סקירה על תערוכת פרנקפורט – IAA: כל הפרטים על תערוכת הרכב ועלויות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

תערוכת פרנקפורט - מדריך למטייל

תערוכת פרנקפורט - המדריך למבקר
כתב וצילם: אוראל יעקבסברג

תערוכת פרנקפורט (IAA) נחשבת לתערוכת הרכב הגדולה, החשובה והיוקרתית ביותר באירופה ואחת הבולטות בעולם. בניגוד לתערוכות ניו יורק, דטרויט וז’נבה שנערכות מידי שנה, תערוכת פרנקפורט מתקיימת אחת לשנתיים. בשנה שהיא אינה מתקיימת, מתקיימת תערוכת פריז. התערוכה מתקיימת במבני ה”מסה פרנפקורט” Messe Frankfurt (מרכז הירידים), ומשתרעת על כל פינה פנויה במתחם העצום.

התערוכה לא נעצרת במבנים הסגורים, היא “יוצאת” גם למסדרונות המובילים למבני היריד השונים, ותופסת כל רחבה פנויה למטרת תצוגות שונות, כמו סימולטרים, חנויות דגמי רכב ומזכרות, הדגמות של רכבי שטח ומערכות בטיחות שונות. בשנים האחרונות חלה ירידה במספר היצרנים המשתתפים בה, מסיבות כלכליות שונות או חוסר הצגת דגמים חדשים. השנה נעדרו מהתערוכה 9 יצרני רכב, ביניהם קונצרן פיאט.

הגדולה והחשובה באירופה. תערוכת הרכב בפרנקפורט

לינה באזור

לפני התחבורה, חייבים לסגור את נושא הלינה: עניין שיכול להפוך יקר עד מאוד בזמן היריד. בפרנקפורט לא חסרים מלונות טובים, בעיר, מסביב לה וגם באזור שדה התעופה. טיימינג הוא העניין המכריע בעלויות הלינה, ולעתים גם בהשכרת רכב. ככל שתקדימו לבצע הזמנה, כך תמצאו מלונות טובים יחסית, במרכז העיר ומסביב למרכז הירידים במחירים טובים.

המלצתי היא, שאם אתם סגורים על ביקור בתערוכה פרנקפורט, שריינו לכם מלון כבר חצי שנה מראש. או לכל הפחות, שלושה חודשים מראש. ככל שתתקרבו למועד התערוכה, תישארו עם מלונות מרוחקים מאד והמחירים רק יעלו. לשם ההשוואה: מלון טוב בעיר יעלה לכם 70-90 יורו ללילה בשגרה. על אותו מלון בזמן תערוכת פרנקפורט, תשלמו פי 2, כ-140 יורו ומעלה. ומלונות יוקרתיים יותר מגיעים לכ-300 יורו ללילה לזוג.

תחבורה

פרנקפורט היא בירת הכלכלה האירופאית, ויש בה תחבורה ציבורית מפותחת ויעילה מאד. רכבת היא פתרון קל, נוח, מהיר וזול למי שמעוניין להגיע למרכז הירידים. אם מצאתם מלון מסביב למרכז הירידים – הרווחתם. מרחק הליכה קצרצר ליריד, ואפס עלויות על תחבורה ציבורית או חניונים שונים. אם אתם לנים במלון מרוחק או שסתם התחשק לכם להגיע עם רכב, עלות השהות בחניון נעה בין 10-20יורו ליום, והתשלום נעשה מראש – עם הגעתכם לחניון.

ישנם מספר לא קטן של חניונים פעילים, חלקם קרובים מאד, ממש מול המבנה הראשי של התערוכה, וחניונים מרוחקים יותר, ואז תוכלו לעלות על שאטל מיוחד למבקרים, ללא עלות. השנה, בדומה לתערוכה ב-2013, החניונים הקרובים נסגרו והופעלו רק החניונים המרוחקים – ככל הנראה מסיבות ביטחוניות.

כמה זמן להקדיש לתערוכת פרנקפורט?

זו לא תערוכת “אוטומוטור” ולא מדובר בגני התערוכה – התערוכות האחרונות אמנם הצטמצמו בכמות המציגים, אך אין זה אומר שהמרחקים קוצרו. הביתנים מאויישים רק יש בהם פחות עומס.
מומלץ להצטייד בנעליים נוחות להליכה ועמידה ממושכת, וכמובן לבוש נוח וחמים. חודש ספטמבר בפרנקפורט דיי הפכפך בשנים האחרונות – פחות קר וגשום משנים קודמות, אך עדיין קריר מאוד ביחס לארץ.

הזמן הדרוש והרצוי – תלוי אך ורק בכם. מי שמבקר לראשונה בתערוכה שירכוש כניסה ליומיים (ואפילו 3 ימים לחובבי הרכב המחמירים). כך יהיה לכם מספיק זמן לעבור בין כל הביתנים, הדוכנים והמציגים, וכמובן להתרשם משלל המכוניות. כ”וותיק” בתערוכה, בשנים האחרונות אני מגיע ליום אחד ארוך ומפרך, מפתיחת הדלתות ועד סגירתן. זה מספיק זמן כדי להתרשם מכל הביתנים, לשבת ברכבים המעניינים במיוחד ולצלם.

