אלפא רומיאו ג'וניור EV – המכוניות הטובות של השנה 2024-25 

 

אלפא רומיאו ג'וניור חשמלי

אלפא רומיאו ג'וניור EV

 

אלפא רומיאו ג'וניור EV – המכוניות הטובות של השנה 2024-25 

 

הג'וניור של משפחת אלפא רומיאו: לראשונה בהיסטוריה – אלפא רומיאו, היצרנית האיטלקית, עושה שיתוף פעולה ליצירת דגם חדש עם יצרנים צרפתיים, וזאת במסגרת איחודן של קבוצות FCA (פיאט-קרייזלר-אלפא רומיאו) ו-PSA (פיג'ו-סיטרואן) לכדי קבוצה אחת – סטלנטיס. 

אלפא רומיאו ג'וניור, הוא הפרי הראשון של השת"פ הזה, כשהוא מהווה אח לפיג'ו 2008 שאנו מכירים כאן בארץ ולמקבילים לו בקונצרן הצרפתי. אלפא ג'וניור משווק בישראל בגרסת בנזין היברידית מתונה וגם בגרסה חשמלית מלאה, אבל מה הופך אותו לכה נחשק עבורנו, עד כדי כך שהכנסנו אותו לרשימה?

ראשית, סוף כל סוף, יש לנו, חובבי ההגה, אלפא רומיאו "קטנה" במחיר נגיש (לפחות במונחי 2025). נזכיר שמאז הפסקת שיווקן של אלפא מיטו (סופרמיני) והג'ולייטה (משפחתית קומפקטית) בשנת 2019, לא הייתה באמת בשוק אלפא עם מימדים עירוניים. נסייג ונאמר, ששיווקן הופסק ב-2019, אבל את הג'ולייטה ייצרו עד ה-22 בדצמבר 2020 ושיווקה המשיך בשווקים אחרים. 

 

אלפא ג'וניור מחיר

אלפא רומיאו ג'וניור

 

עיצוב

 

הקווים שלו עגולים, אך יוצרים מראה אגרסיבי ופרופורציות אתלטיות, והאופציה לבחירה בין שני גרילים קדמיים שונים (בהתאם לרמת הגימור), האחד עם כיתוב אלפא רומיאו אלכסוני בפונט קלאסי, והשני עם הטבעה גדולת מימדים של סמל האצולה של משפחת ויסקונטי ממילאנו, עם הנחש והאיש הנבלע, רק מוסיפה.

מידותיו של האלפא רומיאו ג'וניור קומפקטיות, מה שהופך אותו לרכב שמתאים גם לעיר – אורכו 417 ס"מ (לשם ההשוואה, זה בין הג'ולייטה למיטו), רוחבו 178 ס"מ, וגובהו 153 ס"מ (גבוה משתיהן), ובכך הוא מהווה האח הקטן ביותר במשפחה.

גם תא הנוסעים מהודר ומעוצב עד הפרטים הקטנים, עם כפתור הנעה במרכז הקונסולה, לוח מחוונים דיגיטלי, גלגל הגה קטום, ועיטורי אלפא רומיאו, אפילו בפתחי המיזוג, ואיכות החומרים הכוללת טובה.

 

 

אלפא 2025

אלפא רומיאו ג'וניור תא נהג

 

אלפא רומיאו ישראל

הסמל הנכון על ההגה. אלפא רומיאו

 

יחידות הנעה ורמות גימור

 

עם מנוע 1.2 מחודש הפועל במחזור מילר, תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 6 מהירויות, ומערך היברידי מתון V48, נראה שיחידת ההנעה בג'וניור אינה שגרתית בעליל. מנוע ה-1.2 הוא גלגול של מנוע הפיורטק המוכר בדגמי פיג'ו וסיטרואן, אך כעת אין לו יותר רצועת טיימינג טבולה בשמן, אלא שרשרת טיימינג עמידה. וכעת ההספק הוא של 136 כ"ס (130 בעבר) ו-23.4 קג"מ (זהה). 

מחזור מילר בו עובד המנוע, נועד כדי לשפר את צריכת הדלק באמצעות יעילות תרמית גבוהה יותר, בכך שהוא מפיק יותר עבודה מכמות דלק נתונה בהשוואה למחזור אוטו הנפוץ. על הדרך, פליטות המזהמים מופחתות ונוצר פחות בלאי לבוכנה בעת תזוזתה עקב סגירה מאוחרת של שסתומי היניקה. 

תיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת 6 מהירויות נועדה להחליף את תיבת האייסין 8 הפלנטרית, ששווקה בדגמי PSA ונחשבה למוצלחת ואהובה. היתרון של תיבה כפולת מצמדים הוא העברות הילוכים מהירות יותר שגורמות לפחות אובדן כוח בין העברות, מה שמשפר את זמן התאוצה, שעומד על 8.9 שניות בגרסה זו. 

