הונגצ'י EHS-7 קרוסאובר חשמלי חדש – סקירה וחוות דעת

 

הונגצי EHS7

הונגצ'י EHS-7

 

הונגצ'י EHS-7 הוא דגם מבית יצרנית הרכב הסינית הגדולה FAW, יצרנית הבית של הממשלה הסינית, וככזו, הציפייה לפני המבחן, היא להרגיש שהרכב הוא רכב סיני יוצא מן הכלל. האם ככה זה הרגיש?

 

אחרי למעלה משנתיים, מותג הרכב הונגצ'י "מנחית" דגם חשמלי נוסף בישראל, אחרי הדגם מדובר – הונגצ'י EHS-9 שעשה אצלנו הרבה רעש. כעת מדובר ב"סדרה 7" – שני רכבים קטנים יותר מהענק ההוא, אבל עדיין גדולים – עם בסיס גלגלים באורך 3 מטרים. ספויילר – אלה רכבים עם תא נוסעים מרווח מאד, ומתאים ל-3 נוסעים בוגרים.

שני הדגמים מעניינים וייחודיים, אבל אתייחס באופן ממוקד לדגם שהגיע אלי למבחן, דגם הקרוסאובר החשמלי החדש – קרוסאובר בגודל בינוני שמתחרה באקספנג G9 וככל הנראה גם באקספנג G6, על אף אורך בסיס גלגלים לא דומה/קרוב, התמחור מביא את הלקוחות הישראליים להשוות בין השניים.

 

חשמליות פופולריות ראש בראש: צ'אנגן 07 מול אקספנג G6

 

הונגצ'י אולם תצוגה

הונגצ'י EHS 7 באולם התצוגה בתל אביב

 

במבט ראשון, עיצוב הרכב באמת ייחודי. אין רכב, לא ממוצא סיני, ולא אירופאי או אמריקאי, שנראה כמותו או מזכיר אותו. החלק המועדף עלי, ומושך הוא החלק האחורי, עם יחידות תאורה בעלות עיצוב מיוחד ומעניין, שבולטות וייחודיות עוד יותר כשמחשיך. אני בעד ייחודיות בים של מכוניות חשמליות חדשות, שנראות יותר ויותר דומות אחת לשנייה.

גם פרופיל הרכב נראה "לא רע", הידיות הנבלעות עם הדוגמא המיוחדת עליהן תורמות למראה המלוטש, והמראות הגדולות בשחור, תורמות למראה בשילוב המרכב הלבן. רק בהמשך אבין שגודל המראות בשילוב של כיוון המושב עד הסוף למעלה, לא תורם לשדה הראייה שלי בנהיגה.

מלפנים, החזית – סין במלוא תפארתה – הפס האדום, פס "עיטור" למכסה המנוע, אולי נראה טוב בעיניים סיניות. הגימורים האדומים שמוסיפים "גאווה" לסינים, לא אומרים שום דבר לישראלים, ולא מוסיפים חן. הרכב עצמו, כולו, מרשים מאד, ויתפוס כל עין ברחוב ובכביש.

 

@queenoftheroad.il הונגצ'י E-HS7 קרוסאובר חשמלי חדש – החל מ229,000₪ תא נהג ונוסעים #hongqiehs9 #hongqi #electriccar #electricsuv ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

עם פתיחת דלתות הרכב, מתגלה תא נהג ונוסעים מרשים, בהיר ומאיר עיניים, סאנרוף פאנורמי ענק, שאני מאמינה מכניס הרבה אור פנימה בימי שמש, וכעת גם נמצא לו פתרון, מדבקה שתחסום קצת את קרני השמש, או כיסוי שניתן להתקין ידנית. לקוחות שיקנו את הרכב יקבלו פתרון לעניין הגג.

יש מסך מולטימדיה גדול, צבעוני ובעברית, הממשק מוכר לי מאד, אם אינני טועה, מזכיר את הממשק שיש בליפמוטור C10, ואולי בעוד רכבים. רק שבליפמוטור ההתעסקות בהגדרות מעט קלה יותר. בכל אופן, צריך ללמוד את ההגדרות לפני, ובטח לא לנסות למצוא הגדרה ספסציפית במהלך הנהיגה.

 

 

הרכב בעל ממדים גדולים עם תא נהג ונוסעים מהמרווחים שיש (ואני לגמרי יכולה לראות אותו משמש כמונית "פרימיום", או מכונית מנהלים "פרימיום". אורכו של הרכב הוא 4,925 מ"מ, רוחבו 1,950 מ"מ וגובהו 1,680 מ"מ, עם בסיס גלגלים, כפי שצויין, באורך 3,000 מ"מ. 3 נוסעים בוגרים יישבו בנוחות, עם מרווח ברכיים וראש טובים.

 

הונגצ'י EHS7 מפרט

הונגצ'י EHS-7 מחיר מחירון

החלק היפה. הונגצ'י 7

הדגם משווק ב-3 גרסאות (הנעה ואבזור)

 

גרסת CORE – מנוע חשמלי, הנעה אחורית, הספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, סוללה בקיבולת 85 קוט"ש, עם טווח מוצהר עד 475 ק"מ (תקן WLTP), טעינת DC ל-80% ב-20 דקות. החל מ-229,900 ₪

גרסת ה-LONG RANGE הנבחנת בעלת הנעה אחורית, המפיק 340 כ"ס, מומנט 45.9 קג"מ. תאוצה של 6.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, סוללה ענקית בקיבולת 111 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר עד 600 ק"מ (תקן WLTP) וטווח ריאלי של 480-490 ק"מ. טעינת DC עד 80% אורכת 25 דקות. החל מ-259,900 ₪

גרסת ה-PERFORMANCE שאני מניחה שהביצועים שלה מהנים ומרשימים יותר, בעלת הנעה כפולה, הספק מרבי של 610 כ"ס ומומנט של 77.1 קג"מ. עם סוללת 111 קוט"ש, וטווח הנסיעה מוצהר עד 540 ק"מ (תקן WLTP). טעינה DC ל-80% אורכת כ-25 דקות.

