קיה ספורטאז’ URBAN 2014

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


עברו 150 קילומטר. באמת שלא הרגשתי אותם. אני בקיה ספורטאז’ שחורה מבהיקה, הפעם האחרונה שפגשתי אותה הייתה לפני מתיחת הפנים (לפני השיפורים הקלים במנוע ובבידוד רעשים), הרבה לפני, כמעט 3 שנים של נהיגה חלפו מאז. וככה בלי לשים לב, אני נוסעת ונוסעת ולא מרגישה אותה, טבעי לי לנהוג בה כמו ברכב הצמוד שלי. מה זה אומר? מצד אחד, שהיא לא גרמה לי להתרגש ממנה. אבל בינינו, במכוניות משפחתיות מהסוג הזה, ריגוש זה לא הסיפור. מצד שני, בלי לחפור בתחושות ורגשות, קיה ספורטאז’ זו מכונית שמתאימה לרובנו כמו כפפה ליד.

מידות צמיג 215/70R16

בשעה וחצי הראשונות חציתי עיר גדולה וכבישים בינעירוניים, והרושם הראשוני שקיבלתי הוא שהספורטאז’ ממלאת היטב את הצרכים היום יומיים של משפחה. היא שקטה, תומכת והמתלים שלה מרפדים ומכפרים על כל תוואי כביש בעייתי שעברתי בדרכים הדרומיות, אז V גדול ראשון במבחן הנוחות העירונית ובינעירונית.
גם החסרונות, הלא רבים, יאמר לזכותה, התגלו דיי מהר –
נראות – השמשה הקדמית תחומה בשתי קורות עבות שהיוו בעיה בקבלת שטח נראות גדול ופנוי. פניות בתוך העיר, תמיד נלקחו באקסטרה זהירות, פן אדלג על מדרכה.
הגה – הרגיש מעט תלוש, מה שלמרבה הפלא לא פגם בתחושת הביטחון בנסיעה בינעירונית או פניות מהירות. בעיר התחושה הקלילה נתפסת בחיוב, התנהלות עירונית וחניות באות בקלות.

הילוך שישי – הילוך השיוט, שמוריד טורים משמעותית ומצריך הורדת הילוך כדי להחזיר כוח נדרש לגלגלים (ראו הסבר בפסקה הבאה).

לחמודה שלנו מנוע 2.0 ליטר, הספק של 166 כוחות סוס, מומנט של 20.9 קג”מ ב-4000 סל”ד, וצריכת דלק מעודד יחסית לגודל המנוע – 11.4 קילומטר לליטר, בכבישים עירוניים ובינעירוניים (נפח מיכל 58 ליטר). האם מערכת האקו חוסכת? נראה שכן, אך פליטות המזהמים של הרכב רחוקות מלהיות “ירוקות”, עם דרגת זיהום של 11 ו12 מתוך 15 מרביות.

מערכת ההנעה קדמית, ותיבת ההילוכים אוטומטית, עם 6 הילוכים. התיבה נוחה לתפעול, וההילוכים עוברים בתיאום טוב עם המנוע, אך היא מתוכננת כך שבמעבר מההילוך החמישי לשישי (הילוך שיוט), הרכב מאבד תאוצה באופן כל כך משמעותי, שנאלצתי לחזור להילוך החמישי כדי לקבל מומנטום חזרה. ריטואל שחזר על עצמו בכל פעם שהגעתי לקמ”ש בינעירוני וביקשתי לשייט קצת במישור. 


בטיחות מעל הכל
לקיה ספורטאז’ חמישה כוכבים במבחני ריסוק רשמיים של היורו-אנ-קאפ, 6 כריות אוויר, מערכת למניעת התהפכות ROP, מערכת ניטור אוויר בגלגלים, ISOFIX ועוד. רכב המבחן העיקרי ששימש את סוכנות קיה בתל אביב קיפח את חייו בתאונה כמה ימים לפני המבחן, במפגש לא צפוי עם משאית. מספרים שהנהג הסתחרר, נזרק לכיוון המשאית ויצא בחיים כדי לספר על זה, תודה לאל.
אז קיבלתי רכב שכור מאלדן, עם 2500 ק”מ, דרגת אבזור בסיסית – URBAN, וטנק דלק שעומד על 3/4. 





אבזור ודרגות אבזור
רמת האבזור הנבחנת – URBAN, צנועה, נטולת זכוכית פנורמי, פנסי לד ובקרת אקלים דיגיטלית, אך מכילה כל מה שמשפחה צריכה, במחיר מפתיע לטובה, שלא הכרנו לפני.
שוק הרכב ממשיך במגמת ירידת הערך של המכוניות המשפחתיות והקטנות, כי זה מה שהעם רוצה וצריך, והוא בוחר בתבונה את המכוניות הפרקטיות והזולות יחסית. גם רכב זה “מוצר בסיסי”, אז אין שום סיבה שאנשים לא יוכלו להרשות לעצמם 4 גלגלים בחניה. היצרנים רחוקים מלהיות טפשים או בזבזניים, כמו במקרה של הספורטאז’, הם קולטים את המגמות והצרכים בשוק ומייצרים מכוניות בסיסיות למשפחה – מורידים אבזורים, עיצובים וחומרים שמייקרים עלויות ייצור ומוכרים “בזול” בלי להפסיד שקל. הקיה, כמו המתחרות שלה, היא מכונית פשוטה, אך מעוצבת יפה מאד, מרווחת, מצוידת במנוע גדול וראוי, ואיכות החומרים הבסיסית שבה הוא בערך האיכות שהנהג הממוצע יצפה לו. 

אם תרצו יותר אבזור ממה שיש לקיה ספורטאז’ URBAN להציע, תשלמו 175 אלף ש”ח תקבלו ריפודי עור, תא כפפות מקורר, ידיות דלת בצבע כסף, מראות חיצוניות חשמליות הכוללות איתות, שמשות כהות, מסילות גג ועוד. הצעה שלי, ותרו על ריפודי העור ועל תא הכפפות המקורר ותזכו להשאיר אצלכם בחשבון הבנק 12 אלף ש”ח.



מתוך 5 כתרים הספורטאז’ מקבל ארבעה.
קיה ספורטאז’, רכב משפחתי טוב, חסכוני, מרווח, נוח, עם חישוב עלות תועלת מצוין, כמו שאנחנו מחפשים.
על מה ירד כוכב? על היעדר אפקט ה”וואו”. לא “תעופו” מהעיצוב החיצוני או מתא הנוסעים, וגם לא מהביצועים.
ויש גם את הדבר הזה שנקרא זיהום. אל תעקמו פרצוף, כי אני רחוקה מלהיות תל אביבית צפונבונית, נאורה, פלצ*%#, ועוד פנינים. כמו שלא נסבול אגזוז מעשן לתוך הפנים, באותה מידה, לא נרצה לפלוט רעלים בסביבה שלנו, גם אם לא רואים אותם. הייתי שמחה שבין מיליארד הטכנולוגיות, ימצאו אחת שתוריד את פליטת המזהמים במכוניות שלנו, בלי לפגוע בביצועים. ואם אפשר שזה יקרה בגיל שהמדינה עוד תתיר לי לנהוג. 



ספורטאז’ מרווחת למשפחה

קיה ספורטאז’ היא תמצית הפרקטיות שאנחנו מחפשים במכונית. “אנחנו” זה ישראל ישראלי, השכן שלך, או הדוד של החבר – נשוי + 2 או 3 ילדים. זוג הורים עובדים, נוסעים שבוע כן שבוע לא להורים בפינה רחוקה בארץ, ופעם בחצי שנה לחופשת סופשבוע. אם אתם עונים על התיאור הזה, הנה לכם אופציה טובה. 


מלכת הכביש בפייסבוק
ובאינסטגרם >

follow and like
fb-share-icon0

8 Replies to “קיה ספורטאז’ URBAN 2014”

  1. טוב לדעת שמתחילים להיות פה רכבים שנותנים תמונה הגונה לכסף. כן ירבו!
    אגב, גם לספורטאז' אורבן מקבלים 7 שנות אחריות של קיה?

  2. סתם סקרנות
    אם כבר ציינת את הרכב האישי שלך, אז גלי לנו מהו? איכסטומת או ידני?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − 10 =