סוזוקי ויטארה החדשה – שחקנית חיזוק לקטגוריית הפנאי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סוזוקי ויטארה מהצד היותר מחמיא 

אחרי כמעט חצי שנה, בה התכוננתי ללידה, ילדתי ושהיתי בחופשת לידה (מה זה חופשה… ממש בטן גב בקאריביים), הנני כאן איתכם. הכל כמעט אותו הדבר – בעיקר האהבה הגדולה למכוניות ונהיגה, רק מעט מאד זמן פנוי ליהנות מזה. אבל לא תשמעו אותי מתלוננת! לקחתי אוויר, שינסתי מותניים, עליתי על שמלה ויצאתי לאסוף רכב חדש לנסיעת מבחן.

ענת דניאל אלסיבוני



עם א’, בלי א’ (זו מילה לועזית אז תכתבו ויתרע, גם תופס), זהו ג’יפון הפנאי החדש בשוק, וללא ספק עושה הדים ורעש כמו שסוזוקי בוודאי יחלו. בבוקר הגעתי לסניף סוזוקי בתל אביב, לאסוף את רכב המבחן, התקיים מבצע מכירות מיוחד לחברי מועדון “חבר” (לפי מבצעים דומים שהיו בעבר, מדובר כנראה בהנחה בטווח של 5000-15,000 ש”ח, אני מניחה), והסניף היה נראה כמו מקום שמחלקים בו מתנות בחינם, גדוש בלקוחות סקרנים, מסתובבים סביב הויטארה החדשה במרכז אולם התצוגה. מראה מרשים מאד, הלוואי על כל היבואניות.


ההיסטוריה חוזרה

הסיפור של הויטארה הזכיר לי מגמה מהעבר הלא רחוק בשוק הרכב שלנו: כמו שרכבי הכביש שטח ה”גדולים”, דוגמת ניסאן קשקאי או יונדאי טוסון נגסו בקטגוריית המנהלים, קטגוריה שכולנו עדים להיכחדותה משוק הרכב הישראלי, כך גם הג’יפונים הקטנים האלו, רכבי הפנאי, דוגמת כלת השמחה – הסוזוקי ויטארה, ניסאן ג’וק, סובארו XV, הארטקס של שברולט ועוד… מאיימים על קטגוריית המכוניות המשפחתיות המוכרות, על אף שהן אינן מכוניות משפחתיות קלאסיות, לא בגודלן ולא בתכולת מכסה המנוע. אם נבחן את המפרט הטכני של מאזדה 3, נגיד, מול כל אחת ממכוניות הפנאי הללו נגלה שהן חזקות פחות (0 ל100 קמ”ש, כוחות סוס…), איכותיות פחות (איכות חומרים והרכבה), ובעלות מרווח פנים קטן יותר, זאת אומרת, יש מקום למשפחה, אבל פחות. 

הנהג הישראלי אוהב אותה. סוזוקי ויטארה החדשה



אז מדוע ואיך הן זוכות לאהדת הנהג הישראלי, על פני המכוניות המשפחתיות המוכרות והפופולריות? יש להם “פאסון”, הן אמנם קרובות בגודלן למכוניות סופר מיני, אך הן על הגובה, והלוק שלהן נותן להן יתרון ענק.


עליה לרגל לסניף סוזוקי בתל אביב ביום מכירות מיוחד לחברי “חבר” 

הנחה של אלפי שקלים לחברי מועדון חבר

כמה פרטים טכניים


מנוע 1600 סמ”ק עם 119.6 כוחות סוס ב-6000 סל”ד (משמע, כל כוחות הסוס של המנוע יבואו לידי ביטוי כששעון הסל”ד יגיע 6000), מומנט 15.9 קג”מ ב-4400 סל”ד. 12.5 שניות מ0-100 קמ”ש, מהירות מקסימלית – 180 קמ”ש. תיבת ההילוכים היא אוטומטית, בעלת 6 הילוכים, אני בחנתי את דגם ה-4X2 הנעה קדמית, שאינו מיועד לנסיעת שטח, לעומת ה-4X4 (הנעה כפולה לטובת אחיזה מיטבית בתנאי לשטח).



ביצועים 


בלחיצה הראשונה על דוושת הגז תבינו שאין טעם להאיץ ברכב ב”אגרסיביות”. זהו מנוע 1.6 קלאסי שמפיק רעש לא נעים עד שהוא מגיע לנקודה הנוחה שלו ב-4400 סל”ד, וכל הדרך למספר הזה ילווה ברחשי מאמץ קלים. כך שאם תלחצו בויטארה להזדרז תשמעו שאגת מנוע לא ידידותית שתביא אתכם לנהוג בה יותר בעדינות, בקצב שלה – עליית הילוכים וטורים הדרגתית. בטווח של 4400-6000 טורים תגלו שהרכב זריז ודינאמי, ובסך הכל, בנסיעה נינוחה המנוע נמצא תמיד בסל”ד “בריא”, נמוך מ-3000, מה שישפיע לטובה על צריכת הדלק שלכם.

הויטארה מכונית נוחה בעיר ובנסיעה בינעירונית, המתלים בה יחסית סלחניים במעבר על באמפרים ומהמורות, והגובה שלה לא משפיע על היציבה שלה, והיציבות שלכם. יחד עם זאת, משהו בהגה הרגיש לא מדויק, ואי הדיוק הזה השרה עלי מעט חוסר ביטחון בניסיון לבחון את הויטארה קרוב לגבולות. 
השידוך בין המנוע לתיבת ההילוכים טוב, המנוע המוכר והקלאסי חובר בהצלחה לתיבה בעלת 6 יחסי העברה. תיבה עדיפה ללא ספק, מהתיבה הרציפה שבסוזוקי קרוסאובר.

