ב.מ.וו M5 בדור שביעי מטורף: 727 כ"ס במחיר 1,199,900 ₪

ב.מ.וו M5
דלק מוטורס מודיעה על תחילת שיווק של הדור ה-7 של ב.מ.וו M5 מכונית הספורט-סאלון. מערכת M-Hybrid, עם הספק משולב של 727 כ"ס. המחיר -1,199,900 ₪
יחידת הנעה פלאג אין: לב.מ.וו M5 מנוע בנזין V8 בנפח 4.4 ליטר בטכנולוגיית M TwinPower Turbo, הכוללת אספקת דלק בלחץ גבוה של 350 בר וסעפת פליטה המותקנת בשיטת Cross-Bank.
לצד מנוע הבעירה המפיק 585 כ"ס ומומנט מרבי של 76 קג"מ, פועל מנוע חשמלי המספק 197 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ, כשמערכת Pre-Gearing חדשנית מגדילה את המומנט האפקטיבי של המנוע החשמלי עד ל-45.9 קג"מ ומשפרת משמעותית את זמינות הכוח.
תאוצה מ-0 ל-100 ב-3.5 שניות בלבד ורק 10.9 שניות ל-200 קמ"ש. ה- M5 החדשה מתעלה על כל הציפיות בזכות מערכת הנעה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע V8 ומנוע חשמלי חזק עם הספק משולב של 727 כ"ס ומומנט מרבי של 102 קג"מ.
כדי להבטיח האצה מקסימלית ואחיזה אופטימלית, ה-M5 כוללת גם את מערכת ה-Launch Control, שילוב טכנולוגיות המבטיח האצה מיידית וליניארית, עם תגובת דוושה ישירה וחוויית נהיגה דינמית מאד.
המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, אך היא יכולה להגיע גם עד ל-305 קמ"ש עם חבילת M Driver.

727 כ"ס. ב.מ.וו M5
ב.מ.וו M5: לדגם תיבת 8 הילוכים M-Steptronic עם מערכת Drivelogic בעלת שלוש מפות החלפת הילוכים, אל מערכת הנעה מתקדמת לכל הגלגלים, ה-M xDrive אשר מעמידה לרשות הנהג שלושה מצבי נהיגה:
- מצב 4WD המספק יציבות ואחיזה מקסימלית לכל תנאי הדרך
- מצב 4WD Sport המאפשר העברת כוח רב יותר לסרן האחורי
- מצב 2WD המספק הנעה אחורית טהורה ללא בקרת יציבות ומאפשר דריפט
שלדה אקטיבית וטכנולוגיה מתקדמת
יציבות, זריזות ונוחות – השילוב הזה מורגש טוב ב-M5 החדשה בזכות שלל מערכות מתקדמות.
הראשונה שבהן היא מערכת Adaptive M Suspension, מערכת מתלים מאד מתקדמת, עם סרן קדמי בעל עצמות עצה כפולות וסרן אחורי עם מתלה רב-חיבורי ובולמים אלקטרוניים.
לצידה, מערכת Integral Active Steering המאפשרת הפניה של הגלגלים האחוריים ומערכת בלימה M עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים וקליפר צף מאחור.
את המפרט הזה משלימה מערכת ה-BMW Integrated Braking המאפשרת לנהג לבחור בין שני מצבי תגובה לדוושת הבלם – נוחות או ספורט.
כדי שכוח הבלימה יעבור אל הכביש, ה-M5 בעלת צמיגים מעורבים: 285/40 ZR20 מלפנים ו-295/35 ZR21 מאחור.
ביצועים חשמליים
בזכות סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 18.6 קוט"ש, ה-M5 החדשה מציעה טווח נסיעה במצב חשמלי מלא של עד 68 ק"מ, וניתן לנהוג במהירויות של עד 140 קמ"ש על חשמל בלבד. סוללה זו מותקנת ברצפת הרכב במטרה להנמיך את מרכז הכובד של המכונית לטובת התנהגות כביש חדה יותר. טעינת הסוללה במלואה בעזרת מטען AC בהספק של 7.4 קילוואט נמשכת 3 שעות ו-15 דקות.

M5 בדור שביעי, במחיר 1,205,103 שקלים
עיצוב חיצוני ופנימי
ב.מ.וו M5 החדשה מאופיינת בהופעה שרירית ורחבה, פגושים מוגדלים וגג M קרבון להפחתת משקל המכונית. גריל הכליות המואר M Iconic Glow משדרג את המראה האגרסיבי, כמו צמד יציאות המפלט הכפולות בקוטר של 100 מ"מ.
העיצוב הספורטיבי והטכנולוגיה המתקדמת ניכרים בתא הנוסעים – שילוב בין סביבת נהג יוקרתית וביצועים מתקדמים: הצג הקמור של BMW עם תצוגת M מיוחדת, הגה M חדש עם חלק תחתון שטוח ולחצני M ייעודיים לשינוי הגדרות הנהיגה, מושבים M-Multifuctional חשמליים, מחוממים ומאווררים בגימור עור Merino ומערכת שמע היקפית מבית Bowers & Wilkins בעלת 18 רמקולים עם צליל איכותי.
המחיר הוא 1,205,103 ₪ (כולל אגרת רישוי של 5,203 ₪)
נתוני צריכת הדלק ו/או טווח הנסיעה החשמלי הינם לפי בדיקות המעבדה. צריכת הדלק ו/או טווח הנסיעה בפועל עשויים להשתנות בהתאם לתנאי הדרך, האקלים, תחזוקת הרכב, מאפייני הנהיגה ובלאי הסוללה המשפיע על קיבולה ועל טווח הנסיעה, היורד עם חלוף הזמן. לפיכך הנתונים בפועל יכולים להיות גבוהים (נתוני צריכת דלק) או נמוכים (טווח נסיעה חשמלי) מנתוני היצרן.