בקרוב אצלנו: פורשה 911 טורבו S דור חדש מ-1,695,000 ₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פורשה מציגה בשטוטגרט גרמניה, את הדור החדש של ה-911 טורבו S, עם 650 כ”ס, מימדים גדולים יותר, מרכב נמוך, ומערכות בטיחות מתקדמות. יגיע באפריל – מאי לישראל, החל מ-1,695,000 ₪ 

 

בקרוב אצלנו: פורשה 911 טורבו S (קופה וקבריולה) דור חדש מ-1,695,000 ₪

 

פורשה 911 החדשה מושקת בדגמי קופה וקבריולט, שניהם עם מנוע בוקסר חדש בנפח 3.8 ליטרים עם שני מגדשי טורבו מסוג VTG, המספק 650 כוחות סוס, 70 כוחות סוס יותר מאשר קודמו. המומנט המרבי של המנוע עומד על 800 ניוטון-מטר (81.55 קג”מ) – תוספת של 50 נ”מ (5.1 קג”מ). תיבת ההילוכים בת שמונה המהירויות פורשה PDK הייעודית עבור מנוע זה, מקצרת את התאוצה מ-0-100 קמ”ש ל-2.7 שניות בלבד (0.2 שניות פחות מבעבר), המהירות המרבית נותרת ללא שינוי, 330 קילומטרים לשעה. 

מימדיה של ה-911 טורבו S צמחו באופן משמעותי לצד השיפור ביכולת הדינמית: המרכב רחב עתה ב-45 מ”מ יותר מעל הסרן הקדמי (1,840 מ”מ), והרוחב הכללי עומד על 1,900 מ”מ מעל לסרן האחורי (גידול של 20 מ”מ). מפשקי סרנים חדשים, אווירודינמיקה משופרת וצמיגים חדשים תורמים לרמות גבוהות מתמיד של ספורטיביות: מפשק הסרן הקדמי רחב כעת ב-42 מ”מ ומפשק הסרן האחורי ב-10 מ”מ. המערכת האווירודינמית האדפטיבית כוללת עתה מדפי אוורור נשלטים מלפנים, והכנף האחורית הגדולה מאחור עוצבה מחדש לטובת הגברה של כוח העילוי השלילי ו”הצמדת” הרכב לכביש.

לראשונה, ה-911 טורבו S מעבירה את הכוח לכביש בעזרת צמיגים מעורבים בעלי גדלים שונים: צמיגי ”20 ברוחב ובחתך 255/35 הייחודי מלפנים, וצמיגי ”21 ברוחב ובחתך 315/30 מאחור. אופציות האבזור החדשות מדגישות את התדמית הספורטיבית במיוחד של ה-911 כפולת ההנעה. אלו כוללות את מערכת ניהול המתלים האקטיבית PASM של השלדה הספורטיבית שהונמכה ב-10 מ”מ נוספים, ואת מערכת הפליטה הספורטיבית בעלת “פרפרים” מתכווננים שמבטיחה פסקול ספורטיבי וייחודי. 

 

מנוע בנפח 3.8 ליטרים עם שני מגדשי טורבו, עם 650 כ”ס. פורשה

 

המנוע החדש לגמרי של ה-911 טורבו S מבוסס על מנוע ה-911 קאררה. הוא מציג מערכת קירור שעוצבה מחדש, מגדשי טורבו VTG חדשים וגדולים מבעבר בעלי פריסה סימטרית ושסתומי פריקת לחץ מתכווננים, כמו גם מזרקי פיאזו (Piezo) שתורמים משמעותית לשיפור מהירות התגובה של המנוע, הכוח, המומנט, רמת הפליטות והיכולת לעבוד בסל”ד גבוה. 

מנוע השישה צילינדרים החדש שואף אוויר בעזרת מערכת יניקה חדשה. במערכת זו, תיעול האוויר הנכנס והאוורור הוחלפו: חלק מהאוויר הנכנס זורם דרך פתחי האוויר האופיניים של המגדשים בצידי המרכב מאחור. לפני מסנני האוויר, שעתה ממוקמים בכנפיים האחוריות, הוטמעו שני פתחי אוויר נוספים בגריל של מכסה תא המנוע. לפורשה 911 טורבו S החדשה 4 פתחי יניקה עם קוטר גדול יותר והתנגדות נמוכה יותר, שעוזרים להגביר את יעילות המנוע.

