אודי Q3 החדשה (1.5 ל’) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לאודי Q3 החדשה (בדור השני החדש), גרסת מנוע 1.5 ליטר טורבו (150 כ”ס)

 

אודי Q3 החדשה (1.5 ל’) מבחן דרכים

 

“וואו, תראי איך שינו את הצורה של הפנסים, יצא להם ממש יפה”. חבר של המשפחה, בעלים של Q7 עם ותק של שנה, מתרשם עמוקות מהעיצוב החדש של הפנסים באודי Q3. הוא ממשיך לסקור את הרכב, והמולטימדיה החדשה לוכדת את עיניו. עשו מולטימדיה חדשה, המסך מסך מגע? – כן. “אוי, זה מצוין, אצלי זה לא ככה” – “כן, זה דור חדש של ה-Q3, היא עברה שדרוג מקצה לקצה. מהעיצוב החיצוני, לתא הנהג והנוסעים, המידות צמחו לאורך ולרוחב, תא המטען צמח ב-70 ליטר… אני מתחילה לאבד אותו עם הפרטים על מידות הרכב. “והמנוע, מנוע בנפח 1.5 ליטר טורבו”!. העיניים שלו נפערו. “נו, וזה מספיק חזק?” – “חזק מספיק, מומנט טוב, לא הרגשתי שחסר לי כוח בשום שלב בדרך”. זהו, הוא קיבל את כל המידע שהיה צריך ממני, ועכשיו עובר למפרט הטכני, מעלעל בו, ושוקע בפרטים.

 

גרסת מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 150 כ”ס. אודי Q3 החדשה

 

הדור השני של האודי Q3, קרוסאובר של מותג הפרימיום אודי, מגיע אלי למבחן דרכים, חודש לפני שאני צריכה להתחיל לבנות רשימת פיינליסטיות לטקס בחירת רכב השנה שלי – מלכת הכביש 2019. בשנה שעברה הייתה זו מרצדס A CLASS, שלכדה לי את הלב ברגע, עם המנוע החדש שלה (1.33 ליטר טורבו), הטכנולוגיה המתקדמת, והצורה המרשימה. האודי Q3 היא עוד צאצא לקונצרן שאני מאד אוהבת, וחוזרת בדור חדש ומשודרג, שיכול להפוך אותה לפיינליסטית בקרב הצמוד של 2019.

גם ככה הקטגוריה שה-Q3 ניצבת בה קשה עד בלתי אפשרית. כשהמלחמה היא לא רק בין רכבי פרימיום לפרימיום, אלא בין הקרוסאוברים הקומפקטיים העממיים מול אלה היוקרתיים יותר. כשהמכוניות הופכות להיות דומות יותר ויותר, עם אבזור נוחות ובטיחות “אחד לאחד”, הסמל מקבל פחות משקל במעמד הרכישה בסוכנות הרכב. כמו בסופר, או בחנות מוצרי חשמל, אם אני מקבלת מוצר עם מפרט טכני ברמה גבוהה, כזה שגם “יעשה את העבודה”, ותג המחיר שלו זול משמעותית משל המוצר ההוא “עם השם”, קרוב לוודאי שזה עם המחיר “העממי” יותר ינצח בקופה.

אז אודי לא רק מתחרה בב.מ.וו, מרצדס ובוולוו, כי אם גם בקיה-יונדאי, טויוטה ואף מיצובישי. גם אם ההשוואה כאן היא לחלוטין בין “תפוחים למנדרינות”.

 

מלחמה קשה בקטגוריה. אודי Q3 קרוסאובר משפחתי קומפקטי

 

ה-SUV הנאה שלפני מגיעה בגרסת מנוע 1.5 ליטר טורבו, עם הספק של 150 כ”ס, ומומנט של 25.5 קג”מ בין 1,500-3,500 סל”ד. מאפס למאה קמ”ש היא מאיצה ב-9.2 שניות, ובכלל היא מאיצה לא רע, גם בהאצות ביניים. המנוע הזה חי במיטבו ב-2,800 סל”ד. טורף עליות, עקיפות, ותמרונים עירוניים קטנים עליו, כמו גם על תיבת ההילוכים האוטומטית S TRONIC עם שבעה יחסי העברה, וההגה, ההגה עובד ומרגיש טוב מספיק.

להשלמה חוויית הנהיגה היו חסרים לי שני משתנים, פדלים מאחורי ההגה, להעברת הילוכים ידנית בניחוח ספורטיבי, ואפשרות למצבי נהיגה, לבחירת מצב נהיגה ספורטיבי בלחיצת כפתור. וכן, לבטח לא הייתי מתלוננת אילו היה זה מנוע השני ליטר עם 190 כ”ס, ששוכן מתחת למכסה המנוע.

מילה על איטום רעשים. איטום תא המנוע ראוי לציון, בשום שלב בדרך, גן בזמני מאמץ, לא שמעתי את המנוע. רעשי רוח פקדו את תא הנוסעים במהירות גבוהה למדי. אלה היו רק רעשי הדרך שנכנסו מבתי הגלגלים ונשמעו במהירות בינעירונית דרך קבע. ברגעים כמו אלה הרגשתי שזו אמנם אודי, אבל קטגוריה אחרת של אודי. אודי פלוס מינוס.

