אלוהי הפרטים הקטנים – סובארו אמפרזה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook






השיפוצים באולם התצוגה של סובארו ברח’ המסגר בתל אביב בעיצומם, צהרי יום שישי, אני מסתובבת באולם נטול מכוניות וסטנדים ומחפשת מפרט של האמפרזה החדשה, סובארו B3 לשעבר, כדי להבין לקראת מה אני הולכת.
אז מה נשתנה?
למעשה הכל: משיפורים במנוע הבוקסר בנפח 1.6 שמספק כוח זמין ומיידי יותר – 114 כ”ס ב5600 סל”ד, האצה של 11.8 מאפס ל100 קמ”ש, וחשוב לא פחות, המיקום והצורה השטוחה שלו יוצרים מרכז כובד נמוך (יציבות).
תיבת ההילוכים רציפה במודל 2013 (אינסוף הילוכים), ומספקת אמינות גבוהה, חיסכון יחסי בדלק, וביצועים טובים יותר. וכן, לומדים לחיות עם השריקה הזו שמלווה כל האטה של הרכב. סובארו גם גאים לא פחות בשלדה הסימטרית שלהם, בשל מיקום המנוע והגיר אחד אחרי השני ולא זה לצד זה, השלדה סימטרית עוזרת ליציבות ואחיזה בנהיגה, כשהמתחרות מסתמכות בעיקר על מערכות בקרה ואחיזה טכנולוגיות.

ואחרי שכתבתי את המילה “יותר” יותר מדי פעמים, בוא נראה מה פחות: הדבר הראשון שאפשר לומר על האמפרזה, היא נראית טוב – הקווים שלה חייתיים, והמודל החדש מגיע עם כל שיפור בטיחותי ומבני אפשרי. ובאמת אי אפשר שלא לתת לסובארו קרדיט על זה.  
אבל כמו בדייט ראשון, לוקח בדיוק 30 שניות (בינינו, פחות) כדי להבין שמשהו חסר פה.
כמנהגי, לפני היציאה לדרך אני בוחנת קצת את תא הנהג כדי להתרשם ממערכת השמע ושאר הגאדג’טים, אבל איזה קטע, אין על מה להתעכב, אין מה לראות, אפשר להתניע. 



שתי עצות לפני שנוסעים:
1. אם תכננתם לרכוש אמפרזה ויהי מה, בחרו
 ריפודים בהירים, אותו מחיר ומשנה את כל מראה תא הנוסעים.
2. 
מצלמת הרוורס לא מקורית, אך כרגע כלולה במחיר הרכב, עד סוף תקופת ההשקה.


התנענו, שעון סיבובי המנוע מצביע על 2000 סל”ד, המנוע מכין את עצמו לעבודה.
בנסיעה האמפרזה שומרת על סל”ד נמוך וקצב קבוע. דוושת הגז גבוהה ורגישה, דוושת הברקס משביעת רצון, הרכב יציב ואוחז בקרקע עם מינימום זעזועים, אבל מאידך, הרכב מרגיש “על קוצים” (נסו לדמיין את ההרגשה שיש בנסיעה בירידה) ככה זה במישור.
אם תדרשו יותר כוח וזריזות מהמנוע הוא ייתן, אבל הדרך במעלה הקמ”ש תהיה מלווה ברעשים שמזכירים גנרטור, רק בדציבלים נמוכים יותר. זו אחת הסיבות שלא מיהרתי לנצל את ביצועי המנוע של הרכב, הפידבק שתקבלו בהאצה הוא שלילי ומשבית שמחות. אלה רעשים שנמשכים כמה שניות, אבל רעשי הרוח מאפיינים כל נסיעה בינעירונית.
זה בעצם “הראש” והלך הרוח הכללי של סובארו, ההשקעה או חוסר ההשקעה ליתר דיוק ב”פרטים הקטנים” באמפרזה: כמו באיטום רעשי דרך ומנוע או באבזור ושימת לב לתא הנהג. החבילה השלמה היא בסדר, אבל לא מספיקה.


צריכת דלק: 10.9 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת ומאומצת, כשמערכת ה”סטארט אנד סטופ” הייתה כבויה לרוב.

בטיחות: שדה ראייה רחב ונמוך, מראות צד גדולות, 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות דינמית, עיגוני איזופיקס, ציון מקסימלי Top Safety במבחני הריסוק האמריקאיים המחמירים של
ארגון הבטיחות IIHS.



למה כן: זהו רכב עם גיר ומנוע אמינים, מעוצב יפה ומרווח – מקום לשלושה מושבי תינוקות, ותא מטען מכובד.
אוהבי המשפחתיות של סובארו סה”כ יהיו מרוצים.
למה לא: בכביש 6 טויוטה קורולה ופורד פוקוס חדשה השאירו לי אבק. אבל נניח לזה, ניחנת הרבה השקעה ושיפור ברכיבים הפנימיים, אך אפס מחשבה על חווית הנהיגה והנהג.

מחיר: 128,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 + 16 =