אאודי Q5 החדשה בנהיגה ראשונה: האם תחזור להוביל את הקטגוריה?

אאודי Q5 החדשה 2025 – נהיגה ראשונה
אאודי Q5 החדשה בדור השלישי הוא ה-SUV הראשון שפותח על פלטפורמת ה-PPC החדשה, המבטיחה ביצועים, נוחות ובטיחות משודרגים, לצד תא נוסעים טכנולוגי ומתקדם מאד. בחודשים הקרובים הוא יגיע לארץ וינסה להשיב את הבכורה בקטגוריה הנחשקת, אותה הוביל שנים ברציפות
נהוג לחשוב שדגמי הכניסה של יצרני הרכב היוקרתיים הינם המבוקשים ביותר בשל מחירם הנוח יותר שפונה גם לקהל מעמד הביניים. אבל לא כך מתנהלים העניינים באאודי ודווקא ה-Q5 היקר יחסית הינו הדגם הנמכר ביותר של היצרן בעולם.
הדור הראשון שלו הוצג ב-2009 וממנו נמכרו בעולם כ-1.6 מיליון רכבים. הדור השני שלו מ-2017, שזכה לראשונה גם לגרסת ספורטבק ספורטיבית יותר למראה, הסתפק בנתון נמוך יותר של 1.1 מיליון רכבים ולמרות זאת עדיין הוביל את מכירות היצרן בעולם אשתקד עם 280 אלף מסירות.
את הירידה במכירות מייחסים בחברה לתחרות הרבה שמתחוללת בקטגוריה היוקרתית, אבל גם לתחרות מבית. אם כאשר הוצג ה-Q5 לראשונה התלבטו הלקוחות הפוטנציאליים של אאודי חובבי ה-SUV רק בינו לבין ה-Q7, כיום עומדים לרשותם לא פחות מ-8 דגמי SUV, כולל כמה דגמים חשמליים, והמכירות מתפזרות על יותר סגמנטים.
כעת, כחלק מהתחדשות כוללת שעוברת אאודי, גם ל-Q5 יש דור חדש ואנחנו יצאנו לספרד לנהיגת היכרות ראשונה עם הדגם.

אאודי Q5 2025 – פלטפורמה חדשה ועיצוב חדש
אאודי Q5 החדשה בדור השלישי הינו ה-SUV הראשון שפותח על פלטפורמת ה-PPC החדשה של היצרן לדגמים המונעים בדלק, המבטיחה שדרוג הבטיחות, הביצועים והנוחות לצד תמיכה בדגמים היברידים חדשים.
העיצוב החיצוני שמרני יחסית ופחות נועז ממה שמציעים אאודי A5 ואאודי A6 החדשים, ומדובר בעיקר באבולוציה של עיצוב הדור היוצא הכוללת שמירה על קווי העיצוב המוכרים, יישור קו עם שפת העיצוב הנוכחית של היצרן, תאורת LED מתקדמת הכוללת גם 8 סגנונות עיצוב לתאורת יום/לילה לבחירת הנהג ושפע של חישוקי גלגלים לבחירה בקוטר של "17-"21.
התוצאה מרשימה, אלגנטית ואפילו ספורטיבית יותר למראה, אך לא בולטת וסוחפת מבטים על הכביש, אלא אם תבחרו למשל בחבילת העיצוב "S line" ובאחד הצבעים החדשים והנועזים יותר שהדגם מציע (מתוך 21 צבעים לבחירה!) כמו הזהב, שנראה יותר חאקי, או האדום-רימון והירוק המיוחדים.
כמו בדור היוצא, גם הדגם החדש יוצע בגרסת מרכב רגילה, שהתחבבה במיוחד על השוק האמריקאי, או בגרסת ספורטבק בעלת מרכב דמוי קופה שהובילה את מכירות הדגם בשאר העולם.
עבור חובבי הנהיגה, תוצע גם SQ5 חדשה שלצד ביצועים ספורטיביים מצוידת גם בחבילת עיצוב חיצונית קרבית יותר למראה בגימור שחור או מוכסף לבחירה.

אאודי Q5 החדשה תא נהג טכנולוגי
תא נהג ונוסעים
בניגוד לעיצוב החיצוני המאופק, בתא הנוסעים מהפכה של ממש, עם אימוץ שפת העיצוב החדשה והמראה הטכנולוגי שמלווה גם את שאר דגמי היצרן החדשים, במטרה שלקוחות אאודי שיעברו מדגם אחד לשני ירגישו מיד בבית.
כצפוי מאאודי, גם כאן מדובר בסביבת נהג ונוסעים איכותית, יוקרתית ונעימה מאוד לשהייה, המצוידת בטכנולוגיה עדכנית והבטחה להנדסת אנוש טובה למרות השימוש הנרחב במסכים.
לרשות הנהג לוח מחוונים דיגיטלי "10.9 ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע "14.5 הכוללת קישוריות אלחוטית לסמארטפונים, עדכוני OTA, חנות אפליקציות ועוד, וכאופציה ניתן להוסיף מסך "10.9 עבור הנוסע שלצד הנהג, שלצד שליטה על המולטימדיה, בקרת האקלים ועוד, מאפשר לצפות גם בסרטים גם תוך כדי נהיגה שבזכות טכנולוגיה חדשה, המסך מתכהה במבט מהצד, מה שאינו מאפשר צפיה לנהג.
רשימת האבזור צפויה להיות נדיבה (נחכה למפרט הישראלי), אולם כרגיל באאודי, אבזור שמגיע כסטנדרט בכל ג'יפון סיני עממי, יוצע כאן רק כאופציה בתשלום נוסף, כמו למשל אוורור למושבים הקדמיים, חימום מושבים אחוריים, גג זכוכית פנוראמי ומערכת שמע משודרגת.
בין החידושים: תצוגה עלית מתקדמת של נתונים על השמשה הקדמית המאפשרת התמקדות על הכביש, תפעול קולי משודרג, מערכת שמע יוקרתית של B&O עם 16 רמקולים, תאורת אווירה משולבת אזהרות בטיחות, שקעי USB לטעינה בהספק 60W ומאחור גם 100W המיועדים לטעינת מחשבים ניידים, וכמובן חבילת הבטיחות העדכנית ביותר של היצרן.

