מבחן דרכים רנו קדג’אר

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
המבחן פורסם לראשונה בתאריך: 19 ביולי 2016 

רנו קדג’אר
 
 
רנו קדג’אר, רכב הפנאי החדש בשוק הקרוסאובר המשתלט עלינו לטובה, הגיע אלי למבחן. הקדג’אר מזכירה מכונית מוכרת מאד במבט ראשון – ניסאן קשקאי, והיא חולקת איתה פלטפורמה משותפת, וגם הרבה קווים עיצוביים. התחלה טובה.

בפרסומת של הקדג’אר, אנשים חוצים את העולם עם רנו קדג’אר וכובשים כל ספורט אתגרי אפשרי, והם גם מחייכים כל הזמן. מפרגנת. אני ביום סידורים בלתי אפשרי, חוצה בקושי מעבר חציה, תקועה בפקק. אבל יאמר לזכות הקדג’אר, היא חברה טובה ותומכת ביום הזה. מאפשרת לי חיבור בלוטוס נוח ומהיר, מנגנת לי צלילים יפים דרך 6 רמקולים, מצננת לי את הטמפרטורה עם בקרת אקלים מפוצלת גם לאחור, ומכוונת אותי אל היעד הבא, וכל זה – בעברית.

כן, זהו חידוש – מערכת המולטימדיה עם מסך מגע, וכולה מתכתבת איתכם בעברית, הכל מתורגם לעברית. הקאץ’ היחידי שנתקלתי בו, הוא כשאני רוצה לעביר שיר, אין כפתורים חיצוניים שאפשר ללחוץ עליהם, מלבד לחיצה על המסך עצמו, ואז יוצא שאם אני נמצאת באמצע ניווט, אני צריכה לחזור בהגדרות למוזיקה, שירים, העברת שיר וחוזר חלילה.

מילה על מערכת הניווט שברכב –
IGO, שהתעדכנה והשתדרגה כעת. הגרסה החדשה של iGO היא כמו זו המוכרת לכם, בתוספת אפשרויות חכמות חדשות ושירותי תוכן מקוונים. ובאחרונה, נוספה בה התראת בטיחות המזכירה לנהג לא לשכוח ילדים או בעלי חיים ברכב, בסוף כל נסיעה.
 

כשנפגשנו, בחניון הקריר והמוצל, הבטתי בה לאורכה ולרוחבה, היא דומה מאד לאחיותיה ממשפחת רנו, וגם לקשקאי שהיא מתחרה ישירה, אבל גם אחות חורגת (קרסו מוטורס יבואנית של רנו וניסאן). הן חולקות הרבה קווים משותפים.
 
רנו קדג’אר מכונית רחבה ועגלגלה, עם חישוקי סגסוגת נאים, פנסים מעוצבים, ובהחלט נראית טוב. תא הנהג גם הוא מעוצב יפה, אך איכות החומרים בו פחות. זה מורגש רק במגע, בהתעסקות עם ידיות כיוון המושב ובמישוש חלקים מסויימים, אך העין תהיה מרוצה.
 
החרטום של רנו. רנו קדג’אר
 
 ביצועים
מה קורה שם מתחת למכסה המנוע? לרנו קדג’אר מנוע 1,500 סמ”ק (1.5 ליטר) טורבו דיזל, זריז ומהנה, עם 110 כוחות סוס, ומומנט של 25.5 קג”מ ב-1,750 סל”ד, זה מורגש בהאצות דיי מהירות מהמקום. ואם תרצו, תגיעו מאפס ל-100 קמ”ש ב-11.7 שניות.
 
אמנם מדובר במנוע דיזל (ראו מפת הדרכים) שמזכיר לכם רעש וריח של מונית, אבל פה המצב שונה, לא ריח ולא רעש. תיבת ההילוכים אוטומטית, כפולת מצמדים, זה אומר, שעל אף שזו תיבה רובוטית, המעבר בין ששת ההילוכים חלק, ואתם נשארים רק עם התכונות הטובות של הרובוטית – חיסכון בדלק ואמינות.