אם באתם לא רק כדי להסתכל, ואתם עומדים בפני רכישת רכב ומעוניינים להתרשם מרכב מסוים, יש ביתן נסיעות מבחן, בו ניתן להירשם למרבית היצרנים ולבחור את הרכבים הרלוונטים לכם, לנסיעה קצרה.

רגע, מה אוכלים בתערוכה?
לא בדיוק מזון בריאות. השדרות המובילות לביתנים עמוסות בדוכנים, החל מבוריטוס, אין ספור דוכני נקנקיות בשלל וורסיות ועד גלידות, קרפים ושאר מתוקים שונים שהם.

המכוניות בתערוכת פרנקפורט 2017

בדומה לתערוכות בשנים האחרונות, גם השנה היצרנים התמקדו בחידושים בתחומי ההייבריד, פלאג אין ושות’ – אודי עם שלל קונספטים, ב.מ.וו עם מערך האי והאיי ורכבי קונספט, מיני חשמלית, מרצדס עם סמארט חשמלית ורכבי קונספט, סיטרואן E-MEHARI וטויוטה עם CHR “מחוזק” חשמלית.

בדומה לתעשיית הרכב המקומית שלנו, גם האירופאים נדבקו בחיידק ה”ג’יפונים” והוצגו לא מעט כאלו השנה – יונדאי אקונה, קיה סטוניק, סיטרואן C3 איירקרוס, סיאט ארונה, סקודה קארוק, יגואר עם ה-E PACE וכמובן ב.מ.וו עם ה-X7.

הג'יפונים בשליטה. סיטרואן C3 איירקרוס
סיאט ארונה

רגע, מה לגבי מכונות הנהיגה השונות? ובכן, זה לא חדש לנו במיוחד, אבל גם כאן העתיד טמון בהיברידי וחשמלי: מרצדס הציגה את ה-AMG PROJECT ONE, למשל. מכונה מדהימה מכל כיוון וזווית. מרצדס דאגו להשקה מלהיבה ומדליקה בפני המבקרים, וגרמו לנו להזיל הרבה מאוד ריר… היה גם יצרן יפני בשם OWL שדאג להציג מכונת על חשמלית בשם ASPARK, עם 430 כ”ס על פחות מ-900 ק”ג (ומיאוץ 0-100 ב-2 שניות בלבד).

OWL ASPARK. חשמלית עם 430 כוחות סוס

היו גם לא מעט הוט האצ’ס מעניינות: לאון קופרה R, פיאסטה ST החדשה, טויוטה יאריס ספורט החדשה (שזוכה לביקורות חיוביות באירופה), מגאן ספורט החדשה, יונדאי i30N (שקוצרת שבחים) והסוזוקי סוויפט ספורט החדשה שמקווים ותנחת בארץ.

חשיפה עולמית לרנו מגאן RS החדשה
סוויפט מחוזקת. סוזוקי סוויפט SPORT מתי אצלנו?

מעבר לכך, הוצגו עוד ספורטיביות מעניינות – אודי עם RS4 סטיישן ו-8R הנעה אחורית, ב.מ.וו עם ה-M5 החדשה (יחד עם 4Z קונספט וסדרה 8 קונספט), פורד עם המוסטנג מתוחת הפנים (לצידן של הפוקוס RS המוצלחת וה-GT), בנטלי עם הקונטיננטל GT החדשה, פרארי עם הפורטופינו החדשה וכמובן הפורשה עם ה-GT2 (קובעת הזמנים ברינג).

פורשה GT2 קובעת הזמנים בנורבורגרינג
בנטלי קונטיננטל GT החדשה

שנסכם?
ביקור בתערוכת הרכב בפרנקפורט זו חוויה מוטורית נעימה ומגניבה לכולם, לאו דווקא לחובבי ההגה המושבעים. בתערוכה תוכלו לראות לא מעט משפחות עם ילדים קטנים. מדובר ביום כיף לכל דבר. ביום שביקרנו בתערוכה היו בה גם קבוצת ילדים ונערים נכים ומשותקים, והיה כיף לראות אותם מחייכים ומתרגשים מהרכבים שסביבם.

אז סעו, תבלו, תחוו ואל תשכחו את המצלמות.

חובבי רכב, טיפ קטן: אם אתם כבר בפרנקפורט, קחו לכם יום פנוי – וסעו לנורבורגרינג. רק שעה וחצי נסיעה אל המסלול המוכר והידוע בעולם, שהוא בפני עצמו חוויה מטמטמת לחובבי ההגה. גם רק כדי לצפות וליהנות מהאווירה, אם אתם חוששים לנהוג במסלול.

תערוכת פרנקפורט מתקיימת בחודש ספטמבר, אחת לשנתיים.

מחירים:
לכל ימי התערוכה – 16 יורו
ליום אחד – 13.5 יורו
ילדים על גיל 6 – כניסה חינם

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + six =