הוותיקות מכות שנית: מכוניות בנות 15 ויותר שעדיין מסובבות ראשים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מכוניות וותיקות ויפות לפתוח איתן את היום | כתבה שנייה בסדרה

 

ב.מ.וו אספנות
יפות שבא לבכות. ב.מ.וו סדרה 8 (840-850)

 

 

הגבתם, רטנתם, שלחתם מיילים זועמים, וואטסאפים עצבניים, ולייקים לא מרוצים, אז הנה, אנחנו מכים על חטא – כותבים חלק שני לכתבה הלוהטת, בוערת! על מכוניות וותיקות שעדיין מסובבות לנו את הראש, ומכניסים לרשימה מכוניות שהיו צריכות להיכנס ולא נכנסו, בשל שיקולים כאלו או אחרים, או כי פשוט פספסנו אותם, וזה בסדר ואנושי… אז קבלו את הוותיקות הלוהטות שגם אחרי שנים על הכביש, עדיין גורמות לנו להסתכל עליהן בחיוך/געגוע/ערגה. תבחרו אתם

 

מכוניות שהיינו שמחים לראות בחניה שלנו גם היום, למרות שעברו 15 שנה וצפונה… – כתבה שנייה בסדרה (ואנחנו נמשיך אם תמשיכו להפגיז אותנו במכוניות ותיקות שאתם אוהבים)

 

מרצדס SLK
איך פספסנו אותה?? מרצדס SLK

מרצדס SLK 2004-2011

מרצדס – איך לא הכנסתם מרצדס SLK לכתבה? זעמו חלק מהגולשים, עם לפחות שלושה סימני קריאה.
ואכן, פספסנו את אחת המכוניות היותר מיוחדות, ובאופן מפתיע גם נגישות היום, מבחינת מחיר, ברשימה. מדובר בצורה החדשה והחדה יותר, צורה שגם היום נראית מודרנית, אווירודינמית וחדשנית. אמנם סדרת ה־R171 המשיכה עד 2011, אך אנו מדברים על השנים 2004-2008 שמכניסות אותה לרשימה (ב-2008 היא עברה מתיחת פנים). מדובר ברודסטר יוקרתית ולוהטת, עם גג נפתח קשיח, הנעה אחורית, ועיצוב מהפנט של סטיב מאטין, שגרם למכירה של מעל 500 אלף מכוניות ברחבי הגלובוס סביב. הדגם הגיע עם גרסאות מנוע, מ-1.8 ליטר KOMPRESOR, ועד מנוע 5.5 ליטרV8 בגרסת AMG 55, ידנית, 6 הילוכים, או 7G-TRONIC אוטומטית.

מדובר במכונת נהיגה מהנה וטהורה, עם תגובות מצוינות שמשתפרות מגרסה לגרסה. לפי מחירון יד שנייה, יישאר לכם עודף מ-25 אלף ש”ח אם תמצאו אחת בלוחות. נאחל לכם בהצלחה לשים את תצליחו ידכם על אחת, ובטח במחיר הזה.

 

 

ג'יפ טויוטה
הכי צבעוני שלהם עד היום. טויוטה FJ

 

FJ CRUZER של טויוטה – 2006-2007 

ה-FJ מבית טויוטה ארה”ב, בעל מראה הרטרו המפתיע, גורם לאנשים גם אחרי 16 שנה לסובב את הראש, במיוחד בצבעים הצבעוניים המיוחדים איתם שווק – צהוב וכחול. מלבד בצבעים שחור כסוף ולבן. הוא הצליח להפתיע את המוסכניקים בארץ עם הדלתות האחוריות שנפתחות הפוך, או עם שלושה (!) מגבים בחזית (“חזי! יש פה וישר מיותר” נשבע לכם שאחד הגולשים שמע את זה במוסך), ועם שלל מוטיבים בסגנון “רטרו” מפתיעים, כולל תא נוסעים מיוחד וצבעוני יחסית לתקופה, ששידר אמריקה בגודל שלו, השוק אליו כיוונו אותו בטויוטה. ה-FJ התגלה כרכב שטח משובח, רבות בזכות קפיצי סליל ועצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי רב-חיבורי בשילוב סלילים מאחור. תוסיפו לזה מנוע V6 4.0 ליטר אימתני, עם 240 כוחות סוס יפניים, משודכים לתיבת 5 הילוכים, וקיבלתם לנד קרוזר מעוצב.

