מבחן דרכים – קיה קרניבל החדשה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לקיה קרניבל החדשה, המיניוואן המשפחתי הפופולרי של קיה. 8 מקומות, עיצוב משודרג וביצועים טובים יותר

מאת: אלעד לרך

קיה קרניבל – אמריקה זה כאן! (בערך)

כל מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב מכוניות גדולות. אוהב את המקום בפנים, אוהב שמרווח, אוהב שיש תא מטען גדול ושאין צורך צריך להילחם באוטו עם כל דבר שמכניסים אליו, אוהב שיש כוח למנוע ובכלל, אוהב את התחושה הזאת של רכב גדול על הכביש.

הקיה קרניבל היא בדיוק כזאת, נראה שיש בה את כל מה שצריך, 8 מקומות, מרווחת, פרקטית, שפע מקומות אחסון ומנוע חזק לקחת את כולם. אבל האם זה מספיק בשביל משפחה מרובת הילדים? 

קיה קרניבל החדשה למשפחה

הקיה קרניבל נבנתה לשוק האמריקאי שאוהב מאד מיניוואנים (ובצדק). האמריקאים צריכים מכונית עם מספיק מקום לקחת את הילדים שלהם ואת החברים שלהם לאימוני הבייסבול או הכדורסל. מישהו אמר “car pool”? 

התחושה הראשונית בישיבה בתא הנוסעים של הקרניבל מרגישים, עוד לפני שמניעים, שהרכב הוא ברמה גבוהה. איכות החומרים וההרכבה. הכל נראה ומרגיש טוב, נכון, אינטואיטיבי וזאת בהחלט התחלה טובה.

תא נוסעים איכותי. קיה קרניבל

העיצוב הכללי של הקרניבל מוצלח מאוד לטעמי. בואו נודה בעובדה, מיניוואן זה לא הרכב הכי סקסי שיש. אבל קיה עשתה כאן עבודה טובה. פנסי החזית, הגריל החדש של קיה, העיצוב הזורם של האוטו ולטעמי הקרניבל הוא אחד מהמיניואנים היפים ביותר שראינו (גם אל מול המתחרים באמריקה שלא עשו עליה). בכלל, אם לוקחים את עיצוב הקרניבל החדשה אל מול הדגם הישן, זה הבדל של שמיים וארץ.

אלעד לרך מרוצה. עם קיה קרניבל החדשה

לקרניבל מנוע 3.3 ליטר מרשים עם 276 כוחות סוס. הנתון הזה בהחלט מספק וידחוף את הקרניבל בלי בעיה בעליות הקשות של ירושלים גם כאשר הרכב עמוס עם נוסעים ומטען. תיבת ההילוכים בת 6 המהירויות גם היא עובדת בצורה חלקה ונעימה מאוד אם כי הרכב לא הכי חסכוני מבחינת דלק. למרות שלקרניבל יכולת להגיע למהירויות גבוהות מאוד, יש בה איזה משהו מאוד מרגיע שהופך חווית הנהיגה הכללית למשהו נעים (גם במלחמת האספלט בכביש הישראלי).

באופן כללי, הקרניבל הינו רכב שמאוד נעים להיות בו בין אם אתם הנהגים או אחד הנוסעים. הנסיעה מאוד מאוד שקטה גם בכבישים מהירים, תחושת הנהיגה מאוד טובה, כל הכיסאות נוחים ובפרט כיסא הנהג. הישיבה נכונה, מתאימה ונותנת הרגשה של ביטחון (בכל זאת אוטו ענק באורך 5.11 מטר). הנהיגה במיניוואן הזו פשוט כיפית. מצד אחד, נוהגים ברכב גדול מימדים, מצד שני, זה ממש לא מרגיש ככה שזה דבר טוב המשרה בטיחות על הנהג.

“על אף” שמדובר ברכב מיניואן, אפשר מאוד ליהנות גם מנהיגה קצת “קרבית” יותר. לתיבת ההילוכים אופציה לטיפטרוניק. בתאוצה מרגישים את הכוח של המנוע, ופניות וסיבובים ההרגשה מאוד בטוחה ויציבה, תודות למערכות האלקטרוניות שעוזרות להפוך את הקרניבל ממיניוואן אפור לרכב צבעוני.

