ג'נסיס G80 (מכונית סאלון 2.5 ל') – מבחן דרכים

ג'נסיס G80 החדשה
מכונית הסאלון המחודשת של ג'נסיס הושקה בישראל בסוף שנת 2024 וכעת הגיעה למערכת מלכת הכביש למבחן דרכים. מה ההבדלים מול הגרסה היוצאת, מה מציעה הגרסה הנוכחית ומה דעתנו עליה? הכל במבחן שלפניכם
הגרסה המחודשת של ה-G80 מוצעת בעולם במספר גרסאות הנעה, כאשר בישראל היא משווקת בגרסת הנעה אחת שבחזיתה הותקן מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטר והנעה כפולה. השינויים החיצוניים מול הגרסה היוצאת מתרכזים ביחידות תאורה חדשות, בעיצוב חדש לשבכה הקדמית, לחישוקים ולפגושים.
שינויים נוספים בוצעו גם בתא הנוסעים, והם כוללים, בין היתר, מסך גדול ורחב המשולב עם לוח המחוונים, מסך נפרד לשליטה על בקרת האקלים ובורר הילוכים מעודכן. אנשי ג'נסיס הפכו את החיים לקלים עבור הרוכשים (וגם עבורנו), וה-G80 מוצעת לא רק בגרסת הנעה אחת, אלא גם ברמת גימור אחת שמחירה בישראל 499,000 שקלים.

ג'נסיס G80 מכונית סאלון

מיישרת קו עם המתחרות האירופאיות. ג'נסיס G80
מסתכלים
נתחיל רגע מהצללית. למרות שמדובר במכונית סאלון, מעצבי ג'נסיס בחרו לעצב את המכונית בתצורת סדאן קופה, עם קורה C שנמתחת לאחור ומייצרת מראה של תא מטען קצר יחסית המשתפל כלפי מטה. התוצאה הכללית דינאמית יותר מאשר מכוניות סדאן בעיצוב קלאסי.
בחזית שבכה קדמית גדולה ובולטת שלא ניתן להתעלם ממנה. יש שיאהבו יותר ויש שיאהבו פחות אך אין ספק כי היא סובבה לא מעט מבטים במהלך מבחן הדרכים. מעליה לוגו ג'נסיס עם הכנפיים הפרושות לצדדים, ולצידה זוג יחידות תאורה מפוצלות המיישרות קו עם העיצוב הנוכחי של דגמי ג'נסיס השונים.
מאחור, תא המטען משתפל כאמור כלפי מטה, ומשאיר מקום צר יחסית לפס ניקל, המוסיף לתחושת היוקרה, ולשתי יחידות תאורה מפוצלות גם הן, המשלימות את הקו העיצובי. בחלקו התחתון של הפגוש לא תמצאו פתחי מפלט אלא אלמנט עיצובי המדמה רשת.
עוד אלמנט עיצובי המדמה פולטי חום הותקן על הכנפיים הקדמיות. באופן כללי העיצוב נאה למדי, אך לא בטוח שברמת המחיר הזו צריך אלמנטי עיצוב מדומים.

ג'נסיס G80 תא נהג

יוקרה ומודרניות. ג'נסיס G80 תא נוסעים
מתיישבים
כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב המשלב בין יוקרה למודרניות: מצד אחד מושבי העור, שילוב צבעים בהיר וכהה ואיכות חומרים גבוהה ומצד שני מסך מולטימדיה המשולב כאמור עם לוח המחוונים ליחידה אחת ארוכה. אותה יחידה ארוכה, מטבע הדברים, מוסתרת בחלקה על ידי צידו הימני של גלגל ההגה וזה פחות נוח.
נוחות הישיבה טובה, המושבים הקדמיים מציעים תמיכה צידית מתכווננת, תמיכה מתכווננת לגב התחתון, חימום ואוורור. הקונסולה המרכזית רחבה יחסית וכוללת שתי חוגות שעלולות להטעות את הנהג עקב מיקומם הקרוב: אחת שולטת בתיבת ההילוכים והשנייה במסך המולטימדיה.
מתחת לאותו מסך תמצאו שורת פקדי מגע לשליטה מהירה בין המסכים, ומתחתיהם מסך נוסף לטובת שליטה אינטואיטיבית יחסית על מערכת בקרת האקלים. מערכת השמע מתהדרת ברמקולים של חברת Bang & Olufsen.

