מיני קופר קלאבמן מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לאייקון מוטורי, אקססורי אופנתי, מכונת נהיגה מלהיבה ובעל תא המטען הכי מגניב שראיתם - מיני קופר S קלאבמן

תמונות: אלכס רבינוביץ'

מיני קופר S בגרסת הקלאבמן הייחודית, התייצבה אצלנו למבחן חוצה קטגוריות. מיני מציגה את האחות הפרקטית במשפחה, וכך, בין הקניות והאיסוף מהגן, היא לקחה אותנו לסשן גיהוצים מדויק, השחזות מעושנות והראתה לנו מהו רטרו שיק פלוס ביצועים.

מיני מיינור השתדרג. הרכב הבריטי האייקוני שכבש את שנות ה-60 בסערה חוזר אלינו טוב מתמיד, חזק, בטוח, נראה נפלא והכי חשוב, שומר על הד.נ.א המופלא שלו. הרבה מים עברו מאז שנות ה-60 הפרחוניות. BMC עברו מבעלות עצמאית לחלק מקונצרן ליינלד שהפך לרובר ומשם נרכש ע”י ב.מ.וו. על שאר הסיפור של מיני מיינור, מיסטר בין ושרליז ת’רון תוכלו לקרוא במבחן מיני קאנטרימן שפרסמנו לא מזמן.

קארטינג טורבו ובסטייל

אז מה יש לנו פה? הרכב הכי מיוחד, נוצץ ויוקרתי בארסנל של מיני. מה שהתחיל כגרסה מסחרית לדוורים אנגליים אי שם בשנות ה-60, הפך לגרסת קיצון ספורטיבית שיודעת גם לעשות קניות, גם לקחת את הילדים לבי”ס וגם להעביר דירה אם תרצו, ואת הכול היא תעשה בפאן טהור, מהירויות לא חוקיות וגיהוץ פניות מהודק. מיני קופר קלאבמן S החדשה למדה לתת בראש. כמה טוב שבאת ואת יפה מתמיד. יצאנו לגהץ פיתולים…

תא נהג. מיני קופר קלאבמן
תא נוסעים מסוגנן

קלאבמן היא הגדולה מבין כל בני משפחת מיני. רחבה וארוכה מאחיותיה וכוללת את זוג דלתות תא המטען הכי מגניבות בנוף הישראלי. מבפנים, מיני ממשיכה במסורת המרהיבה ומציעה את אחד תאי הנוסעים היפים שקיימים לדעתי, עם חבילת תאורה מהפנטת, לחצנים כסופים בסגנון תא טייס, מערכת מולטימדיה עמוסה ומפורטת עם בקר שליטה אינטואיטיבי, ושלא כמו בדור הראשון של הקלאבמן, הפעם כן מגיעות זוג דלתות אמיתיות לנוסעים מאחור.

המרחב הפנימי עשיר, לא חסר מקום, ותוספת תא המטען מאווררת מאוד את המיני, גם לילדים, גם לקניות וגם לכל מה שתחשבו עליו. נכון, זו לא מכונית סטיישן מסורתית, היא קטנה יותר ומציגה 360 ליטר הגדלים לכדי 1,250 ליטר בלבד, אבל עדיין, היא נראית מעולה, אז סלחנו. המושבים איכותיים, נוחים ותומכים. מבחוץ בפתיחת הדלת ישנו ספוט עם הכיתוב מיני המואר על הקרקע, לא חדש בקטגוריות הגבוהות אבל מגניב בכל פעם. יש עוד המון פיצ’רים נחמדים לגלגולה של המכונית של מיסטר בין, אותם תוכלו לקרוא במפרט הטכני.

מרווח ראש וברכיים טוב
תא המטען הכי מגניב שיש

ברשותכם אגיע לעיקר, כי יש כאן, בגרסה שקיבלנו לסופ”ש שילוב אותיות מחייב, JCW, ג’ון-קופר וורקס, חטיבת השיפורים של מיני, אותו ג’ון קופר שלקח את מיני מיינור העירונית השובבה והפך אותה למפלצת ראלי אגדית. אז אני מניע, למען המדע והמולדת.

מתג התנעה אדום במרכז הקונסולה, לידו כפתור ביטול מערכת עצור וסע שציית לפקודה, לחיצה קלה, סיבוב מנוע וגרגור חרישי, מיני קלאבמן מגיעה עם 2 אופציות מנוע:
האחת, פושרת עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, הדוחף 136 כ”ס, אותו פגשנו בקאנטרימן ולא ממש התלהבנו.
השנייה, עם כיתוב ה-S על הגריל, מגיעה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו, 192 כ”ס ו- 28.5 קג”מ, ועם הצהרה על זינוק מעמידה למאה תוך 7 שניות, מה לא נבדוק?