ה-FJ מהנה לנהיגה בכביש או בשטח, שתומחר, בזמנו, סביב ה-330 אלף ₪ (חלקם יובאו ביבוא אישי). לכן, על אף העיצוב ייחודי, והביצועים, רבים העדיפו בשל המחיר הזה ללכת על האח הסולידי – הלנד קרוזר, ולכן, לצערנו לא הרבה FJ עלו על הכביש. כמה חבל.

 

מאזדה 323
העיניים של המדינה. מאזדה 323F

 

מאזדה F323 בשנים 1992-1995

 

מאזדה F323 היא אחד הגורמים לעליית מאזדה למקום הראשון במכירות, עם תחילת שיווקה כמותג בארץ הקודש. כשהחלו בשיווקה ב-1992, המאזדה הזו זכתה לכינוי “שימי תבורי”, בשל פנסי התאורה הקדמיים שיצאו ובלטו החוצה מגוף הרכב, ובהמשך לסלוגן רשמי של “היפנית שפתחה לעולם את העיניים”. היא שווקה בעיקר בצבע אדום, אך היו גם בשחור ואף לבן. הישראלים הסולידיים של שנות ה-90 העדיפו לקחת את ה-323 סדאן “הרגילה”, ששירתה גם את משטרת ישראל, וכמותה ניתן לראות על כבישי ארצנו עד היום. הפנסים הנשלפים כאמור היו גולת הכותרת, וברמת הגימור GLX היא אף זכתה לחימום מושבים קידמיים, הגה כח, מזגן מקורי (ולא התקנה מקומית של אלכס אורגינל).

המנוע היה בוסר, 1.6 ליטר, עם 87 כ”ס בלבד ותאוצה, אם אפשר לקרוא לזה כך, מ-0-100 קמ”ש, בכמעט 14 שניות ארוכות. לא רבות שרדו, אך הבודדות שכן מקבלות לא מעט מבטים. בעוד שנה אלו ששרדו יכנסו תחת קטגוריית אספנות, מה שאולי יעלה במעט את ערכן.

 

רנו מגאן ספורט
אוונגרדיות אירופאית. רנו מגאן ספורט 2004-2009

 

רנו מגאן ספורט – 2004-2009

הצרפתים ידועים בעיצובים המשוגעים שלהם, שבאים לביטוי במיוחד ברכבי הספורט שלהם. שם הם משחררים את כל האוונגרדיות הצרפתית הנודעת. הרנו מגאן ספורט מגיע עם מרכב 3 דלתות והמון סטייל. אי אפשר לפספס את ידית בלם היד שנראית כמו מצערת של מטוס, או הבאמפים בדלתות, מושבי הספורט, ובכלל, למרות שצרפתיות נכנסו לרשימה הקודמת, פיספסנו את המגאן ספורט. היא הוצגה ב-2002, כדור שני ומשכה מבטים שנמשכים עד היום. ב-2006 עברה מתיחת פנים קלה. ההיגוי החשמלי היה לה לרועץ ואיבד תקשור עם האספלט כבר בתחילת הנסיעה, אך מנוע ה2- ליטר החזק שלה עם 225 כ”ס ,ו-31 קג”מ(!!), עם נתון האצה של 0 ל100 קמ”ש בקצת יותר מ-6 שניות, היה עדיף על ה-1.6 ליטר החלש משמעותית, ופיצה על שאר החסרונות.

