קיה נירו 2017 קרוסאובר היברידי מבחן דרכים – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

קיה נירו, זהו רכב קרוסאובר היברידי, כלומר, רכב שממונע בעזרת שני מנועים – מנוע חשמלי ומנוע בנזין. הבשורה הראשונה של הרכב המיוחד הזה, (הנה כבר התחלתי עם בשורות), הוא שגם אני, נהגת שאוהבת בעיקר ללחוץ על הגז, הצלחתי להשיג במבחן דרכים של סוף שבוע, צריכת דלק מרשימה, של 15.7 ק”מ לליטר, ואישית, לא נתקלתי במכונית משפחתית עם נתונים כאלה, גם לא עם משפחתית היברידית, ובמקרה הזה, השוואה הוגנת תהיה לבחון היברדית מול היברידית, ולא היברידית מול מכוניות בנזין סטנדרטיות. בנוסף לזה, נקודת הפתיחה של הנירו טובה מעט, היא חדשה, מתקדמת טכנולוגית, וירוקה, לפיכך, נתוני צריכת הדלק שלה והביצועים יהיו טובים ממכונית היברידית אחרת שיוצרה לפני 5 שנים או אפילו רק שנה. 

 

ששששש, שקט כאן


אז איך ה”ירוק” בא לידי ביטוי? בקיה נירו תוכלו לנסוע עד 40 קמ”ש בעזרת המנוע החשמלי בלבד, ההנעה שקטה, אין זכר לצלילי אגזוז ועשן, והרכב משייט בשלווה עד לנקודה שמנוע הבנזין נכנס לתמונה. לנהגים עירוניים, נהגים שעומדים בפקקים המטרידים מדי יום, ונהגים בכלל, שהחליטו לקחת את הנהיגה שלהם באיזי, ומוצאים את עצמם משייטים בנינוחות ביום יום, הרי שמדובר בבשורה אדירה. עד 40 קמ”ש לא תשלמו שקל על דלק, לא תסריחו את האוויר ולא תבקעו את שכבת האוזון. ולא צריך לפחד שהסוללה תגמר, המנוע החשמלי מטעין את עצמו בכל פעם שמתבצעת בלימה, האטה, וניתן גם לראות מתי מנוע החשמל נטען, וכמה חשמל יש בסוללה, בלוח המחוונים.

עד 40 קמ”ש אתם “על חשמל”, ברכה ליקום. אך גם מעל 40 קמ”ש הנסיעה נחשבת “נסיעה ירוקה”. ברירת המחדל בנירו היא נסיעה במצב ECO, מצב חסכוני, ואם תרצו לצאת מECO, ולזכות בביצועים האופטימליים של מנוע הבנזין והחשמל גם יחד, תוכלו להעביר את מוט ההילוכים שמאלה למצב הידני, המעוטר בסמל S, ולהרגיש את היכולות הדינאמיות של הרכב. המחוג בלוח המחוונים, ייטה ימינה, ויראה לכם שיצאתם מטווח הנהיגה החסכונית.

ואם כבר יכולות דינאמיות, אז הנה כמה נתונים טכניים עיקריים: נפח מנוע הבנזין 1.6 ליטר, עם הספק של 105, עם מומנט של 15 קג”מ ב-4000 סל”ד, מנוע החשמל (240 וולט), מספק עוד 43.5 כ”ס, ומומנט של 17.3 קג”מ בין 0-1,798 סל”ד. ההספק המשולב של שני המנועים יחד הוא 141 כ”ס. תיבת ההילוכים כפולת מצמדים, בעלת שישה יחסי העברה.

קיה נירו תא נהג

עולם הרכב טס קדימה, וכל שנה מיוצרים מנועים חדשים, חסכוניים, מתקדמים ואמינים יותר. ומלבד הירוק, והחיסכון, והקידמה, הנירו מביאה איתה גם אבזור בטיחות מתקדם, שאני אישית לומדת להעריך בכל מבחן מחדש. מבחן עם רכב משפחתי לדוגמא, ללא מערכות בטיחות מתקדמות, מרגיש כמו רכב פחות רלוונטי, פחות בטיחותי ושימושי. כאן בארץ, כל היצרניות עתידות ליישר קו בשנים הקרובות, ולהתקין מערכות בטיחות כמו אלה, אין לי ספק. כי כשהנהג הישראלי יתרגל למערכת שמתריעה לו על סטיות מהנתיב, וגם מחזירה אותו פיזית לדרך, יהיה קשה לחזור אחורה.

עוד מערכות בטיחות חשובות ומתקדמות שהנירו מצויידת בהן: מערכת בלימה אוטונומית, מערכת התראה למניעת התנגשות חזיתית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה עליה דיברתי, ובקרת שיוט חכמה (אדפטיבית), אותה אפשר לכוון לפי המהירות הרצויה והמרחק שתרצו לשמור מהרכב שמלפנים, ולצאת לדרך, כשהזרת מונחת על ההגה. כן, בקרת השיוט הזו ששומרת מלפנים, בשילוב המערכת שמתקנת לכם סטיות מהנתיב, מימין ומשמאל, מורידה סטרס גדול בנסיעות ארוכות בעיקר, ולפיכך, הן גם פחות מעייפות.

