ראיון עם מרצה הסדנה ל”היכרות עם הרכב” לנשים בלבד

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ראיון עם ארז מוספי, מנהל ההדרכות של חברת לדיקו
מרצה לסדנת נשים – “הכירי את רכבך” תיאוריה והלכה למעשה





לפני חודש קיבלתי הזמנה ייחודית, להשתתף בסדנת היכרות עם הרכב מבחוץ ובפנים לנשים בלבד.
הרבה מאד חברות ויבואנים מבינים שיש קהל שלם, מגזר שלם שפחות מתייחסים אליו, גם כי תחום הרכב לא טבעי לו ופחות נוגע או מעניין אותו, וגם כי זה מהווה אתגר גדול – לפנות לנשים, לעניין אותן במכוניות ולקרב אותן לתחום. אני יודעת שזה אתגר, בחודשים האחרונים זו משימה שהצבתי גם לעצמי, לדבר לנשים במבחנים שלי, לכתוב בסגנון שיעניין אותן ויגרום להם להגיע לבלוג שלי לקרוא על מכוניות ולקבל מזה ערך מוסף.

לא פשוט, אבל צריך להתחיל מאיפשהו, והנה, כמוני, גם חברת לדיקו, שבין היתר מייבאת את מוצרי בוש לארץ ומנהלת רשת מוסכים, העלתה רעיון והחלה ליישם אותו בפועל – להעביר סדנאות היכרות עם המכונית לנשים. שנשים תדענה יותר על מכלולי הרכב, לידע הכללי וליתר ביטחון, אם הן נתקלות בתקלה מסוימת, או אם הן רוצות להגיע למוסך לבד ולהרגיש ביטחון מול המכונאי.

את רוב הדברים בסדנה ידעתי, לא חוכמה, אני חופרת בחומר כבר 4 שנים, ותמיד שמחה ללמוד עוד. אך גם היו דברים ששמעתי לראשונה, כמו  על הליך בדיקת הרכב לפני רכישה או קנייה במכונים מורשים, שעולה בין 450-500 ש”ח ויכול להיחסך מאיתנו, אילו רק ידענו שהמוסכניק המוכר שלנו במוסך הקבוע בו מטופל הרכב, יכול לעשות זאת בחינם או במחיר זעום.

את ההדרכה העביר לנו ארז מוספי, איש נחמד וסימפטי מאד שהעביר לקבוצת נשים לא קטנה הדרכה מעניינת, שהצליחה לגרום לי לרצות לשמוע עוד, להתעניין ולשאול שאלות. הייתי חייבת לראיין אותו ל”מלכת הכביש”.


למה נשים לא מתקרבות למכסה המנוע לדעתך?
מתוך פחד, וחוסר הבנה. הרבה גברים שירתו במהלך השירות הצבאי בתחום מכונאות הרכב ושם הצליחו לרכוש ידע בסיסי. לכן באופן יחסי, יותר גברים מכירים את מבנה המנוע מנשים. כאשר לנשים נוצר חשש.
נשים נרתעות להגיע למוסך לבד, פן יעבדו עליהן בעיניים, איך פותרים את הסוגיה הזו אחת ולתמיד?
הפחד הזה לא נמצא אצל נשים בלבד, האמת היא שגם גברים מפחדים לא פחות מנשים, אבל מצליחים כנראה להסתיר את זה יותר טוב. המוסכניקים יודעים לזהות כבר אדם שנכנס ללא ידע מקצועי ולעיתים בוחרים להשתמש בכוונת תחילה בז’רגון מקצועי על מנת לבלבל את הצרכן. המלצתי היא, לבקש שישמרו לכם את חלקי החילוף שהוחלפו, לבקש שיעדכנו אתכם לפני כל שינוי נוסף מעבר למה שאמרו להם לאחר הדיאגנוזה הראשונה. מי שרוצה להגיע עד כמה שניתן מוכן לקראת הביקור במוסך יוכל למצוא ברשת מידע על עלויות טיפול פוטנציאליות לרכב על פי בעיות וסוג הרכב. אל תהססו להגיע למוסך או לבדוק תוך כדי שאתם שם בטלפון את טווח המחירים.

הסטטיסטיקה לא משקרת, נשים זהירות יותר ופחות נקלעות לתאונות בכביש, מדוע על זה אנחנו לא מקבלות קרדיט, ורק נטפלים אלינו עם החניות…?
כמו שאמרת, מרבית התאונות שנשים מעורבות בהן קורות בעת החניה, שם נפגע הפגוש. בפגוש נמצאים הרבה מאוד חיישנים כמו מערכות התראה לחניות, ותיקונו עולה הרבה כסף לחברות הביטוח. 
סיבה נוספת שהסטטיסטיקה מראה כי יותר גברים מעורבים בתאונות דרכים היא שעדיין אצל רוב המשפחות בישראל כאשר כל המשפחה נוסעת יחד הגברים נוהגים. וסיבה נוספת המהירות הממוצעת של נשים נמוכה יותר מזו של הגברים. 

