אולדסקול: ניסאן אלטימה (2.5 ל’ SL) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
תפסנו אמריקה – ניסאן אלטימה SL

 

פעם, לפני עידן הג’יפונים, המדד להצלחה היה שונה. לא כמה גבוה אתה יושב על הכביש, אלא כמה ארוך היה הרכב שלך. מי שזכה לרכוש רכב ארוך (או כפי שנקרא בארצנו: “רכב מנהלים”), נחשב לאדם שהצליח יותר מאשר השכן שנסע ב”יפנומטית 1,600 עם בגאז'”. קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, מייבאת מגוון רחב מאד של דגמי ניסאן. גבוהים, ארוכים, קטנים, מהירים ועוד.

לניסאן אלטימה, שנמצאת במשפחת הארוכים, התווספה לאחרונה רמת אבזור גבוהה יותר העונה לשם SL. יצאנו לבדוק האם זה מה שיחזיר עטרה ליושנה. 

ניסאן אלטימה מיודעת לשוק האמריקאי. שם, מעבר לים, הגודל קובע והאלטימה נקראת Midsize sedan. לאחר גיור מהיר, רכבים בגודל של האלטימה נקראים בארץ רכבי מנהלים. במבט ראשוני מבחוץ קשה להתעלם מאורכה של האלטימה. 4.9 מטר של אורך. נתון דומה לבמוו סדרה 5. האלטימה, בגרסה הנוכחית, קיבלה את החזית המוכרת של שאר דגמי ניסאן, הכוללת את הסמל במרכז הסבכה הקדמית ופס ניקל התוחם את הסבכה בחלקה התחתון, כאשר באלטימה הוא משתפל נמוך מאד ביחס לשאר הדגמים.

דופן המכונית כולל עיצוב שגרתי וסולידי יחסית, פרט לקורה C, בה נפגשים פס הניקל התוחם את קו החלונות התחתון יחד עם פס שחור המגיע מהחלון האחורי. עוד בדופן המכונית ניתן למצוא גלגלי ענק בקוטר 19″  וצמיגים בחתך 40, חתך נמוך יחסית המקנה לאלטימה מראה עכשווי. חלקה האחורי של האלטימה כולל זוג מפלטים, זוג פנסים ו…שומו שמים: תא מטען. בדיוק כמו שהיה טרום עידן הג’יפונים. 

 

 

ניסאן אלטימה SL תא נהג

 

תא נוסעים אלגנטי

 

ניסאן אלטימה מצוידת במערכת keyless, ורגע לפני שנפתח את הדלת ונתיישב במושב הנהג, נמנה את ההבדלים העיקריים בין גרסת ה-SV לגרסת ה-SL המאובזרת, שלשמה התכנסנו. גרסת ה-SL  כוללת מערכת שמע איכותית עם תשעה רמקולים של Bose, בלם יד אלקטרוני + מערכת Auto hold, 4 מצלמות המייצרות תמונת רחפן לטובת תמרוני חניה, חימום לגלגל ההגה ולזוג המושבים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג וגג שמש וחישוקי 19 (במקום 17 בגרסת ה-SV). הבדלים נוספים קיימים באבזור הבטיחותי, עליהם נרחיב בהמשך. 

זהו, אפשר להתיישב. האלטימה מכוונת לשוק האמריקאי ולכן, מעבר לגודל החיצוני ולמרחב הפנימי, ניתן למצוא כאן כמה סממנים לכך וביניהם: מחוון מהירות עם נתוני מיילים לשעה (יחד עם נתוני קילומטרים לשעה), מושבים רחבים עם כיוון לגב התחתון אך עם תמיכה צידית נמוכה יחסית, דיפון דמוי עץ בקונסולה המרכזית, חימום למושבים ולהגה, כיסא שזז לאחור בעת כיבוי המנוע לטובת יציאה וכניסה נוחים, רוחב פנימי גדול במיוחד ועוד. עוד סממנים מצאנו בצד הדינאמי, עליו נרחיב בהמשך.

 

חלון שמש (סאנרוף). ניסאן אלטימה
תא מטען גדול בנפח 437 ליטר

 

נוחות נסיעה גבוהה

 

מושבי האלטימה עטופים בעור המשתלב עם משטחי עור שנמצאים בדיפוני הדלתות, בהגה ובחיפוי לוח המחוונים. שאר חומרי הפלסטיק רכים למגע ואיכות הרכבתם וגימורם טובה מאד. בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית נמצא מסך מגע נוח לשימוש לטובת מולטימדיה. המערכת מתחברת לאנדרואיד ואפל אך אינה מתממשקת עם מערכות הרכב. נתונים בנוגע לרכב ניתן למצוא במסך קטן הנמצא בין מחוון המהירות למחוון הסל”ד. מתחת למסך המגע נמצאת מערכת בקרת אקלים מפוצלת נפרדת ונוחה לשימוש. 

