ב.מ.וו 320e פלאג אין הייבריד (היברידי נטען) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
ב.מ.וו סדרה 3 היברידי
ב.מ.וו סדרה 3 פלאג אין הייבריד

אחת ממכוניות המנהלים – פרימיום הפופולרית באירופה, ב.מ.וו סדרה 3, הגיעה אלינו ארצה, עם מערכת הנעה PHEV, פלאג אין הייבריד. מערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע חשמלי קטן יחסית, עם טווח נסיעה חשמלי מצומצם, ואפשרות טעינה חוזרת

 

ב.מ.וו סדרה 3, שווקה בתחילה בישראל בגרסה יקרה וחזקה יותר – 330e, עם הספק גבוה יותר, יותר אבזור נוחות ובטיחות, ומחיר שמתחיל ב-315 אלף ש”ח, וכעת משווקת אצלנו “גרסת כניסה” לסדרה 3 פלאג אין הייבריד, במחיר נגיש יותר, ב.מ.וו 320e, ברמת אבזור אחת, במחיר 293 אלף ש”ח.

כשהתחלתי לכתוב את המבחן הזה, רציתי לזעום קצת, “לצעוק” על הנייר” שבמדינה מתוקנת, עם מיסים נמוכים יותר, ב.מ.וו סדרה 3 פלאג אין הייבריד, הייתה אמורה להיות “המשפחתית האידיאלית”, אבל אז קפצתי לאתרים אירופאיים לראות כמה השכנים הקרובים-רחוקים שלנו משלמים על התענוג הזה, והמספרים לא ממש רחוקים. חשבתי שאראה מספרים אחרים, נמוכים יותר.

 

ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3 היברידי נטען

קצת פרטים טכניים

מערכת ההנעה של הב.מ.וו 320e כוללת את מנוע הבנזין המוכר, בנפח 2 ליטר, 4 צילינדרים, עם הספק של 163 כ”ס (184 כ”ס בדגם ה-e330) בשילוב מנוע חשמלי בהספק של 113 כ”ס (זהה לדגם ה-e330). יחד מפיקים השניים הספק כולל של 204 כ”ס, ומומנט מרבי של 35.7 קג”מ. ההנעה היא אחורית, תיבת ההילוכים אוטומטית Steptronic עם 8 הילוכים, וההאצה מהמקום ל-100 קמ”ש, אורכת 7.6 שניות. בפועל, על הכביש, יש ל-320e הרבה כוח זמין ומיידי. לא מדובר בהאצות מטריפות חושים, אבל הרכב הזה זריז, מספק האצות ביניים מהירות, הישבן שלו יוצא בפניות (כיף!), והמהירות המירבית שלו תשתלב היטב באוטובאן (225 קמ”ש).

קיבולת סוללת הליתיום-יון היא 12 קו”טש, המספקת טווח נסיעה חשמלי ריאלי של 45 ק”מ, ונסיעה עד 140 קמ”ש, באמצעות המנוע החשמלי. טעינה ביתית מלאה (0-100%) של הסוללה תארך עד 6 שעות, וטעינה מלאה בעמדת טעינה עד 3.5 שעות.

מה שמעודד במערכת ההנעה ההיברידית של הב.מ.וו 320e, ובדגמים היבריידים נטענים וחשמליים אחרים של המותג, היא מערכת אחזור האנרגיה, “רגנרציה”, שמייצרת אנרגיה מחודשת לסוללה מעצם ההאטות והבלימות בנסיעה, ובאופן יעיל ומובהק, במצב נהיגה היברידי, מייצרת לנהג טווח נסיעה “חשמלי” נוסף. אל תטעו, לא בכל רכב פלאג אין הייבריד זה עובד באופן כך כך יעיל. העובדה הזו מעודדת, ומספקת נקודת זכות לדגם הזה, מול מכוניות פלאג אין הייבריד אחרות “שיודעות” בעיקר לכלות את הטווח, ולייצר חרדת טווח גם ביציאה לנסיעות קצרות.

