“ספייסר” הגבהה חוקית גם למכוניות פרטיות: מידע וראיון עם יבואנית SPACCER בישראל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ראיון עם מיכל פישר, יבואנית SPACCER בישראל. הגבהה למכוניות פרטיות ופנאי שטח, כל הפרטים והתשובות

ספייסר SPACCER הגבהה גם למכוניות פרטיות

תחום הרכב בארץ עובר מהפכות קטנות ושקטות בשנים האחרונות. אנחנו עדים להתעוררות גדולה בתחום הספורט המוטורי, בשיפורי רכב – רכבי ספורט, שטח ושיפורים ושדרוגים למכוניות פרטיות. אנשים ערים יותר לבטיחות ברכב, לנוחות בנהיגה, ושוק הרכב ואביזרי הרכב מתעורר, משתדרג וצומח יחד עם הנהג הישראלי.

אחד מהמוצרים החדשים בהם נתקלתי לאחרונה, הוא מוצר בשם “ספייסר” להגבהת כלי רכב פרטיים, קרוסאוברים, ג’יפים, אבל לא רק. ספייסר מכוון גם לנהגים בעלי מכוניות משפחתיות או רכבי עבודה, שמגביהים את הרכב לטובת נוחות ובטיחות בנהיגה שלהם ביום יום. אנשים שלא רואים שטח בכלל.

בחיפוש גוגל פשוט מגלים ש-SPACCER מוכר בכל העולם. מוצר גרמני עם שם עולמי, שנמכר כבר כמה שנים בעשרות מדינות וזוכה לביקורות טובות. וכעת הוא עשה עליה לארצנו הקטנה. מי שראתה את הפוטנציאל של ספייסר וייבאה אותו לארץ, זו מיכל פישר, אישה מרשימה שפגשתי לשיחה. רציתי להכיר את המוצר, להבין את מי הוא משרת ומה הוא משרת, ובין השורות זכיתי להכיר אישה חכמה, עם יושרה אישית ומקצועית, מהסוג הזה שאנחנו צריכים יותר בארץ.

אז קודם כל, בואו נעשה סדר ונבין, למה בעצם להגביה רכב שאינו רכב לשטח?

הגבהה עם מוצר ספייסר נועדה גם לרכבי שטח, אך בעיקר לכלי רכב פרטיים. ניתן לראות את הערך המשמעותי שהמוצר נותן ללקוח בפרט ולסביבה בכלל, במספר יתרונות:

1. שמירה על ערך הרכב – מינימום עלויות וסביבה ירוקה.
פחות נזקים ופגיעות ברכב – פחות תיקונים > פחות עלויות והוצאות ללקוח ולמוסך > פחות ביקוש לחלקי חילוף > ייצור בהיקף קטן יותר.

2. בטיחות בכבישמתן מענה ופתרון לרכבים עמוסים/שקועים/גוררים על ידי איזון ובטיחות.

3. הנגשה לאנשים בעלי צרכים מיוחדיםיכולת לגמישות בגובה הרכב – למשל נכים עבורם כל ס”מ בכניסה וביציאה מהרכב משנה חיים ובעל משמעות אדירה.

4. ביטחון של הנהג בנהיגהישיבה גבוהה יותר, שלרוב מקנה יותר בטחון בנהיגה הן בכביש רגיל, הן בכביש משובש ובחניה.

5. חוויה והנאה בנהיגההגדלת מגוון האפשרויות במסלולים ושבילי טיולים, עבירות טובה יותר ונראות ספורטיבית.

SPACCER טבעות הגבהה מותאמות לכל סוגי הרכב

ראיון עם מיכל פישר - יבואנית SPACCER

איך הגעת לתחום הזה, זו אהבה מילדות, נערות?

כבר מגיל צעיר מאוד התרגשתי מכל דבר שיש לו הגה וגלגלים. הייתי נכנסת לכל מכונית שהייתי רואה, מתיישבת, תופסת את ההגה ומתחילה לחלום. זה התחיל מרכיבה על אופני BMX אחר כך קורקינט מאולתר, סקטבורד, אופני “מרוץ”, אופנועים, טרקטורונים, מכוניות וג’יפים. כל מה שאפשר לסובב לו את ההגה, ללחוץ על גז ולקבל אנרגיות גבוהות של הנאה והתרגשות, לגמרי עשה לי את זה ועושה לי עד היום. לאחר 11 שנים כיועצת אשראי בבנק לאומי החלטתי לעשות שינוי ועזבתי את הבנק, וכנראה שלא באורח פלא, היקום זימן לי היכרות עם ספייסר ומשך אותי אל העולם שתמיד אהבתי.