האם יצא מזה שידוך? מלכת הכביש עם הויטארה החדשה



מבחוץ

היא יפה בעיני המתבונן. בעיני, החזית שלה נראית מעט מיושנת, מאידך, גוף הרכב נראה מרשים, כמו גם אחוריו, בעיקר בצבע הנכון – הטורקיז עושה את העבודה. ישנה גם אפשרות בחירה בין 2 צבעים שונים לגג ולגוף (שחור לבן!). מה יש בה מבחוץ? חישוקי סגסוגת נחמדים, פנסי הלוגן, ידיות בצבע הרכב, מסילות גג אורכיות וחלונות אחוריים כהים.

לגרסת ה-4X4 יש תוספות רבות נוספות שלא זכיתי להכיר: כמו מערכת מצבי נהיגה לסוגי שטח שונים, בקרת ירידה במורד, פנסי לד קדמיים,מגבים ואורות אוטומטיים, קיפול מראות אוטומטי, קישוטי כרום על גוף הרכב, לחצן התנעה ללא מפתח, זוג טוויטרים למערכת השמע, ריפודי זמש, חיישני חניה ועוד. כל אלה בתוספת של 7000 שקלים (132,000 ש”ח), ללא ספק, גרסה כדאית יותר לרכישה.

חזית הרכב מעט מיושנת בניגוד לאחורי וגוף הרכב המרשימים. סוזוקי ויטארה

תא נהג

נאה, פשוט ומרגיש איכותי מול כמה מהמתחרות. יש בלוטוס וחיבור USB, בקרת שיוט ומגביל מהירות, מערכת בקרת אקלים ומערכת אודיו דיסק חביבה. בסך הכל, לא תרגישו שחסר לכם משהו.

תא נהג פשוט ואיכותי, לא תרגישו שחסר לכם דבר. סוזוקי ויטארה


מרווח – מקום 

חמש מקומות לבני המשפחה, עם מרווח טוב לראש וברכיים לאנשים בגובה ממוצע. מקום ל-3 ילדים או 2 מושבי בטיחות עם מעט מקום באמצע, תמיד כדאי לבדוק לפני את מידת ההתאמה של מושבי הבטיחות שלכם ברכב חדש. את תא המטען אהבתי, הוא רחב ונמוך, בנפח 375 ליטר שצומחים ל710 ליטר עם הורדת המושבים האחוריים. נוח להטענת חפצים. 

3 ילדים או שני מושבי בטיחות. סוזוקי ויטארה

תא מטען רחב נמוך ומרווח

שורה תחתונה

בטיחות: 7 כריות אוויר (קיים ביטול כרית אוויר במושב הנוסע), איזופיקס, חיישן לחץ אוויר בגלגלים, וחמישה כוכבי ריסוק מקסימליים במבחני ריסוק של ה-EuroNcap. 
מחיר: 124,900 ש”ח
אחריות: 3 שנים
צריכת דלק 12.5 קילומטר לליטר
זיהום אוויר: דרגה 4 

למה כן? 

  • מכונית פנאי קומפקטית ונוחה למשפחה קטנה במחיר נוח
  • בטיחותית
  • נראית טוב. 


למה לא?

  • תא הנהג בגרסת 4X2 פשוט ונקי מדי
  • רעשי מאמץ מהמנוע בנסיעה פחות נינוחה
  • הגה לא מדויק.

מלכת הכביש – ייעוץ לפני רכישה

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “סוזוקי ויטארה החדשה – שחקנית חיזוק לקטגוריית הפנאי”

  1. טוב לראות ולשמוע ממך שוב ענת אחרי תקופת הקאריביים 😉

    זה נכון לגבי קטגוריית המנהלים שפשוט נעלמת. אפשר למצוא רכבי מנהלים מעולים במחירי קנייה
    זולים יחסית. כמובן שלגבי אחזקת הרכבים האלה זה כבר סיפור שונה לגמרי.

    לדעתי באמת עניין "הפסאון"{פוזה לדעתי} והלוק בהחלט תורמים מאד למכירות של הרכבים מהסוג הזה למרות
    שהם לא תמיד עדיפים, טובים, או מתאימים יותר ממשפחתית רגילה.

    לגבי הויטארה החדשה אני חייב להגיד שאהבתי את הלוק החיצוני של הרכב הוא
    נראה חזק וטיפה אגרסיבי. נכון טיפה מיושן אבל לטעמי זה לחיוב 🙂 .
    פנים הרכב באמת נראה פשוט ולדעתי היו יכולים לשים גם בדגם הפשוט מולטימדיה וחיישני רוורס לפחות.

    לגבי המנוע היו יכולים לתת טיפה יותר כח בשביל רכב כזה, האם גם גירסת ה 4X4 היא בעלת נפח 1.6 וכ"ס דומה ?

    מעניין לנהוג על הרכב ולבדוק את מה שהעלת לגבי משהו שלא הרגיש לך נכון בדיוק של הרכב.

    מבחני ריסוק טובים יש לדגם הזה ואני בטוח שגם זה ישחק תפקיד רציני.

    תודה ענת על הסקירה המעניינת 🙂

    אילן.

  2. היי אילן,
    לגרסת 4 על 4 אותם נתונים כמו לגרסה שבחנתי, פלוס 65 קילוגרם במשקל.
    היא שחקנית רצינית, אבל יש לה כמה מתחרות טובות כמו הג'וק, שברולט טראקס וסיטרואן קקטוס, שאני אישית שמתי עליה עין ואבחן אותה בתחילת נובמבר.

    תודה על התגובה המפורטת, ובכלל, על הקריאה השוטפת בבלוג
    סופ"ש טוב ובטוח
    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 − 10 =