 

ב.מ.וו 320e מחיר
ב.מ.וו 320e גרסת פתיחה לסדרה 3 פלאג אין

 

בדגם 320e יש מספר מצבי נהיגה; “היברידי”, מצב נהיגה המשלב את שני המנועים, באופן אוטומטי, על פי הנסיעה ותנאי הדרך. המצב ההיברידי מחולק לשתי אפשרויות, “אקו פרו”, שיחסוך לכם יותר בצריכת החשמל או דלק, ומצב “נורמל”. מצב נהיגה נוסף הוא מצב חשמלי, בו הרכב נוסע רק בעזרת המנוע החשמלי, ומתג חשוב נוסף תמצאו סביב ידית ההילוכים, כפתור “שמירה על הסוללה”, מערכת ששומרת על האנרגיה החשמלית. על המתג הזה כדאי ללחוץ כשיוצאים מהעיר, ורוצים לנהוג בצורה יותר משוחררת, בעזרת מנוע הבנזין, ומבלי לחסל את טווח הנסיעה החשמלי.

הב.מ.וו e320 משווק ברמת אבזור M Design, רמת גימור טובה מספיק, אך צנועה, בהשוואה לרמות האבזור הגדושות בגרסאות ה-330e, שמתפסות עד למחיר של 395 אלף ש”ח, 100 אלף יותר מהגרסה הנבחנת. בתא הנוסעים (האלגנטי ומרשים) חבילת עיצוב M SPORT, הכוללת מושבים דמויי עור בגוונים בהירים, הגה עטוי עור, גימורים כהים מבריקים, גימורי אלומיניום סביב החלונות, וחלונות כהים לנוסעים מאחור.

 

ב.מ.וו סדרה 3 מחירון
סדרה 3 PHEV

 

יש תאורת אווירה שמוסיפה המון ל… אווירה, עם 6 גוונים לבחירה. תאורה חיצונית מרשימה, אותה תאורת “וולקאם לייט’ס” שמקבלת את פני הנהג וגם נפרדת ממנו ביציאה מהרכב. יש תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, אך היא אינה אדפטיבית, “עוקבת פנייה”, ואינה כוללת מערכת בקרת אלומה גבוהה, אותה מערכת ששולטת על אורות גבוהים בנסיעה, למניעת סנוור משתמשי דרך אחרים בכביש.

עוד מורגש, חסרונם של פד טעינה לנייד, שלא קיים בדגם, שיפטרים מאחורי ההגה להעברת הילוכים ידנית, שיש ב-330e, כמו גם חסרונה של בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור לנוסעים מאחור. מאחור, במקום של יציאת האוורור, יש תא אחסון קטן שמתאים להנחת הנייד. מבחוץ, חישוקי 18 אינץ’ נאים, וסאנרוף, לשמחתנו.

 

ב.מ.וו 320e מחירון

תא מטען ב.מ.וו 320e
ב.מ.וו 320e תא מטען

 

דגמי הPHEV של הסדרה 3 מאבדים נפח יקר של 100 ליטר מתא המטען (375 ליטר), שגם צורתו יעילה פחות, בשל קיומה של הסוללה תחת הרכב. ישנה מדרגה בתוך התא שמפריעה בטעינת קניות סופר שבועית. צריך להנדס את השקיות פנימה, במקום פשוט להניח אותן. מאידך, מרווח הפנים בתא הנהג והנוסעים לא נפגם בשל המערכת ההיברידית, ולשמחת כל יושבי הרכב, יש מרווח ראש וברכיים בריא. שימו לב, שאם שלושה מבוגרים ישבו מאחור, הנוסע האמצעי יצטרך להסתדר עם פחות מקום לכפות הרגליים שלו.

