סקירה: מלון יערים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
הנוף שסובב את המלון

למלון יערים הגענו עם ה”לשון בחוץ”. אחרי שבוע עמוס, בלי דקה לנשום. עבודה, ילד, מטלות אינסוף. ביום רביעי, אני אישית התחלתי להתרגש שאני נוסעת לנפוש סופשבוע שלם. הניתוק מהשגרה היומיומית זה החמצן שהייתי זקוקה לו

 
 
ביום חמישי בשעה 13:00 התכנסנו בבית. אריאל, בן זוגי, שלא מגיע הביתה לפני 21:00, היה בבית באור יום, בחצי היום. לא רק מרגש, גם מוזר. קיפולים ואריזות אחרונות, נוסעים ליומיים אחרי הכל, והופ! זוג עם תינוק בדרך לסוף שבוע ארוך.
 
 
הרכב שלי לסוף השבוע – יונדאי טוסון, מנוע 2.0 ליטר בנזין, ארבע על ארבע (יכולות שטח), אטמוספרי (לא טורבו), 155 כוחות סוס, ולוק מרשים מאד. מעט הדברים שלקחנו איתנו, מזוודה, תיק, ועגלה, נבלעו בתא המטען, וברכב עצמו יכלו להיכנס עוד זוג חברים. מרווח, נעים, מתאים לנו לטיולים שאנחנו מתכננים באזור מעלה החמישה, ובאשר לביצועים בכלל, רצוי ללחוץ על מתג ה”ספורט” להעלות סל”ד” ולקבל יותר דחיפה בעליות לירושלים. כל הפרטים במבחן הדרכים הקרוב.
 
 
הרכב שלי לסוף השבוע

 

 

יונדאי טוסון ארבע על ארבע
עגלה מזוודה ותיק. תא מטען טוסון 
 
 
מלון יערים נמצא על אחת הפסגות הגבוהות בהרי ירושלים, מוקף בעצי אורן, מול נוף הרי יהודה ויערות ירושלים. הנוף והאווירה במלון ובסביבתו הוא אחד הנכסים שלו. התחושה באזור היא אחרת, הבנייה אחרת, מיוחדת, האנשים מתנהגים אחרת. נכנסים למן בועה של שקט ושלווה וכך החופשה נראתה לכל אורכה.
הגענו בסביבות 15:30 למלון, חצי שעה אחרי שעת הצ’ק אין לחדרים. קיבלו את פנינו יפה, ותהליך הקבלה לקח מספר דקות בודדות. מלון יערים נבנה ב-1940 כבית הבראה לעובדי מדינה (זה מסביר כמה דברים. את המדשאות הלא נגמרות, והשקט. המקום בנוי כך שיהיו לך נקודות לטייל בהן, לשבת, אפילו להתבודד, עם הטבע). יש מספר בניינים למלון, ואנחנו השתכנו בבניין חדש יחסית.





לובי מלון יערים

 
 
 
מהכניסה למלון, בדרך לחדר, במסדרונות… הכל מוקף חפצים היסטוריים ותמונות מיום הקמת בית המלון. ופיסות היסטוריה מעניינות, בפינות ישיבה נעימות ומבודדות. קחו לכם כמה דקות לשבת או לעמוד ולעיין בהן, כמו במוזיאון. לקרוא מעט על ההיסטוריה של המקום (פעם נבנו בתי הבראה לעובדי המדינה, ואלה נשלחו “להתאוורר” פעם – פעמיים בשנה, על חשבון המדינה).
 
 
 

 

 
 
החדר היה בגודל טוב, עם מיטה זוגית (שתי מיטות יחיד מחוברות), ולול לתינוק, שבסוף לא היה בשימוש, כי הבייבי המפונק מעדיף לישון על אמא ואבא. בחדר השירותים – מקלחת, מקלחון ענק, עם דלתות זכוכית גדולות. יש מיני בר ריק, שאנחנו מצאנו מאד שימושי, לבקבוקים של הילד, למים, ועוד שטויות שקנינו בסיבובים שלנו מחוץ למלון. ישנה כספת, ופינת קפה, וטלוויזיה, עם כמה ערוצים לילדים, תודה לאל. הכל בחדר היה נקי ונתן תחושה טובה. מרפסת לא הייתה, זה היה בוודאי משדרג את החווייה פי כמה. *יש חדרים עם מרפסת צמודה.
 
