קיה ריו החדשה נחתה בארץ – דור רביעי ומשופר

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

קיה ריו חוזרת מעוצבת, בטיחותית ומרווחת יותר, ועם תיבת הילוכים חדשה לביצועים מיטביים. והמחיר? 95,900 ש"ח

תמונות: רונן טופלברג
קיה ריו החדשה. הדגם הפופולרי של קיה חוזר

לקיה ריו החדשה מנוע בנזין, (4 צילינדרים, הנעה קדמית), בנפח 1.4 ליטר, עם הזרקת דלק רב-נקודתית MPI, המפיק 100 כ”ס ב-6,000 סל”ד ומומנט מרבי של 13.6 קג”מ ב-4,000 סל”ד. 
המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה, בעלת 6 הילוכים, לטובת העברת הילוכים משופרת. זמן ההאצה (0-100 קמ”ש), הוא 13.4 שניות, והמהירות המרבית היא 173 קמ”ש. 

בפיתוח הריו החדשה, צוות פיתוח השלדה של קיה שאפו להשיג נהיגה מדויקת יותר, עם התנהגות כביש זריזה יותר ותגובת היגוי משופרת. הריו מצוידת במתלים קדמיים נפרדים לחלוטין עם תמוכות מקפרסון ומתלה אחורי מסוג קורת פיתול.

הריו החדשה נהנית מסידור חדש של הקפיצים ובולמי הזעזועים בהשוואה לדגם היוצא, המשפר את ההיענות והנוחות בכל המהירויות, ומעניק למכונית מאפייני התנהגות כביש מהנים ותגובות מידיות יותר.

תיבת הילוכים חדשה. קיה ריו החדשה
עיצוב מתקדם. קיה ריו החדשה

עיצוב

העיצוב החיצוני והפנימי החדש והמתקדם של הריו נוצר על-ידי מרכזי העיצוב של קיה בגרמניה ובקליפורנייה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם בסיס העיצוב המקומי של החברה בנמיאנג שבקוריאה. המראה של הריו החדשה מוגדר על-ידי קווים ישרים ומשטחים חלקים, המעניקים למכונית מראה חדש ומיוחד, ואופי בוגר יותר מאשר קודמתה.

בחזית, לובשת הריו את הגרסה האחרונה של שבכת “חרטום הנמר” של קיה, שהיא כעת נמוכה יותר ורחבה יותר לרוחב חזית המכונית. השבכה משולבת עם פנסים ראשיים בעלי עיצוב חדש, להענקת מראה חד יותר. תא המנוע הארוך יותר מתאפיין בקימורים דמויי סוגריים הנמשכים מבסיס קורות A לשבכה הקדמית ולפנסים הראשיים.

החלק האחורי של הריו הוא כעת זקוף יותר, עם שמשה אחורית אנכית כמעט. הקו הישר שנמשך מהשבכה הקדמית, דרך הפנסים הראשיים ולאורך החלק העליון של הדלתות, ממשיך אל מאחורי המכונית, ומשתלב עם פנסים אחוריים צרים יותר. עיצוב המעניק למכונית מראה כללי חזק יותר.

הריו החדשה מוצעת בגרסת 5 דלתות, וזמינה במבחר של 10 צבעי מרכב.

תא נוסעים

כמו בעיצוב החיצוני, קווים ישרים הנמתחים לרוחב לוח המכשירים מעניקים לתא הנוסעים מראה רחב יותר ומגבירים את תחושת המרחב של יושבי המכונית. פתחי אוורור אופקיים, המחליפים את פתחי האוורור האנכיים של הדגם היוצא, מוסיפים גם הם לרוחב הוויזואלי של תא הנוסעים. והחלק המרכזי של לוח המכשירים מכוסה בחיפוי שחור מבריק.

לוח השעונים מוטה כעת כלפי הנהג, מה שמעניק למכונית עיצוב ספורטיבי יותר וממוקד יותר בנהג. במרכז תא הנהג נמצא מסך מגע 7.0 אינץ’ “צף” של מערכת השמע עם 6 רמקולים.