מה עם גברים, לא טועים אף פעם? ספר לי על מקרה מביך שנתקלת בו עם נהג
הרבה גברים אוהבים משום מה לשחק עם ידית ההילוכים, לפעמים לשים ניוטרל לפעמים רוורס (אני לא יודע למה זה). הרבה פעמים קורה שמגיע הזמן להתחיל לנסוע, במקום לנסוע קדימה הם נוסעים אחורנית וגורמים לא פעם לבום מבהיל. 

ונשים, בטוח יש לך הרבה כמה סיפורים מצחיקים
ארז מסכים לענות ☺

דיברת על כך שאין צורך ללכת למכון בדיקה מיוחד לפני רכישת/מכירת רכב. גלה לנו מה הסוד, איך אפשר לחסוך 500 ₪?
היום אפשר לבדוק את כל המידע על הרכב לפני הקנייה. כמעט כל כלי הרכב שהגיל הממוצע שלהם הוא 4 שנים, סביר להניח שיהיה להם היסטורית טיפולים. סביר להניח שבשלושת השנים הראשונות של הרכב כל הטיפולים האפשריים טופלו ותוקנו ותוכלו לבקש מחברת הביטוח מסמך שנקרא העדר תביעות, מסמך המעיד שבעל הרכב לא תבע את חברת הביטוח בגין תאונות. 
בדיקת קנייה מהווה אקסטרה הבטחה מול המוסך, יש שם תיעודים שלמוסך אין, דבר שלא יהיה נכון על רכב בן 10 שנים. 

אתה מזדהה עם תחושתי שיותר ויותר נשים מגלות מעורבות בתחום הרכב ומתעניינות במכוניות?
בשנים האחרונות יש שינוי משמעותי. ראשית בקורסים המקצועיים הטכניים שאנחנו מעבירים בלדיקו יש יותר ויותר נשים. לפני עשור לא הייתה אפילו אישה אחת, ופתאום לאט לאט אנו רואים נשים שמתעניינות ובאות. נשים של גברים שזה מעניין אותן ו/או רוצות ללמוד. 

אתה יכול לספר קצת על סדנת הרכב לנשים?
הסדנה הראשונה הייתה פיילוט, ואנחנו כרגע בודקים את האפשרות להפוך אותה לסדנה קבועה אצלנו, כאשר המטרה היא להנגיש את הידע מתחום הרכב לנשים, על מנת להקל את הכניסה למוסך ותפעול שוטף של הרכב הפרטי. 

קודם תיאוריה אחר כך קופצים למוסך. סדנת רכב לנשים – לדיקו

בסדנה אתה מחלק טיפים חשובים, אשמח אם תנדב לקוראים של מלכת הכביש טיפים חשובים

כל מה שכדאי לדעת לפני שהולכים למוסך

החלפת גלגל – מדריך מצולם
מלכת הכביש בפייסבוק
ובאינסטגרם
לייעוץ לפני רכישת רכב, כנסו

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “ראיון עם מרצה הסדנה ל”היכרות עם הרכב” לנשים בלבד”

  1. החשש מלעמוד מול מוסכניק ולנסות להבין אם הוא משמן אותך או את המכונית מוצדק בהחלט

  2. אחלה של רעיון אני חושב שנשים לא צריכות "לפחד" ללמוד את הנושא טיפה ולשאול שאלות את אנשי המקצוע במוסכים
    כמו ששואלים כל איש מקצוע אחר. לגבי עניין של בדיקת רכב לפני קנייה וכל זה אני תמיד לוקח לבדיקה גם בשביל לבדוק
    מה מצב המנוע מבחינת ההספק וגם חשוב מאד ואת זה לא תמיד המוסכניק שלכם יכול לשים לב זה לגבי פגיעות בשילדה
    ועוד המון דברים חשובים כי יש המון אנשים שלא מתקנים וממתחזקים את הרכבים שלהם במוסכים מורשים ובוחרים ללכת לכל מיני חאפרים ומתקני רחוב שבאים אליך הביתה וכל זה בשביל לחסוך כמה שקלים שיכולים לעלות הרבה יותר בזמן האמת של תאונה חס וחלילה. תמיד טיפלתי ברכבים שלי במוסכים מורשים למרות שהמחיר טיפה יותר גבוה וכמובן לשמור כל תיעוד
    טיפול ולא להסתמך על המוסכניק שלכם שישמור על התיעוד והיסטוריית הטיפולים.

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 + twelve =