ג'אקו jaecoo j7 פלאג אין הייבריד (PHEV) מבחן דרכים

jaecoo j7 פלאג אין
לגרסת הבנזין של הג'אקו 7 הצטרפה כעת גרסת הנעה נוספת: היברידית–נטענת. הטענו את הסוללה, תדלקנו את מיכל הדלק ויצאנו למבחן
ג'אקו J7, מקונצרן צ'רי, הגיע לישראל לפני מספר חודשים עם גרסת הנעה אחת הלוגמת בנזין. קצת לפני הגעתם של דגמים נוספים של המותג, לצד מותג נוסף בשם אומודה, הגיעה גרסת הנעה נוספת, שאמורה לספק חסכון בעלויות הדלק בזכות אפשרות לנסוע על חשמל בלבד לטווח מוצהר של 91 ק"מ.
גרסת ה-PHEV משווקת בישראל בשתי רמות גימור: Premium ו-Luxury, כאשר רמת הגימור הבכירה מוסיפה בין היתר: דלת תא מטען הנפתחת ונסגרת באופן חשמלי, גג שמש פנורמי נפתח, משטח טעינה אלחוטי, חימום וקירור של זוג המושבים הקדמיים.
מחירה ההתחלתי של ה-7 PHEV הוא 189,990 שקלים, כאשר למבחן הדרכים קיבלנו את רמת הגימור הבכירה שמחירה הוא 202,990 שקלים.

jaecoo j7 היברידי

החל מ-189,990 שקלים
מסתכלים
ג'אקו 7 הוא רכב פנאי שמציג עיצוב ייחודי יחסית, בעיקר הודות לשבכה הקדמית הגדולה למדי עליה מופיע באותיות קידוש לבנה שם המותג: JAECOO. יש שיאהבו ויש שלא, אך השבכה הזו בהחלט בעלת נוכחות.
בשני צידיה של השבכה הותקנו יחידות תאורה ראשיות הכוללות לדים בעיצוב דגל שח-מט, ומתחתיהן עוד זוג יחידות תאורה מרובעות. מבט מהצד מדגיש את גובהו של מכסה המנוע ומציג חישוקים בעיצוב ייחודי הודות לחיפוי אטום כמעט לחלוטין.
דגל השח-מט שהזכרנו ביחידות התאורה הקדמיות מתכתב עם מדבקת שח-מט שהודבקה בתחתיתן של זוג הדלתות הקדמיות, אולי רמז להספק המשולב של שני המנועים. קו החלונות מצטמצם לקראת חלקו האחורי של ה-7.
החלק האחורי מציג עיצוב נאה בהשראת דגמי לנד רובר, לא פחות ולא יותר, עם יחידת תאורה ארוכה המותקנת על גבי דלת תא המטען ומסיט רוח אלגנטי שמותקן מעל השמשה האחורית.

jaecoo j7 תא נהג

ג'אקו מולטימדיה
מתיישבים
ג'אקו J7 היברידי, רכב המבחן, הציג תא נוסעים עם חומרי פנים בצבעים כהים, כאשר שני פסים בצבע אלומיניום לאורכו של הדשבורד "שברו" קצת את הצבע השחור. איכות החומרים טובה ברובה, והם רכים במקומות שידי הנהג והנוסע עלולים לפגוש בהם.
העיצוב "נקי" יחסית וכולל קווים ישרים ברובם. המראה הנקי מתקבל גם בזכות, או בגלל, העובדה שלרשות הנהג מעט פקדים פיזיים. פעולות שונות, החל מבקרת האקלים ועד כיוון המראות, מתבצעות מהמסך. לטוב ולרע.
במרכז הדשבורד מסך אורכי גדול מימדים ומסך נוסף מותקן מול הנהג ומשמש כלוח מחוונים. תנוחת הישיבה גבוהה ונוחה, ובין המושבים הותקנה קונסולה מרכזית רחבה הכוללת שני מחזיקי כוסות ושני משטחים לסלולארי, כאשר בגרסה הבכירה אחד מהם גם יטעין אותו.
בורר ההילוכים שהותקן במקום בו בדרך כלל מותקן מנוף השולט על המגבים, תורם למראה הנקי של הקונסולה המרכזית. משענת היד נמוכה יחסית, והיא מכסה על תא אחסון נדיב ממדים המציע קירור וחימום לתכולה שבו. המושבים בגרסת המבחן נעים באופן חשמלי וכוללים כאמור חימום ואוורור.

