רנו ZOE תשתתף בפיילוט עירוני לבחינת מעבר לכלי רכב חשמליים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

עיר ללא הפסקה וזיהום אוויר: עיריית אילת בוחנת אפשרות למעבר לכלי רכב חשמליים בגבולות העיר. רכבי רנו ZOE (זואי) ישתתפו בפיילוט

אילת עוברת לירוק. רנו זואי החשמלית

עיריית אילת וחברת “קרסו מוטורס”, החלו בניסוי משותף לבחינת שימוש ברכבים חשמליים בעיר ללא זיהום אוויר, כחלק מתהליך שמובילה העיר אילת כעיר חכמה וירוקה להתייעלות ועצמאות אנרגטית.

במסגרת זו החל בעיר אילת, פרויקט חלוץ לשימוש ברכב החשמלי רנו ZOE ליחידות הפיקוח של עירייה. הפרויקט, ביוזמתה ובהובלתה של היחידה האזורית לאיכות הסביבה ובליווי של אגף הרכב בעירייה, יימשך כחודשיים.

ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי אמר: “העיר אילת פועלת רבות לשמירה על הסביבה ותקדם כל פרויקט וכל שיתוף פעולה שיסייע לשיפור איכות הסביבה. הפיילוט של רכב חשמלי מתיישב עם כך שאילת כעיר ירוקה וחכמה מייצרת באופן עצמאי למעלה מ – 75% מצריכת החשמל ביום. במידה והרכב יימצא מתאים, מתכננת העירייה לשלב ככל האפשר את הרכב החשמלי בצי הרכבים העירוני”.

הרנו ZOE תוכננה מיסודה כרכב חשמלי והינה הרכב החשמלי הנמכר ביותר באירופה. המעבר לרכב חשמלי מעניק איכויות משמעותיות ביותר לאיכות הסביבה בכך שאינו פולט מזהמים כלל, מאפשר נסיעה שקטה וחלקה תוך ביטול עלויות הדלק והפחתת עלויות התחזוקה. לרנו ZOEסוללה בעלת יכולת הטענה של כ – 80% בשעה.

המכונית תוכננה לשמירה על יעילות אנרגטית מקסימלית, ויש בה יכולת להטעין את הסוללה באמצעות מערכת הבלימה כמו גם בזמן נסיעה במדרון . בנוסף, לרנו ZOE מערכות מיזוג מתקדמות המנצלות מערך של שסתומים ומעברי אוויר לחימום / קירור תא הנוסעים, ללא ניצול משמעותי של סוללת הרכב. כחלק מהחשיבה ליעילות אנרגטית הוטמעו בזואי מערכות תכנות של זמני טעינה כך שהמשתמש יכול להגדיר מראש את זמן הטעינה ובכך לחסוך כסף ולנצל נכון את קיבולת מערכת החשמל.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − five =