פיג’ו 308 GTI מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

המכונית שעשתה לי בית ספר במבחן דרכים גדוש בכוחות סוס, רגשות ותהיות - גדולה עלי, לא גדולה עלי? מבחן דרכים לפיג'ו 308 GTI

מהירה ועצבנית. פיג'ו 308 GTI

פיג׳ו 308 GTI זו מכונית ספורטיבית מושחזת מאוד, נמוכה, יציבה ואוחזת עם עצבים חשופים ורגישים. מבחוץ, היא משדרת עסקים כרגיל, מבפנים, משדרת עסקים כרגיל, עד שאתה מכניס להילוך ונותן גז. רק אז אתה מתחיל להבין עם מה יש לך עסק.

לאחרונה, עברה ה-308 GTI החדשה מתיחת פנים הכוללת:
– שיפור בטיחותי חשוב עם תוספת מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות: בקרת סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה, שליטה אוטומטית באורות הדרך והמעבר ומצלמת נסיעה לאחור עם חיישנים גרפיים קדמיים ואחוריים.

– עדכוני עיצוב עם פגוש קדמי, גריל ומכסה מנוע חדשים. תיחום כרום לגריל עם כיתוב PEUGEOT באדום, פס תחתי בפגוש הקדמי בצבע אדום (למעט במכוניות אדומות, בהן הפס בצבע שחור) ותוספת של צביעה חיצונית חדשה עם שילוב ה-Coupe Franch – כחול מגנטי.

גם אחרי מתיחת הפנים, המנוע של ה-308 GTI נותר כפי שהוא – 1.6 ליטר בנזין טורבו, 270 כ”ס ו-33.6 קג”מ. המשודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים, תאוצה מאפס ל-100 קמ”ש ב6 שניות, וזו גם מצוידת בדיפרנציאל מוגבל החלקה.

מנוע 1.6 ליטר טורבו עם 270 כ"ס. פיג'ו 308 GTI
נמוכה, יציבה ואוחזת. 308GTI

עוד לפני שהתחלתי לנהוג, התעכבתי בשלב כיוון מושב הנהג, כיוון הגה ועוד. אני בערך 1.66 מ’ גובה, מה שגורם לי לכוון את המושב די גבוה, כדי לקבל תמונה מלאה של הכביש מול העיניים. וכדי להגיע לדוושות בצורה מלאה עם הרגל, ולא רק לקצוות שלהן, אני מקרבת את המושב דיי קרוב, מה שיצר תנוחת נהיגה לא טובה – קירבה גדולה מדי לידית ההילוכים, הגה שהסתיר את לוח השעונים, וברך שעבדה קשה מדי על הקלאץ’ בגלל הקרבה לדוושות. עכשיו תגידו, “בואנה, זאת, לא צריכה בכלל לנסוע במכוניות ידניות”, ו-וואלה, איך אני אגיד לכם את זה – צודקים.

כיוון תנוחת הישיבה מאחורי. אני מניחה שזו הבעיה שלי ושל נהגים שישבו צמוד וגבוה מדי כמוני. אני באטרף, רוצה לנהוג ברכב, ותנוחת הישיבה עכשיו מעניינת לי את הת… התנעתי ויצאתי לדרך. דוושות הגז (מצערת), הבלם, ודוושת  הקלאץ’ (מצמד), “גבוהות” וסופר רגישות. הן מכוילות כל כך שונה ממה שהכרתי. כל נגיעה בהן זה דרמה. פיג’ו 308 GTI זו ללא ספק אחת המכוניות הבודדות, שעשתה לי בית ספר בנהיגה. ללמוד להבין אותה ולתפעל אותה כמו שהיא רוצה, אפס סובלנות למתלמדים. אז נהגתי בה שוב ושוב, ניסיתי להתרגל אליה.

המכונית שעשתה לי בית ספר לנהיגה
תא נהג איכותי ומאובזר

כמו כל נהג שרוצה להרגיש כוח מיידי והרבה, נכנסתי לרכב ולחצתי באופן אוטומטי על כפתור הספורט, מצב נהיגה דינאמי, ויאללה בלאגן. אני רוצה לנהוג, ולהכיר, לאט לאט, לקשקש, “לחוות אותה”, אבל היא – בשלה, מכוילת ובנויה לעשות בלאגן.