הגרסה הבכירה PERFORMANCE גם כוללת ריפודי עור יוקרתיים בשילוב SUEDE ודיפון עץ לקונסולה המרכזית – דיפון עץ שתורם מאד למראה הכללי, ובגרסת הביניים לא קיימת (יש משטח פלסטיק עם מראה נאה). החל מ-289,900 ₪

בגרסה הפותחת CORE, והגרסה שבחנתי – LONG RANGE יש מושבים עם ריפודים "טבעוניים". בכל הגרסאות של ה-SUV החשמלי, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית, מחוממים, מאווררים, ועם אפשרות עיסוי כסטנדרט. ומבחוץ, חישוקי 21" בעלי חתך שונה וצמיגי PIRELLI כסטנדרט.

 

@queenoftheroad.il פיצ'ר מגניב בהונגצ'י החדש – הונגצ'י E-HS7 קרוסאובר חשמלי. #hongqi #hongqiehs9 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

חוויית נהיגה…

עם הנעה אחורית חשמלית בהספק של 340 כ"ס, מומנט של 45.9 קג"מ, והאצה של 6.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, האצות זריזות וכוח זמין בולטים ברכב הזה ובגרסה הזו. גם הסוללה בו ענקית ממש – 111 קוט"ש, כך שבנסיעה משולבת עירונית בינעירונית תוכלו לקבל כמעט 500 ק"מ אמיתיים, ואם לא תצאו מהעיר, או לא תעברו את טווח המהירות 100-105 ק"מ, אתם תיווכחו שהסוללה ממש נשמרת. מהירות עירונית הטווח ממש ממש יישמר. וזה יתרון אדיר לרכב.

הרכב נועד להיות נוח, ומפנק, לכן המתלים בו מכויילים רך יותר, עד שהחוויית הנהיגה הבינעירונית עלולה להפגם. ההיגוי לא מספיק טוב, ולא מספק תחושה מספיק טובה ובטיחותית בנסיעה מהירה, וצורת ההגה לא נוחה בנסיעה בעיר. אבל עם הצורה אני יכולה לחיות, ולהתרגל לתפעול המוזר הזה, של סיבובי הגה לא "זורמים". מצב ספורט יקשיח את ההגה והמתלים, ואולי ישפר את התחושה הלא שלמה הזו.

בכבישים המהירים הסיניות של הרכב בולטת, ואז אני נמלאת געגוע למכוניות חשמליות אירופאיות. במחשבה שנייה, פגשתי כמה סיניות חשמליות טובות מספיק, אבל ההונג'י EHS-7 מחדדת שיש ליצרנים הסיניים עוד לאן להתקדם. מבחינת רעשי דרך, הופתעתי לטובה מבידוד הרעשים, בעיקר מרעשי רוח.

אחרי הפסקה, ונשימה ארוכה, אסכם את הפיסקה עם קצת יותר ענווה. מאד יכול להיות שנהג ישראלי או נהגת ישראלית שתנהג ברכב, יתרשמו מאד מהרכב והנהיגה בו, ותחושות מתלים והיגוי מעניינות להם את קצה הזרת. ולכן, חשוב מאד, לתאם נסיעת מבחן ולהתרשם מהרכב בעצמכם. החוויה שלכם היא זו שקובעת.

 

 

הונגצ'י מולטימדיה

מצלמות רוורס שמסייעות מאד בחניה. הונגצ'י

 

נוחות ובטיחות

 

הונגצ'י 7, הקרוסאובר החדש מלא באבזור נוחות ובטיחות, מערכות נוחות שמשוות לו ניחוחות יוקרה, כמו מערכת הנוחות שתפיץ לכם ריחות נעימים לבחירה בתא (יש בחירה בין שני ריחות), יש חימום מושבים לנוסעים מאחור, עם פתחי אוורור, כניסות USB ו-USB-C, מקום אחסון שהוא משענת יד, אוורור, חימום, ועיסוי לנהג ולנוסע, צג עילי, מתגי פתיחת דלתות, פתיחת דלתות אוטומטית בזכות חיישני קירבה לרכב, והתנעה ללא מתג – פשוט לוחצים על דוושת ה"גז" והרכב נדלק.

מערכות הבטיחות המתקדמות ניכרות ונשמעות, בעיקר זיהוי ומעקב אחרי עיניי הנהג. ערבוביית צלילים שונים שלא עוזרים למראה האלגנטי של התא ולתחושה (כמו גם צלילי האיתות/וינקרים). תוכלו לשלוט על רוב מערכות הבטיחות דרך מערכת המולטימדיה. תיקון הסטייה מנתיב נוכח מאד, ומציג על גבי הצג העילי הלומת אור אדום על גבי הנתיב שממנו יש סטייה, בליווי צליל התראה.

חשוב לעבור על מערכת המולטימדיה על כלל הגדרותיה, להכיר את האפשרויות ואפילו לבחור לפני כל נסיעה ארוכה מה אנחנו רוצים שיפעל ומה לא.

 

 

ענת דניאל

ענת דניאל - עורכת אתר הרכב והצרכנות 'מלכת הכביש' מהקמתו ב-2011. כתבת רכב וצרכנות, עורכת מוספים, ומובילת דעת קהל בתחום ב-14 שנים האחרונות. שופטת בטקס הבינלאומי השנתי לבחירת רכב השנה - Woman's world car of the year.

Subscribe
Notify of
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אילן
26 days ago

סיני במחיר כזה , הגזמתם