סיטרואן C3 AIRCROSS מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סיטרואן C3 איירקרוס החדשה, מחליפתה של ה-C3 פיקאסו, נחתה לאחרונה בישראל. היצרן האוונגרדי מיישר קו אופנתי ומחזק את צי פנאי-השטח שלו, C3 איירקרוס (ובקרוב ה-C5 איירקרוס), יצאנו למבחן צבעוני וחזרנו עם רשמים

סיטרואן C3 איירקרוס במבחן דרכים

מבחן המרשמלו, סיטרואן C3 איירקרוס במבחן

המערכת יודעת שכשמדובר בסיטרואן לא כדאי להזמין בוחן אחר מלבדי, כי אף אחד לא רוצה לקרב את האפוקליפסה. אז אתחיל בגילוי נאות, אני נוהג על אחת, על שתיים אם נאמר את האמת והציפייה שלי מרכבי היצרן גבוהה, יצאתי למבחן והעמדתי את עצמי במבחן המרשמלו.

לאחרונה סיטרואן איבדו את זכויות היוצרים על השם פיקאסו לאחר שקנו אותן ממשפחת האומן, זה דווקא די התאים להם כי הרוח משנה כיוון ומיקרוואנים ייחודיים זה כבר פאסה, פנאי שטח ייחודיים זה מה שצריך, לאחר שקברו את מערכת ההידרופניאומטית הייחודית וכך גם את ה-C5 בתצורתה המוכרת עליה השלום, סיטרואן מנחיתה 2 דגמי פנאי שטח חדשים ומיוחדים, הראשון, C3 איירקרוס, שנבנה יחד עם אחיו אופל קרוסלנד X ופיג’ו 2008, והשני סיטרואן C5 איירקרוס החולק מכלולים ושלדה עם אופל גרנדלנד X ופיג’ו 3008. היום האח הקטן הגיע אלינו למבחן.

מרשמלו צבעוני, קקטוס שמנמוד והמון פרקטיות

“איזה מתוק” אני חושב לעצמי, האוטו הזה מיוחד בהחלט, לא פחות מ- 8 צבעי מרכב ו-3 צבעי גג קיימים, עם אופציית בחירת צבע אישית בחלקים שונים של הרכב, ביניהם מרכז חישוקי הסגסוגת הקלה, תיחום יחידות התאורה, מסילות הגג וצבע המדבקות בחלון האחורי. הפרופורציות דורשות מבט מעמיק, הוא גדול אבל קטן, הוא בהחלט אח קטן של משהו, שמנמן וחמוד, ייחודי, הוא נכנס לתחרות קשה בקטגוריה הצבעונית הזו, ביניהם ניסאן ג’וק חלוצת הקטגוריה, סיאט ארונה הצבעונית רנו קפצ’ר המיוחדת וכמובן אופל קרוסלנד X שבחנו לאחרונה.

אז ל-C3 איירקרוס החדשה יש תחרות קשה, יצאנו לבדוק אם יש לה את מה שצריך בכדי להתעלות על המתחרות בקטגוריה, מבחינת מראה חיצוני תשפטו בעצמכם, גייסנו את אביחי דמארי המוכשר בצו 8 כדי לחסוך לנו אלפי מילים, בגדול, אנחנו ראינו מרשמלו צבעוני, לא יודע מה איתכם, אבל אנחנו הקלקנו לייק של לב.

עיצוב שובה לב
תא נוסעים מרווח וייחודי. C3 AIRCOSS

הספות של סבתא, פתחי המיזוג מהגן של אסף ומערכת מולטימדיה שמתגרה בחוק הישראלי

סיטרואן C3 איירקרוס החדשה מגיעה עם תא נוסעים יעיל, חכם ומרווח מהמתחרות. המושבים נוחים בצורה יוצאת מן הכלל, הנוחים בקטגוריה ללא ספק. סיטרואן עושה זאת שוב. הישיבה גבוהה ושולטת, התקרה גבוהה עם מרווח ראש מכובד, ובכלל חלל תא הנוסעים מרווח ואוורירי, ההגה נוח לאחיזה מתכוונן לעומק ולגובה נושא עליו לחצני שליטה על מערכת המולטימדיה ומאחוריו מסתתרת בקרת השליטה על מערכת בקרת השיוט, קצת מיושן אני חושב לעצמי נתקלנו בבקר הזה עוד בשנות ה-2000 המוקדמות, אך עדיין, סוס מנצח לא מחליפים והוא פשוט נוח והגיוני.