המנוע האתלטי הזה יודע לתת פאן מוזיקלי. לחיצה עמוקה, מגדש הטורבו מתחיל לעבוד, מד הסל”ד מטפס מעלה אל עבר המנתק נוגע ומתנתק מספר פעמים לקול שאגה עמוק, וברגע עזיבת הדוושה הוא מגיע וסוחף אותנו בהנאה צרופה של חולי הגה ילדותיים, קול שריקת הטורבו ופריקת לחץ הדרגתית ומהירה שתעלה חיוך לכל חובב רכב כלשהו. פאן טהור וילדותי שמזמין עוד שריקה ועוד פריקת לחץ. (רבע טנק שרפנו על זה!)

ידית הילוכים ל-D,  כיול מתגים ל’ספורט’, מערכת המולטימדיה מאשרת לנו עם ציור של טיל משוגר וקארטינג קטן, על כך שמצב Go-kart feel מופעל. חיוך רחב, לא נשאר לנו הרבה מה לעשות, אז, גז והרבה… פרפור שובב וטסים קדימה.

קצב התקדמות מעורר השראה, למה לא כל כלי הרכב כאלה ולמה אני צריך להחזיר את זאת ביום ראשון, לעזאזל? אחיזת הגה איתנה, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, יש לי שמונה הילוכים כאן לשחק איתם, 2 יותר מהגרסה הפושרת, אני מחזיק אותה קצר, המנוע נובח, נהיגת קווים במרדף מדויק, לא הרבה זמן אח”כ. עונת ציד האייפקסים נפתחת, כמה כיף פה, כמה היא מגיבה ומשתפת פעולה, הזנב מגיב עם חיוך שובב מנסה לצאת לצעד תימני והשלדה הסופר דינמית הזו מחזירה אותו לתלם.

הכי יפה מכל בנות משפחת מיני. קלאבמן

הידיים מזיעות, אנדורפינים מזרימים את הדם בלחץ גבוה ומעורר, המנוע יונק אוויר שורף בנזין ואם לא את כולו אז פיצוצי המפלט ישלימו את העבודה. הריכוז מרבי ושנינו רוקדים יחד לצליל שריקת הטורבו שעובד שעות נוספות.

המכונה הזו לופתת את האספלט כאחוזת דיבוק, צוללת לפניות ויוצאת מהן בנונשלנט מסוגנן, אז נכון, היא גדולה יותר ויש לה קצת יותר ריכון ותנודתיות ביחס לאחותה הקטנה מיני קופר S המדהימה, אבל עדיין, גרסת הקלאבמן, שהיא גם היפה ביותר מבין האחיות לבית מיני לדעתי, לא נופלת בהרבה בחווית הנהיגה שהיא מייצרת.

השלדה, הצמיגים, ההגה, כולם מדברים איתך כאן ועכשיו, עם הזמן והניסיון מגיעה גם ההבנה איך להעמיד אותה במקום איך לייצר נהיגה נכונה, איך לצפות את ההתנהגות שלה בעיקול הבא, איך לייצר קצב מהיר ובו בזמן לחסוך בדלק יקר ולמקסם את הפוטנציאל שלה. לאט לאט מבינים מתי יש לשחרר קצת מדוושת הגז או אפילו לדחוף אותה בכדי להיכנס ולצאת נכון ובטוח ממה שהכביש זורק לפניך.

התקשורת הזו, בין אדם למכונה מגיעה כאן עם תרגום לעברית, קל לנהוג בה אך קשה להתמחות בה, זה דורש מיומנות ואימונים, כמו כל אומנות. דוושת הגז עובדת שעות נוספות, חיפשתי את התת ההיגוי, לא מצאתי אותו כל כך מהר וכשכן הוא הופיע מיני דאגה להתיישר אל קו הפנייה יותר מהר משיצאתי ממנו.

לופתת את האספלט כאחוזת דיבוק. מיני קופר S קלאבמן

לא היא לא מושלמת, (מי כן?) סתם בשביל העניין, לא הבנתי למה ידית בלם החנייה נעלמה ובמקומה צץ כפתור חשמלי, (האמת שאני יודע למה אבל עדיין, זה סתם מבאס). הראייה לצדדים מוגבלת ומחיר העיצוב המרענן מגיע ברגע שאתה נותן מבט אחורה, לא רואים הרבה. עיצוב דלתות האסם המיוחדות האלה חוסמות חלק ניכר משדה הראייה. (ולמה לעזאזל אין מצלמה אחורית?).

