מרצדס GLA200 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
 
 
 
מרצדס GLA200 מלכת הכביש
 
 

מאת: ענת דניאל אלסיבונימתוך מדור מלכת הכביש בידיעות תקשורת

 
 
 
ה-GLA  זהו “קלאס”, סדרה של מכוניות פנאי (SUV), עם מעט גובה, הכוללת ארבעה דגמים דינאמיים יותר ופחות. כאשר אני בוחנת היום את הדגם הסולידי מבינם  – מרצדס GLA200 , בעל מנוע טורבו עם הנעה קדמית (יתר הדגמים עם הנעה כפולה), בנפח 1,600 סמ”ק, תאוצה מאפס ל-100 קמ”ש ב-8 שניות, ו-156 כוחות סוס בלבד. כן, בלבד. אלה נתונים צנועים מאד למכונית ממותג מרצדס. מכונית משפחתית פרימיום, בלי שפיץ. לשם השוואה, דגם “הקצה” בGLA קלאס מרצדס GLA45 AMA, הוא רכב ספורטיבי למדי, עם מנוע אחר, תיבת הילוכים אחרת, צמיגים שונים, וכיול מתלים שונה, בעל מנוע 2,000 סמ”ק, כמעט 400 כוחות סוס, הנעה כפולה, ושועט מהמקום ל-100 קמ”ש ב4.4 שניות. הדגם הזה למשל היה מעמיד במבחן את סוגיית ההתאמה שלו למשפחה.
 
 
העיצוב של ה-GLA, יפה בעיני, מכסה המנוע, הגריל התחתון ופתחי האוורור בצדדים מוסיפים המון לטוטאל לוק. הפנסים המקושטים באורות לד, הג’אנטים, הקימורים, הקווים, הפחיסות, והגג שבסופו יורד מעט בזווית. זה עיצוב ספורטיבי דינאמי, מלוטש, ומאד מדויק לטעמי. עיצוב חיצוני שמשפיע פנימה, על מרווח הפנים –  בתא הנהג היה לי מרווח למדי, ומאחור, הבן שלי התרווח גם הוא במושב הבטיחות, אך אבא שלו, 1.80 מ’, ישב פחות בנוח והשער שלו התחכך בגג הרכב.
 
 
 
GLA200 הדגם הצנוע בקלאס שלו

 

עיצוב יפהפה

 

 
 
 
 
אבל אני נוהגת בGLA200 וזהו רכב פנאי שטח מסוגנן ומאוזן. נקודות החוזקה שלו היא בפרטים הקטנים. הכל עשוי טוב, מחומרים איכותיים, ובעיצוב הנכון. את החוץ היללתי ושיבחתי, ולבטח לא ציינתי מיליון פרטים קטנים אחרים, ובתוך תא הנהג יפה לא פחות. גג זכוכית פנורמי, לוח שעונים אלגנטי, פתחי אוורור בגימור כסוף, שהכיוון הידני שלהם “רך” ומהפנט. מערכת מולטימדיה שדורשת התעמקות ולמידה קצרה. יש בה המון פונקציות והגדרות שניתן לכוון, מהשמע ועד כיוון מצבי הגה, ביצועי מנוע (חסכוני, נורמל, ספורטיבי), מערכת בקרת טיפולים ממוחשבת, מצב הצמיגים ועוד. למושבים הקדמים כיוון חשמלי עם 3 זיכרונות (3 כפתורים שכל אחד מהם מכוון למנך גוף שונה).  הייתי מוותרת על ריפודי העור הלבנים, לטובת בד בהיר. ועדיין, אי אפשר להתעלם מהאפקט ואיכות הגימורים של המושבים, זה לא צועק, זה אופף אותך בשקט באווירה יוקרתית מלאת סטייל ויופי, ומבחינה פרקטית, עברתי על מיני כתמים מוזרים עם מגבון, ואלה התנקו בקלות.
 
 
 
תא הנהג של הGLA200 מצוין בפרטים הקטנים

 

 
 
 
 
שני דברים שונים מעט ממכוניות אחרות בהן נהגתם – העברת ההילוכים נעשית על ידי הזזת ידית, מעלה ומטה, היוצאת מצד ימין של ההגה. הכנסת הילוך PARKING, ניעשה בלחיצת כפתור שנמצא בקצה הידית הזו. הנד ברקס (“אמברקס”) – הפעלת המעצור של הרכב, גם בלחיצת כפתור, שנמצא משמאל לנהג למטה בגובה הברך.  זה מיוחד, זה שונה, ותוך דקות מתרגלים לזה.
 
בטיחות: ציינתי שהGLA  זו מכונית סולידית מול אחיותיה, וכך גם מבחינת אבזור בטיחות, המערכות המתקדמות היוקרתיות נעדרות בחבילה שהיא מציעה, אבל בטיחותית היא ברמ”ח איבריה. ויש גם 8 כריות אוויר, מערכת להתראה על עייפות נהג (כשאין תזוזת הגה ובכלל לאורך זמן, המערכת שולחת התראות לעצור למנוחה. בלמים אדפטיביים (ראה מפת הדרכים), ועוד ועוד. לא אשקר לכם, במהלך המבחן, בנסיעה מוקדמת בבוקר, פנטזתי שאני יושבת במכונית האוטונומית שמרצדס ייצרה (חפשו ביוטיוב מרצדס F 015), “מכניסה” למצב “סע לבד, ותעזוב אותי באמאשלך, מסובבת את המושב והולכת לנמנם. כן, אלה הן פנטזיות של אימא לתינוק שישן מעט וקם לפני הינשופים.
צריכת דלק: 11.5 קילומטר לליטר
דירוג זיהום אוויר: 7 מתוך 15
מחיר: החל מ-251,900 ש”ח
כן / לא
ככתבת רכב תאוות ביצועים ואטרף, היו חסרים לי נהימות מנוע, ו200 כוחות סוס. אבל כאן מדובר ברכב פנאי משפחתי מהודר ויפהפה, שמספק בדיוק את הביצועים שצריך, בכביש ואפילו קצת שטח ושבילים, במינימום רעש ומקסימום נוחות וסטייל. ככה מכוניות צריכות להראות ולהרגיש, והמחיר בהתאם.
 