פרקטיות
מכירים את זה, שאתם יוצאים מהאוטו, מתחילים להעמיס שקיות, את הילד והעגלה, ואז נזכרים שהמפתח בכיס של התיק שנעוץ לכם איפשהו על היד? אז לקדג’אר החביבה יש את הkey less, מפתח ללא מפתח, וכל עוד שהוא נמצא בקרבת הרכב, אתם יכולים להתניע את הרכב ללא מפתח, וגם לנעול את הרכב ללא מפתח, על ידי לחיצה על כפתור קטן בידית הדלת החיצונית.  
 
הרנו קדג’אר רכב משפחתי מעוצב ומרווח ל5 נפשות, ובתא המטען הרחב, שלי אישית נכנסה מכונית קטנה של פעוטות, יכנסו עגלה, קניות, ועוד. מקום – יש!
 
 
תא הנהג בקדג’אר
בטיחות
5 כוכבים במבחני ריסוק רשמיים, 6 כריות אוויר, איזופיקס, נתג ניתוק כרית אוויר קדמית, מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת שמירה על נתיב, התראה שנשמעת כמו רחש של אופנוע שעוקף אותך, מערכת לזיהוי “שטח מת” 360 מעלות, מערכת זיהוי תמרורים, שעוזרת לך לשמור על מהירות חוקית, אהבתי.
צריכת דלק: 7 ליטר ל100 קילומטר – 14.3 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת.
דירוג זיהום אוויר: 4 מתוך 15
מחיר: 144,990
כן/לא
הקדג’אר הוא רכב פנאי, לכביש וגם לשבילים, נוח שקט ומעוצב, מרווח למשפחה, עם מערכת מולטימדיה נגישה מאד, המתורגמת לשפה העברית. גם אם מחירה פחות תחרותי, זוהי מתחרה שווה בשוק רכבי הפנאי בארץ.
 

שאלה תשובה (שאלות קוראים):

היי ענת, אשמח לעזרתך, אני בהתלבטות איזה טנדר 4X4 לבחור – מיצובישי האנטר או ניסאן נבארה?
שלום ידידי, סקרתי את הנתונים של השניים האלה: הניסאן נבארה מרווח יותר, עם יתרון בביצועים, ויש בו מערכת מדיה ובלוטוס שאין במיצובישי. מאידך, למיצובישי האנטר יתרון במבחני ריסוק, לא עלינו, בעל כושר העמסה גבוה יותר מהמתחרה, והוא גם חסכוני יותר בדלק. הדילמה גדלה, הא?
 
תראה, השוק לא רווי ברכבי טנדר, בטח שלא איכותיים ושמורים. חפש אחר שניהם, שניהם טובים. ברר מצב מכני, קילומטראז’, מספר בעלים, ואם יש, בקש לעבור על ספר הטיפולים של הרכב. אם הכל נראה טוב וכשר, בקש סיבוב קצר להתרשמות, אחריו אין לי ספק שתגיע להחלטה. בהצלחה.

 
 
 השקות:


רשת אוטודיפו משיקה לראשונה בישראל את סדרת האביזרים לרכב של המותג האמריקאי
GOODYEAR, שמוכר דווקא מעולם הצמיגים, הכוללת אביזרי נוחות, טיפוח וניקיון לרכב.

קרסו מוטורס משיקה את ניסאן אלטימה החדשה, רכב מנהלים, חוזר עם עיצוב חדש ומערכות טכנולוגיות ובטיחות מתקדמות. הדגם המחודש בעל מראה חיצוני עדכני וצעיר יותר, מרחב הפנים שלו שופר, וכך גם האבזור. לאלטימה בדגם SV מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר המפיק 182 כ”ס, ומחירו 164,990 ש”ח.

מרצדס ECLASS  כלמוביל, יבואנית מרצדס בנץ לישראל, משיקה את הדור החדש של ה-E-Class בישראל. מכונית הסלון-יוקרה החדשה, הקובעת אמות מידה חדשות בתחום הנהיגה האוטונומית.