הספייסר הוא מוצר מוכר מאד בעולם, מתי נחשפת אליו לראשונה? 

ספייסר קיים בעולם למעלה מ-6 שנים. אני פגשתי אותו לראשונה לפני כשנתיים, חבר התקשר אלי בהתרגשות ואמר לי “מיכל, בואי תראי את הרכב שלי, התקנתי עליו עכשיו מוצר מדהים שהבאתי מגרמניה”. כשהגעתי אליו הוא חייך אליי ואמר “מעכשיו גם אני יכול לנסוע בשטח!”

בהתחלה לא הבנתי על מה הוא מדבר, יצאנו החוצה והוא סימן לי להסתכל על הרכב, ואכן ראיתי שהסוזוקי גרנד ויטארה שלו יותר גבוה, אבל לא עשיתי את ההקשר. אחרי כמה דקות שהסתכלתי “למטה”, על אותן טבעות הגבהה שהיו משולבות בתוך מערכת המתלים של הרכב, התחלתי להתעניין. קראתי קצת חומר טכני איך בנוי המוצר, ממה הוא עשוי, למי הוא יכול להתאים ומה היתרונות שלו – ואז ברגע אחד נפל אצלי אסימון גדול והבנתי שהמוצר הזה יכול לשנות את החיים להרבה מאוד אנשים.

בטח שאלה ששאלו אותך בעבר, מה לך ולמוצר הגבהת כלי רכב?

כג’יפאית הרבה שנים ובעלת ג’יפ עם הגבהה, אני מאוד אוהבת “לשבת גבוה על הכביש”. כשאני נוהגת זה נותן לי נוכחות וביטחון גדול על הכביש. כשראיתי את ספייסר והבנתי שהוא מתאים לכל סוגי הרכב, התחלתי לראות את הערך האדיר של עוד כמה סנטימטרים בגובה, בעיקר עבור רכבים פרטיים ולא רק לג’יפים כפי שנהוג. התחילו לרוץ לי בראש תמונות של רכבים מוגבהים מכל מיני סוגים, והבנתי עד כמה ספייסר יכול לעזור ולהפוך את סביבת הנהיגה של כל אחד מאתנו (ללא קשר לסוג הרכב) לבטוחה וטובה יותר.

החל משמירה על ערך הרכב ובטחון בנהיגה – לא צריך לפחד מדפיקה בפגוש כשחונים מול מדרכה או חוצים באמפרים, יושבים גבוה ורואים היטב את הכביש, אפשר לנסוע בשבילי עפר בלי חששות “לדפוק את הרכב”, יכולת ההנגשה של הרכב לאנשים עם מוגבלויות היא אדירה – סנטימטר של גובה יכול לשנות להם את החיים, מתן איזון לרכבים עמוסים ובעלי נגררים – חשוב מאוד לבטיחות בכבישים וכמובן, והיכולת ליהנות מעולם חדש ומגוון של טיולים בשבילי הארץ בעבירות קלה-בינונית ללא חשש מפגיעות ברכב. 

"מגיעה מהשטח". מיכל פישר, יבואנית SPACCER ישראל.

בירוקרטיה גרמנית, בירוקרטיה ישראלית, השגת אישורים, חתימות, ריצות… היו רגעים שחשבת לעצמך “מי צריך את זה”?

היו לא מעט רגעים כאלו, במיוחד לאור אי הודאות ששררה עד שהתגבש הנוהל הסופי להגבהת רכבים במשרד התחבורה (אפריל 2017). ידעתי שהכניסה לעולם הרכב לא תהיה קלה, במיוחד כשמדובר במוצר חדש ולא מוכר בשוק רכבי פנאי-שטח והרכבים הפרטיים.

הוצאת האישורים והרישיונות אמנם הייתה בירוקרטיה מאוד לא פשוטה, אך לאורך כל הדרך תמיד ראיתי ורואה לנגד עיניי את הערך האדיר של “ספייסר” לעולם הרכב בכלל ולסביבת הנהיגה שלנו בישראל בפרט, ולכן, אני לא נותנת לאף גורם בירוקרטי כזה או אחר להתיש או לעצור אותי. אני מאמינה שיש רק כישלון אחד בחיים – לא לנסות. אחרי כל מכשול או קושי אני שואלת את עצמי מה למדתי מזה ואיך אני משתפרת לבאות.

אישה חזקה, עצמאית, יבואנית בתחום הרכב(!). נתקלת בהרמת גבות?

