינו מבוטל, וכולל בין היתר מערכת התראה על עייפות, ניטור שטחים מתים, ומערכת לסיוע בשמירה על הנתיב שפעולתה מעט גסה וברוב ימי המבחן העדפתי לבטל אותה.

בשורה התחתונה פיג’ו 3008 החדש הוא רכב פנאי שטח שאהבנו מאוד בזכות, ולא בחסד. הוא מעוצב להפליא, מאובזר ברמה מצוינת ומספק את ניצוץ היוקרה עם חומרים מצוינים ועיצוב פנים עתידני. יחידת ההנעה טובה מאוד ובשילוב עם התנהגות דינאמית ופרקטיות של רכב פנאי שטח משפחתי, מה עוד אפשר לבקש? עבודה טובה פיג’ו.

מעוצב, מאובזר, עם ניצוצות יוקרה. אנחנו אהבנו

גרסאות ומחירים
מנוע 1.6 ליטר Blue-HDI עם 120 כ”ס, ברמת אקטיב: 144,900 ש”ח
מנוע 1.6 ליטר PureTech עם הספק של 165 כ”ס ברמת אקטיב: 154,900 ש”ח
מנוע 1.6 ליטר PureTechעם הספק של 165 כ”ס ברמת פרימיום: 174,900 ש”ח
מנוע 2.0 ליטר Blue-HDI עם 180 כ”ס ברמת GT  219,900ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × four =