גל גניבות הרכב מייקר לישראלים את פרמיית הביטוח בעשרות אחוזים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מיגון לרכב
מפתח הרכב הדיגיטלי M-key צילום: שאטרסטוק

 

בצל המחסור העולמי בחלקי חילוף, גל גניבות הרכב הגובר בשנה האחרונה, גובה מחיר בייקור פרמיית הביטוח לכלל הנהגים הישראליים בעשרות אחוזים. שימוש בטלפון הנייד כמפתח הדיגיטלי של הרכב, עשוי להפחית את תופעת גניבת הרכב על רקע גניבת שלט, או מפתחות הרכב

תופעה גניבת כלי הרכב מחייבת חישוב מסלול מחדש, במטרה להפחית גניבות רכב לרשות הפלסטינית והחזרתם למדף כחלקי חילוף, שעלותם גבוהה בהרבה, משווי הרכב. גנבי הרכב נוהגים לפרוץ לבתים ולגנוב שלט או מפתחות בשעה שהאנשים ישנים, לצד גניבה במכוני כושר, בים, בבתי קפה. שכפול מפתחות בוולה פארקינג ובמקומות נוספים, כך שנסללת עבורם קרקע פוריה לגניבה חלקה ונוחה של הרכב.

דוגמה מנתוני אחת מחברות הביטוח המובילות, חושפת כי רק בשנת 2021, למעלה מ-1,000 כלי רכב נגנבו מדי חודש, כשהעלות הממוצעת של תביעה נאמדת בכ- 70,000 ₪ (כולל תיקון נזקי כלי רכב שמוחזרים לאחר גניבות). בשנת 2022, שכיחות הגניבות זינקה משמעותית, כך שהמשמעות היא שכל רכב משלם בממוצע כ- 300 ₪ נוספים עבור כיסוי גניבות הרכב.

אם ניתן את הדעת על נקודה זו, למעשה שימוש במפתח דיגיטלי, עשוי להפחית בעשרות אחוזים את התופעה המתפשטת ולהוות אלטרנטיבה ראויה. כידוע, שוק המפתחות הדיגיטליים העולמי מתחזק מדיי שנה, יצרניות רכב הבינו את היתרונות שבו והפכו  אותו לסטנדרט, כדוגמת טסלה וחברות נוספות. זאת מתוך ידיעה שנוסף לחוויית המשתמש והנוחות הגלומה בו, מתקיים בו אלמנט בטיחותי המפחית דרמטית את אחוזי גניבת הרכב. זאת מאחר והמפתחות אינם מסתובבים בצמתים רבים וניתן לשתפם ולבטלם בקלות ובאופן מיידי.

בשנה האחרונה הושק פתרון דומה לא רק עבור רכבים חדשים, אלא עבור שוק ה-after market שהוא הגדול ביותר. M-key מפתח דיגיטלי בטיחותי ונגיש, המיועד לפתיחת ולנעילת הרכב באמצעות הטלפון הנייד. מוצר המותאם למרבית הרכבים שעל הכביש ומנגיש את הטכנולוגיה וחווית המשתמש לנהגים, נוסף ליצרניות וליבואניות רכב מובילות.

מוצר זה מדמה פעילות זהה של השלט המקורי באפליקציה ייעודית (ואינו מבטל את יכולות השלט המקורי שעדיין ניתן לפתוח ולנעול דרכו בכל זמן נתון). מאפשר לשתף עד 5 מפתחות mobile key לניידים סלולריים אחרים ובתוך כך, גם לבטלם בפשטות באמצעות האפליקציה וכרטיס ה- MKEY. מפתח זה מושתת על טכנולוגיית BLE ופועל ברדיוס של עד 15 מ”ר בסביבה בנויה. מאובטח ברמה הגבוהה ביותר ופועל באמצעות Bluetooth כשהתקשורת עם האפליקציה מוצפנת ומאובטחת בפרוטוקול בתקן של 256 ביט.

מחברת COBRA נמסר, “המוצר שפיתחנו בעל מערכת הצפנה ואבטחה ברמה הגבוהה ביותר, המיועדת לכלל הרכבים בעלי כפתור התנעה. מערכת זו מוגנת ומקנה הגנה מקסימלית לרכב, מאפשרת שיתוף וביטול מפתחות באופן מהיר ופשוט. מבחנים חיצוניים קפדניים שאנו עורכים באופן תדיר, עם מיטב המומחים בענף, ביניהם צביקה כגן, סוקר סיכונים ויועץ מיגון בכיר למבטחים, מצאו כי מערכת זו בטיחותית במיוחד, אינה פוגעת בתפקוד מערכות המיגון המקוריות של הרכב”.

עוד הוסיפו בחברה “פתרון זה יעיל עבור לקוחות פרטיים ומהווה אלטרנטיבה אולטימטיבית גם בעבור חברות ליסינג והשכרת רכב המשוועות לטכנולוגיה זו כדי להקל על תהליכים לוגיסטיים מסועפים בשרשרת האספקה. בנוסף, אנו עובדים על שיתופי פעולה עם יבואניות רכב גדולות ולאור הצלחת המוצר בשוק הישראלי, החברה נערכת להשיקו בעולם בחודשים הקרובים, בדגש על ארצות הברית ואירופה”.

אפליקציית M- key נתמכת באנדרואיד וב- IOS.

מחיר מומלץ לצרכן: 1,190 ₪ בתוספת מע”מ. כולל התקנה מקצועית בבית הלקוח (ללא מיגון).

לאתר הבית
פייסבוק
אינסטגרם

***שמות המותגים המופיעים בכתבה הינם סימנים מסחריים רשומים של בעליהם. השימוש בשם מותג כלשהו נעשה אך ורק עבור הצגת טכנולוגיה דומה ואינו מרמז על קשר כלשהו בין קוברה לבין אותם המותגים.

 

אודות COBRA

קוברה Cobra היא חברה ותיקה מעולם הרכב הפועלת למעלה משלושה עשורים ומובילה בתחום מערכות המיגון, מולטימדיה, נוחות ובטיחות לרכב. החברה מייצרת, מייבאת, משווקת ומתקינה מגוון רחב של מוצרים בעלי חדשנות טכנולוגית המהווים את חוד החנית בתעשיית הרכב. החברה חרטה על דגלה את עקרון איכות המוצרים ומפיצה את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם.

קוברה Cobra מתמחה בין השאר בהתקנות מורכבות בכל סוגי הרכב כולל רכבי יוקרה. החברה פועלת בנוסף כקבלן עצמאי לביצוע ההתקנות עבור חברת דלק מוטורס.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × five =