 
 
 
 
אחרי שעה וחצי כבר ירדתי לספא, לטיפול מסאז’ שהזמנתי כמה ימים  לפני. השגתי מחיר מיוחד לטיפול בעקבות הנחה שנתקלתי בה באחד האתרים ברשת – 179 במקום 220 ₪. זו הייתה פתיחה טובה לחופש. העיסוי היה נעים, ואחריו קפצתי לג’קוזי הרותח, ומסביבי תחושה חורפית עוטפת אותי. כיף, שונה. מדהים. באזור הספא יש חדר כושר, בריכת שחייה גדולה, לא אולימפית, בטמפרטורה סבירה. חדרי חוגים (פילאטיס ועוד), ומדשאה גדולה מקיפה את הספא עם כסאות נוח ושולחנות, שהלוואי והייתה לי דקה לתפוס בהן תנומה ולהשתזף באחד הבקרים. מומלץ.
טבילה סתווית בג’קוזי 
התארחנו בחצי פנסיון, ארוחת בוקר וערב. חדר האוכל של המלון מרווח ונקי. יש בו המון המון עובדים, ומנהל חדר אוכל ערני ואדיב מאד, ותמיד יהיה מי שייגש ויעזור ויגיש לך מה שתצטרך. עם ילד בן שנה ו4 חודשים, שמעדיף את האוכל שלו על הרצפה בעיקר, זה היה נס שלא סולקנו 🙂 אך למרבה הפלא, ניגשו אלינו עם מפיות כל כמה דקות ותמיד היה  מי שיטאטא את הברדק של קטנצ’יק וישאיר לנו סביבת אכילה נעימה. הארוחות הן בסגנון בופה. ואנחנו אישית נהנו יותר מארוחות הבוקר במלון, כי איננו אכלני בשר, ויותר נהנים מהיצע סלטים גדול, לחמים, גבינות, חביתות וקפה טוב. בשישי בבוקר זכינו גם לבריסטה שהגיש לנו קפה הפוך ואספרסו טוב ישירות מהמכונה.
 
 
 
חדר האוכל. העדפנו את ארוחות הבוקר עם בופה הסלטים
 
ביציאה מחדר האוכל, מתגלות מדשאות ענק, פינות ישיבה וספסלים, ונוף פסיכי, לטובה. לא יכולנו שלא לעצור לדקות ארוכות בכל כניסה ויצאה מארוחת הבוקר. האוויר צלול, הכל שליו ושקט ואפשר לשבת בכיף יחד, לדבר, לשתוק, ולתת לילד להוציא אנרגיה במרחבים.
 

 

מרחבים לילדים להוציא אנרגיה
 
 
מלון יערים הוא מלון שמארח הרבה כנסים, ומתאים מאד לקבוצות. קבוצות או משפחות. יש סופי שבוע “תרבות” מיוחדים בהם מופיעים אמנים, זמרים, מרצים ועוד. בקרבת המלון – קיבוץ מעלה החמישה, ישנם סיורים מודרכים, הכוללים ביקור בחממת הסחלבים של הקיבוץ, חליבת זהריים ברפת, סקירה היסטורית של האזור ועוד. אנחנו אישית יצאנו לטיולים משלנו, טיילנו למצפה לוקי 20 דק, מבית המלון, והסתובבנו בהרי ירושלים, כולל גיחה לקניון הראל הקרוב, לאכול צהריים ולקנות בגדים ארוכים לילד, כי שכחתי שקריר בהרי ירושלים בערבים ובבקרים כבר בעונה הזו.
קהל יעד: קבוצות, משפחות, חברים, לא מתאים לזוגות.
עונה: כל עונות השנה, אבל יש קסם באוויר בסתיו במיוחד.
אטרקציות: ספא במלון, בריכה חדר כושר וחוגים, “שבת תרבות”, חדר משחקים קטן לילדים בגילאי 3-6.
אפשרויות בילוי מחוץ למלון: טיולים ברכב, סיורים מודרכים, קניונים עד לפני כניסת השבת.

 

אתם בנופש, קחו את הזמן לשבת, לקרוא, ולהתרשם מפיסות ההיסטוריה 

 
follow and like
fb-share-icon0

13 Replies to “סקירה: מלון יערים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 1 =