סוזוקי סוויפט החדשה – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סוזוקי סוויפט מתחדשת במראה חיצוני מרשים, הרבה אבזור, שימושיות, ואותו קסם אישי ששבה את לב הנהג הישראלי

סוזוקי סופר סוויפט 

צמרת הסופר מיני בישראל נשלטת ביד רמה ע”י האירופאיות הסקסיות והמאובזרות, ולמערכה הזו מצטרפת יפנית אחת – סוזוקי סוויפט, בעיקר בשל הקו המסורתי שלה, פשטות, אמינות, ועיצוב מושך. יצאתי לבדוק האם הדגם המחודש שנקרא סופר סוויפט, מצדיק את השם.

אז, ברוכה הבאה לישראל – סוזוקי סוויפט המתחדשת. ממש מתחדשת; שלדה חדשה, מנוע חדש, יותר מקום מאחור, חבילת אבזור נדיבה – בשורה טובה לאוהבי המותג. סוזוקי מתכוננת לעמוד על שלה בקטגוריה, והיא באה מצוידת לא רע בכלל.

אז מי את סוזוקי סוויפט? דגם הסופר מיני של סוזוקי נולד אי שם בשנות ה-80, ובמהרה הפך לדגם החשוב של סוזוקי, שנמכר במספרים גדולים. הסוויפט תמיד הייתה מכונית מינימליסטית, מעוצבת, חמודה ומאוד ידידותית למשתמש, זהו סוד ההצלחה שלה, ועם הצלחה לא מתווכחים.

זהו הדור השישי והחדש של הסוויפט המוכרת. סוזוקי ממשיכה באותה המסורת המוצלחת, פשטות קלילות ועיצוב מנצח, רק ישנה בעיה קטנה לסופר סוויפט החדשה – פקטור העיצוב, שבמשך שנים היה היתרון הגדול שלה, הפך להיות פקטור מכריע אצל כל המתחרות; כמו הרנו קליאו, סקודה פאביה, סיטרואן C3, ואפילו טויוטה יאריס החדשה, כולן כולל כולן שמות דגש על שפת העיצוב, ובתחרות הקשה הזו, אפילו סוזוקי צריכה להוכיח את עצמה מחדש.

מעוצבת יפה. סוזוקי סוויפט החדשה

אז איך היא נראית?
כמו תמיד, מחוטבת, דינמית, שונה מהנוף הרגיל, מתבלטת בחניון בצבע וססגוניות. הדור החדש מציג גם ידיות פתיחת דלתות מוסתרות מאחור, עם קורת C צפה ודינמית, לקרוץ לכיוון המראה הספורטיבי יותר. פנסי החזית מעוצבים כעיני נץ והגריל התרחב וקיבל חיוך שרמנטי להשלמת המראה החסון.

לא ארחיב יותר מדי על השינויים הקוסמטיים, את זה תוכלו לראות בעצמכם. השינויים הפנימיים, במרכב ובחלל תא הנוסעים החדש, זה כבר יותר מעניין בסופר סוויפט החדשה.
אני פותח את הדלת, בחיי שזו דלת קלה – 900 ק”ג הדגם החדש שוקל (מה שהביא לנתון צריכת דלק טוב מאוד בסוף המבחן). המושבים נוחים יותר מדגמי סוויפט הקודמים, רכים ותומכים, וההגה קטום ונושא כפתורי שליטה.

אני זוכר את הסוזוקי סוויפט הקודמת, היא הייתה טובה, אבל נשארה די מאחור בכל הנוגע לאבזור מפנק. סוזוקי סוויפט החדשה מגיעה מצוידת היטב – קיבלנו מערכת בקרת שיוט, בסוויפט!. בנוסף הסוויפט מציעה בדגם ה-GLX מערכת TPMS לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מראות מתקפלות חשמלית, ומה שעוד נחמד במראות הוא, שרק הנעה תפתח אותם חזרה, לחסוך באנרגיה, נחמד.

מה עוד יש כאן? תאורת יום DRL, מערכת מובילאיי (לטובת מערכות בטיחות מתקדמות ברכב), סייען בלימה וכל מערכות הבלימה המודרניות. ומה שהרשים אותי מאד בסוזוקי החדשה, הוא שגם הדגם הידני קיבל חבילת אבזור זהה ובמחיר נמוך יותר. נראה שהאסטרטגיה וההצלחה של דא’ציה בארץ מחלחלת לשאר היבואנים. הישראלים לא מפחדים מקלאץ’ יותר. כן ירבו.

תא נהג מאובזר. סוזוקי סוויפט 2017
מושבים נוחים ותומכים. תא נוסעים סוזוקי סוויפט

כל מה שצריך, ובדיוק במקום

הכול נמצא בדיוק איפה שההיגיון מכתיב. יש כאן הכל; בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת מולטימדיה עשירה במיוחד, חלונות אוטומטיים ולחצן התנעה ללא מפתח, אפילו החלונות האחוריים מושחרים להשלמת המראה המסוקס. סוזוקי המינימליסטית בהחלט עלתה כיתה ולמדה דבר או שניים מהמתחרות הססגוניות.