אודי Q5
יחידת הנעה
בהשקת הדגם נהגנו בצמד דגמים המיועדים להגיע לארץ: בנזין 2.0 ליטר וה-SQ5 הספורטיבית, כאשר גרסת הדיזל לא צפויה הפעם להגיע לארץ.
את נהיגת ההיכרות התחלתי בגרסת ה-2.0 ליטר בנזין המצוידת במנוע טורבו 2.0 ליטר המפיק 204 כ"ס ו-34.6 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית S-Tronic עם 7 הילוכים והנעה קדמית או כפולה (קוואטרו) לבחירה ומערכת היברידית מתונה 48V עם סוללת 1.7 קוט"ש שתוצע כסטנדרט.
על הכביש מציעה המכונית נהיגה שקטה, חלקה וקצת יותר נעימה הודות לשילוב התמיכה ההיברידית הקלה, המסייעת לצמצום ויברציות ורעש במהירויות נמוכות.
התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 7.2 שניות בגרסת ההנעה הכפולה שנבחנה, והמהירות המרבית על 226 קמ"ש, נתונים שבהחלט יספקו את מרבית הלקוחות. יחד עם מערכת מתלים חדשה הכוללת בולמים בטכנולוגיית FSD המשנים את קשיחותם בהתאם לדרך, רכים יותר במעבר על שיבושים, וקשיחים יותר בעת העברות משקל, מדובר ברכב נוח למדי לנסיעה ועם התנהגות כביש טובה ובטוחה.
נתוני צריכת דלק קשה היה לבדוק בהשקה ונצטרך לחכות לדגם שיגיע לארץ.

בנויה גם לשבילים. Audi Q5
ממשיכים
בחלק השני של הנהיגה, לקחנו את ה-SQ5 הקרבית יותר המצוידת במנוע בנזין 3.0 ליטר V6 המפיק 367 כ"ס ו-56 קג"מ, תיבה אוטומטית והנעה כפולה, המלווה בחבילת אבזור ספורטיבית הכוללת מתלים קשיחים יותר, בלמים מחוזקים, כיול הגה שונה, בולמים אדפטיביים ומתלי אוויר המאפשרים שינוי גובה הרכב לטובת נסיעת שטח או כביש ספורטיבית ועוד, לצד מושבים ספורטיביים ותומכים וגימורים ספורטיביים בתא הנוסעים לחידוד האווירה.
לנהיגה בחרנו מסלול נהיגה ארוך וחוויתי שארך שעה וארבעים וחמש דקות של נהיגה במסלול הררי ומאתגר ובגשם שוטף שלא עצר לרגע. למרות זאת, הפגינה ה-SQ5 כישורי נהיגה מרשימים שהותירו את מזג האוויר הזועף מחוץ למכונית, והמכונית התעקשה לספק אחיזת כביש מעולה גם על הכביש הרטוב ובתנאים מאומצים, ששולבה בנוחות נסיעה מצוינת הודות למתלי האוויר.
באופן מפתיע ונדיר להשקות, באאודי שלבו במסלול גם ירידה קלה לשטח, אך זו הייתה קצרה וכללה בעיקר שבילים רטובים שלא באמת עשו רושם על המכונית.
היכן שהיה ניתן, התרשמנו גם שמדובר במכונת נהיגה אמיתית וחזקה מאוד, המספקת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, המלווה בצלילים משובחים שבוקעים מארבעת יציאות המפלטים, מהסוג שימרח לכם חיוכים על הפנים כל עוד והדרך פנויה, צלילים ופיצוצים שניתנים גם להשתקה בשעה שתעדיפו להתפנק בנהיגה שקטה ומפנקת.

הדגם הנמכר ביותר של היצרן. Q5
אז ל-מה עלינו לצפות?
אאודי Q5 החדשה צפויה להגיע לארץ כבר לקראת מחצית השנה הנוכחית, בדגמי בנזין 2.0 ליטר הנעה קדמית או כפולה לבחירה ובגרסת ה-SQ5 הספורטיבית בשלב הראשון, כאשר דגמי פלאג-אין צפויים להצטרף בהמשך.
בארץ יחכו לה הדורות החדשים של ב.מ.וו X3 (החל מ-430,103 ₪) ומרצדס GLC (החל מ-536,900 ₪) וגם וולוו XC60 הוותיקה (החל מ-319,900 ₪) שלמרות גילה המתקדם ובזכות המחיר הנגיש יחסית שלה, הובילה את מכירות הסגמנט אשתקד עם 500 מסירות והרבה מעל למכירות המתחרות.
על מחיר עדיין מוקדם לדבר, אבל במידה 'צמפיון מוטורס היבואנית תרצה לשחזר את הצלחת ה-Q5 מהעבר, שהובילה את מכירות הסגמנט בהצלחה לא מעט שנים, היא תצטרך להתאמץ במיוחד ולדאוג שהמחיר שלה לא יזנק משמעותית מעבר למחיר הדור היוצא שהחל מ-399,000 שקל.