מבט למעלה חושף מראה אלקטרוכרומטית (המתכהה באופן אוטומטי) הצופה על חלון אחורי צר יחסית (בכל זאת, זה לא ג’יפון), ומעליה גג שמש, קטן ביחס לסטנדרטים של היום. שקעים לא חסרים מלפנים: USB, Type-C, שקע 12 וולט ו-Aux. בלטו בחסרונם, ברמת המחיר הזו, טעינה אלחוטית, מראות שאינן מתקפלות אוטומטית וחלונות אחוריים שאינם יורדים או עולים אוטומטית בלחיצה עמוקה. מאחורי מושב הנהג מצאנו מושב אחורי רחב עם מיזוג ליושבים מאחור. מרווח הרגליים לא פחות ממצוין וזאת בזכות בסיס גלגלים של 283 ס”מ. אורכה של האלטימה מספק גם תא מטען גדול במיוחד בנפח 437 ליטר. 

 

ניסאן אלטימה

 

 

אנו מתחילים לנסוע ומגלים שבלם היד (או האצבע) האלקטרוני אינו מתנתק אוטומטית. מכלולי ההנעה באלטימה אינם פורצים דרך. מנוע אטמוספרי ותיבת ההילוכים רציפה. לטוב ולרע. הטוב – מנועים אטמוספריים ותיבות רציפות מגלים אמינות טובה יותר עם השנים לעומת מנועי הטורבו והתיבות הרובוטיות המותקנות בלא מעט מדגמי הרכבים הנמכרים כיום. הרע – הביצועים פושרים יותר וצריכת הדלק גבוהה יותר. כדי לפצות על המחסור בטורבו, באלטימה מותקן מנוע גדול. 2,500 סמ”ק המורכבים מארבעה צילינדרים אשר מספקים 188 כוחות סוס ב-6,000 סל”ד ו-24.9 קג”מ ב-3,600 סל”ד, מה שמביא את האלטימה, ששוקלת כטון וחצי, למאה קמ”ש תוך 8.7 שניות בלבד.

בנקודה זו מסתיים הצד הדינאמי, משום שהאלטימה, המכוונת לשוק האמריקאי, רכה יחסית ורוכנת בפניות. תיבת ההילוכים הרציפה, שאינה מציעה יחסי העברה קבועים עם שליטה מאחורי ההגה (כפי שנתקלנו ברכבים אחרים עם תיבות רציפות), לא מוסיפה גם היא לדינמיות. מנגד, נציין כי נוחות הנסיעה טובה מאד והאלטימה מטפלת באופן מצוין בשיבושי הדרך. גם בידוד הרעשים מצוין ורעשי רוח מוחשיים נשמעו רק במהירויות בהן ככל הנראה תאבדו את רישיון הנהיגה שלכם. כיף לגמוע עם הרכב הזה מרחקים. צריכת הדלק סבירה ועמדה במבחן שלנו על כ-11 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת.

 

 

על המנהל שיושב מאחורי ההגה ישמרו מגוון רחב של מערכות בטיחות וביניהם: התראה על רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית (שעובדת נפלא), 4 מצלמות המרכיבות תמונת “רחפן” לטובת תמרוני חניה, התראת רטט מפני סטייה  מנתיב (חבל שלא תיקון הגה), 10(!!!) כריות אוויר, מערכת להתראה מפני עייפות הנהג, אורות גבוהים אדפטיביים, פנסי לד ועוד. 

 

מסכמים:

ניסאן אלטימה מיועדת למנהל שלא מעוניין “לשבת גבוה על הכביש”. במידה וגאדג’טים (כדוגמת לוח מחוונים דיגיטלי) או הנאה מביצועים, אינם בראש סדר העדיפויות שלו, באלטימה הוא יוכל ליהנות מתא נוסעים איכותי, מנוחות נסיעה טובה וממרחב פנים נדיב מאד. מחיר הגרסה המאובזרת שבחנו (SL), מהווה חלופה מעניינת ביחס למתחרות, ועומד על 182 אלף ש”ח.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 + seventeen =