סוזוקי סופר סוויפט החדשה לא צנועה ופשוטה כמו גרסאותיה הקודמות, יש כאן עם מה להתחרות בקטגוריה. לוח השעונים מעוצב בקפידה, בין שני המחוגים הגדולים התווסף מסך LCD 4.2 אינצ’ עם “אשכול מחוונים מסוגנן”, ע”פ סוזוקי. ישנן 4 תצוגות “ספורטיביות” חיישן ג’יירו המראה את כיוון המשיכה של הרכב, מד האצה ובלימה, מד צריכת דלק, ותצוגה בזמן אמת של הספק ומומנט, האמת? נחמד מאוד אבל רוב הנסיעה העדפתי את תצוגת השעון.

החומרים ואיכות הבנייה מצדיקים את השם של סוזוקי, אמנם החומרים משתנים ורובם קשיחים, אבל דבר אחד בטוח, הסוזוקי פה כדי להישאר. הפשטות, והמינימליסטיות בתא הנוסעים הוא מה שגרם למותג הזה להיות אמין, קשוח ומכונת ניידות מצוינת.

מאחור המרחב גדל, מאוד, יש מקום נדיב גם לבחורים לא קטנים כמוני, שפע של מקום לברכיים (לקשים), מרווח הראש נדיב, ויכול להיות שתעלת ההינע תפריע לנוסע האמצעי. 3 ילדים ישבו שם בנוחות ובשקט, טוב לא בשקט, על מי אני עובד?

מה עוד מחדשת סוזוקי? יש שפע מקומות אחסון יעילים, תא מטען של 242 ליטרים הגדלים לכדי 556 ליטרים, בהחלט שיפור מהדגם הקודם.

ובואו נדבר רגע על מערכת המולטימדיה המצוינת של סוזוקי, היא מותקנת כאן בישראל, ע”י “שייקה אביזרים”, המתקין הרשמי של סוזוקי בארץ, שגם תיכנת את מערכת ההפעלה We connected החדשה, מבוססת על מערכת אנדרואיד ויש בה הכול מהכול, קישור למוסכי סוזוקי בכל הארץ, אפשרות הזמנת טיפולים דרך האפליקציה, ספר רכב מקוון, וויז פאנגו ובעצם כל מה שצריך כניסות AUX ו- USB וכניסת דיסק 3MP, די נדיר בימינו. מערכת השמע מציעה 4 רמקולים בלבד, ואם יש משהו שכדאי לשדרג, זה בדיוק את זה.

אז איזה מנוע יש כאן? 1.2 ליטר אטמוספרי הדוחף 90 כ”ס ב-6000 סל”ד ו-12.4 קג”מ ב4,400 סל”ד. עם צמד מזרקים לכל צילינדר, המנוע זריז יעיל ומשודך לתיבת הילוכים רציפה וחלקה. חטיבת הכוח אמנם צנומה על הנייר, אך מספקת זריזות ודיוק בתוך העיר והמון הנאה מרמזור לרמזור. בסוף היום סופר סוויפט החדשה הפתיעה עם ליטר אחד לכל 15 ק”מ עם רגל כבדה ותובענית. נתון מצוין שישתפר עוד יותר בנסיעה יומיומית.

אז איך היא בתנועה? אתלטית וקלילה

כמו שאמרתי, הסוויפט החדשה השתנתה קצת במידות ומציעה מרחב פנימי גדול מבעבר, באמצעות השלדה של החדשה המשמשת את הבלנו ועם תת משקל של דוגמנית ממגזין בלייזר. היא מאוד דינמית וקלילה, סופר סוויפט בהחלט. לחיצה קלה על הדוושה, מתגלגלים קדימה, די מהר. סעיף בידוד הרעשים היה ועדיין נקודת חולשה בסוזוקי. הדגם החדש מציג שיפור קל בסעיף הנ”ל וכל עוד המהירות עירונית וללא לחיצות עמוקות, רעשי מנוע, כביש ורוח נשארים מחוץ לתא הנוסעים. אך מחוץ לעיר הסיפור שונה.

בתוך העיר הסוזוקי החדשה זריזה באופן מסורתי, “מלכת הרמזורים” כפי שכונתה לא אחת, ההגה מכויל די נוח ומעביר את תחושות הכביש, עקיפות זריזות, דריכה עמוקה ומצאתי עצמי בכביש המהיר. כיול המתלים בינוני, מרגישים את הכביש ומרגישים את העבודות של מע”צ. אמנם תת המשקל משפיע לטובה על הביצועים אך סעיף שיכוך מהמורות הכביש בא בעוכריה של היפנית המסורתית.

בחלק היותר דינמי של המבחן נהניתי לזרוק אותה לפניות אדוקות, היא אוחזת בכביש ותוקפת פניות ביעילות ויוצאת מהן כמו גדולה, השילוב החדש של שלדה גדולה יותר, תת משקל וקצת כוח מתפרץ עשה טוב לסופר סוויפט החדשה.

לסיכום – מכונית מקסימה עם לוק רענן

מלכת הרמזורים, צעירה, דינמית, מאובזרת, נעימה לשהייה וגם לעיניים. לחובתה אציין את סעיף נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים המוכר של הדגם, מי שרגיל לדגם הקודם אולי אפילו ירגיש שיפור.

כמה היא עולה?
92,000 ₪ לדגם האוטומטי ו-79,000 לדגם הידני והמאובזר.
עם נתונים קשה להתווכח – 45,000 סוויפטים עלו על כבישי הארץ מאז עליית הדגם הראשון לארץ, זה כנראה אומר משהו. רכב מתוק שעושה בדיוק את מה שצריך.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 + 19 =