אני נתקלת לא מעט בהרמת גבות, אבל מקבלת אותן בחיוך והבנה. אני מנהיגה את עצמי בסטנדרטים גבוהים הן כלפי עצמי והן בעסק – אני לומדת ומעשירה את עצמי בתחום ללא הפסקה, במיוחד ודווקא לאור היותי אישה ולו בכדי להיות מקצועית ובטוחה בעצמי. לא פעם הרגשתי, מעבר לקו הטלפון, מחשבה ספקנית בסגנון “מה היא כבר מבינה בתחום, היא תסביר לי?!” אז בהתחלה יש קצת ספק, אבל מהר מאוד תוכן השיחה וההסברים מציגים ללקוח מקצועיות ללא פשרות.

הרבה פעמים אני שומעת את התגובה “וואלה הפתעת אותי” ואפילו מחמיאים ואומרים שהצגתי ידע והבנה פרקטית הרבה יותר מגברים אשר עוסקים בתחום הרבה שנים, וזה סיפוק אדיר. חשוב לי שאנשים יתחברו אליי ויאמינו במה שאני מאמינה – בערך ובמשמעות שספייסר נותן לאנשים. אני לא רוצה שהם יעשו הגבהה רק כדי לשפר עבירות בשטח – יש כאן ערך מוסף גדול הרבה יותר ברמת הבטיחות והשמירה על הרכב בנהיגה בכבישים ביומיום.

"ניתן להתקרב למדרכות ללא חשש מפגיעה ונזק לפגוש". טויוטה קורולה אחרי הגבהה

יש ל”ספייסר” מתחרים?

בקטגוריית ההגבהה ע”י ספייסרים קיימים מתחרים, אך נכון להיום, הם אינם חוקיים ולא מאושרים ע”י משרד התחבורה (לרוב, הם גם שונים במבנה, בחומר ובמיקום שלהם במערכת המתלה). כניסתו של נוהל ההגבהות לתוקף שינה את המציאות, וכיום אסור להתקין הגבהה שאיננה חוקית, מה גם שיש לכך משמעות אדירה לביטחון הנוסעים ברכב והכיסוי הביטוחי.

הספייסרים שלנו נבדקו במעבדת רכב מהטובות בעולם וקיבלו את כל אישורי התקינה ובקרת האיכות הדרושים, הן בארץ והן באירופה (המוצר משווק בלמעלה מ-150 מדינות בעולם). מתחרים נוספים בשוק ההגבהות הם החלפת קפיצים. לרוב פתרון פשוט וקל, אך הרבה אנשים מעדיפים שלא להחליף קפיצים ולהבטיח את נוחות הרכב בכביש (להימנע מקשיחות יתר) ומבינים את היתרון להישאר עם החלקים המקוריים שהיצרן קבע כטובים ביותר לרכב. 

החלפה של בולמים וקפיצים, נעשית בעיקר במטרה להגדיל יחד עם ההגבהה גם את מהלך המתלה של הרכב ולאפשר רמת עבירות קשה יותר בתנאי שטח, ועל כן הם מתאימים יותר לג’יפים “קלאסיים” 4X4 קשוחים יותר.

חשוב תמיד לשאול ולהבין מה הצורך של הלקוח בהגבהה (שיפור עבירות בטיולים/נשיאת משקלים כבדים/איזון נגררים/הנגשה/שמירה על ערך הרכב/מראה ספורטיבי ועוד) ולעזור לו להבין איזה קיט הגבהה הוא הנכון והטוב ביותר עבור הצרכים והשימושים שלו עם הרכב.

שיפור הנוחות והבטיחות. הגבהה 4.5 לוולבו S-60
הגבהה 3 ס"מ לניסאן קשקאי עם SPACCER

איפה את רואה אותך ואת ספייסר בעוד 5-10 שנים מהיום?

המעבר מרכבים משפחתיים לרכבי פנאי שטח וג’יפונים גבוהים ניכרת היטב בישראל ונמצאת במגמת עליה לאורך שנים האחרונות. אנשים מבינים את היתרונות והנוחות של רכב גבוה ורוצים כזה. החזון שלי הוא לאפשר לכל נהג במדינת ישראל, לא משנה מה סוג הרכב שלו, ליהנות מחוויית נהיגה טובה, בטוחה וגבוהה יותר, עם מגוון אפשרויות נסיעה ושמירה על ערך הרכב.

בשנים הבאות נראה נוכחות מרשימה של רכבים גבוהים על הכביש וברור לי שספייסר יהווה חלק משמעותי מתוכם ויספק מענה מקצועי ואיכותי ליבואנים וללקוחות בקטגוריית הרכבים הפרטיים ורכבי פנאי שטח. מעבר לכך, ברמה העסקית נראה התרחבות של פישר סוכנויות גם לכיוונים נוספים הקשורים באופן כזה או אחר בעולם הרכב ובתחומים הקרובים לו. 