בתא הנוסעים שקט ונעים מאד שרר בזמן הנסיעה. כמעט ולא שומעים רעשי מנוע וגם הרוחות בחוץ מתקשות לעבור את בידודי הרעש.

בידוד מעולה לתא נוסעים

נושא הבטיחות עולה מאוד בשנים האחרונות ויצרני הרכב דואגים להשוויץ במרכולתם הטכנולוגית מצילת החיים. גם קיה מתפארת בשלל מערכות בטיחות אקטיבית. הבעיה, שהן לא מותקנות בקרניבל. למעשה, זה אחד הדברים שהכי חסרים בקרניבל – עוד מערכות בטיחות נוספות.

אם נסתכל לרגע על הספורטז’ והנירו החדשים, לשניהם שלל מערכות בטיחות כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד שלל מערכות שלקרניבל אין וזה חבל (קיימות בשווקים אחרים ולארץ לא מייבאים אותן). התראה על שטחים מתים כמו גם חיישני חניה בחזית, היו עוזרים מאד, שכן, מדובר ברכב מיניוואן.

דירוג ואבזור בטיחות. חסרה מערכת התראה על עצמים בשטח מת

בארץ משווקת הקרניבל בשתי רמות גימור. כבר ברמת הכניסה (224900 ₪) מדובר ברכב די מפנק, אם כי הייתי מצפה לקצת יותר.

לדגם הפרימיום מפתח חכם, מושבי עור (שמאוד מומלצים לרכבים כאלה מאחר ורוב הנוסעים ברכב הינם ילדים, ניתן לנקות בקלות וביעילות) ודלת תא מטען חשמלית (242900 ₪). למעשה, זה קצת מציק שאתה יודע שקיימים דגמים מפוארים יותר עם תוספות שונות שלא מביאים לארץ (גג נפתח כפול, חימום וקירור לכיסאות, כסאות בשורה השניה שניתן להשכיב עם משענות לרגליים כמו במחלקה ראשונה במטוס, דיפוני עץ לחלל הרכב ועוד) אבל את זה אנחנו מכירים מהמון דגמים שנוסעים בכבישי ישראל ובאופן קצת עצוב התרגלנו לשלם יותר ולקבל פחות.

מה שכן מעניין בקרניבל היא שמצד אחד, היא יכולה להסיע שמונה נוסעים (גם מבוגרים) בנוחות, ויש מעט מאוד מכוניות שיכולות לעשות זאת בארץ, ומצד שני, אם תסתפקו במקום אחד פחות, תקבלו היצע גדול ואטרקטיבי, במראה ובמחיר.

 

למעשה, אם נשווה בין מיניוואן לג’יפ 7 מקומות, כמו המיצובישי אאוטלנדר, זה כמו להשוות נעלי עקב לנעלי ספורט (תסלחו לי על האנלוגיה המשוגעת). כולם יודעים שנעלי ספורט יהיו נוחות יותר ופרקטיות יותר, אבל נעלי עקב סקסיות יותר. וזה בדיוק העניין עם הקרניבל – הוא נוח, מפנק, מרווח ופרקטי אבל אין לו את המראה הסקסי של “ג’יפים” – רכבי קרוסאובר, שפה בארץ אנחנו מאוד אוהבים.

להיצע הגדל והולך של רכבי הקרוסאובר בעלי 7 מקומות (סקודה קודיאק, פג’ו 5008 ופולקסוואגן טיגואן 7 מקומות, עושים את דרכם ארצה גם הניסאן אקסטרייל, כמובן האאוטלנדר שהזכרנו, ועוד. לא מעט מתחרות שעומדות מול הקיה קרינבל.

לדעתי, אילו הקרניבל הייתה מאובזרת קצת יותר. ומציעה יותר תופינים ופינוקים לנהג והנוסעים, היא הייתה שובה את ליבו של הנהג הישראלי.

מחיר – מנוע 3.3 ליטר, תיבה אוטומטית, 8 מושבים  –  224,900 ש”ח , אגרה  3,314 ש”ח

למפרט המלא

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty − seventeen =