מה עוד לא אהבנו בקלאבמן החדשה? מערכת המולטימדיה עמוסה מאוד, לוקח קצת זמן להתרגל אליה ובאמת להבין אותה, ומה שבעיקר מפריע לנו היא העובדה שהיא מתומחרת מאוד גבוה, 260,000 ש”ח טבין ותקילין לגרסה הנבחנת, ואולי זה העניין עם מכוניות משפחת מיני, להשאיר אותן רכבי נישה יוקרתיים ונדירים, עם התמחור הזה הם בהחלט הולכים לשם.

המיני הכי מיוחדת שיש על הכביש. מיני קופר S קלאבמן

סיימנו להתלונן, הגענו לכביש קצת יותר סואן, פקק קטן, הייתי סבלני לאיזה 10 שניות ואז נזכרתי שיש לי כאן טורבו שורק, פצפוצי מפלט והמון כוח. סלאלום קטן ופיניתי את שדה הראייה, האצות ביניים זה המשחק הכי מהנה למנוע הזה, הכוח כל כך זמין ונגיש שאתה פשוט משתמש בו ללא הפסקה. זה עולה קצת בדלק כפי שגילינו בסוף היום עם תוצאה די עגומה של ליטר לכל 8 ק”מ, אבל בנסיעה יומיומית התוצאה תשתפר בהרבה.

המנכ”לית מתקשרת, אני מצפין הביתה, הכביש סואן והקצב יורד, הגג הפנוראמי נפתח, צינת ערב אופפת את תא הנוסעים, תאורת האווירה מתחילה לתת אותותיה, כל הכרום הבוהק בתא הנוסעים המרהיב של מיני וגימורי ה’פיאנו-בלאק’ מתחילים לקבל צבעים. לחיצה ארוכה על לחצן תאורת הפנים ובאופן אוטומטי הוא משתנה כל כמה שניות, דיסקוטק. מערכת השמע מצוינת ומאוד איכותית, מתחברת לנייד ומזרימה מוזיקה נעימה להרגעת הרוחות הסוערות שנשבו כאן עד לא מזמן.

הגעתי הביתה, המבחן האמיתי עומד להתחיל, אסף (4.5), שמע והתכונן בצפייה לבואה של המיני הכי מיוחדת על הכביש, החברים מהגן הסתדרו כבר בחנייה מחכים לראות מה אבא של אסף ‘קנה’ היום?. ספוט הלד של סמל מיני גרר תגובות נרגשות, הטיפוס לתא המטען פתיחת הדלתות והמשחק עם הגג הפנוראמי לא איחרו להגיע, המכונית הזו מפנקת, וכמו שאני התאהבתי בה, כך גם אסף וכך גם החברים מהגן.

הטיול הקטן והספונטני לחבר’ה הקטנים גרם לי לתהות, לדאוג, אבל למצוא גם אופטימיות והמון הערכה. אז נכון אני לא חובב אוטונומיה, זה מוציא אותנו מהמשחק. זה טוב למי שרוצה, וצריך. אבל בקשה אחת יש לי מיצרני הרכב, כשבא לנו, וכשאנחנו צריכים את זה, תנו לנו לנהוג. הילדים הצווחים מאחורי לא יזכו לנהוג ברכב שרירי נוטף שאריות בנזין מהמפלט, להם, הכול יהיה אוטונומי, חשמלי ובטוח, זה טוב כמובן, אבל בחיאת אבוק, תשאירו מקום בעולם האוטונומי הזה שלכם מקום גם בשבילנו, חולי הגה, פטרול הדז, גאז מאנקיז.

המכוניות הם (כמעט) הכול בשבילנו, חופש, חירות תחביב. תנו לי אפשרות לכבות את סקיינט, לשחרר קצת לחץ בברן אאוט, לעשות דריפט בשביל עפר לטפס לשיא גובה או סתם לעשות דראג פסיכי. אופטימוס פריים מוזמן לכדוה”א, אבל תזכירו לו, אי שם באחת משורות התכנות שלו שאין כמו אינסטינקט אנושי, שמאחורי כל הדק, חייב להיות רגש, לא רק חישוב קל.

מיני קופר S קלאבמן, את חתיכת מכונית מגניבה, השילוב של רטרו ביצועים ופרקטיות עושה לי את זה בכל פעם. על כל חסרונותיה, היא עדיין עומדת על שלה ומציגה אופי יופי וייחודיות. אז למי היא מיועדת? לכל מי שיכול, הוא לא יצטער לרגע.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve + 13 =