ההגה מעוצב מחדש, במוטיב הריבועי של הקקטוס המיוחדת בזריקת רטרו עיצובי מלבב. השעונים הדיגיטליים נראים מיושנים בטעם רטרו, הבד המיוחד על המושבים ועל הדשבורד, מזכיר ימים יפים של פעם. העיצוב הילדותי ‘לגואי’ הזה חולש על מרחב תא הנוסעים בכל פינה, עם פתחי אוורור ייחודיים, משענות יד עטופות בד נעים וידית בלם יד שמנה ונעימה למגע, מעל תא הכפפות ישנה נישה מיוחדת בעיצוב ארבע הנקודות של לגו, או מזוודה אם תרצו. בכל אופן הנישה הזו, כנראה מיועדת לצרכי עיצוב בלבד, כי חוץ מבאגט אולי, היא לא תכיל שום דבר.  

איכות החומרים פשוטה אך חכמה, בדגם הנבחן ‘שיין’ שהוא הדגם הבכיר, ישנן 2 אופציות ‘אורבן רד’ ו’מטרופוליטן גריי’, שתי האופציות צבעוניות למדי ומכניסות המון אווירה ואופי לרכב הפנאי החדש של סיטרואן. אך כמו שציינו קודם לכן, הפלסטיקים קשיחים למדי ונראה כי סיטרואן עשתה יותר עם פחות, ושמה את הדגש על שפת העיצוב, ולכן, נסלח לה על העניין, פשוט אך חכם.

מנוע 1.2 ליטר טורבו פיורטק
70 שילובי צבעים לבחירה. סיטרואן C3 AIRCROSS

על מה לא נסלח? תפעול מערכת המולטימדיה אינטואיטיבי ונוח לאחר משחק קטן, ופה טמונה ‘הבעיה’, חכם אך לא פשוט, כל פונקציות הרכב נמצאות בתוך מערכת המולטימדיה, ובמידה ורציתם להגביר את המיזוג תוודאו שאין שוטר בסביבה, שזה גם טוב, כי זה יעיר אתכם ויעשה אתכם נהגים שמודעים לסביבתם, והנה עוד טיפ חינמי, תמיד כדאי לדעת איזה רכב נמצא מאחריכם ומה המרחק שלו מכם, הטיפ הזה ישאיר אתכם דרוכים וערניים, לנהוג עם קצת יותר מודעות, יעשה רק טוב לעולם.

כמו שכבר ציינתי, הישיבה נוחה וגבוהה, הראות החוצה בהתאם, אך לא אהבתי את החתך הגבוה של החזית, מכסה המנוע מכסה חלק גדול מהראות לפנים והמדבקות המיוחדות בחלונות האחוריים (בקורה C) די מבלבלים, המושב רך ונעים ונותן הרגשה טובה גם בשהייה ממושכת. מאחור המצב מצוין, בדגם הנבחן ‘shine’ המושבים מתכווננים על מסילה להגדלת תא המטען, 410 או 520 ליטרים ועד 1,289 ליטרים בקיפול מלא, פרקטיות C3 פיקאסו לא נשכחה ולמרות המעבר לתצורת SUV מקום וחלל פנימי לא חסר כאן. מסעד המושב גם הוא ניתן לכיוון לנוחות היושבים מאחור שזוכים גם למרווח ראש נדיב.

מבחינת אבזור, סיטרואן מציגה כהרגלה רשימה ארוכה ומכובדת הכוללת בין השאר בקרת שיוט, תאורת ‘לווה אותי הביתה’, תאורת גישה מתחת למראות הצד המתקפלות, וסט מערכות בטיחות אקטיביות הכוללות בלימה אוטונומית והתרעות סטייה וקרבה. הרשימה ממשיכה עם חיישני תאורה עם עמעום אוטומטי, חיישני קרבה מאחור עם מצלמה מקורית ותאורת פנייה. הדגם הבכיר מוסיף בין השאר כניסה והתנעה ללא מפתח ‘מבט על’ בעת חנייה, חיישני גשם, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, מחזיקי כוסות במושב האחורי, וחישוקי סגסוגת קלה 17”.

מהנה בנסיעה בשבילים

קנדי קראש על גלגלים

מניעים. מנוע פיורטק תלת צילינדרי 1.2 ליטר טורבו, 110 כ”ס, 20.6 קג”מ, על הקקטוס, המנוע הזה מצוין, המשקל העצמי שם הוא פחות מטון. כאן, לפני שאני נכנס לרכב, המנוע צריך לשנע 1,203 ק”ג, הוא קצת מתקשה כשמבקשים ממנו להתאמץ, בכל הנוגע ליחידת ההנעה הביצועים לא הרשימו. חדוות הנהיגה זה לא הפורטה של ה-C3 איירקרוס החדשה, ההגה מרגיש מנותק, המתלים מאוד רכים כיאה לסיטרואן אמיתית, ובכל הנוגע לקצת פלפל בנהיגה, האיירקרוס החדשה, היא לא בדיוק מנת הפלאפל הנכונה.