jaecoo j7 תא נוסעים

רצפה שטוחה ופתחי אוורור, ג'אקו תא נוסעים
איכות החומרים בחלקו הקדמי של תא הנוסעים המשיכה איתנו גם לחלקו האחורי. ספסל המושב האחורי נמוך באופן יחסי – זה פחות נוח לישיבה אך תורם למרווח הראש המצויין. לרשות הנוסעים משענת יד, כיסים בגב המושבים הקדמיים, תאורה אישית, פתחי מיזוג ושני שקעי טעינה.
גג השמש פנורמי, והוא מכניס לא מעט אור לכל תא הנוסעים. דלת תא המטען נפתחת ונסגרת באופן חשמלי. רצפתו של תא המטען גבוהה, בגובה סף ההטענה, ומתחתיה מספר תאים לטובת אחסון כבלי טעינה, ערכת ניפוח ועוד חפצים קטנים.
הוא מציע תאורה, שקע 12 וולט, מספר ווי תליה ועיגון ומסוגל לאכלס 500 ליטר של ציוד, בהנחה ותעמיסו אותו עד התקרה.

ג'אקו פלאג אין הייבריד

ג'אקו J7 היברידי נטען
נוהגים
אני מעביר ל-D על מנת להתחיל להתגלגל ומגלה שתיבת ההילוכים מסרבת לעשות זאת. העברה נוספת והיא כבר נענתה לבקשתי. במהלך המבחן זה יקרה עוד מספר פעמים, גם במעבר להילוך אחורי.
ג'אקו J7 היברידי נטען נע באמצעות זוג מנועים המשולבים יחד בטכנולוגיה היברידית-נטענת: מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו-21.9 קג"מ, ומנוע חשמלי המפיק 201 כ"ס ו-31.6 קג"מ, שמקבל את האנרגיה שלו מסוללה בקיבולת 18.7 קוט"ש. ההספק המשולב נדיב: 342 כ"ס וכך גם המומנט: 53.5 קג"מ.
על הכביש לעומת זאת, המספרים קצת יותר צוננים: 8.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. נתון זריז, אך לא עומד בציפיות נתוני ההספק. הסיבות לכך נעוצות בשני גורמים עיקריים: ההנעה היא קדמית, מה שמקשה על הורדת הכח במהירויות נמוכות לכביש.
ותיבת ההילוכים כוללת יחס העברה יחיד (עם תיבת הפחתה), מה שגורם למנוע הבנזין להשתלב רק ממהירות מסוימת וגם אז, בעקבות היעדר יחסי העברה, לא בשיא כוחו.

jaecoo
שני הדברים הללו היו מורגשים בזמן מבחן הדרכים. במהירות תלת ספרתית, כאשר זוג הגלגלים הקדמיים לא מאבד אחיזה תחת עומס ושהמנוע מצליח לטפס לסל"ד גבוה, התאוצה טובה למדי, אך היינו מעדיפים את הכח הזמין הזה כבר ב-80 קמ"ש, עבור עקיפות בחיי היומיום.
בנסיעה בעיר נוחות הנסיעה מתגלה כנוקשה יחסית, עם שיכוך לא מהטובים שנתקלנו בהם. ככל שהמהירות עולה, פעולת המתלים משתפרת. פרט להתראות שמצפצפות יתר על המידה (וניתנות להשתקה) רשמתי לטובה את השקט שנשמר בתא הנוסעים בזכות בידוד הרעשים.
עוד רשמתי לטובה את שילובו השקט של מנוע הבנזין ואת אופי הפעולה החלק של יחידת ההנעה הזו.
כאשר לוחצים את ג'אקו J7 היברידי לקצה, מבינים שלא מדובר בסביבת המחיה הטבעית שלו. התנהגות הגביש אינה מעודדת להמשיך וללחוץ והיא כוללת מספר תכונות שמצננות די מהר את האווירה כגון רכינה בפניות, תת היגוי וערפול בתחושות מגלגל ההגה.
צריכת הדלק, כמקובל ברכב PHEV, עלולה להיות שונה משמעותית בהתאם לתוואי הנסיעה ואופי הנהיגה:
בין אינסוף ק"מ לליטר, בהנחה ותקפידו להטעין את הג'אקו בכל לילה והנסועה היומית שלכם אינה עולה על טווח הנסיעה החשמלי הריאלי (כ-70-80) ק"מ, ועד כ-15-20 ק"מ לליטר במידה והסוללה התרוקנה כמעט לחלוטין ורגל ימין שלכם יחסית כבדה על דוושת התאוצה.
מסכמים
הג'אקו 7 PHEV מציע בסך הכל חבילה טובה הכוללת עיצוב נאה, מרחב פנימי נדיב, טכנולוגיה עדכנית, חסכון בדלק ובגרסה הנבחנת גם אבזור נדיב שאת חלקו לא תמצאו במכוניות אירופאיות שעולות כפול ממנו.
לחובתו רשמנו נוחות נסיעה והתנהגות כביש פחות מרשימות, אך ככל הנראה שתי תכונות אלו לא יעניינו את רוב הרוכשים הפוטנציאליים.