ארץ טרופית יפה ורותחת: פרארי 458 עולה באש בכביש 6 (ויש לזה הסבר)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

באמצע כביש 6, מדרום לצפון, תועדה פרארי 458 עולה באש - יש תמונות וגם הסבר

צילום וידאו: דוברות כבאות והצלה עשראל מחוז דרום

בסוף השבוע האחרון נחשפנו לתמונות קשות של פרארי אדומה יפהפיה עולה בלהבות. רק לאנשים בלי לב לא יכאב לראות אותן. אז היפהפיה שנשרפה היא פרארי 458, קופה, עם מנוע 4.5 ליטר (4,500 סמ”ק), V8, עם 566 כ”ס, 3.3 שניות מאפס ל-100 קמ”ש, מהירות מירבית של 325 קמ”ש.

כחדשה, הפרארי הזו עולה שני מיליון ו250 אלף שקלים, הפרארי שעלתה בלהבות היא מודל 2012, כבר בת 6, והיא עולה פחות מ-800 אלף שקלים. והנה שיעור כואב בירידת ערך של מכונית בישראל (אפרופו 2012, זו הייתה השנה בה פרארי ומזראטי נכנסו לארצנו הקטנה לראשונה ביבוא סדיר).

אז מה הבעיה, למה ואיך פרארי עולה בלהבות באמצע הנסיעה, בלי סיבה נראית לעין?

זה קרה לא מעט בעבר, ב-2010 היו שרשרת מקרים ברחבי העולם, שהביאה את פרארי להכריז על “ריקול” לרכבי ה-458 שלה, ולהחליף בהם את הדבק החשוד בככל הנראה ברגים. כידוע המנוע יושב מאחור ברכב, ובסמוך אליו נמצאים בתי הגלגלים האחוריים, בתי הגלגלים הללו מודבקים בדבק, שככל הנראה, בסביבה חמה במיוחד, סביבת מנוע של פרארי שעובד קשה, יכול להנמס, לזוז ולהתלקח.

הרכב שנשרף בשישי האחרון, פרארי 458 ממודל 2012, הוא מודל שעבר לכאורה את התיקון הנדרש, עוד במפעל הייצור, ולכן, אותה שריפה יכולה לקרות מכמה סיבות נוספות:

נהיגה מאומצת מאד, ובטוח מזג אוויר רותח כמו אצלנו בארץ, זה מקדם התקלחות גבוה.

סיבה נוספת יכולה להיות, בשל הסמיכות של תא הדלק לסביבת המנוע, שטיפות דלק נגעו במנוע הלוהט וכך בשניות הוא התקלח. 

סיבה שלישית אפשרית, חוסר בתחזוקה שוטפת, או תחזוקה לקויה, יכולה להיות קריטית עבור רכב כזה. רכבי פרארי אולי נראים כמו כלי רכב קשוחים בעיני המתבונן, אבל אלה כלי רכב עדינים מאד, שמיוצרים בעבודת יד, ודורשים תחזוקה גבוהה ומדויקת מאד לאורך השנים.

*ועדיין, חשוב לציין, שהפרטים המדויקים שהביאו לפרוץ השריפה ברכב הפרארי המדובר עדיין נבדקים.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty + 19 =