יש לך מחשבות לייבא מוצרים נוספים לרכב?

בשלב זה המיקוד הוא בספייסר. יש ברשותי את כל הרישיונות והאישורים לייבוא מוצרים נוספים – כך שהאפשרות לבחון הזדמנויות נוספות בעולם הרכב, תמיד קיימת.

follow and like
fb-share-icon0

41 Replies to ““ספייסר” הגבהה חוקית גם למכוניות פרטיות: מידע וראיון עם יבואנית SPACCER בישראל”

  1. אלוהים ישמור! למה שמישהו יגביהה וולוו S60 ?!?!?!
    ההשפעה על התנהגות הכביש בסיבובים וכיכרות תהיה דרמטית ולא בטוחה!
    יש רכבים שלא מיועדים לזה ואין שום היגיון בזה…בטח גם רע לצריכת הדלק

  2. א’. הכתבה היא יותר כתבה פרסומית מאשר עיתונות.
    ב’. הגבהת רכב פרטי פוגעת באופן מהותי בבטיחותו.

    מי שמעוניין ברכב גבוה שיקנה רכב גבוה.
    מי שמעוניין לנסוע בשטח, שיקנה רכב שטח.

  3. מהנדס מכונות שלום,

    א. כתבה מפרגנת וחיובית לא בהכרח מעידה על כך שהיא פרסומית. גם כתבת עיתונות יכולה להיות כזו.
    ב. כל שינוי שנעשה ברכב ללא בדיקות ובקרה בהתאם לתקנים הדרושים – יכול לפגוע בו ובבטיחות שלו.
    המוצר שלנו עבר בדיקות במעבדת רכב מהגדולות באירופה אשר עומדת בתקני בקרת איכות מהגבוהים בעולם תוך שימוש בהפעלת מכשירי עומסים, דחיסות ועמידות של המוצר.

    כל אחד משתמש ברכב עבור צרכים שונים ובאופי פעילות שונה. ישנם אנשים עבורם ההגבהה מהווה שיפור ושינוי משמעותי בכל הקשור לבטיחות עם הרכב, שמירה על ערכו (“וגופו”), יכולת העבירות שלו, נוחות הנהיגה איתו והביטחון לנוהג בו.

  4. שלום לך. רציתי לדעת אם הגבהה למזדה 2 אפשרי ולא תהיה בעיה עם יש נקודה אחרת האם כשאני את הרכב התכוונתי גם להחליף את הגלגלים לגדולים ורחבים יותר באה״ב מגביהים רכבים גבוהה מאוד אם את/ה יודעים במה מדובר אודה לכם אם אקבל תשובה לשתיי האפשרויות בתודה ובכבוד רב. מנחם דרור

  5. גיא שלום,
    נשמח לתת לך פרטים נוספים לגבי סקודה קארוק.
    אתה מוזמן לפנות אלינו בטלפון : 054-5533107
    כמו כן, שלחנו לך גם מייל פרטי.
    המשך יום נפלא

  6. שלום רב.האם יש לכם אישורים להגבהה בספיסרים מהיצרנים המובילים.למשל ההגבהה לפורסטר 2019

  7. שלום יואב,
    הספייסרים מאושרים על ידי משרד התחבורה ונרשמים כחוק ברישיון הרכב.
    ניתן לעשות הגבהות כמעט לכל סוגי הדגמים של יצרני הרכב, בעלי קפיצי סלילים. לבירור ספציפי בנוגע לדגם מסוים אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונשמח לתת את כל המידע.

    [email protected]

    סופ״ש מהנה.

  8. אפשר להגביה ג’יפ שיש לו קפיצי הגבהה (עייפים ששקעו קצת). מה נרשם ברשיון?

  9. כמה עולה כזה תענוג למיניוון והאם זה לא הופך אותו ליותר מסוכן בפניות?

  10. שלום,
    אשמח לקבל פרטים לגבי הגבהה לקיה סיד סטיישן 2011.
    תודה

  11. שלום , מה המחיר של הספייסרים עבור רכב ג’יפ צ’רוקי 2015 לונגיטוד ? ואיפה אפשר להשיג ולהרכיב בצפון הארץ ?

  12. השמח לכבל שרות ברשותי רכב טרנספורטר קרול רוצה להגיע את החלק האחורי השמח שיחזור אליי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 + eight =