תשומת לב קפדנית הוקדשה לשיפור הבידוד של תא הנוסעים מרעשי רוח, כביש ומנוע. חומרים מבודדי רעשים יושמו בלוח המכשירים כדי להפחית את רמות רעש המנוע בחלק הקדמי של תא הנוסעים, ותת-מסגרת קדמית קשיחה יותר מפחיתה את הרעידות ממשטחי כביש גרועים. לריו מסיטי אוויר חדשים בגלגלים הקדמיים, כיסוי גחון מלא ו”להבים” אנכיים הנמשכים כלפי מטה מהספויילר שעל מכסה תא המטען, שכולם משמשים להפחתת רעשי הרוח ושיפור האווירודינמיות.

חרטום הנמר של קיה. ריו החדשה

שימושיות

השגת רמות גבוהות של שימושיות הייתה יעד מפתח עבור צוותי הפיתוח וההנדסה של קיה, והתוצאה היא מכונית עם תא נוסעים מהמרווחים בקטגוריה. רוחק הסרנים הוארך ב-10 מ”מ והמרכב הוארך ב-15 מ”מ מהדגם היוצא, בכך הושגו מידות גדולות יותר של תא הנוסעים ואזור המטען.

מרווח הרגליים גדל ל-1,070 מ”מ מלפנים ו-850 מ”מ מאחור. הדגם החדש מציע גם מרחב כתפיים גדול יותר – 1,375 מ”מ מלפנים ו-1,365 מ”מ מאחור. הריו החדשה נמוכה ב-5 מ”מ מקודמתה, אך מרווח הראש מלפנים ומאחור מכובד.

שימושית ומרווחת למשפחה קטנה

בטיחות

הריו החדשה מצוידת כסטנדרט ב-6 כריות אוויר, וכן, מותחני-קדם עם מגבילי עומס לחגורות הבטיחות הקדמיות, קורות להגנה מפגיעה בדלתות הקדמיות והאחוריות, מנעולי בטיחות לילדים ושחרור נעילת הדלתות עם חיישן פגיעה. בנוסף, כל הרכבים יצוידו במערכת “מובילאיי” בהתקנה מקומית.

מיכל דלק 45 ליטר
נפח תא מטען – 300 ליטר
עם מושבים אחוריים מקופלים – 955 ליטר 

משקלים (ק”ג)
משקל עצמי 1,167
משקל מורשה 1,600

חישוקי סגסוגת 15″
6 כריות אויר
מערכת התראה בעת בלימת חרום – ESS
מערכת סיוע לבלימת חרום – BAS
מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית
מערכת לניהול יציבות הרכב – VSM
מערכת סיוע לזינוק בעליה – HAC
בקרת בלימה בקו ישר – SLS
פיצוי דעיכת דוושת בלם – FDC
מערכת בקרת חלוקת מומנט על ידי מערכת הבלמים – TVBB
תאורת יום אוטומטית – DRL מסוג LED
תאורה עוקבת פניה – SBL
מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך 7″ “צף” עם תמיכה בApple Car Play ו-Android Auto
מצלמה אחורית מקורית
שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה
כיסא נהג מתכוון לגובה
מושב אחורי עם קיפול 60:40
מנגנון הדלקת אורות אוטו’
מפתח מתקפל
משענת יד קדמית מתכווננת
לוח שעונים הכולל מחשב דרך
פגושים, ידיות ומראות בצבע הרכב
תאורת בלם משולבת בספוילר אחור
מראות צד הכוללות קיפול חשמלי
מערכת בקרת אקלים דיגיטאלית
מערכת בקרת שיוט
הגה וידית הילוכים בציפוי עור 

קיה ריו החדשה הושקה בתערוכת הרכב הבינלאומית בפריז 2016. הריו, השייכת לקבוצה B, היא הדגם השני הנמכר ביותר בעולם של היצרן הקוריאני, עם מכירות של כ-450,000 יחידות ברחבי העולם בשנת 2016.

הריו החדשה בדור הרביעי של הדגם, בעלת מראה חיצוני נאה יותר, בטיחותית יותר, ומרווחת גם למשפחה קטנה. 

קיה ריו חדשה, דגם GX חמש דלתות 1.4 אוט’ 95,900 ₪
ו-7 שנות אחריות ללקוחות פרטיים

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “קיה ריו החדשה נחתה בארץ – דור רביעי ומשופר”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 − three =