אם מי מכם תוהה: "אם הרכב מצויד בתיבת הילוכים רובוטית, הרי במדינת ישראל הפקוקה ייווצר בלאי מואץ למצמדים עקב זחילת פקקים תדירה ומייגעת" והתשובה היא שבאלפא רומיאו חשבו גם על זה. המנוע המחודש משודך ליחידת הנעה היברידית מתונה של V48, שלמעשה מספיק חזקה כדי להסיע את הרכב בעצמה בזחילת פקקים. בכך, למעשה הג'וניור זוחל בפקקים על כוח החשמל בלבד, מבלי שייווצרו חיכוך או שחיקה למצמדים, כי אלו לא פועלים בזמן הפקק. בכך, אלפא רומיאו למעשה יצרו רכב שאמור לזרוח בכל תוואי נסיעה. 

 

אלפא רומיאו חדשה

כמיטב המסורת. אלפא רומיאו

 

אלפא חשמלית(!)

 

לאנשים שמחפשים משהו קצת אחר, לג'וניור יש גם גרסה חשמלית מלאה, המפיקה 154 כ"ס ו-26.5 קג"מ, שזמינים בסל"ד 0, ממש מהרגע שלוחצים על הדוושה, ומייצרים זריזות עירונית מרשימה. עם זמן תאוצה של 9 שניות בדיוק, בדומה לגרסת הבנזין. 

הטווח המוצהר הוא על 411 ק"מ WLTP, שביחס לסוללת 54 קוט"ש, זהו נתון מכובד. מחיר הדגם החשמלי הוא 189,900 ש"ח לרמת הכניסה (Core) ו-204,900 ש"ח לרמת הגימור הבכירה (Speciale). 

בנוסף, קיימת גם גרסת Veloce חשמלית ועצבנית, עם 280 כ"ס, דיפרנציאל מוגבל החלקה (מכאני!). מי שמכיר את מערכת ה-2Q האלקטרונית בג'ולייטה, שהייתה מעולה בפני עצמה, יבין מדוע אנו מציינים זאת. עם יחס היגוי מהיר ומקוצר של 14.6:1 בנוסף, גם מערכות המתלים והבלמים שודרגו בגרסת ה-Veloce, לספורטיביות יותר.

 

אלפא דגמים

חשמלית או היברידית. אלפא רומיאו ג'וניור

 

ואיך אפשר להזכיר את אלפא רומיאו, מבלי לדבר על התנהגות כביש? 

 

אלפא רומיאו תמיד הייתה ידועה בהתנהגות הכביש המצוינת שלה ביחס לסגמנט בו הדגם נמצא, עוד בתקופת הסוד וה-33, דרך ה-147, 156 ו-159, ואפילו בתקופת הג'ולייטה, הג'וליה והסטלביו. 

אלפא ג'וניור לא מאכזבת, עם שלדה קלילה יחסית (1380 ק"ג בגרסה ההיברידית המתונה ו-1620 ק"ג לגרסה החשמלית). הג'וניור נלהבת יחסית בפניות ומציעה חווית נהיגה מרעננת. הקרבה המשפחתית לפיג'ו 2008 מתבלטת לחיוב, עם כמה סממני אלפא, שבעינינו משפרים את החוויה. 

 

אלפא רומיאו חשמלית

אלפא ג'וניור

 

מחיר נגיש

 

עם תג מחיר התחלתי של 174,900 ש"ח לגרסה ההיברידית קלה, ברמת הכניסה (Core) ו-189,900 ש"ח לרמת הגימור הבכירה (Speciale), אלפא רומיאו ג'וניור מציע חבילה אטרקטיבית בגרסאות הבנזין שלו, יחידות הנעה היברידיות קלות. ולמעשה, זו הפעם הראשונה מזה שנים, שאפשר לרכוש אלפא רומיאו, במחיר מקביל לטויוטה קורולה או יונדאי אלנטרה.

 

אז מה דעתנו על האלפא רומיאו ג'וניור? הוא מצויד בשתי יחידות הנעה מבריקות, בעל עיצוב חיצוני ייחודי ועיצוב פנימי מלא אופי, התנהגות כביש מהנה, תמחור אטרקטיבי (ביחס לשוק גועש באינפלציה של 2025), ועם סמל נחשק על גלגל ההגה.

 

 

10 המכוניות הטובות של השנה: מלכת הכביש 2024-25

אאודי A6 אי טרון – המכוניות הטובות של השנה 2024-25

לינק אנד קו 02 – המכוניות הטובות של 2024-25 

 

 

מכוניות מומלצות

המכוניות הטובות 2024

 

מערכת מלכת הכביש

מלכת הכביש - אתר רכב וצרכנות. מבחני דרך וסקירות בגובה העיניים (2011) ©

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments