מלכת הכביש: ראיון עם רוכב ה-MotoGP מארק מרקז (2014)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook





מתוך חשבון האינסטגרם של מרקז, חגיגות אליפות 2016







מאת: ענת דניאל אלסיבוני



היו ימים שלא היו מתחרים לדוקטור, כן היו יריבים גדולים מאד שניסו לאתגר אותו, כמו מקס ביאג’י בקרבות מסוף שנות ה90, ותחילת שנות ה-2000, סטה ג’יברנאו והקרב ההוא בחרז ב-2005, קייסי סטונר שאתגר את ולה והוציא לו את המיץ, ואת מיטב הביצועים שלו, כמו במירוץ בלגונה סקה ב-2008, וילד הפלא הראשון – חורחה לורנזו, שהגיע ל-MotoGP ושיחק עם רוסי כמו שהרבה זמן לא שיחקו איתו, עד אותה פציעה קשה ב-2010, בה הדוקטור שבר את עצם הירך באימון שני לפני מירוץ במוג’לו – איטליה, ארץ הולדתו, ונשלח לחצי שנה בבית. עובדה שלא עצרה אותו מלחזור אחרי חודש וחצי ולהלחם על החיים שלו, לקטוף עוד ניצחון ולסיים שלישי בעונה כולה.


ושתבינו, הכתבה הזו בכלל לא על רוסי, אבל אי אפשר להתחיל לדבר על הרוכב הבא בלי להזכיר את הרוכב האיטלקי הענק הזה, עליו הצליח להעפיל.

זהירות, תמונות קשות. קפצתי להגיד שלום לרוסי בולנסיה, ספרד 2008 


סיקור שלי במירוץ הקטלוני ב2008 – כתבה שפורסמה ב-24 שעות ידיעות אחרונות

ואז הגיע מרקז 

בדיוק באותה שנה (2008), ביקום מקביל. טוב לא יקום, בקטגוריה 125 סמ”ק, החל לרכב ילד ספרדי אלמוני בן 15, העונה לשם מארק מרקז, גוזר לעצמו תארים ופודיומים בשל גילו הצעיר, כאחרון האלופים, כשאת שפם הנעורים שלו עדיין לא הספיק להסיר. שנתיים אחרי, ב-2010, זוכה ברצף ניצחונות, וקוטף את תואר האליפות בקטגוריית 125 סמ”ק. הרוכב הצעיר השני בהיסטוריה (אחרי לוריס קפירוסי הלבבי).

ויקום הגזר ויכה 

 

ב-2012 אחרי עונה דומיננטית, בה הוא אוחז במושכות לחלוטין (9 ניצחונות), ומשאיר עשן למתחרו הספרדי פול אספרגרו, זכה מרקז בקלות המעצבנת הזו שלו, באליפות עולם בקטגוריית Moto2. משם הדרך ל-MotoGP הייתה קצרה. ב-2013 הגיח מארק מרקז ל-MotoGP ותפס את מקומו של קייסי סטונר בקבוצת רפסול הונדה. הרוקי הקטן והצנום, “בן טיפוחיו של רוסי, כך ידעו להגיד“, קפץ  בפעם הראשונה לבריכה העמוקה של הקטגוריה הבכירה, וזה לא עצר מבעדו לסיים את המירוץ הראשון שלו על הפודיום. וגם לא לנצח את העונה כולה, לזכות באליפות הקטגוריה, כרוכב הצעיר ביותר שזכה באליפות ה-MotoGP, מזה 35 שנה.
 
 
 

במסלול זה נראה כאילו אתה במגרש המשחקים הפרטי שלך – מחייך, נראה רגוע. זה כל כך קל בשבילך לנצח מרוצים, כמו שזה נראה לנו הצופים?  

זה לא קל, אני רוכב מול מתחרים באמת חזקים. ולנטינו זכה בתשעה תארים, חורחה לורנזו כבר בארבעה ודני פדרוסה בשלושה טייטלים. אני יכול להבטיח לך שזה לא קל, אני עובד קשה כדי לזכות באליפות העולם. 

 

מיהו הרוכב האהוב עליך היום, ועם איזה רוכב אגדי היית רוצה להתחרות?


עקבתי תמיד אחרי ולנטינו
רוסי, מגיל צעיר. וגם אחרי דני פדרוסה, הרוכב הראשי והבולט במדינה שלי. אני בר מזל, שאני יכול להתחרות עם שניהם.

 

 

זה הקטן גדול יהיה. מרקז הזאטוט הנרגש במפגש עם ולנטינו רוסי
שנים אחרי. רוסי ומארקז – ראש בראש. צילום מסך מתוך אתר מוטו GP

איך החיים שלך מחוץ למסלול, יש לך תחביבים מעניינים?


