פרויקט אלפא – שלב ב’ – התקנת מערכת מולטימדיה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

בהכנת הכתבה סייעו ירון מאסלו – אדי מערכות, וטל נפתלי – בלו מנקי

פרויקט אלפא עלה הילוך, לשלב החלפת מערכת השמע ברכב. חברים טובים חיברו אותי לשתי חוליות חשובות – אדי מערכות, יבואנית מערכות שמע ומולטימדיה, וחברת “בלו מנקי”, חברה שמתמחה בהרכבת מערכות סאונד ונותנת פתרונות לכלל מערכות המדיה והנוחות ברכב.

המערכת הקיימת ברכב היא מקורית של אלפא רומיאו (159, מודל 2011). בנוסף היה לי התקן בלוטות’ ישן שפגע באסתטיקה של תא הנהג וגם לא עבד טוב. לא הייתה ברירה, רציתי שתהיה לי האפשרות להתחבר למוזיקה שלי ברכב, שתהיה לי דיבורית נורמלית ומערכת ניווט. הוצעו לי מספר אפשרויות: מערכות של חברת קנווד, עם דיסק ובלי דיסק, ומערכות מולטימדיה פחות מוכרות של חברת האנסונג וקאייר, שמתאם האנדוריאיד מוטמע במערכת, אלה הן מערכות זולות יותר בדרך כלל – סביבות 1500-2000 ש”ח.

הומלץ לי לבחור במערכת “עם שם”, ושמתאם האנדרואיד יהיה חלק נפרד, לטובת אמינות המערכת, מערכות כאלה עולות 1800-2000 ש”ח למערכת עצמה ו-1800 ש”ח נוספים למתאם האנדרואיד (מערכת הפעלה של אנדרואיד, כמו בנייד), בצורת קופסא נפרדת שמותקנת באזור מוסתר לצד רגלי הנוסע מקדימה. 

המערכת שנבחרה אחרי מספר לבטים – מערכת מולטימדיה של קנווד (דגם 4016), עם מתאם אנדרואיד חיצוני, והיא מגיעה עם 3 שנות אחריות על שני החלקים.

 

לפני: מערכת מקורית אלפא רומיאו 159

המנצחים על התזמורת. ירון וטל

רק לי זה מזכיר את “שובר שורות”?

הזירה. בלו מנקי

מזל טוב. נולדה לי קנווד 4016

 

לטובת הכתבה פניתי לירון מאסלו מא.ד.י מערכות, שישפוך קצת אור על כמה סוגיות חשובות בבחירת מערכת שמע או מולטימדיה.

האם כל מערכת מתאימה לכל סוג רכב?

כיום ישנם פתרונות המאפשרים את פירוק מערכת השמע המקורית ברכב והחלפתה במערכת מולטימדיה. הפתרונות האלה תקפים לרוב סוגי הרכבים, אך לפני שמחליפים, מומלץ להתייעץ עם מתקין מנוסה בעניין ולהבין ממנו האם ניתן לשדרג את המערכת ברכבכם. ישנן שתי דרכים באמצעותן ניתן לפרק את מערכת הרכב המקורית ולהחליפה במערכת מולטימדיה “חיצונית” היינו מערכת אשר אינה מיוצרת /משווקת ע”י יצרן הרכב עצמו.

הדרך הראשונה הינה באמצעות מתאמי התקנה ייעודיים לפי סוג הרכב: מתאמים שמאפשרים את החלפת קונסולת הפלסטיק המקורית של הרכב, בה ממוקמת מערכת השמע אותה קיבלנו עם הרכב, בקונסולה “תואמת מקור” המאפשרת התקנה של מערכת מולטימדיה אוניברסלית בגודל סטנדרטי (10cm X 18cm), וכן התאמה לחיבורי האנטנה והשליטה המקורית מגלגל הרכב.

הדרך השנייה היא רכישת מולטימדיה “תואמת מקור”, היינו , מערכת מולטימדיה ייעודית לדגם הרכב הנבחר המגיעה בהתאמה מושלמת לרכב ומחליפה את מערכת השמע המקורית ברכב ללא צורך במתאמים הנדרשים באופציה הראשונה.

 

4016

8025


איך בוחרים מערכת שמע או מולטימדיה לרכב, מאיפה מתחילים…?

לפני שאנו מחליטים באיזו דרך אנו בוחרים לשדרג את המערכת ברכב , עלינו לשאול את עצמנו מה בעצם חשוב לנו במערכת ומהן הציפיות שלנו. מערכות תואמות מקור מגיעות בשתי גרסות:

הגרסה הרגילה המאפשרת לנו האזנה למקורות שמע מוכרים כמו:DVD , דיסק , דיסק און קי, רדיו FM/AM וכן מספקת לנו בלוטות’ ושימוש בתכנת ניווט “off line

גרסת האנדרואיד: מאפשרת לנו את מה שאנו מקבלים בגרסה הרגילה בתוספת מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד המובנית במכשיר ומאפשרת לנו הורדה ושימוש באפליקציות האהובות עלינו באמצעות מסך המערכת ברכב. אז על פניו אומר לעצמו הקורא הממוצע:” מה יש להתלבט??? מערכת “תואמת מקור” עם מערכת הפעלה אנדרואיד נראית כדרך הנוחה והמהירה לשדרוג המערכת”.

אילו סוגי מערכות מולטימדיה קיימות בשוק, והאם יש מומלצות יותר או פחות?

זה הזמן לצלול קצת יותר לעומק ולהבין מי השחקנים בתחום ומה באמת אנו רוצים ממערכת השמע שלנו ברכב. בעולם ישנם מספר מצומצם של מותגים ותיקים ובעלי ניסיון בתחום השמע בכלל ייצור מערכות שמע לרכב בפרט כמו: KENWOOD/PIONEER/ALPINE/JVC. החברות האלה הן חברות יפניות ששמות דגש על איכות המוצר בכלל ואיכות השמע בפרט.