שני מגדשי טורבו סימטריים עם גיאומטריית טורבינה משתנה (VTG) וממדים מוגדלים מחליפים את המגדשים שהותקנו בדור הקודם, כאשר המדחס וגלגלי הטורבינה מסתובבים עתה בכיוונים מנוגדים. קוטר להבי הטרובינה הוגדל ב-5 מ”מ ל-55 מ”מ, ואילו המדחס בקוטר 61 מ”מ גדל ב-3 מ”מ ביחס לעבר. שסתומי פריקת הלחץ נשלטים אלקטרונית בעזרת מנועי צעד (Stepper Motors).  

 

המימדים צמחו, המרכב הונמך, ההתנהגות השתפרה. פורשה 911 טורבו S החדשה

 

העיצוב ההרמוני, שמאזן באופן מושלם הנאה מנהיגה, דינמיות וספורטיביות, מותאם אידיאלית לשימוש יומיומי כמו גם לנהיגת מסלול. הזינוק בביצועים של הדור החדש של ה-911 טורבו S מורגש במיוחד בתאוצה מאפס למאתיים קמ”ש: עם 8.9 שניות בלבד, הדגם החדש מהיר מקודמו בשנייה שלמה. הודות למערכת ההנעה הכפולה המשודרגת PTM (Porsche Traction Management), תיבת ההעברה יכולה לחלק הרבה יותר מומנט בין הסרנים, כאשר עד 500 נ”מ (50.97 קג”מ) של מומנט מועברים לגלגלים הקדמיים. הדור החדש של מערכת המתלים PASM ספורטיבי אף יותר מבעבר. בולמים מהירים ומדוייקים יותר מספקים יתרונות משמעותיים לדינמיקת הנהיגה בכל הנוגע לזוויות גלגול, לאחיזה, להיגוי ולמהירות הפנייה.

החלק הקדמי בעל חרכי יניקת האוויר הרחבים יותר מאופיין בעיצוב ייחודי בעל “מראה-טורבו” עם יחידות תאורה בטכנולוגיית LED Matrix ורקע שחור. הספויילר הקדמי הנשלף פניאומטית שעוצב מחדש והכנף האחורית מספקים 15% יותר של כוח עילוי שלילי. הכנף השרירית בעלת פתחי האוויר האינטגרליים מדגישה את המרכב החלק והאווירודינמי של ה-911 טורבו S. המראה החדש מאחור מושלם באמצעות פתחי מפלט מלבניים בגימור שחור-מבריק, האופייני ל-911 טורבו.

 

תא נהג יוקרתי וספורטיבי. פורשה 911 טורבו S

 

תא הנוסעים וסביבת הנהג זכו לגימור איכותי וספורטיבי. רשימת האבזור הסטנדרטי כוללת ריפודי עור וגימור סיבי-פחם עם עיטורי כסף. מושבי הספורט המתכווננים ל-18 כיוונים כוללים תפירה ייחודית כמחווה ל-911 טורבו הראשונה (Type 930). אלמנטים גרפיים באיכות גבוהה ולוגואים בלוח המחוונים משלימים את המראה האופייני של הטורבו S. המסך המרכזי של מערכת הידע והבידור PCM הוא כעת בקוטר ”10.9 וניתן לתפעל אותו בקלות וללא הסחות דעת הודות לפריסה מחודשת של הפונקציות השונות. מאפיינים נוספים של הדגם החדש הם הגה ה-GT הספורטיבי, חבילת Sport Chrono עם יישומון Porsche Track Precision חדש המוטמע בה, ומערכת סראונד איכותית של  BOSE®.   

 

מחיר הרכב כולל בנוסף לסטנדרט יצרן את כל מערכות הבטיחות הקיימות:

פורשה 911 טורבו אס החל מ-1,695,000 ₪ .

פורשה 911 טורבו אס קבריו החל מ-1,795,000 ₪ . 

רכבים ראשונים יגיעו ארצה בחודש אפריל/מאי השנה.

*פורשה 911 טורבו S קופה זמינה להזמנות החל מהיום באולם התצוגה של אורכיד ספורטס קארס,

החושלים 8 הרצליה פיתוח.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 + thirteen =