פורד קוגה מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פורד קוגה אחרי מתיחת הפנים מציע עיצוב מושך, איכות גבוהה בתא הנוסעים ומחיר אטרקטיבי. סיבה טובה למבחן דרכים

הקדמה קצרה לפני

פורד היא אחת החברות היחידות ששרדו את המשבר הגדול בתעשיית הרכב האמריקאית ב-2008. הנווט באותה תקופה לא היה מחובר לקרקע בלשון המעטה ופעולותיו הובילו לקטסטרופה הזו. בתקופה הקשה הזו קם קלינט, גיבור ילדותי, והצטלם לפרסומת ששודרה בפריים טיים במחצית הסופר-בול. לי, כחובב אמריקאיות שריריות, הפרסומת הזו נתנה תקווה. קחו לכם 2 דק’ לצפות בה.

עוד על תעשיית הרכב האמריקאית, בקרוב בטור אישי.

פורד קוגה המחודש - טוב שבאת

פורד קוגה, או פורד אסקייפ לחובבי המותג, הקרוסאובר של פורד עובר מתיחת פנים, שמתבטאת בעיקר בחזית הרכב – הגריל נוכח מאד, בעל עיצוב אגרסיבי יותר, ונוספו יחידות תאורה חדשות מאחור. מה עוד חדש – הפורד קוגה מותאם יותר מאי פעם לנהג/צרכן הישראלי בזכות היצע של רמות אבזור ותמחור נכון.

פורד קוגה הוא רכב מצוין, והעובדה שנמכרו 700 יחידות ממנו בקירוב בשנה שעברה, מפתיעה. זה לא מעיד דבר על הרכב, בזה אני בטוח.  אולי זה האופן בו הוא מוצג לצרכן הישראלי, אולי זו התחרות הקשה בקטגוריה, או קרוב לוודאי, בעיית תמחור. דלק מוטורס שיווקה את פורד קוגה בגרסת הטיטניום הבכירה במחיר של 195,000 ₪, כשיש לא מעט מתחרות זולות יותר וטובות.

דגם הטיטניום הבכיר הוא גרסת הנעה כפולה, חזק ומאובזר מאד, שבין השאר הציג לעולם את הדוושה הווירטואלית בדלת תא המטען. אחריו הגיעו עוד כלי רכב עם הפיצ’ר המאוד הנחמד הזה. מהי דוושה וירטואלית? מכירים את זה שאתם חוזרים מקניות עם ידיים עמוסות? אז בפורד קוגה, מספיק שתעבירו את הרגל מתחת לדלת תא המטען והוא ייפתח חשמלית (כל עוד המפתח לרכב בכיס).

הגרסה היקרה הייתה איכותית וחזקה מאד, ואני מאמין שעם תמחור נכון יותר, הפורד קוגה כבר אז היה כובש את הנהג הישראלי ואת צמרת הקטגוריה בקלות.

אז איך הוא נראה?

הפורד קוגה נראה טוב. יש יפים ממנו בקטגוריה, אבל הוא מאד נוכח אחרי מתיחת הפנים. צבע רכב המבחן לבן, ללא ספק, צבע אחר, פחות סולידי, היה נותן לו עוד בוסט. ובכל זאת, הקוגה החדש הוא שרירן לא קטן, ומתברג גבוה בין הגדולים בקטגוריה; גובהו 1.71 מטרים, מרווח הגחון הוא 198 מ”מ, נתון גבוה מרוב מתחריו, המאפשר לכם לקחת אותו לשבילים ושטח קל בשקט, ובזכות אורכו (4.52 מ’), תא המטען שלו נדיב ומרווח, 456 ליטר, הגדל לכדי 1,653 ליטרים בקיפול המושבים.

הג’יפון של פורד, פורד קוגה, כמו כל אחיו, בנוי לתלפיות; הישיבה בו גבוהה, שולטת, ותא הנהג מסביב עשוי משטחי מגע רכים. מרגיש איכותי מאוד. ההגה וידית ההילוכים מצופי עור, החלונות חשמליים אוטומטים מלאים, בקרת האקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, כשמלפנים מציעה הקוגה 8 פתחי אוורור (!) חם לא היה לי. אפילו החלונות מושחרים לצינון האווירה.

איכות המושבים התומכים יחד עם תאורת המחוונים בצבע טורקיז משרה רוגע ושלווה בתא הנוסעים. בידוד הרעשים יוצא דופן, הדלתות כבדות ומשדרות עוצמה, חיפויי הפלסטיק מרגישים מוצקים ובשרניים, ויש שקט מופתי בכל מהירות נסיעה, תכונה זו בלבד מעלה את הקוגה אל צמרת הקטגוריה המתפתחת, ולרוב, המתפשרת, לטובת מחיר אטרקטיבי. אבל כאן, איכות החומרים גבוהה, כמו בכל פורד, היצרן לא חסך בשום נקודה במרחב הפנימי.

מאידך, היצרן לא אחראי למערכת המולטימדיה שהותקנה ברכב בהתקנה מקומית, הכוללת צג מידע צבעוני בגודל 4.2 אינץ’ בלוח המחוונים, מסך מגע מרכזי Multi-Touch בגודל 8 אינץ’ בשפה העברית, מצלמה אחורית, Waze מובנה ועוד. מערכת שאינה מספיק טובה בעיני.