אצל יצרניות המותגים לא תמצאו מערכות מולטימדיה מבוססות אנדרואיד (שהאנדרואיד מוטמע במערכת עצמה), אלא מערכות “סגורות” שחלקן יודעות להתממשק לטלפון הסלולרי שלנו באמצעות טכנולוגיית car play של אפל או android auto של גוגל, ממשק המאפשר שימוש מוגבל יחסית בחלק מהאפליקציות שמוטמעות במכשיר הסלולרי.

מה שכן תמצאו אצל יצרניות המותגים הוא מוצר שלרוב הוא איכותי יותר מהמוצרים הסיניים, עם יכולות שמע גבוהות וצליל משובח. מאחר ויצרניות המותגים אינן מייצרות באופן גורף מכשירים “תואמי מקור” ורוב מערכות המולטימדיה שלהן הן “אוניברסליות”, שמתאימות לכלל כלי הרכב, התקנתן דורשת שימוש במתאמי התקנה קבועים.

למי שמתעקש על איכות שמע גבוהה אך לא רוצה לוותר על אנדרואיד ברכב, חברת “אדי מערכות לרכב”, היבואנית והמשווקת המורשית של המותג KENWOOD בישראל, מציעה מתאם אנדרואיד חיצוני המתחבר למערכת המולטימדיה של KENWOOD ומאפשר ליהנות משני העולמות .

אגב, מתאם האנדרואיד החיצוני הינו פתרון מצוין למי שברכבו מותקן מסך מקורי שאינו מאפשר החלפה למולטימדיה חיצונית. ע”י התקנת מתאם אנדרואיד חיצוני (ייעודי עבור דגם הרכב), הופך מסך הרכב המקורי בלחיצת כפתור למסך אנדרואיד לכל דבר.


(הערה שלי: חשוב לדעת, כשמתקינים מערכת הפעלה של אנדרואיד, אפליקציית הוויז תעבוד היטב, יתר האפליקציות, כמו היוטיוב לדוגמא, לא מובטח לכם שיעבדו כמו שצריך).

וזה הזמן לסרטון מביך

 

ולסיכום, טל נפתלי מבלו מנקי עזר לי לנסח לכם כמה עצות שוות זהב, לכל מי שמתכנן להתקין מערכת מולטימדיה חדשה ברכב:

1. אתם בוודאי חוששים שהתקנה של מערכת לא מקורית ברכב תוביל לבעיות (חשמל, בעיות בשמע, רשרושים ובלאי), ותדעו שהחשש שלכם מוצדק, אם תבחרו במערכת לא טובה או תגיעו למתקין שלא יודע את העבודה. אז ראשית, בחרו במותגים מוכרים וידועים באמינותם ואיכותם בשוק, כמו קנווד, פיוניר, אלפיין או
JVC. מותגים זולים ופשוטים לא יחזיקו מעמד בשל איכות חומרים נמוכה, וגם אבק והשמש הישראלית יזרזו את הבלאי שלהם. מותגים ידועים בעלי מוניטין נותנים ללקוח 3 שנות אחריות, כי הם בטוחים במוצרים שלהם. מול מותג סיני כזה או אחר שנותן שנה אחת בלבד.

2. התייעצו עם מי שכבר התקין מערכת ויכול להמליץ לך על חברה או מתקין פרטי ש”יודע את העבודה”. מתקין שיחסוך בחלקים חשובים כמו מתאמים איכותיים בין המערכת להגה ובין המערכת למתאם האנדרואיד, צמות חשמל, צמת אנטנה, פלסטיקה שתחזיק הכל במקום ותמנע תזוזות של המערכת ורעידות בסאונד בהמשך, בהחלט יכול לגרום למפח נפש. בנוסף, התייעצו עם המתקין בנוגע למערכת שאתם רוצים, מקורית או לא מקורית, אילו חלקים להתאים לה, מערכת הפעלה ועוד.

3. לא כל מערכת שנחשבת “מוצר הדגל” של החברה יתאים לכם. עם כל הכבוד, יכול להיות שמדובר במערכת מורכבת שלא תדעו להתמצא בה וליהנות ממה שיש לה להציע. אם כל מונחי ההורדות מוזיקה, USB, חיבור לנייד, ושאר טכנולוגיות, זרים לכם, תחסכו לעצמכם כסף וכאב ראש ותקנו מערכת פשוטה יותר שתדעו להשתמש בה. ואם אתם מהדור ההוא של הדיסקים (כמוני…), אין סיבה שלא תבחרו במערכת עם כניסת דיסק.

4. מערכת מחליפים בדרך כלל רק אם הקיימת התקלקלה

והייתי חייבת לפוצץ אמונה טפלה שהולכת איתי שנים, האם אפשר לדומם מנוע או להתניע את הרכב בלי לכבות את המערכת קודם??

אז תהיו רגועים, אפשר גם אפשר, וזה לא יפגע במערכת או באמינותה.

follow and like
fb-share-icon0

8 Replies to “פרויקט אלפא – שלב ב’ – התקנת מערכת מולטימדיה”

  1. איפה הימים שהייתה לי קסטה עם כבל שיוצא ממנה וככה שמעתי דיסקים ברכב וכל קפיצה קטנה הדיסק נפסק חחחח.
    תתחדשי על המערכת החדשה. לדעתי הכי חשוב במערכת מולטימדיה כזאת זה החיבור למערכת ניווט וויז או אחרת
    ופחות דגש על שאר האפליקציות לפחות בשבילי.

    שבוע טוב 🙂
    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − nine =