בשבילים הכבושים המתלים עובדים מצוין, משככים כמו שצרפתייה יודעת, נוחות, זה הפורטה של האיירקרוס. בתוך העיר, בניגוד לביצועים מחוצה לה, האיירקרוס זורחת. דווקא בסל”ד נמוך ויכולת סיבוב מרשימה (קוטר של 10.2 מ’) הניווט העירוני מתבצע בקלות, הטורבו מפצה על הסל”ד הנמוך ויודע לשייט ולהשיג תאוצות ביניים לא רעות, השקט נשמר באופן יחסי ואמנם נשמעים רחשי כביש ורוח מחוץ לעיר, בתוכה, השקט נשמר בצורה טובה.

הגעתי הביתה, בוחן העל חלל הביתי מסתכל במבט מוזר, “מה זה?” הוא שואל, “כמה צבעים, זה כמו בגן שלנו, בגינה שלנו ליד הדשא, שמו לנו מגלשה חדשה, וסולם ארוך בצבע אדום…” התיאור של המגלשה ממשיך, אז אחסוך לכם, מבחינת לוק היה לאדון מה לומר, ובצדק, שפת העיצוב של סיטרואן המחודשת פשוט יפה, עם הפנסים השקועים למניעת פגיעות, אמנם האייר-באמפ נעלמו כמעט לחלוטין ורק אזכור להם נותר בפגוש האחורי, אך החדשנות והלוק הנועז נשאר, המראה בהחלט שייך לקטגורית הפנאי-שטח עם חיפויי הפלסטיק לבתי הגלגלים, אך מצד שני האיירקרוס לא חיית שטח, שבילים מאובקים, לא יותר, יותר חיה עירונית מיוחדת שרק תצבע את הרחוב שלכם בצבע וחינניות, בכל אופן, עליי לקחת את האדון לטיול עכשיו, להתרשמות ארוכה יותר.

מיוחדת ושונה מהמתחרות. סיטרואן C3 איירקרוס במחיר 121,900 ש"ח

הכי מיוחדת בסביבה

מבחן המרשמלו הוא ‘מבחן הסיפוקים’, מבחן שמנסים על ילדים בעיקר, בו שמים מול הילד מרשמלו ואומרים לו אם תמתין 5 דקות ולא תאכל את המרשמלו המונח לפניך תקבל 2 מרשמלו… לא כל הילדים מצליחים לחכות. כך גם אני עם הדגמים החדשים של היצרן הצרפתי.

היו לי ציפיות גבוהות מסיטרואן C3 איירקרוס החדשה, ומלבד מספר תלונות, האיירקרוס החדשה עמדה בהן. בכל זאת היא החליפה את המיקרוואן הצבעוני והמיוחד של היצרן,  סיטרואן C3 פיקאסו, שהוכיח עצמו כאמין בצורה יוצאת דופן, נוח ופרקטי. מיקרוואן צבעוני שהתייצב בראש הקטגוריה שלו בקלות. לאיירקרוס החדשה יש נעליים גדולות להיכנס אליהן, על הנייר יש כאן נוסחה מנצחת, יופי אופי פרקטיות ויחידת כוח יעילה וחסכונית.

המראה, פשוט מקסים, מסובב מבטים מכל כיוון ושובה לב בקלות, מבחינת יחידת ההנעה, היא אמנם חסכונית, שעשתה לאחר מבחן מאומץ, ליטר לכל 12.5 ק”מ, אך הביצועים פושרים למדי. הנוחות גבוהה כיאה לסיטרואן אמיתית, הספות המפנקות בשילוב המתלים הרכים מחזירים אותנו לילדות, זריקת רטרו לימים יפים, צרפתיות נוחות ואבזור שהוא תמיד טיפה יותר.

במחיר של 122,000 ₪ או 128,000 ₪  לדגם הנבחן, האיירקרוס החדשה לא בדיוק הזולה בקטגוריה, אך מה שממתיק את הגלולה הוא רמת האבזור, איכות הנסיעה המשובחת והרחבת האחריות ל- 5 שנים של מותג צומח ומבטיח. אם רכבי הפנאי הקטנים מדברים אליכם, קחו את הסיטרואן 3C איירקרוס המיוחדת לסיבוב, לא תצטערו.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × three =