תא נהג איכותי ונעים לשהייה. פורד קוגה

איך היא על הכביש?
שקטה, איכותית ותוקפת פניות כמו גדולה

הגענו לחטיבת הכוח. תראו, מדובר כאן במנוע 1.5 ליטר מוגדש המפיק 182 כ”ס ב-6,000 סל”ד ו-24.5 קג”מ כבר מ- 1,500 סל”ד. אך האם הוא מרגיש כמו 182 כ”ס? לא. הוא מרגיש קצת כבד, והכוח המתפרץ מגיע עם עליית הסל”ד. את מבחן תאוצת הביניים מ-80 ל-120 קמ”ש, צלח הקוגה תוך 9 שניות זריזות למדי. המנוע חזק תחילת הנסיעה מהוססת. בכל זאת, מדובר ברכב לא קטן במשקל 1,615 ק”ג.

אני מניע בלחיצת כפתור, הקוגה מתעורר. בדגם הבכיר הטיטניום X בעל ההנעה הכפולה, בקרת השיוט מקבלת את פיצ’ר האדפטיביות, גם בפורד קוגה. מתחילים להתגלגל, המתלים כמו בכל פורד מכוילים על הצד הקשה של הסקאלה, אז לקחתי אותו למסלול מעניין ביער מבודד ליד הבית. בדרך, “תקיפת” פניות נעשית בקלות והקוגה אוחז היטב בכביש. במסלולי עפר קלים הפורד המוגבה מוכיח עצמו כרכב קשוח שיודע להשתובב ולשמור על קו פנייה גם בשבילים ללא אחיזה. אחרי מאבק מאובק לא רק שנשארתי נקי אלא ממש נהניתי.

גם בכביש הפורד קוגה זוקף לזכותו נקודות – במקומות בהם ציפיתי לרעשי רקע, קרקושים, תת היגוי מוגזם או התרסקות מתלים, הוא התעלה על עצמו וסיפק חווית נהיגה מאופקת וחדורת מטרה, המלווה בשקט מופתי, וריסון מרכב מצוין. ואיני שוכח כמובן להודות ל-8 פתחי האוורור, שציננו את האווירה. 

זוכה בנקודות בכביש ובשבילים. פורד קוגה
מחיר הגיוני ואטרקטיבי

דלק מוטורס מתמחרים מחדש את הפורד קוגה, רכב מצוין, ממותג שסבל משמועות ומאפקט העדר.
הקוגה אחרי מתיחת הפנים, מוצע לצרכן במספר גרסאות “עממיות” יותר ובמחיר הגיוני ואטרקטיבי של 143,900 ש”ח לגרסת הכניסה, ברמת גימור טרנד עם הנעה קדמית בלבד. 

גרסה זו מצוידת בחיישני אורות וגשם, מראה פנימית עם עמעום אוטומטי למניעת סנוור, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת גישה, וכפי שציינתי לפני, מערכת מולטימדיה מקומית. מבחינת מערכות בטיחות, הקוגה מצויד במערכות:

Active City Stop – מערכת לסיוע בבלימה בעיר במהירויות של עד 50 קמ”ש.
Lane keep system – מערכת להתרעה בפני סטייה מנתיב וסיוע בהחזרת הרכב לנתיב המקורי.
High Beam Control – החלפה אוטומטית של אלומת פנסי החזית מאלומה גבוהה לרגילה בהתאם לתנאי הדרך וכלי הרכב בכביש.

עם התמחור החדש, פורד נכנסת אל לב ליבה של הקטגוריה הלוהטת. המתחרות הישירות נופלות מול הקוגה בלא מעט קריטריונים, כשהחשוב מכולם – איכות נסיעה והתנהגות כביש. ועדיין, זה לא יהיה קרב פשוט. המתחרות מתחדשות, מתחדדות ומציגות שיפורים בכל פרמטר.

האם דלק מוטורס תצליח להרים את הפורד קוגה? רק הזמן יגיד. מבחינתי, בדיוק כמו הדגם הקודם, איכויות הקוגה שמות אותו בצמרת הקטגוריה, ועכשיו, העבודה הקשה היא לתרגם את היצירה הזו למכירות.

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “פורד קוגה מבחן דרכים”

  1. מסכים עם כל מילה שנכתבה , מותג מעולה
    אני חושב שקטלו את המותג בגלל הגיר הרובוטי
    פורד מייצרת רכבים באיכות חומרים בכמה רמות מעל היפנים שלא לדבר על הקוראנים
    כמי שעבד בטויוטה שהתדמית לא מתאימה למציאות עם תקלות ואיכות חומרים נמוכה
    יכול לומר שהרהל הישראלי לא ממש מבין ברכבים

  2. יש לי אותו כחצי שנה. רכב חלומי, כל מילה מיותרת.
    מהנה לנהיגה, חזק בדיוק במידה הנכונה, נוח, שימושי ואיכותי.
    לאישתי יש קיה ספורטאז’- אין מה להשוות, וזה הרכב הנמכר בקטגוריה.
    אפקט העדר כהגדרתו.

  3. יש לי פורד קוגה 2016 , מידי פעם אני מקבל התרעה כזו או אחרת כך שאיכות החיישנים מוטלת בספק.
    ועכשיו לאחר 12 אלף ק”מ יש נזילת מים ממערכה הקרור – אמינות לא ממש גבוהה.
    אשר לרעשי רוח – הרכב לא ממש שקט.
    כן הרכב ברמה גבוהה יותר מכלי הרכב הקוראנים ואולי גם היפנים , אבל אמינות???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − 2 =