אני בן אדם רגוע, אוהב להישאר בבית, להעביר את הזמן עם המשפחה והחברים. אני כמעט כל השנה ברחבי העולם, אז כשאני בעיר הולדת, אני לא רוצה לעשות שום דבר, חוץ מאימונים.

*שאלתי את מרקז אם יש לו חברים מליגת ה- MotoGPולא קיבלתי תשובה. ואני אומרת… מארק, אם תמשיך להתנהג ככה גם לא יהיו לך.
 
המיילים של ה-MotoGP מתחילים לעצבן אותי, העדכונים על ולנטינו רוסי והתמונות שלו, שהיו מקשטות דרך קבע את העדכונים השוטפים, נדחקו הצידה ונעלמו, לטובת תמונות של הרוכב הספרדי הצעיר. רק בן 20, הרוכב הצעיר בקטגוריה ואולי זה בכלל היתרון שלו, הגיל, המשקל, הרעננות, הכוח עוד במותניו. “עוד מירוץ מוצלח למרקז, עוד אימון מוצלח למרקז… הכותרות לא מפסיקות להכיל את השם שלו, דומיננטיות כמעט מוחלטת באימונים, במקצים, בטייטלים: 10 פול פוזישן, 10 ניצחונות העונה, 10 פודיומים (רוסי 7, לדוגמא), ו-8 מירוצים בהם השיג את ההקפה המהירה ביותר.  
 

אתה מפגין יכולות עצומות בכל מרוץ, ובכל מסלול, שובר שיאים קטנים מדי כמה חודשים. ונראה שעוד “תשבור” הרבה שיאים עם הזמן. אתה חושב שהיית נמצא באותו מקום ומעמד אילו היית מתחרה של דוקאטי או ימאהה?


לעולם לא נדע. אני נמצא בקבוצה הטובה ביותר בעולם
(הונדה), ואני גאה בזה. יש הרבה רוכבים תחרותיים עם קבוצות טובות, כל אחד מהם יכול לנצח עם האופנוע שלו. אני מאמין שאין דבר שהוא בלתי אפשרי. בכל שנה האופנועים והרוכבים משתנים.

 
 
 
מרקז הוא השם החם בעולם ה-MotoGP, הוא לוהט ברשתות החברתיות, בזכות תמונות נדירות (אין מילה אחרת), באינסטגרם ופייסבוק ׁ(2.5 מיליון עוקבים), של רכיבה מרשימה, גירודי מגנים באספלט והשכבות שנוגדות את חוקי הפיזיקה. כמו הרבה מעריצי רוסי שלוטשים עיניים בילד הפלא הספרדי ובביצועיו בתדהמה, את הלייקים שלי אני שומרת לדוקטור, וגם את הלויאליות, עד שיחליט לפרוש.
 

מה התכניות שלך להמשך הקריירה? יש עוד תחומים שהיית רוצה לכבוש?


אני רוצה לזכות שוב באליפות ב-MotoGP
 וליהנות מהקבוצה והסביבה שלי.
(מה אתה אומר… לא שמנו לב).

 

יש סיכוי שתלך בעקבותיו של פרדי ספנסר, ותבחר להתחרות בשתי ליגות במקביל?


חחחח, אולי, מי יודע, אבל עכשיו זה יהיה קשה מדי לביצוע. צריך לדבר עם דורנה קודם, אם הם ישנו את לוח הזמנים, אולי תפתח הזדמנות.

 

אנחנו שנייה לפני המירוץ האנגלי בסילברסטון. ומה אתם יודעים, מרקז פותח בשורה הראשונה, שוב. את קבלת הפנים שהאנגלים עשו לו, רוסי הספיק לשכוח (לולנטינו אזרחות אנגלית, וגר שם שנים, עד שפרשת נדל”ן ומיסים קטנה התפוצצה לו בפנים). העונה הזו כל כולה של מארק מרקז, ומסתמן שילד הפלא הזה שגדל והתחנך בבית ספר לגידול רוכבים מהונדסים, יעשה שמות בקטגוריה, וייחרט שוב ושוב בדפי היסטוריה של ה-MotoGP.



הכתבה פורסמה באוגוסט 2014. היום במירוץ במוטגי, ולנטינו רוסי ולורנזו התרסקו, ובעצם כך, כבר עכשיו, שלושה מירוצים לפני סיום העונה, מרקז חוגג רשמית את זכייתו כאלוף עולם בפעם השלישית, לה פוטה מדרה. (בצחוק, נו!). 
 
מזל טוב מרקז
 
 
 

 

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מלכת הכביש: ראיון עם רוכב ה-MotoGP מארק מרקז (2014)”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 3 =