 

עיצוב חדש גם לפנסים. Q3 החדשה

 

 

אני נושמת עמוק, מנסה לנקות את הראש והרגש מהמבחן האחרון לאודי E TRON, כדי לא להשוות, לבוא ניטרלית ל-Q3. זהו קרוסאובר איכותי, עשוי טוב, איכות חומרים והרכבה גבוהה, המראה מבחוץ ובפנים, זה הכל אודי, אירופה במיטבה, אבל עדיין, מרגיש כמו אודי למתחילים. ברור לי שכל אחד כמעט היה רוצה Q3 כזו בחניה, יש בה הכל. אבל זו אודי לעזאזל, וככזו אני ציפיתי ליותר שיכוך, יותר איטום רעשים, יותר קלאס, יותר ניקור עיניים.

הצבע האפרפר שלה, אפור כהה, יפה עליה, אבל לא גרם לראשים להסתובב, כמו שבטח הצבע התכול המיוחד היה גורם לצווארים להתנתק ממקומם. רכב המבחן שקיבלתי הגיע עם 2 חבילות אבזור, חבילת Tech Pack בעלות נוספת של 12,000 ש”ח וכוללת מצלמה אחורית, מושבים חשמליים, סקרת שיוט אדפטיבית, מערכת עזר לעומסי תנועה, ומערכת התראה על רכב בשטח מת. וחבילת Comfort בעלות של 13,000 ש”ח, הכוללת מפתח חכם (התנעה, פתיחה, סגירה ללא מפתח), פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית וחימום מראות, ובנוסף חיישני חניה מקדימה ומאחור, כולל חיווי ויזאולי. לא רע.

 

מערכת מולטימדיה חדשה עם צג מגע בגודל 8.8′

 

 

מספיק מקום לשני מושבי בטיחות גדולים. אודי Q3 מכונית פנאי למשפחה

 

בתוך הרכב, מערכת המולטימדיה החדשה מקבלת מקום של כבוד ומושכת את העין. היא גדולה יותר (8.8 אינץ’), חדה ומתקדמת, והצג הוא צג מגע. רמת האינטואיטיביות שלה גבוהה סך הכל. נכון, לא הבנתי את מתכנתים תחנת רדיו במכה ראשונה. בעצם, אני לא בטוחה עד עכשיו איך גרמתי לזה לקרות. מהירות התגובה בלחיצה על הצג סבירה, (או שזו עוצמת הרגישות למגע של המסך?), וזהו, סך הכל אין תלונות. החיבור לנייד הוא מהיר ונוח, וקל “לשחק בהגדרות”.

רק את מיקום כפתור עוצמת השמע לא הבנתי. מימין למטה למטה, כשבקרת האקלים חוצצת בינו לבין מסך המולטימדיה. מאידך, כפתור עוצמת המיזוג, ניצב במרכז בגאווה, וגורם לי “להחליש ולהגביר” בעזרתו את עוצמת השמע. בנהיגה זה יוצר סיטואציה מצחיקה דווקא, בה נהיה לי יותר ויותר קר, אבל אני עדיין לא שומעת את השיר שלי ברקע. קחו לכם רגע לחשוב מה כתבתי. סוגיית הנדסת האנוש עולה גם כשאני רוצה להעביר הילוכים באופן ידני, ואני מנסה למשוך את המוט שמאלה, אך צריך למשוך אותו ימינה. זה קטנוני לבקש שהעברת ההילוכים הידנית תקרה במשיכת המוט לשמאל?

לוח השעונים מול הנהג, גם הוא דיגיטלי, חדש בדור הזה של ה-Q3, בגודל 10.25 אינץ’. בו כל נתוני צריכת הדלק, חיוויים ויזואליים והתראות בטיחות אדומות זועקות, קופצות מול העיניים “קחי שליטה על ההגה”, “את קרובה מרחק שנייה מהרכב שלפנייך”, “נגעת בשוליים”, זועף, ומחנך אותי לנסוע ישר פלס בין הקווים, ולא להתקרב מדי למכוניות. בקרת הסטייה מנתיב, ותיקון הסטייה מנתיב עובדים לא רע. התיקון אפקטיבי מאד, מדי אגרסיבי לעתים. אבל ממלא את תפקידו כמו שצריך. וכמובן שאפשר לכבות את המערכת הזו ולסמוך על עצמכם.

 

 

נתון צריכת הדלק מפתיע לטובה כרגיל. גם במבחן דרכים שוטף, עם רגל שלא מרחמת על הגז, הנתון הממוצע, ובלי כל מאמץ לחסוך בטיפת דלק, הוא 13 ק”מ לליטר. אם תנשמו עמוק, תהיו נינוחים ותנהגו כמו בני אדם, מובטחת לכם צריכת דלק מרשימה בהרבה.

ציינתי בהתחלה שהמידות של הרכב השתנו, לאורך, ולרוחב, מה שהשפיע גם לטובה על גודל תא המטען. אודי Q3 היה ונותר קרוסאובר איכותי ויוקרתי למשפחה. משפחה של ארבע (חמש –גבולי) נפשות, שישבו להם בריווח בריא. מושבי העור, התפרים ועיצוב האלגנטי עוזרים לפנים הרכב להיות מזמין, נוח ומרענן בכל מבט. נעים פה ונוח, ויפה למשפחה או לנהג יחיד שבא לו על קרוסאובר קלאסי מהמותג הנכון והפרוטה בכיסו. המחיר? המחיר לא מופרז, בהשוואה לכל מה שמקבלים במכונית הזו, 253,900 שקלים לחבילה עשירה של אבזור נוחות, בטיחות מתקדמת וביצועים.

ציון בטיחות ישראלי – 7 מתוך 8 מירבי
דירוג זיהום אוויר – 12 מתוך 15 מירביים
מחיר לגרסת 1.5 ליטר טורבו – 253,900 ש”ח

מפרט מלא באתר אודי

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty − four =