מבחן דרכים: ריינג’ רובר איווק החדשה – 9 הילוכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
דייט ראשון עם איווק 9 הילוכים בסוכנות
כבר יצא לי לפגוש אותה בגרסת השישה הילוכים לפני שנתיים, כחלק מצילומים לתכנית טסט ראשון (השתתפותי בתכנית לא יצאה בסופו של דבר לפועל, אבל אחלה תמונות כן יצאו בזכות עודד פרבר הבמאי). בילינו במשך יומיים, אני והריינג’רובר איווק הירקרקה 6 הילוכים, ודיי סירבתי להתלהב ממנה כמו שיתר האנשים בהפקת התכנית התלהבו. אולי בגלל הרעש שהיה סביב ההשקה שלה בארץ ובעולם, והפרסום הבלתי פוסק על גברת בקהאם (פוש מלהקת “ספייס גירלס”), שכביכול או אולי באמת עזרה למהנדסי לנד רובר בתכנון העיצוב שלה. האמת, היא באמת מכונית יפה ומרשימה, רק אז לפני שנתיים נאלצתי להסתובב איתה בסביבה עירונית צפופה, בלחץ של זמן צילומים, ובינינו, היא גם הגיעה אלי עם הצבע הלא נכון.

בהצלחה עם למצוא חניה לריינג’רובר איווק בתל אביב

התיקון

יום שישי קפוא, בתוך שבוע של סופות שהעיפו לחצי עם ישראל את הסככות והפרגולות בבית, אני מקבלת לידי את האיווק החדשה, גרסת 9 הילוכים אוטומטית (קלה ומשופרת מקודמתה), מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 240 כוחות סוס, האצה של 7.6 שניות מאפס למאה קמ”ש, ו-34 קג”מ מירביים כבר ב-1750 סל”ד. הרבה כוח ומהר.
נכנסתי לרכב מרווח מאד, ב
דרגת אבזור “פרסטיז”, אחת לפני הגבוהה ביותר, עם מושב נהג מפנק, לוח שעונים מפואר, מערכת מדיה מתוחכמת אך נוחה לשימוש וגג שמש פנורמי המתפרס לכל אורך הגג, כמה יפה ושימושי זה בחורף. אני מתניעה את הגברת ללא מפתח, מפעילה את כפתור חימום המושבים, חימום הרגליים, בלוטוס, מערכת השמע, אורות ומגבים אוטומטיים. רק נותר לכוון את בקרת השיוט על מהירות חוקית, וזהו, אפשר ללכת הביתה


ההגה גדול וריינג’רוברי, אבל היא עצמה פחות גדולה במימדים ובמשקל מהאחים שלה, יותר פחוסה (הגג הנמוך והחד), ויותר מושכת וקלאסית. רק שלא תטעו, המראה האופנתי שלה לא פוגם ביכולות ובביצועים שלה בכביש ובשטח. מלבד מצב הנהיגה האספלטי היומיומי, ניתן לבחור מצבי נהיגה שיעניקו לכם יותר אחיזה בקרקע וישרו תחושת יציבות > מצב שלג לנהיגה כבישים חלקים, מצב נהיגה בשבילים/אבנים/בוץ. ושטחים חוליים וטיפוס. במבחן שעשיתי לה, על אף היכולות המעולות שלה במים, שטח, ושבילים בוציים, (ובמגרשי סקייטבורד??), לא אתגרתי את היפהפייה יותר מדי. מזג האוויר היה נגדי, עם ימים של סופות גשמים שהפריעו גם בנהיגה בכבישים רגילים.


ריינג’ רובר איווק. יפה, שיקית ואוכלת שבילים קשים, בוץ ומים לארוחת צהריים

בדרגת האבזור פרסטיג’, לוח השעונים והדשבורד כולו אסתטי ומעוצב בטעם, ישנם מושבי עור בשני צבעים – חרדל ואוף ווייט, 11 רמקולים, מקומות אחסון שימושיים, תאורה פנימית, כפתורי שליטה מההגה על המדיה, בלוטוס ובקרת השיוט, ומערכת עם מסך מגע 8 אינץ’ שצריכה מבחן נפרד כדי להסביר את כל התכונות שלה. 