כמעט ונדיר למצוא אותה על הכביש, מאחר ואמינות לא היה הצד החזק שלה, וכאלו שכן הפגינו אמינות, תוחזקו ברמה גבוהה ויקרה על מנת שיוכלו להיות שימושיות. הן הגיעו מאובזרות יותר מהסטדנרט לאותן שנים, כולל בקרת אחיזה ESP.

 

ב.מ.וו סדרה 8
רק בודדות הגיעו לכאן. ב.מ.וו סדרה 8 (840-850)

ב.מ.וו סדרה 8 (840-850) – 1999 – 1990

יצירת מופת שהוצגה בתחילת שנות התשעים וירדה מפס הייצור ב-1999. דגמי 840CI  ו-850Ci (הייתה גם 850CSI בשנים מוקדמות יותר), עם מנועי 4.0 ליטר, V8, עם 210 כ”ס, ועד מנועי 5.6 ליטר V12 עם 375 כ”ס, משודכים לתיבות 5 ו-6 הילוכים. אבל ברשותכם, העיצוב, אחחח העיצוב, היה חלומו הורוד של כל חובב נהיגה עם כיסים עמוקים, ואכן היא זכתה להיות בעיקר בקרב סלבס אמריקאים, ואף כיכבה במספר סרטים (הג’וב האיטלקי, לדוגמא). חלקן עברו דרך סדנת השיפורים אלפינה (שבהמשך נקנתה על ידי ב.מ.וו).

רכב, בעל עיצוב הקופה בעל הפנסים הנפתחים מגוף הרכב, מושבי הבאקט, ולא מעט טכנולוגיה מתקדמת, יחסית לתקופתה. עוד כיכבה בזכות התנהגות כביש מרשימה, הנעה אחורית ומתלי מולטי לינק. בודדות הגיעו לארץ הקודש, בודדות עוד יותר נשתמרו עד היום.

 

מאזדה MX
מיוחדת. מאזדה MX3 בין השנים 1992 – 1993

 

מאזדה MX3 בשנים 1992 – 1993

עוד מאזדה ברשימה??? אכן. בתחילת שנות ה-90 החל מבול מכוניות יפניות בארץ. רובן היו קופסאות מרובעות. אבל בתוך רשימת המרובעות האלה בלטה המאזדה MX3, מכונית ספורט עם מנוע 1.85 ליטר V6 צנום, שישה צלינדרים (ולא 4 כמקובל), עם 136 כ”ס, שהיה נחשב חזק בתקופתו, 3 דלתות ועיצוב שובה עין עד היום. המכונית הפכה לאטרקציה ביום אחד, מה שגרם למתחרות מסובארו וטויוטה להילחץ ולהביא את ה-SVX והסיליקה גם כן לשיווק בארץ. תא הנוסעים היה העתק של ה-323F, ולמעשה, למעט הריפוד (הדי מזעזע) בדיפון הדלתות, פנים הרכב היה כמעט זהה. המכונית הציעה ביצועים מעולים בזמנו, עם האצה מ0-100 קמ”ש ב-8 שניות, ומהירות מירבית של 205 קמ”ש.

אחיזת הכביש המעולה והביצועים שלה גרמו למכוניות אחרות ספורטיביות אירופאיות להחוויר. יחד עם זאת, בשל מחירה הגבוה (כמעט פי 2 ממכונית משפחתית מקבילה בזמנו), ועלויות אחזקה גבוהות, נמכרו רק כ-200 יחידות.

גם הפעם לא נכנסו לרשימה מספר מכוניות שהיו צריכות לקבל מקום, ולו בשל שיקולי עריכה, והאמת, הן גם קצת צפויות מדי מכדי להיכלל ברשימה… מכוניות כמו: אופל OPZ, אאודי TT, ב.מ.וו 3 E36. אז לא לשלוח מכתבים זועמים למערכת, ולא יונות דואר עם סארס, התיבה שלנו עדיין מלאה מהפעם הקודמת.

 

מסובבות ראשים: מכוניות בנות 15 שעדיין עושות לנו את זה

טעויות בעיצוב? 12 מכוניות שמעירות לנו את ה-OCD

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − eight =