מערכות סיוע בנהיגה, כמו בקרת שיוט אוטונומית (נסיעה ללא סיוע מצד הנהג) אדפטיפית, ששומרת על מהירות ומרחק בהתאם לתנאים והמכוניות בכביש. מערכת בלימה מתקדמת, מערכת זיהוי ושמירה מפני לפני תאונה.

כניסה ויציאה מחניה ללא התערבות הנהג, ועוד. מחיר התחלתי לדגם הבסיס
E200 – מנוע בנזין, 1,991 סמ”ק, 184 כ”ס – 465,000 שקלים
 
מפת הדרכים:
 
מנוע דיזל – מנוע דיזל הוא מנוע בעירה פנימית, שבו הדלק נשרף כתוצאה ממגע עם האוויר הדחוס והחם הנמצא בצילינדר ולא על ידי החום שמפיק ניצוץ חשמלי כמו במנוע בנזין. אנחנו רגילים לחשוב שמנועי דיזל מתחבאים במשאיות ומכונות גדולות, אך משנה לשנה עולה הפופולאריות של המכוניות הפרטיות המונעות במנועי דיזל, בזכות האמינות, הביצועים, והחיסכון בדלק לעומת מנועי הבנזין. השיפור הניכר בשימושיות ובביצועים של מנועי הדיזל מושג באמצעות השימוש במגדש טורבו. מה שמכונה “טורבו-דיזל”.
 
התאמת הטורבו למנועי דיזל של במכוניות מוצלחת מאד משתי סיבות, בחיבור הזה לא מורגשת השהיית טורבו (תחושה הזו שלוחצים על הגז חזק והרכב מגיב אחרי שנייה, והיתרון הנוסף הוא, שמגדש הטורבו מכסה על האופי העצל של מנוע הדיזל ומספק לו כוח בקשת רחבה של סל”ד. יש שיאמרו שהחיסרון היחיד הוא מחיר הסולר. 

מדור רכב מלכת הכביש “ידיעות תקשורת”
follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “מבחן דרכים רנו קדג’אר”

  1. הקדג'אר נראה כמו רכב מעניין מאד ומעוצב יפה. יהיה מעניין לראות האם הוא יצליח במכירות בארץ
    בגלל שם המשפחה הבעייתי שלו {רנו} סה"כ נראה כמו רכב ששוה לתת לו צאנס.
    יש גירסה נוספת ב 1.2ליטר שנשמע לי פחות מומלץ.

    תודה על הסקירה ענת.

    אילן.

  2. היי אילן, כיף לראות אותך פה.
    יש גרסה 1.2 בנזין שעל הנייר יותר נמרצת וחזקה.
    גם 7 הילוכים ולא 6.
    אני משערת שצריכה הדלק תהיה פחות טובה.

    ענת

  3. אחלה סקירה!
    יש השהיית טורבו בתחילת האצה? האם תגובת הדוושה טובה, כמו בהונדה סיוויק למשל?

  4. תודה אנונימי יקר.
    לא מורגשת השהיית טורבו בקדג'אר, והרכב מאיץ טוב מהמקום. לא רשמת איזה דגם של סיוויק, אבל בלי קשר התחושה בנהיגה של שתי המכוניות האלה שונה מאד.

    אני זמינה גם במייל
    [email protected]

  5. שלום ענת , תודה על הסקירה. את יכולה לפרט קצת על סוג הנסיעה שהביא אותך לצריכת הדלק שבמבחן? האם היה יותר עירוני או בין עירוני? כמה התאמץ. מעניין אותי צריכת דלק צפויה בנסיעה בין עירונית לא עצבנית במיוחד (זקוק לרכב שיעשה בערך 40000 בשנה הרוב המוחץ בינעירוני)

  6. היי נעם,
    המבחן ברובו היה מחוץ לעיר.
    נסיעה בינעירונית מאומצת למדי.
    אני מניחה שבנסיעה בינעירונית “מנהלתית”, תקבל נתוני צריכה טובים יותר.
    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

six − 4 =