דאצ’יה סנדרו סטפווי מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לדאצ'יה סנדרו סטפווי, קרוסאובר עירוני קטן עם מחיר מפתיע

מאת: מקסים גולדשטיין

סופ”ש שלם עם דאצ’יה סנדרו סטפווי גרם לי להיזכר בעבר, בתקופות שמכוניות נועדו כדי לנסוע בהן, להיכנס, להתניע ולהגיע ממקום למקום. מכוניות פשוטות, נטולות “פוזה”, עם מעט אבזור וגאדג’טים. אבל רגע, זו לא סנדרו רגילה, זאת סנדרו סטפווי, גרסה מסוגננת יותר, גבוהה, עם מסילות גג, תוספות פלסטיק נאות למראה קשוח וחלקים דמויי אלומיניום מובנים בתוך הפגושים. רצינו פוזה, קיבלנו אותה ב”סטפווי”.

מכוניות המתחרות ישירות בסטפווי, לא מצאתי. מדובר במיני קרוסאובר מבוסס סופרמיני, שמרגיש כמו האח החורג של הרנו קפצ’ר, אך זול ממנו משמעותית. שלא תטעו, המראה הקשוח והפשטות של הדאצ’יה סנדרו סטפווי, שאתאר בהמשך דווקא עומדים לזכותו. יצאתי לבדוק את ה”בייבי דאסטר”.

מראה אגרסיבי יותר. דאצ'יה סנדרו בגרסת סטפווי

קצת טכני

דאצ’יה, כחלק מקונצרן רנו-ניסאן, חולקת את היצע המנועים עם יתר בני המשפחה. במקרה זה, מדובר במנוע TCe בנפח 0.9 ליטר (900 סמ”ק), מנוע 3 צילינדרים מוגדש, המפיק 90 כ”ס בסל”ד גבוה של 5000 סל”ד, עם מומנט של 14.3 החל מ-2250 סל”ד. זהו מנוע מוכר שאפשר למצוא בטווינגו, קליאו וקפצ’ר.

תיבת ההילוכים רובוטית חד מצמדית, בעלת 5 הילוכים. על זה אומר, בימינו, כאשר האח הגדול – דאצ’יה דאסטר זוכה לקבל את הגיר הרובוטי המוצלח (דאסטר משווק בארץ עם גיר EDC), אין סיבה מספיק טובה להשתמש בחד מצמדי. חיסכון בעלויות? חבל, כי הגיר החד מצמדי פשוט לא מספיק טוב. העברות ההילוכים דורשות הורדה של הרגל מהגז בזמן שההילוך משתלב כדי למנוע רעידות.

התגברתי על זה במהלך מבחן הדרכים, בעזרת העברת הילוכים באופן ידני, כדי לשלוט עצמאית בהעברת ההילוכים.

מתחילים לטפס

אני נוסע, מתחיל לחקור את הגיר – ההעברה האיטית של ההילוכים מביאה לירידת כוח מהמנוע בכל הכנסת הילוך, שמביאה לרעידות. אחרי כמה שעות של נהיגה הלא יאמן קרה, הבנתי את התיבה והתחלנו להסתדר.

המנוע עושה עבודה לא רעה, בתנועה עירונית או בין עירונית רגועה. הקושי ניכר בעליות לעיר חיפה. רעש המנוע הפך חזק, הורגש המון מאמץ, והיינו רק זוג ברכב. עם ארבעה נוסעים ברכב, זה היה עוד פחות נעים. צלחנו את העליות, הרגענו את הקצב והנסיעה השתפרה.

נרשמה צריכת דלק טובה, אחרי נסיעה ארוכה ומאומצת – 15.1 ק”מ לליטר עם מזגן קבוע, נסיעות הרריות ורגל כבדה על דוושת הגז.

תא נהג. דאצ'יה סנדרו סטפווי

נוח פה

המיני קרוסאובר הזה פשוט נוח. היצרן פעל נכון כשלא נסחף לאופנת הגדלת הג’אנטים והורדת החתך, וקיבלנו רכב פנאי נוח. אגדיל ואומר, שזה הרכב בו היה לי הכי נוח בנסיעה בכבישי בית שמש ותאמינו לי שהם גרועים. עשינו וי על הכביש, וירדנו מעט לשבילי כורכר, גם כאן נוחות הנסיעה לא נפגעת, ומעבר לשבילים, לא ניסיתי לרדת, כי אני לא רואה סיבה הגיונית לעשות זאת – זה לא היעוד של הסנדרו.

גם המושבים עצמם נוחים, אם כי, חסרה לי מעט תמיכה צידית. עברו חלפו מספר שעות של נסיעה, ולא הרגשתי עייפות יתר. מאחור המרווח לא רע; 2 מבוגרים לא יתלוננו ובמקרי הצורך אפשר להושיב מבוגר שלישי, לא בנוחות, אבל אפשר. כיסא תינוק נכנס ללא בעיות, ולעגלה היה די והותר מקום בתא המטען.

תא מטען דאצ'יה סנדרו

לסיכום
דאצ’יה סנדרו הוא רכב ייחודי ושונה בנוף, רכב שמכוון להיות בסיסי, נוח, עם תקציב נגיש, לזוג או משפחה קטנה. כאשר, גרסת ה”סטפווי” מוסיפה אלמנטים עיצוביים שמשווים לרכב מראה קשוח יותר ואופנתי שמטיב עמו מאד.

חסרונות – עיצוב פנים מיושן מעט, תיבת ההילוכים שדורשת מהנהג סבלנות וזמן הסתגלות, ומחסור בציוד בטיחותי מתקדם.
יתרונות – עיצוב קרוסאוברי קשוח, מרחב פנים טוב ומחיר נמוך.

למתעניינים בדאצ’יה סנדרו סטפווי אני אמליץ לבצע נסיעת מבחן ארוכה, ולהכיר את הרכב לעומק.

מחיר – החל מ-69,490 ש”ח
למפרט המלא

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “דאצ’יה סנדרו סטפווי מבחן דרכים”

  1. המזגן מצויין – הכול נירא טוב ( אוטו זול עיצוב זול) – חוץ מהגיר שצריך ללמוד –

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight + 20 =