איזיבייק (easybike) G16 קורקינט חשמלי – סקירה וחוות דעת

איזיבייק G16
בחנו את הקורקינט החשמלי המעניין, איזיבייק G16, הוא זריז ומפתיע בנסיעה בשטח. על הפלוסים ויש כמה מינוסים – סקירה וחוות דעת
הפתעה! כן, אנחנו בוחנים גם קורקינטים חשמליים. שינוי מרענן, בין מבחן דרכים לרכב שטח חדש לבין עוד רכב חשמלי סיני חדש. אמנם בחנו בעבר את ה-MIA FOUR, אך הוא רחוק מלהיות קורקינט חשמלי.
במדינה שהתחבורה הציבורית בה מזכירה מדינת עולם שלישי, שאפילו מדינות מזרח אירופה עברו אותנו בנושא, הקורקינטים "תפסו חזק". מספיק להתנייד יום אחד בתחבורה ציבורית בשביל להבין עד כמה המצב טעון שיפור, ועד כמה המושג "אוטובוס רפאים" (אוטובוס שהאפליקציה מודיעה שהוא הגיע לתחנה, כשבפועל שום אוטובוס לא נמצא). או התזמון בין תשתיות שונות (למשל קו אוטובוס שמגיע לתחנת הרכבת 10 דק' אחרי שהרכבת יצאה מהתחנה), עוד סיבה מבין רבות שגרמו לציבור גדול לעבור לקורקינטים חשמליים.
כמי שהתנייד בעברו, תקופה מסוימת, בקורקינטים, רובם ציבוריים מושכרים, מדובר בכלי יעיל, מהיר וזול יחסית, שפותר לא מעט בעיות, ומביא אותך ליעד בקלות. בנוסף, אין צורך בטסט או טיפולים יקרים כמו רכב או אופנוע. החיסרון העיקרי של הכלים הללו היה חוסר יציבות של הכלים, הנגרמים בשל השילוב של תשתית גרועה – שבילים או כבישים גרועים במיוחד עם גלגלי קורקינט קטנים.

איזיבייק. קורקינט חשמלי

EASYBIKE G16
לא עוד. תכירו את ה-Easybike G16. האמת, שלקרוא לו קורקינט זה קצת מעליב. במבט ראשון הוא לא נראה כמו עוד קורקינט חשמלי, הוא מזכיר יותר אופניים חשמליים.
זהו כלי שפותח על ידי משפחת אלפרוביץ', האב ניר והבן עידן, מהישוב הקהילתי נירית שליד מתן – חגור. אני בטוח שיער חורשים הצמוד נתן להם לא מעט השראה. זהו פיתוח כחול-לבן, גאווה ישראלית גדולה בימים קשוחים אלו.
במבט ראשון, הצדודית של האיזי-בייק G16 מזכירה מאוד אופניים חשמליים. אי אפשר להתעלם מחישוקי הגלגלים הגדולים, כאשר הקדמי "16 והאחורי "12.5 והבולמים 160 מ"מ – בהחלט מחזה נדיר במחוזות הקורקינטים.
הגלגל אגב, פריק. הבורד, אותו משטח למנח הרגליים, גדול, אם כי לא רחב מדי. אני בוחן את הכלי, הריתוכים, החיבורים, הכל מדויק ומהודק. בכלל, איכות ההרכבה של הכלי, החל מהגריפים בכידון, דרך החיווט ועד הצמיגים, נראית ומרגישה גבוהה ומרשימה, מה שמוסיף לתחושת הביטחון שהכלי משדר.
השלדה עשויה מאלומיניום 6061 ברמת חיסום T6, מה שאומר שמדובר בסגסוגת אלומיניום איכותית וחזקה, ברמה גבוהה ביותר. אלומיניום טהור לא מדולל אשר מוסיף לחוזק. חיסום T6 היא הקשחה שמאפשרת עמידה בזעזועים קשיחים מאוד. השקיעו פה.
המתלים הקדמיים מזכירים את המתלים של אופני השטח שלי, רק שכאן המתלה סגור, ללא יכולת לכוון בין שיכוך מלא או סגור, והוא נשאר על שיכוך מלא. הסוללה הנשלפת (לפי בחירה 480WH-960 WH) ממוקמת בחלק הקדמי של הכלי כאשר יש כאן הבטחה לטווח נסיעה נסיעה של 40- 55 ק"מ, בהתאם.
השוס האמיתי של הכלי הוא משקלו הנמוך, 22 ק"ג בלבד. ואכן, בהעמסה שלו לרכב הוא מתגלה כקליל, מה שמהווה יתרון משמעותי עבורו, לא רק בהעמסה אלא גם בנסיעה/רכיבה. למעט הכידון, האיזיבייק אינו מתקפל, מה שידרוש מכם מעט הינדוס וקיפול מושבים לבעלי רכב משפחתי סטנדרטי. למעלית תקנית סטנדרטית האיזיבייק נכנס בקלות ללא צורך בקיפול או העמדה אנכית – עוד יתרון נזקף לזכותו. אגב קיפול, להבדיל מכלים אחרים שנדרש לעיתים להאבק איתם בקיפול הכידון, כאן הקיפול נעשה בקלות.