מערכת המולטימדיה במרכז תא הנהג, כוללת מסך מגע בגודל 10.25 אינץ’, עם שליטה גם על ידי פקדים חיצוניים, ושליטה קולית באנגלית. לוח המחוונים מול הנהג, הוא דיגיטלי, נאה מאד, ועמוס מעט, אך הצלחתי “למצוא את עצמי”, ולהגיע לנתונים שרציתי. מערכת הניווט מוצגת גם בו וגם במסך המרכזי, וזה נוח מאד ויעיל. יהיה מוגזם לכתוב שמערכות הבידור, השמע והטכנולוגיה בכלל בב.מ.וו הן אינטואיטיביות ונוחות לתפעול. רק להצליח ולאתר את כל ההגדרות והכיוונים האפשריים שהדגם הזה מציע, לנהג ולנוסע, זה בגדר משימה בלתי אפשרית. מי שרוכש/ת דגם ב.מ.וו מודרני חייב לקבל הדרכה על הרכב, כדי להצליח לנסות ולמצות 50% מהטכנולוגיה המצויה בו. הנדסת האנוש של BMW, על אף קיומן של המון מערכות זו לצד זו, טובה.

 

ב.מ.וו 320e דשבורד
ב.מ.וו 320e תא נהג

ב.מ.וו 320e מולטימדיה

 

ב.מ.וו e320, גרסת הכניסה לסדרה 3 פלאג אין הייבריד, אמנם כבדה יותר, אבל זריזה מספיק, בזכות מערכת הנעה היברידית חזקה. זו לא גרסה ספורטיבית בשום אופן, אין בה בלמים ספורטיביים או מתלים ספורטיביים או מערכת היגוי ספורטיבית. את כל אלה תוכלו למצוא ב-e330 ברמת האבזור הגבוהה. ה-320e הוא רכב מנהלים נוח, משכך היטב את הכביש, שקט ומהנה לנהיגה. ההאצות בו חלקות כמו גם הבלימות, ההגה טוב ומתקשר, והרכב מספק אחיזה טובה (הסוללה החשמלית ממוקמת במרכז רצפת הרכב, זה מצוין למרכז הכובד), גם אם תנסו לאתגר אותו בעיקולים ופניות. איטום הרעשים טוב, כראוי למותג היוקרתי, עם כניסת רעשי כביש קלים בנסיעה בינעירונית. רכב מנהלים מושלם למשפחה, או למנהל, שיש תקציב.

כדגם כניסה עם מחיר נגיש יותר, חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות טובה, אך אינה כוללת מספר מערכות חיוניות – כמו שליטה על אורות גבוהים ונמוכים, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות נהג, התרעה למניעת שכחת ילדים, ומערכות ייחודיות, כמו התרעה מפני התנגשות צידית הכוללת התערבות אוטונומית, ומערכת סיוע לנהג בתמרוני חירום.

 

פתחי אוורור רכב
ללא פתחי אוורור ליושבים מאחור

שורה תחתונה

ב.מ.וו הצליחה לייצר עוד גרסה טובה לסדרה 3 שלה. גם עם משקל עודף של 200 ק”ג, בשל קיומה של הסוללה חשמלית. גרסת פתיחה לדגם עם הנעה היברידית נטענת, שמאפשרת נסיעה יומיומית קצרה מהבית לעבודה ובחזרה, על חשמל בלבד, ובלי יותר מדי מניירות ספורטיביות. ל-e320 יש את הלוק, הסמל, וה-feel הנכון. דינמיות, פלוס נתוני פתיחה “ירוקים”, שעושים אותה רלוונטית לתקופה. המחיר?, נוח יותר. שוב, תלוי את מי שואלים.

מחיר – 293,255 ש”ח.

 

ב.מ.וו e320 תעודת זהות:

קיבולת סוללה (קווט”ש) 12

תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים

טווח נסיעה מוצהר (ק”מ) 60

טווח נסיעה ריאלי (ק”מ) 45

הספק (כ”ס) 204

מומנט (קג”מ) 35.7

תאוצה (0-100 קמ”ש) 7.6 שניות

משקל (ק”ג) 1,886

בסיס גלגלים (מ”מ) 2,851

אורך (מ”מ) 4,709

תא מטען (ליטר) 375

דירוג זיהום אוויר 1 מתוך 15

רמת אבזור בטיחות 7 מתוך 8

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − two =