סקירה: ביקור במוזיאון אלפא רומיאו במילאנו – איטליה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מתכננים טיול באיטליה בקיץ הקרוב? הכניסו ללו"ז את מוזיאון אלפא רומיאו במילאנו

מאת: מקסים גולדשטיין
תמונות: אלבום פרטי, ויח”צ

כשחובב רכב טס למילאנו, מיד עולה השאלה – האם הוא יבקר במוזיאונים של פרארי ולמבורגיני? המתקדמים ישאלו אף לגבי “פגאני”. איכשהו, בין מותג על לאחר, אלפא רומיאו, מותג “עממי” יחסית ליצרניות העל, מתפספס.

מוזיאון אלפא רומיאו נמצא כ-50 ק״מ ממילאנו, במיקום נגיש ונוח להגעה, שלא דורש נסיעה ארוכה למודנה והאזור, בו ממוקמות יצרניות העל. המוזיאון היה פעיל כבר בשנות ה-70, אך הוצגו בו תצוגות פרטיות בעיקר. וב-2015 המוזיאון נפתח מחדש, במתכונתו הנוכחית, בסמוך להשקת האלפא רומיאו ג’וליה.

מוזיאון אלפא רומיאו, מילאנו - איטליה

לפני שאתחיל, המלצה לבאים עם בני/בנות זוג, שפחות בעניין של מכוניות – יש מרכז קניות ע-נ-ק מעבר לכביש. כך שכולם יצאו מרוצים.

כשהגעתי לחניית המוזיאון נתקלתי במפגש אספנות של אלפא, כבר התחלה טובה. קדימה נכנסים…

בכניסה למוזיאון, קיבלה את פני המבקרים – אלפא ג׳וליה תלתן ירוק, שקבעה זמן שיא של 7:32 דקות במסלול ה”נורבורגרינג” בגרמניה. אחרי התבוננות מעמיקה ביצירה אני פוגש את רפאלה, האחראית על קשרי עיתונות ופרסום במוזיאון. היא נתנה הסבר קצר על המוזיאון, וכיבדה אותי באספרסו איטלקי חזק במיוחד. הרגשתי כמו ינשוף על רדבול.

אלפא ג'וליה בכניסה למוזיאון
שיא חדש במסלול הנורבורגרינג. אלפא רומיאו ג'וליה

התחלנו לסייר בקומה הראשונה של המוזיאון. רפאלה, אחראית קשרי העיתונות מסבירה בהתלהבות על המכוניות המוצגות, אש מותג האלפא בוער בה ללא ספק.

המוזיאון עצמו מכיל כ-250 מכוניות אלפא לדורותיהן, אך מוצגות בו רק כ-70 מכוניות. התצוגה במוזיאון מתחלקת ל-4 חלקים, ו-4 קומות. כשכל חלק מתפרס על פני כל הקומה כולה. לטובת המבקרים, ישנן דיילות בכל אחת מהקומות ששמחות להסביר מה המשמעות וההיסטוריה של כל מכונית ודגם.

4 קומות 4 נושאים. מוזיאון אלפא רומיאו במילאנו

החלק הראשון במוזיאון מתחלף מדי זמן מה, כאשר שאר התצוגה נשארת קבועה. בביקור שלי הוצגו שישה קונספטים היסטוריים: הקומה הראשונה (העליונה דווקא) מוגדרת כחלק ההיסטורי של מותג אלפא – ״ההיסטוריה״. מוצגים שם דגמים החל מהאלפא הראשונה ועד אלפא 8C מ-2007. זו הקומה היחידה שמסודרת בסדר כרונולוגי.

את הקומה השנייה הכי אהבתי, היא מוגדרת בתור “bellezza״, “יופי” באיטלקית. הבטחתי לקצינת העיתונות שאני אכתוב את השם באיטלקית כפי שהם רוצים. בקומה הזאת אפשר למצוא רכבי קונספט מצד אחד, ודגמים קלאסיים יפהפיים מן העבר השני – תענוג לעיניים.

הקומה שלישית והאחרונה מוקדשת למהירות. כאן תמצאו את מכוניות הפורמולה 1 הראשונות, מתחרות במסלול “לה מאן” ועוד פיסות היסטריות מדהימות. אני כמעט בטוח שלא הזיתי, ואפשר להריח את השמנים והדלק באוויר.

אפשר להריח את ריח השמנים והדלק באוויר
רכבי קונספט ודגמים קלאסיים יפהפיים. מוזיאון אלפא רומיאו
מכוניות מירוץ היסטוריות. אלפא רומיאו

אני מאוד נהניתי מהביקור, ואני ממליץ לכל חובב רכב באשר הוא, בין אם הוא חולה אלפות או לא. אם אתה באיטליה, קפוץ לבקר במוזיאון אלפא רומיאו במילאנו.

לחיצה על התמונה תפתח את מפת האזור בגוגל מפות
מפת האזור, מוזיאון אלפא רומיאו מילאנו איטליה

כתובת: Museo Storico Alfa Romeo – 

Viale Alfa Romeo 20020 Arese MI

טלפון: 39-02-4442-5511

שעות פתיחה:

יום ראשון 10:00–18:00
יום שני 10:00–18:00
יום שלישי – סגור
יום רביעי 10:00–18:00
יום חמישי 10:00–18:00
יום שישי 10:00–18:00
יום שבת 10:00–18:00

מחיר: 12€

כניסה לאתר

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 2 =