קיה נירו הוא קרוסאובר משפחתי ברמ”ח איבריו. כשאופיו ה”ירוק”, ושלל אבזור הבטיחות המתקדם, רק מחזק את הרושם הראשוני שלי, כי מדובר באחד מכלי הרכב המשפחתיים הטובים שבחנתי. הנסיעה בנירו ההיברידי, נוחה, נעימה ושלמה. המתלים נוחים וסופגים את המהמורות בדרך. כשרציתי נסיעה שלווה וחסכונית, שמרתי על המחוג בלוח השעונים בטווח ה-ECO, וכשרציתי מהירות ותאוצות טובות, השגתי גם אותן במעבר למצב S העברת הילוכים ידנית בתיבת ההילוכים. זו החבילה ה”שלמה” מבחינתי.

אם במכונית משפחתית עסקינן, מידות הרוחב של הנירו נדיבות, בתא הנהג, ובתא הנוסעים, יכנסו 5 מבוגרים, בכל מידה וגובה, ללא קושי מיוחד, עם מספיק מקום לברכיים. מושב בטיחות לתינוק נכנס בקלות, ומותיר מקום ישיבה לשני נוסעים. נפח תא המטען – 401 ליטרים, מרווח דיו, רחב, שטוח ונוח להטעין בו עגלה, שקיות קניות רבות ועוד. מי שיזדקק להרבה מקום הטענה, יוכל לקפל את שורת מושבי הנוסעים, ולקבל נפח הטענה של כמעט 1000 ליטר יותר (1,399).

תא מטען קיה נירו

איכשהו יצא שהפסקה על העיצוב נדחקה כמעט לסוף. קיה נירו הוא רכב קרוסאובר עם מימדים נאים, אך הוא לא גבוה כמו הרבה רכבי פנאי שטח שאנו מכירים, רק – 1,545 מ’, מול הספורטאז’, בגובה 1,645 מ’, לדוגמא. הקווים שלו אווירודינמיים, החזית מעוצבת ומעוטרת בגריל עם דוגמא מעניינת, והרכב כולו, גם בצבע שחור מרשים, צבע רכב המבחן, שומר על מראה סולידי. מבפנים, תא הנהג יפה, נעים ואיכותי. דומה מאד למכוניות אחרות במשפחת קיה. רק מערכת השמע, מקורית ובסיסית למדי, ללא מולטימדיה, וללא אפשרות להוסיף מולטימדיה. את הווייז תדליקו בפלאפון ותתחברו דרך חיבור הבלוטות’. בתא הנהג מערכת מיזוג דיגיטלית מפוצלת, מצלמה אחורית עם חיישני נסיעה לאחור, כניסות USB  ו-AUX, מחשב דרך, שליטה על המערכת מגלגל ההגה, משענת יד לנהג, כיוון מושב, חיישן גשם להפעלה אוטומטית של המגבים, מעצור רגל ועוד.

גריל מעניין

רגע, אין מושלם, שתי נקודות חולשה לנירו, 1. מערכת השמע, מערכת מקורית מהיצרן – ראיתי חדשות וחדשניות ממנה, בסיסית סה”כ. ו-2. חשוב לדבר על נושא אמינות הסוללה. כמו כל דבר יחסית חדש, אין דרך לדעת כמה זמן הסוללה של מנוע החשמל תחזיק ללא תקלות וכדומה, או האם היא אמינה, פחות או יותר. קיה בכל אופן, מאד בטוחים בעצמם, גם הפעם, ונותנים 5 שנות אחריות על המערכת ההיברידית כולה, ועל הרכב עצמו 3 שנות אחריות.

בטיחות: מלבד כל מערכות הבטיחות שציינתי, ישנן 7 כריות אוויר, חיישן אוויר בצמיגים, נעילת דלתות אוטומטית, נעילת ילדים מאחור ועוד.

 

15.7 ק”מ לליטר בממוצע

 

דירוג זיהום אוויר: 2 מתוך 15

 

מחיר: 136,900 ₪

 

  • הונדה CRV
  • ניסאן קשקאי
  • מיצובישי אאוטלנדר
  • טויוטה פריוס 

 

איך אני אוהבת להגיד את המילה בשורה, כמה אני אוהבת. ולא אחסוך אותה מכם, כי הקיה נירו היא בשורה. לא רק מדובר במכונית היברידית, חסכונית, מתקדמת ובטיחותית, היא גם משפחתית לחלוטין, אין חסך במקום, באבזור, ובביצועים. איפה יש חסך? במחיר. והלוואי שזו מגמה שתלך ותתפשט, מכוניות משפחתיות טובות, במחיר שנוכל (אשכרה) לרכוש אותן. הקיה נירו היא תמורה מלאה לכסף, ובגלל זה היא בשורה, אפילו יותר מהספורטאז’.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 5 =