בקצרה על המערכת…

הריינג’ דואגת לך שתנהג טוב וירוק יותר, ומנטרת את אופי הנהיגה שלך: כמה אתה לוחץ על דוושת הגז, כמה משתמש בבלמים, וגם מנתחת תאוצות והאצות ביניים. כשבכל נסיעה וגם במהלכה מופיעים הציונים שלך (מציון אחד עד חמש) על כל אחד מהפרמטרים. החורף והכבישים החלקים הטיבו עם הנהיגה שלי, הייתי זהירה מאד, ופחות מיהרתי ללחוץ על המצערת, וגם הבלם, כך שקיבלתי ציונים מרשימים (כעת דמיינו חיוך שבע רצון), כולל ציון ירוק של 95 אחוז על נהיגה חסכונית/ירוקה. זה מעניין וממכר, והכי חשוב, זה טוב לצריכת הדלק שלכם. 




9 הילוכים

לנד רובר השיקו את הריינג’רובר איווק החדשה עם לא פחות מתשעה הילוכים, כדי לשפר העברות ההילוכים ואת הביצועים, והם הצליחו בכך. התיבה חלקה ושקטה, אין דחיפות מורגשות בהאצות ותאוצות או חוסר נוחות בנסיעה והמכונית מרגישה זריזה וחיונית.
9 הילוכים זה גם חיסכון בדלק, הכיצד? בכל שלב בנסיעה המנוע של הריינג’ נשאר בטורים נמוכים, בערך 2000 סל”ד, לפעמים קצת פחות. על הנייר, שחור על גבי לבן, זה אומר פחות מאמץ של המנוע, פחות צריכת דלק ופחות פליטת מזהמים. 
כשהעברתי להילוך הידני, ושלטתי בהעברת ההילוכים עם הפדלים בצידי ההגה, אף שיפרתי את הצריכה, עד כדי 7.6 ליטר ל-100 קילומטר בנסיעה בינעירונית, וגם נהניתי יותר לנהוג בה.


השמש עשתה טובה ויצאה לשנייה

השהות בריינג’ רובר איווק נעימה ושקטה עם אפס רעשי רוח ומנוע, אך כן תוכלו לשמוע המגע בין הכביש לגלגלים הענקיים שלה, אבל פחות להרגיש, כי המתלים רכים ומשככים מהמורות בדיוק במידה שתשרה לכם יציבות ונסיעה נוחה ולא מטלטלת בדרכים עירוניות (באמפרים) ובינעירוניות (כבישים סדוקים). תנוחת הישיבה הגבוהה, התמיכה וכל תא הנהג מחדד את התחושה שהרכב הזה נועד לשרת ולפנק את הנהג והנוסעים בו. הכל מתוכנן עד הפרט הקטן. הכל ניתן לכוון ולווסת ולשלוט.

גם תא המטען על טהרת ה”אל תעשה כלום”, נפתח ונסגר אוטומטית


הריינג’רובר איווק מכונית מרשימה, שלא ניתן להתעלם מהנוכחות שלה והקווים שלה. היא תשרת אתכם בכביש ובתנאי שטח ללא בעיה, בזכות טכנולוגיה מתקדמת, היקף גלגלים גדול 245/40R20 ומרווח גחון של 21 ס”מ. תשעת ההילוכים שלה יבטיחו לכם ביצועים והאצות מהנות לצד צריכת דלק שפויה (ממוצע 8.8 ליטר ל-100 קילומטר). והאבזור הרב שלה יתגלה לכם במהרה כשימושי מאד. המחיר… נו, איך נגיד את זה, פחות עממי.

מימין ריינג’רובר ומשמאל ריינג’רובר איווק


נפח תא מטען – 575 ליטר
מבחני ריסוק: 5 כוכבים מלאים, 6 כריות אוויר
דרגת זיהום: 15 (הגבוהה ביותר)

עלות הדגם הנבחן “על הכביש” – 537 אלף ש”ח

ציון: 8.5 מתוך 10

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מבחן דרכים: ריינג’ רובר איווק החדשה – 9 הילוכים”

  1. בדר"כ אני בכלל לא קורא ביקורות על רכבים כל כך יקרים כי זה פשוט לא מדבר אליי או אל הארנק שלי 🙂
    לדוגמא גם ויתרתי על צפיית מיליון פרקים של טופ גיר על "מכוניות על" שגם בחלומות לא יהיו לי.
    אבל כאן ויתרתי וקראתי את הביקורת ואכן רכב נחמד ומפנק וטיפה מזכיר לי בעיצוב מקדימה את הפורד אדג' החדשה.

    תודה על הביקורת 🙂

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

8 − five =