ג'נסיס G80 תא מטען
בהחלט לא רע מלפנים, אבל המושב האחורי מהווה מצידו תחרות קשה לאלו שמתלבטים אם לשבת מלפנים או מאחור. נוחות הישיבה מרשימה ומרווח הרגליים מצויין. לטובת הנוסעים מאחור הותקנה מערכת בקרת אקלים עם שליטה נפרדת, חימום במושבים, וילונות צד ידניים ו-ווילון אחורי חשמלי.
משענת היד המרכזית נוחה ורחבה. קיפולה יאפשר לנוסע שלישי לשבת באי נוחות עקב שילוב של מרכז מושב גבוה למדי שיפגיש את ראשו בתקרה, ותעלת גל הינע שתפריע לו למצוא מקום לכפות רגליו.
תא המטען נפתח ונסגר חשמלית. הוא כולל פתח הטענה רחב אך נמוך בעקבות העיצוב החיצוני. הוא מסוגל לאכלס 424 ליטר של ציוד, ומתחת לרצפתו תמצאו גלגל חלופי צר.

ג'נסיס G80 (מחיר 499,000 ש"ח)
נוהגים
בחזיתה של הג'נסיס הותקן מנוע צנוע נפח יחסית, 2.5 ליטר בעל מספר צילינדרים סטנדרטי לחלוטין: ארבעה. המנוע הזה, בסיוע מגדש טורבו מפיק 300 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-43 קג"מ בטווח שבין 1,650 ל-4,000 סל"ד.
אותם סוסים מועברים לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. כל העסק הזה מתורגם על הנייר ל-6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, למרות משקל עצמי לא נמוך הנושק לשני טון.
על הכביש פעולת המנוע מתגלית כחלקה ותיבת ההילוכים מתמסרת כשצריך, בעיקר במצב 'ספורט', שדואג גם להקשיח את תגבור ההגה, לחדד את תגובת המצערת ולהדק את הנוסע למושב באמצעות שינוי התמיכה הצידית. לא רע. לרשות הנהג משוטי העברת הילוכים המסייעים גם הם להתאמת ההילוך הנכון לתוואי ולקצב הנהיגה.
בנסיעה מנהלתית ה-G80, שאינה מאובזרת במתלים אדפטיביים, מתגלה כנוחה יחסית. בשיוט מחוץ לעיר נשמר השקט בתא הנוסעים ורק כביש גלי מידי יזכיר לנו כי כיול המתלים רך יחסית. נהיגה דינאמית תספק הרבה בטחון מאחורי ההגה, גם בפניות הדוקות בזכות מערכת ההנעה הכפולה והתנהגות כביש צפויה עם נטייה לתת היגוי. הג'נסיס לא תספק לכם ריגושים, אבל בהחלט תוכל להביא אתכם בקצב מהיר אל היעד.
צריכת הדלק בתום מבחן הדרכים, שכלל נסיעה משולבת ונהג שחסכון בדלק לא היה בראש סדר העדיפויות שלו, עמדה על כ-9 ק"מ לליטר.
מסכמים
הג'נסיס G80 בגרסה המחודשת מציעה עיצוב נאה, אבזור נדיב ותא נוסעים יוקרתי המיישר קו עם יצרני יוקרה אירופאים. בהחלט לא רע עבור מותג צעיר שמלאו לו עשר שנים בלבד. מול אלו עומד המחיר: 499,000 שקלים, המיישר גם הוא קו מול אותם יצרני יוקרה.
סלון קוריאני: ג'נסיס G80 (מכונית חשמלית יוקרתית) חוות דעת
ג'נסיס G80 חשמלי וסולארי: רכב סאלון יוקרתי מ-449,000 שקלים