נוסע בשטח כמו בכביש. איזיבייק
אז איך הוא נוסע?
להבדיל מכלים שדורשים דחיפות עם הרגל מספר פעמים עד שמתקבלת מעט מהירות להנעת הקורקינט, באיזיבייק כמעט ולא נדרשת התערבות רגלית.
יש כאן מסך קטן ובקר עם 5 מהירויות. אני מתחיל במהירות נמוכה והכלי טס קדימה במהירות שאני לא מכיר מכלים אחרים. מה שמו פה? חיטוט מהיר במפרט הטכני מגלה מנוע חשמלי 12" המחובר לבקר וסוללה, ובשילוב גיר עוצמתי המספק כח בעליות ומשקלים גבוהים בצריכת אנרגיה נמוכה מאד לעומת מנוע ללא גיר.
אני מתחיל לטפס במהירויות והאיזיבייק פשוט יוצא מהמקום במהירות מסחררת. אני לא רוכב צנום והאיזיבייק פשוט מעיף אותי קדימה. אני לוקח את האיזיבייק לעלייה משמעותית בשכונה והוא עושה זאת יותר לאט הפעם, אבל בקלילות.
האיזיבייק לא נועד רק לכבישים או שבילי אופניים. אני בוחר לאתגר אותו ביער ראש העין, על שביליו המפותלים. האיזיבייק עובר מהכביש לשטח וחזרה לכביש. טיפוס בעליה קלילה והאיזיבייק מטפס אותו במהירות גבוהה מידי שאני כמעט מאבד בה שליטה. הפעם זאת אשמתי, הייתי במהירות הגבוהה ביותר. טיפוס חוזר במהירות 3 ואני עולה בבטחה ובקלילות.
סיכום
האיזיבייק לא חף ממינוסים. יש לו היגוי מוגבל, בעיקר בשל מגע בסוף מהלך הכידון עם הסוללה, יש דיליי בין הזמן שלוחצים על כפתור התאוצה לתאוצה בפועל. הבורד התגלה כמעט קצר למי שנועל מידה 45 בנעליים ומעלה, המסך קטן מידי בלי יותר מידי פונקציות.
אני יכול לדבר גם על שיפועים וזוויות, על הטיות והעברות משקל (מעולות) ועוד שאר ירקות אבל בשורה התחתונה – האיזיבייק פשוט כלי חשמלי מהנה שמרגיש בטוח לרכיבה בכביש משובש ובמיוחד בשטח.
המחיר נע בין 7200 ל-7600 ₪ תלוי בצבע, וניתן לבצע קסטומיזציה, ואף הרכבת ארגז.
לא מחיר זול אבל מי שיכול, אני ממליץ.