 

מה קורה באינסטגרם של מלכת הכביש, הצטרפו ותראו

 
A photo posted by Anat Daniel ענת דניאל (@queen.of.the.road) on

שאלה – תשובה

שאלה: היי ענת, אני נוהגת במכונית קטנה עם מנוע 1.4 טורבו, ומאד מרוצה. כעת אני מחפשת רכב אחר ותוהה האם כדאי להרחיב את החיפוש למכוניות קטנות ללא מנוע טורבו, או שבהשוואה לרכב שלי זה יהיה מאכזב. אשמח להכוונה.
 
תשובה: היי היי, אני מבינה מאד לליבך. מנועי הטורבו, גם אם הם קטנים יחסית, מספקים חווית נהיגה שונה ודינמית יותר מכלי רכב עם מנועים אטמוספריים “רגילים”. אבל לא רק סוג המנוע קובע, אם מוגדש או לא, אלא גם כיוון המומנט שלו, הנפח שלו, ומספר כוחות הסוס. לפני שאת פוסלת מועמדים אחרים, אני מבקשת שתסקרי את השטח ותבחרי מכונית או שתיים שמוצאות חן בעיניך ותבקשי לנהוג בהן, גם אם הן מיד שנייה. זו בקשה לגיטימית של קונה פוטנציאלי. לחצי על דוושת הגז, העבירי הילוכים (תיבה ידנית אגב, מסייעת לנהג לשלוט בקצב ולנהוג באופן יותר דינמי, אז לשיקולך). נסי להרגיש איך הכל עובד יחד, “חלק” או מקרטע, האם התאוצות מספיק מהירות או שהרכב מרעיש ו”לא זז”. אלה דברים שצריך להרגיש ולנסות לפני שמחליטים. מכיוון שמדובר במכוניות קטנות, לרובן לא יהיו נתוני נפח מנוע-מומנט-כ”ס גבוהים ומרשימים, אז אם אחרי שנהגת, החלטת שמנוע “רגיל” חלש לך מדי, חפשי מכוניות עם מנוע 1.4 ליטר טורבו. גם 1.2 ליטר יעשה את העבודה.

השקות:

חברת JLR, חברת האם של מותגי היוקרה הבריטיים לנדרובר ויגואר בחרה בחברת המזרח הישראלית, היבואנית הרשמית של רכבי חברת לנדרובר בישראל מזה 26 שנה, ליבואנית הרשמית של רכבי המותג יגואר, במסגרת מדיניות כלל עולמית של החברה, במסגרתה היא פועלת לאחד בין כל הסוכנויות המשווקות את רכבי שני המותגים. דני עיני, בעלי חברת המזרח: “לאור הבחירה בנו אנו נערכים לתהליך מקיף אשר יימשך מספר חודשים ויכלול הקמת אולם תצוגה חדש לרכבי שני המותגים, הגדלה משמעותית של כוח אדם והיערכות לגידול דרמטי בהיקפי המכירות”.

חברת קרסו טרייד אין השיקה סניף דגל במרכז העיר פ”ת, יצחק רבין פינת רחוב ז’בוטינסקי. הסניף החדש אשר בהקמתו הושקעו כ-2.5 מיליון ₪, יהווה סניף הדגל של החברה וייתן מענה לכל תושבי המרכז. הסניף ישתרע על פני כ- 3 דונם ויכלול מגרש מכוניות המכיל למעלה מ – 150 כלי רכב.

מפת הדרכים:

בלמים אדפטיביים – זוהי מערכת שמסייעת לנהג בטיפוס בעלייה או בירידה בשיפוע. המערכת בעצם מונעת מהמכונית להתגלגל במורד או להתדרדר במעלה השיפוע. הנהג לוחץ על דוושת הבלם במשך  5 שניות ולאחר עזיבת הבלם הרכב נעצר במקום.

 

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מרצדס GLA200 מבחן דרכים”

  1. המרצדס בהחלט נראת טוב מבחוץ אהבתי את החלק הקדמי ואת הגריל הקצר יחסית והבולט.
    גם הג'אנטים הגדולים הכסופים מוסיפים יופי והחלק האחורי שלי הרכב נראה מצוין מצד אחד
    טיפה עגול אבל עדיין מסיבי בולט ויפה וכמובן שעם שילוב של שני אגזוזים מרובעים כאלה מאחורה
    הרכב ללא ספק נראה טוב. מה שפחות מתאים לדעתי בחיצוניות זה המדרגות צד בגלל שהרכב
    לא גדול וגבוה כל כך אז זה נראה מיותר. מבחינת פנים הרכב לדעתי היו יכולים לוותר
    על חלק מהכפתורים שם ולהכניס את האופציות לתוך המערכת מולטימדיה כי כמות כזאת של
    כפתורים מזכיר לי רכבי יוקרה מהעבר שלכל פונקציה ברכב היה כפתור בנפרד.
    סה"כ נראה כמו רכב אופנתי ויפה אבל יקר כי אין ברירה הרי מדובר במרצדס.

    תודה ענת על המבחן. שבוע טוב 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 5 =