הונדה סיוויק החדשה (1.5 טורבו) – מבחן דרכים

עדיין מתרגשים מהעובדה שהסיוויק קיבלה מגדש טורבו: יצאנו לבחון את ההונדה סיוויק החדשה בגרסת 1.5 ליטר טורבו

הונדה סיוויק 1.5 ליטר טורבו במבחן דרכים

מאת: רועי בורר

לא מזמן התרשמנו לטובה מהונדה סיוויק האצ'בק החדשה בגרסת הבסיס, מנוע בנפח ליטר. והיום לקחנו לנסיעת מבחן את האחות החזקה יותר, עם מנוע 1.5 ליטר טורבו. מה ההבדלים? ובעיקר, האם היא שווה את תוספת המחיר? יצאנו לנהוג ולבדוק.

מראה חיצוני

הונדה סיוויק החדשה היא מכונית מוחצנת, מלאת זוויות, קימורים וכנפונים. כאשר הגרסא החזקה (1.5 ליטר) קיבלה עוד קצת סטרואידים. מלפנים, תמצאו פנסי לד, ופנסי ערפל לד, שמבהירים לכל מי שרואה אתכם במראה לזוז מהדרך, ומהר. בצדדים, חישוקי 17 אינץ', קרביים עם צמיגים רחבים, לטובת אחיזה מוגברת, וחלונות אחוריים כהים. מאחור, צמד אגזוזים במרכז, והפגוש האחורי משלימים את ההופעה (ועל הדרך גונבים נפח מכובד מתא המטען). אם חשבתם שהגרסא הבסיסית מושכת מבטים, בגרסא החזקה בכלל תרגישו כמו וין דיזל במהיר ועצבני.

מבפנים

פנים הרכב ממשיך באותו קו עיצוב – יש הרבה מפלסים, הרבה תאי אחסון, ומושב הנוסע נשאר נמוך. הגרסא הזו כוללת שיפור ברמת החומרים בתא הנהג, וכוללת כיסוי הגה מעור שהרבה יותר נעים למגע. בשביל הטאצ' הספורטיבי נוספו דוושות אלומיניום וגימור דמוי סיבי פחמן לרוחב הדשבורד.

האבזור בגרסא זו קיבל תוספת משמעותית. מוכנים? קחו אוויר וקבלו את התוספות: בקרת אקלים מפוצלת, חיישן גשם ומגבים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מראות צד מתקפלות חשמלית, כיוון חשמלי לתמיכת המותניים במושב הנהג, משענת יד אחורית, תאורת אווירה ותאורת תא כפפות, מולטימדיה מקורית עם מסך 7 אינץ' שכוללת גם מצלמת רברס, בלוטות' ועוד שלל חיבורים וכניסות.

מראה חיצוני מוחצן ומלהיב. הונדה סיוויק החדשה
קפיצה באיכות החומרים בתא הנהג

בעיניי, בזכות השיפור בחומרים ובזכות תוספת האבזור המכובדת, גרסא זו הרבה יותר נעימה לשהייה מאשר גרסת הבסיס. עם זאת, תפעול מערכת המולטימדיה מסורבל, ופחות אהבתי את העובדה שגם השליטה על בקרת האקלים נעשית דרך המולטימדיה ולא באמצעות כפתורים פיזיים, מה שדורש ממני הורדת מבט מהכביש.

נציין שחבילת הבטיחות האקטיבית המצויינת של הגרסא הבסיסית נמצאת גם כאן במלואה.

איך היא בתנועה?

כשבחנתי את הגרסא הבסיסית, חשבתי שהיא אחת המשפחתיות המהנות מבחינה דינאמית. לגרסא ההיא היה מנוע שלושה צילנדרים בנפח ליטר, שהפיק 129 כוחות סוס.

בגרסא החזקה יותר יש מנוע 1.5 ליטר וארבעה צילנדרים, שמספק לא פחות מ-182 כוחות סוס. אני אגיד את זה שוב – מאה-שמונים-ושניים כוחות סוס שמחכים לפקודתכם במכונית משפחתית! המנוע משודך לתיבה רציפה בעלת 7 "הילוכים", לבחירתכם, מצב נהיגה ספורטיבי, וגם מנופי החלפת הילוכים מאחורי ההגה.

182 כוחות סוס ותיבת הילוכים רציפה

אז איך כל זה מרגיש?

קודם כל – תיאום ציפיות: מי שמצפה למכונית אטרף עם סכין בין השיניים – שישיכח מזה. הסיוויק הזו היא מכונית חזקה, חזקה מאד אפילו, אך תיבת ההילוכים הרציפה משתלטת ומעבירה את הכוח באופן עקבי, מתורבת ולינארי. אין כאן התפוצצויות ובעיטות בגב, אלא כוח שנבנה ונותן דחיפה בכתף.

בפן הדינאמי, המהנדסים של הונדה שמרו על ההתנהגות המעולה כמו בגרסת הליטר. הסיוויק כיפית, דינאמית וזורמת בפיתולים. בזכות שפע של כוח, היא מהירה מאד גם ביציאה מהפיתולים וגם בכביש הישר, והופכת כל עקיפה למשחק ילדים. בשתי מילים – תענוג אמיתי.

בשלב זה אתם בטח שואלים את עצמכם – הכל טוב (מאד) ויפה, אבל מה המחיר שצריך לשלם ביום יום? ובכן, הפתעה. כמו באחות החלשה יותר, גם כאן הנסיעה מאד נוחה בעיר ומחוצה לה. ספיגת המהמורות טובה, והנוחות לא נפגעת למרות החישוקים הגדולים והצמיגים הקרביים.

מכיוון שכאן מדובר במנוע 4 צילינדרים, הוא גם נעים יותר ביום יום, הוא שקט יותר ומעביר פחות רעידות ורטט בעמידה. בגרסא זו, רעשי הכביש היו חזקים יותר מבגרסת הליטר, כנראה בשל הצמיגים הרחבים.

חזקה ומאובזרת, הונדה סיוויק 1.5 ליטר טורבו, החל מ-154,900 ש"ח

יאללה, מסכמים

הונדה סיוויק בגרסת 1.5 ליטר טורבו מצליחה לשמור על נקודות החוזק של הגרסא הבסיסית – גרסת הליטר, פלוס תוספות בצורת אבזור נוחות והמון כוח. בעיניי, הגרסא הזו היא ללא ספק הגרסא המועדפת של הסיוויק, ושווה בהחלט את תוספת המחיר.

רכב המבחן, דגם אלגנס אוטומטי עם מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 182 כ"ס – אוטומטי 154,900 ₪.
*קיים גם דגם אלגנס עם מנוע VTEC 1.6 ליטר ו-125 כ"ס – אוטומטי 134,900 ₪

ענת דניאל

ענת דניאל - עורכת אתר הרכב והצרכנות 'מלכת הכביש' מהקמתו ב-2011. כתבת רכב וצרכנות, עורכת מוספים, ומובילת דעת קהל בתחום ב-14 שנים האחרונות. שופטת בטקס הבינלאומי השנתי לבחירת רכב השנה - Woman's world car of the year.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments