קיה פיקנטו החדשה נחתה בארץ – המטרה – להמשיך לשלוט בקטגוריית המיני

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

קל יותר, מרווח יותר ובטיחותי יותר. קיה פיקנטו, רכב המיני הפופולרי, חוזר לעשות כאב ראש למתחרות

צילום: רונן טופלברג

אחרי 6 שנים של שבירת שיאי מכירות, נחת בארץ דור שלישי לקיה פיקנטו. המכונית הפופולרית הושקה בהשקה חגיגית בצפון הארץ.

נהיגה ראשונה 

כבר בתחילת הנסיעה, ניכר שמדובר בקיה פיקנטו אחרת – משופרת. עם הפנים לצפון, לזיכרון יעקב, בכבישים בינעירוניים, נוחים ונוחים פחות, הורגש מאד השיפור במתלים – משככים ונוחים, ההגה יציב ומדויק יותר, ונעשתה עבודת בידוד רעשים מצוינת. כבר שלושה אסים בדור החדש של קיה פיקנטו.

קיה פיקנטו החדשה פה כדי להמשיך לשבור שיאי מכירות בשוק מכוניות המיני. היא מרווחת יותר, בטיחותית יותר, ונוחה יותר.

לעומת הדור היוצא, לקיה פיקנטו החדשה יש:

  1. שלדה חדשה – חזקה וקלה יותר.
  2. כיול מתלים משופר
  3. מערכת היגוי משופרת
  4. איטום טוב יותר, בזכות שימוש בחומרים איכותיים יותר. 
  5. תא נוסעים מעוצב ומרווח יותר.
  6. תא מטען מרווח יותר, המרווח בקטגוריה.
  7. “סל” מערכות בטיחות המקיף ביותר בקטגוריה. 
קיה פיקנטו חדשה ומשופרת. צילום: רונן טופלברג

היצע המנועים ותיבות ההילוכים נותרו זהים, כמו בדור הקודם. 
מנועי בנזין 1.0 ליטר (67 כ”ס), ו-1.25 ליטר (84 כ”ס) אטמוספריים, עם הזרקת דלק רב נקודתית (MPI). לגרסה האוטומטית תיבת ארבעה הילוכים, ולידנית – חמישה.

ואולי לא הייתה סיבה מספיק טובה להחליף את המנועים או התיבות בדור השלישי. מבחינת ביצועי הרכב, אוטומטי, 1,250 סמ”ק, לא הורגש חסך בכוח בנסיעה. מלבד עלייה אחת תלולה במיוחד, אותה צלחתי ללא מאמץ מיוחד, בעזרת העברת הילוכים באופן ידני.

פלפורמה חדשה ומשופרת. קיה פיקנטו החדשה. צילום: רונן טופלברג

עיצוב
הדור השלישי של קיה פיקנטו נראה גברי ושרירי יותר. הבסיס שלו חדש (פלטפורה חדשה לחלוטין), עם בסיס גלגלים רחב יותר, של כ-2,400 מ”מ, המעניק לרכב מראה יציב יותר על הכביש.

קווים חזקים וישרים נמתחים לרוחב חזית המכונית ומדגישים את הגריל המעוצב החדש, המכונה “אף הנמר” ואת הפנסים הזוויתיים החדשים. קווים אנכיים מקיפים את פתחי כניסת האוויר הצדיים ואת השבכה התחתונה ומעניקים לפיקנטו “פנים” חדשות.

מידות האורך של הפיקנטו נותרו כפי שהיו, ולא צמחו, כדי להשאיר את מימדי הפיקנטו אטרקטיביים לעיר. ועדיין, המהנדסים של קיה רצו לשדרג את השימושיות של הרכב ולהגדיל את מרווח הפנים, לטובת ישיבה נוחה ומרווחת יותר של הנוסעים.

נהיגה ראשונה בפיקנטו החדשה
מרווחת יותר. קיה פיקנטו 2017. צילום: רונן טופלברג

לפלטפורמה החדשה בסיס גלגלים ארוך יותר ושלוחה אחורית ארוכה יותר, וכך מתפנה מקום רב יותר בתא הנוסעים ובתא המטען. 

העיצוב הפנימי החדש והגדלת מרווח הסרנים יצר תאים מרווחים יותר. בתוך תא הנוסעים התפנה מקום ליושבים מקדימה – יותר מרווח רגליים וראש, וגובה סף נמוך יותר שמקל על הכניסה והיציאה. כמו כן, בסיס לוח המכשירים הוגבה ב-15 מ”מ לקבלת מרווח ברכיים גדול יותר ליושבים.

מבחינת שימושיות, בקונסולה המרכזית נמצא תא בעל שני מדפים לאחסון התקנים ניידים ופריטים קטנים אחרים, עם שני מחזיק ספלים נשלפים שניתנים לקיפול כדי להגדיל את מרחב האחסון.

תא המטען גדל מ-200 ליטר לנפח מרבי של 255 ליטר – מהגדולים בקטגוריה. המושבים האחוריים המתפצלים ומתקפלים, ניתנים לקיפול למצב שטוח לחלוטין באמצעות לחיצה על ידית, פעולה שמגדילה את נפח האחסון ל-1,010 ליטר.

תא נוסעים מרווח יותר. קיה פיקנטו החדשה. צילום: רונן טופלברג

1.4 מיליון מכוניות פיקנטו מהדור הנוכחי נמכרו ברחבי העולם מאז השקתה בשנת 2011. רק בישראל נמכרו משנת 2011 ועד לסוף 2016 למעלה מ- 55,000 יחידות. 

הפיקנטו החדשה בדור השלישי, מרגישה טוב יותר, מרווחת ונוחה, עם תא נוסעים איכותי יותר, ובעלת אבזור בטיחות עשיר שמגיע כסטנדרט כבר מרמת הבסיס.

הפיקנטו החדשה הולכת להקשות על המתחרות, בעיקר בזכות הפלטפורמה החדשה והמשופרת שלה, ומערכות האבזור האקטיביות המתקדמות, שהן בגדר מערכות מצילות חיים.

קיה פיקנטו החדשה, תימכר החל מ-64,900 ₪

למתחרות שירצו לקיים תחרות אמיתית, לא תהיה ברירה, מלבד ליישר איתה קו. 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “קיה פיקנטו החדשה נחתה בארץ – המטרה – להמשיך לשלוט בקטגוריית המיני”

  1. נראה שהדור השלישי מצליח לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהעמיד הדור הקודם. גם מערכות בטיחות מתקדמות, גם אחלה אבזור וגם עיצוב שווה של תא הנוסעים. שווה

  2. אם לנחש 6 מספרים + מספר מזל היה קל כמו לנחש איזה רכב ימצא את עצמו בסוף השנה בראש טבלת המכירות בישראל, מפעל הפיס היה צריך לבחון מחדש את המודל העסקי שלו..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 + one =