כך קרה, שיצאתי לקניות, “ככה בקטנה” עם פיג’מה, ומצאתי את עצמי תוך שניות לוחצת את דוושת הגז עמוק למטה, עוקפת, ומתעצבנת על נהגים אחרים. איך הגעתי לזה ולמה? לא יודעת, זו היא אשמה, מפוצצת אותי באדרנלין. מגרגרת, מתעצבנת, ומאפשרת לי לעשות הכל ומיד. לוחשת לי באוזן “סעי סעי, גז גז, תנהגי במגבלות”, ומעבר.

יום אחרי, אותו סיפור, מהיר ועצבני 2, אני זורמת עם הווייב של ה308 GTI, נוהגת חזק מדי, מהר מדי, על ספידים, מבלי לקחת טיפת סמים, ו… אני אחסוך במילים, לפני שמשטרת התנועה תדפוק לי בדלת. סוף יום, הפקקים של סוף היום בשיאם, אני בירושלים, מאחרת לקחת את הילד מהגן, לוחצת על הכפתור התמים למראה הזה – SPORT, כדי להשיג את הווייז בכמה דקות, והופ, ממצב של רכב ספורטיבי נחמד מאד, ה308 GTI הופך לרכב עם בעיות קשב וריכוז. ככה בשנייה התנפח לו הוריד באמצע המצח.

וביום השלישי… ויאמר, חלאס. אין יותר כפתור ספורט, לא נהיגה דינאמית ולא כיול קשה. מתחילים מאפס. היום נוהגים במצב נהיגה רגיל. בסיסי. בואי רגע נכיר.

מתחרה רצינית שמתומחרת היטב. פיג'ו 308GTI

משפחתית או קרבית?

פיג’ו 308 GTI אחרי מתיחת הפנים, שמרה על ממדים חיצוניים קומפקטיים, אך מבפנים מציעה מרחב נדיב בתא הנוסעים. אורכה 425.3 ס”מ, הרוחב הכללי עומד על 180.4 ס”מ, הגובה נישא לכדי 147.2 ס”מ ובסיס הגלגלים נפרש על פני 262 ס”מ, מה שאומר שמבחינת מרווח פנים, היא יכולה לשמש כמכונית משפחתית.

האם זו מכונית משפחתית? – לא, היא לא. היא קודם כל מכונית ספורטיבית. “מכונית ספורט למשפחה” זה יפה על הנייר. אמרתי את זה על כמה רכבי “הוט האצ’בק”. מכוניות ספורטיביות, מתחרות ישירות של ה-308GTI, עם מרווח פנים טוב ל4-5 נפשות, מראה משפחתי ומעוצב מבחוץ וביצועים ראויים לרכב משפחתי. אבל לא ה-308 GTI. כלומר כן, אבל רק אם אתם מבטיחים לנהוג בה כראוי כשבני המשפחה מאחוריכם.

פיג’ו 308 GTI זהו רכב ספורטיבי מאד, מכוייל מאד שונה מרכבי ספורט אחרים בקטגוריה. הוא משול בעיני לסוס ללא מושכות. הוא פרא, ולכן הוא גם מאד מהנה. מי הקהל שלו? אם תשאלו אותי, אין לו גיל, זה לגמרי התרגיל. או שתאהבו את הרכב ואת התחושה שהוא נותן לכם בנהיגה, או שתרתעו ממנו.

המחיר מול המתחרות בקטגוריה, תחרותי למדי 189,900 ₪, והיתרונות בולטים: רכב אירופאי איכותי, ספורטיבי אך עם מרווח פנים מכובד, חבילת אבזור מפנקת, עיצוב חיצוני ותא נוסעים נאים, ועוד ועוד. עכשיו אתם צריכים לקחת החלטה אמיתית כנה עם עצמכם – יש לכם ילדים קטנים? מגניב, לכו על מכונית משפחתית ברמ”ח איבריה, ואיכותית לא פחות, פיג׳ו 308 חדשה ומפנקת. אתם רווקים ויש לכם כמה שקלים בצד, להוציא על רכב ספורט מהנה ופסיכי, תענוג, לכו על ה-308 GTI… “תתחרעו”, ותיהנו ממנות גדולות של פאן טהור ואדרנלין.

מחיר: 189,900 שקל
תוספת ל-Coupe France: של 10,000 שקל
תוספת גג זכוכית פנורמי + צבע פנינה: 12,900 שקל
תוספת גג זכוכית פנורמי: 9,900 שקל.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × five =